handdator

Visa fullständig version : 5000 bpm i ansiktet


precis
2005-02-17, 21:07
När jag t.ex. pressar i bänken skakar mitt ansikte utav bara ... . Detta gäller även många andra övningar, t.ex. benpress. Är jag ensam om att se ut som en röd slipmaskin i ansiktet när jag pressar? (Tänk: skärm som flimmrar)

För detta retar mina gympolare mig. Speciellt när jag ackompanjerar skakningarna med frustanden och grymtningar på sista repetitionen.

Jag tror att det beror på att jag kör bra. :hbang:

Lucas
2005-02-17, 21:26
andas ut?

victor_n
2005-02-17, 21:34
andas ut?

håller med!

andas du ordentilgt?

Prankie
2005-02-17, 21:35
Hellre det än cykelpumpar som hyperventilerar högt. :D

Baan
2005-02-17, 21:38
När jag t.ex. pressar i bänken skakar mitt ansikte utav bara ... . Detta gäller även många andra övningar, t.ex. benpress. Är jag ensam om att se ut som en röd slipmaskin i ansiktet när jag pressar? (Tänk: skärm som flimmrar)

För detta retar mina gympolare mig. Speciellt när jag ackompanjerar skakningarna med frustanden och grymtningar på sista repetitionen.

Jag tror att det beror på att jag kör bra. :hbang:

jag tror att du innerst inne ser vikten som en fiende, vilket har utvecklats i en djup rädsla vilket resulterar i vissa ansiktsfrossa eller vad man nu väjelr att kalla det. Tycker du ska ta en snack med stången och visa vem som bestämmer, så kan du inte ha det längre. *grr27*

:D

precis
2005-02-17, 21:47
Det låter rimligt det där angående att jag andas dåligt.
Jag brukar andas lite okontrollerat och orytmiskt. Brukar ni andas på något speciellt vis? T.ex. in i positiva fasen och ut i negativa (har ingen aning om jag använda termerna rätt - vad jag försökte säga var: andas ni in när ni pressar bort stången och ut när ni för den mot er?). Andas ni genom munnen eller näsan? Jag har svårt att andas genom munnen när jag kör.

30cm
2005-02-17, 22:16
Ut i positiva (när man trycker bort stången i bänk t.ex.) genom munnen
In i negativa (när man sänker) genom näsan