handdator

Visa fullständig version : Snuskig shaker


pocoloco
2005-02-17, 14:59
Tjoho!

Ibland kan det ju hända att man glömmer att diska ur sin shake efter passet för att man har mycket annat viktigt omkring sig. När man ska plocka fram den några dagar senare luktar de som att Saddam har vart där och droppat en bomb. Räcker det med att diska ur den eller är de bara att gå raka vägen och köpa en ny ifall man vill undvika att bli sjuk? :)

mini_Arnold
2005-02-17, 15:02
Du kan diska den hur mycket du vill, den lär ändå stinka som saddams arsle.
Jag vet :)

hobbitar
2005-02-17, 15:02
Näe jag brukar bara diska ur den.

emmzan
2005-02-17, 15:03
Tjoho!

Ibland kan det ju hända att man glömmer att diska ur sin shake efter passet för att man har mycket annat viktigt omkring sig. När man ska plocka fram den några dagar senare luktar de som att Saddam har vart där och droppat en bomb. Räcker det med att diska ur den eller är de bara att gå raka vägen och köpa en ny ifall man vill undvika att bli sjuk? :)

Jag brukar försöka undvika andas, spola ur den rejält med hett vatten och låta den stå ett tag med vatten + diskmedel och sen diskar jag ur den! Inte blivit sjuk hittils iallafall!

Sverker
2005-02-17, 16:11
Min shaker är av PP-plast ( pollypropylen ). Står i botten på bägaren.

Den har släta ytor invändigt och tål en omgång i diskamskinen vid 60 grader.

Därefter är den helt säker att använda igen.

30cm
2005-02-17, 16:25
Skit i att diska, lite stank kan man stå ut med.

TrasMannen
2005-02-17, 16:28
Tjoho!

Ibland kan det ju hända att man glömmer att diska ur sin shake efter passet för att man har mycket annat viktigt omkring sig. När man ska plocka fram den några dagar senare luktar de som att Saddam har vart där och droppat en bomb. Räcker det med att diska ur den eller är de bara att gå raka vägen och köpa en ny ifall man vill undvika att bli sjuk? :)

Jag hade samma problem förut. Jag lägger den i diskhon som alltid är fylld med vatten, sen får den ligga där tills jag skall använda den igen. Sen diskar jag ur den och den luktar lika gott som Paris Hiltons CamelTå!

MyungChul
2005-02-17, 19:15
funkar att låta den stå en liten stund i vatten.. räcker med 2-3 minuter för mig, lukten sitter kvar iofs.. men jag blandar ut mitt pulver med 2 dl vatten, för det är vedervärdigt *cry*

Tom BAK
2005-02-17, 20:50
Bara att diska ur, och använda =)

lukten sitter kanske i ett par dar... men det får man ta

Zakath
2005-02-17, 21:04
Jag tycker det luktar gott *screwy*

GrayHaven
2005-02-18, 00:26
är det inte mycket protein i insekter och så? borde väl bara vara en boost om du låter den stå odiskad i några månader..vem vet vilka arter som kommer att utvecklas :MrT:

Slartibartfast
2005-02-18, 10:38
Låter alltid "shakern" (1,5 liters läskflaska) ligga odiskad i gymbagen mellan passen. Det luktar undergång. Sen när det är dags att träna igen häller jag bara i så varmt vatten jag får ur kranen plus diskmedel och skakar runt en stund. Spola ur och i med ny drink. Aldrig några problem.

Jocke77
2005-02-18, 22:01
stoppa shakern i frysen,då försvinner en hel del av lukten :thumbup:

JAM
2005-02-19, 14:29
Jag brukar försöka undvika andas, spola ur den rejält med hett vatten och låta den stå ett tag med vatten + diskmedel och sen diskar jag ur den! Inte blivit sjuk hittils iallafall!
Det gör jag också. Fungerar ypperligt!

MacLeod
2005-02-28, 01:28
Låt den stå med lite kaffe i, så försvinner lukten.

wintzell
2005-02-28, 10:21
Jag har förstört 2 stycken shakers på detta vis. Har lagt de i diskmaskinen säkert 10 gånger men lukten försvinner aldrig, men sjuk blir man inte så länge den är diskad. Men denna doft är det vidrigaste som finns. Glömde en i två veckor en gång. Öppnade den och gick på toa. Sedan stank det i hela huset i två dagar efteråt. Sanslöst skabbisch

nordland
2005-02-28, 10:43
hur kan man inte ha tid att skölja ur den direkt efter att man druckit ur den?.. Hur lång tid tar det, max 20sek? *rolleyes*

KIRE
2005-02-28, 11:22
Vill ni ha bort lukten så släng in den i frysen över natten.

påven
2005-02-28, 12:23
hur kan man inte ha tid att skölja ur den direkt efter att man druckit ur den?.. Hur lång tid tar det, max 20sek? *rolleyes*

precis. min rutin se ut som så att jag hålle i vatten i shakern från ett handfat,skakar, dricker skäljer ur den och går bort från handfatet. Det gjort på max 30 sekunder att skaka, dricka o skölja

TheLoser
2005-02-28, 12:26
Låter alltid "shakern" (1,5 liters läskflaska) ligga odiskad i gymbagen mellan passen. Det luktar undergång. Sen när det är dags att träna igen häller jag bara i så varmt vatten jag får ur kranen plus diskmedel och skakar runt en stund. Spola ur och i med ny drink. Aldrig några problem.

Hur får du ner pulvret i flaskan? har du med dig en tratt eller hur gör du? Ser ju många fördelar med 1,5 liters flaska då man kan blanda ut med tillräckligt med vatten.

TheLoser

Slartibartfast
2005-02-28, 15:31
Hur får du ner pulvret i flaskan? har du med dig en tratt eller hur gör du? Ser ju många fördelar med 1,5 liters flaska då man kan blanda ut med tillräckligt med vatten.

TheLoser

Ja, jag har gjort en tratt av en annan 1,5 liters flaska. Jag häller ner pulvret i flaskan hemma och häller sedan på vatten efter passet. Hur bra som helst!

TheLoser
2005-03-01, 12:22
Verkar gött som sjutton. Ska genast prova det. Då får man ju drinken utblandad riktigt ordentligt så man inte behöver svepa vatten direkt efter.

Kanon!

TheLoser