handdator

Visa fullständig version : Reklamförbud för utländska spelbolag


Yankeee
2005-02-17, 17:55
http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_9165667.asp

Vad tycker ni om detta? Ska utländska spelbolag få göra reklam i Sverige?

Dipshit
2005-02-17, 18:09
SUCK... lame-ass Svenska Spel måste utrotas!
Och detta är ett steg i fel riktning..

Spinkot
2005-02-17, 18:13
Öhmmm...
Det är faktist riktigt lamt av Svenska Spel,springa till staten så fort de inte klarar av konkurrensen

Yankeee
2005-02-18, 13:24
http://www.svd.se/dynamiskt/naringsliv/did_9173257.asp

Orkar inte ens kommentera.

jwzrd
2005-02-18, 13:25
http://www.svd.se/dynamiskt/naringsliv/did_9173257.asp

Orkar inte ens kommentera.

.. Vad är det med er som kommenterar att ni inte orkar kommentera? Gäller det artikeln så finns det studier som visar på just det SVT menar.

Yankeee
2005-02-18, 13:26
.. Vad är det med er som kommenterar att ni inte orkar kommentera? Gäller det artikeln så finns det studier som visar på just det SVT menar.

Huh?

jwzrd
2005-02-18, 13:29
Huh?

Var det svårt det jag skrev, höll du inte med om det, höll du med om artikeln eller har du bara fått nånting i halsen?

Pellefant
2005-02-18, 13:32
Ironiskt är även att Svenska Spel vill/ska(?) börja verka i andra länder.

Yankeee
2005-02-18, 13:32
Var det svårt det jag skrev, höll du inte med om det, höll du med om artikeln eller har du bara fått nånting i halsen?

Jag förstår inte vad du menar med "Gäller det artikeln så finns det studier som visar på just det SVT menar."

Hur som helst så är "Orkar inte ens kommentera" det bara något man (jag iaf) skriver då man antar att de som läser förstår var man vill komma.

jwzrd
2005-02-18, 13:42
Jag förstår inte vad du menar med "Gäller det artikeln så finns det studier som visar på just det SVT menar."

Hur som helst så är "Orkar inte ens kommentera" det bara något man (jag iaf) skriver då man antar att de som läser förstår var man vill komma.

Exakt, jag antog att du med det menade att du inte håller med om undersökningarna som visar att tillgång och reklam för spel (och annat beroendeframkallande) ökar beroendet/nyttjandet. Det tycker jag är intressant.

Yankeee
2005-02-18, 13:50
Exakt, jag antog att du med det menade att du inte håller med om undersökningarna som visar att tillgång och reklam för spel (och annat beroendeframkallande) ökar beroendet/nyttjandet. Det tycker jag är intressant.

Vad jag menade var att det är så lam stil av svenska spel och staten att förbjuda utländska spelbolag att göra reklam, för att dagen efter dra på värstingkampanjen själva. Precis som att de ska ha "ensamrätt på pengarna", visst monopol i all ära. Men det känns så krystat allting. För att citera många kommentarer på SVD "DDR-fasoner".

jwzrd
2005-02-18, 14:18
Vad jag menade var att det är så lam stil av svenska spel och staten att förbjuda utländska spelbolag att göra reklam, för att dagen efter dra på värstingkampanjen själva. Precis som att de ska ha "ensamrätt på pengarna", visst monopol i all ära. Men det känns så krystat allting. För att citera många kommentarer på SVD "DDR-fasoner".

Hehe, men staten _har_ ju monopol på spelandet i sverige. Att skrika monopol blir ju en komplimang snarare än dålig kritik. För mig känns det här alternativet ändå bättre. Jag drar gärna en parallell mellan det och våra statligt sponsrade droger (nikotin och sprit). Att släppa in fler aktörer på vardera marknad kommer kanske leda till en förbättring för mig direkt om jag gillar att spela mycket och/eller röka en jävla massa brass, men för alla som ska betala för mig är det inte lika rafflande.

ante
2005-02-18, 16:05
synd att en inkomstkälla för sporten skall förbjudas.

jwzrd
2005-02-18, 16:07
synd att en inkomstkälla för sporten skall förbjudas.

Förklara gärna vad för inkomstkälla dom skulle kunna ha. Förklara gärna vem herr Sporten är också.

ante
2005-02-18, 16:11
Förklara gärna vad för inkomstkälla dom skulle kunna ha. Förklara gärna vem herr Sporten är också.

Nja iom att klubben har deras logo på tröjorna, så får de ju någon form av ersättning. Eftersom de i praktiken blir av med en sponsor nu (som jag har förstått det, eftersom den reklamen förbjuds) så får klubben och laget mindre pengar.