handdator

Visa fullständig version : Jag har två veckor på mig!


sandra
2005-02-17, 09:09
Hejsan.
jag har precis blivit en medlem på detta forum, för jag är i dersperat behöv av hjälp!!
Jag måste bli av med "sladdret" på två veckor.

Jag är ingen tjockis, 174 och väger nu 52kg.
Lite kanske vissa tycker, jo det är möjligt, men jag är inte direkt fast runt magen eller i midjan, och det sitter en extra rumpa under rumpan.... men det finns magmuskler, de kommer fram på vissa ställen när jag tränat de musklerna. Jag vet att jag har potential.
Det är skillnad på att väga 52 kg hård och 52kg lös!

Jag har lätt för att både gå upp och ner i vikt - kan pendla från 50 till 56 på en vecka och tvärt om. Jag försöker att inte äta fett eller socker.
Jag jobbar på resaturang och detta gör det jätte svårt för mig att kunna äta precis rätt. Men det blir mest morötter och fisk.

Jag äter oxå en hel del frukt, och undrar om jag faktiskt blir sladdrig av det socker som finns i frukten.
Äter mest banan och clementin.

Jag tränar 5-6 dagar i veckan, beroende på om jag inte jobbar en hel dag.
Ska jag skippa styrkan helt och bara "bränna" på att gå?
Använder oxå en Crossover, tror jag det heter.
Styrkan koncentrerar jag mest på rumpan och höfter.

Snälla kan någon tala om vad jag ska göra, ska jag käka kreapyr innan träning? Ska jag ta protein pulever?

Det är enormt mycket pengar på spel, närmare 100.000 sek för jobb per månad. Så ni förstår min desperation.
Om 2 veckor... första helgen i mars!

Finns det en chans?
Tacksam för svar
S
:booty:

Thony
2005-02-17, 09:19
Hejsan.
jag har precis blivit en medlem på detta forum, för jag är i dersperat behöv av hjälp!! Hej hej
Jag måste bli av med "sladdret" på två veckor.

Jag är ingen tjockis, 174 och väger nu 52kg.
Lite kanske vissa tycker, jo det är möjligt, men jag är inte direkt fast runt magen eller i midjan, och det sitter en extra rumpa under rumpanohh me like as *kissass* .... men det finns magmuskler, de kommer fram på vissa ställen när jag tränat de musklerna. Jag vet att jag har potential.
Det är skillnad på att väga 52 kg hård och 52kg lös!

Jag har lätt för att både gå upp och ner i vikt - kan pendla från 50 till 56 på en vecka och tvärt om. Jag försöker att inte äta fett eller socker.Fett skall du ha i dig, nyttig sådant, typ från makrill, nötter, olivolja
Jag jobbar på resaturang och detta gör det jätte svårt för mig att kunna äta precis rätt. Men det blir mest morötter och fisk.

Jag äter oxå en hel del frukt, och undrar om jag faktiskt blir sladdrig av det socker som finns i frukten.NEJ det blir du inte, FRUKT OCH GRÖNT skall det vara...
Äter mest banan och clementin.Päron, äpple, det finns mkt god frukt

Jag tränar 5-6 dagar i veckan,Du kanske tränar FÖR MKT, i förhållande till det du äter..Jag tycker du äter lite, av det du skrivit, fisk+morötter+lite frukt, inte mkt att hurra för.. beroende på om jag inte jobbar en hel dag.
Ska jag skippa styrkan helt och bara "bränna" på att gå? Nej kör på med styrkan, sen när du är klar med ditt styrkepass, kan du avsluta med att gå/steppa..
Använder oxå en Crossover, tror jag det heter.
Styrkan koncentrerar jag mest på rumpan och höfter.

Snälla kan någon tala om vad jag ska göra, ska jag käka kreapyr innan träning? Ska jag ta protein pulever? Snabbt protein (vassle) + snabba kolhydrater skall du ta efter träningen . 1 g / kg kolhydrater, 0.5 g /kg protein

Det är enormt mycket pengar på spel, närmare 100.000 sek för jobb per månad. Så ni förstår min desperation. Nja jag förstår inte riktigt, vad är det som står på spel ? Får du inte se lite otränad ut, ursäkta ordvalet, på jobbet eller vad ?
Om 2 veckor... första helgen i mars!

Finns det en chans?en chans på ? Vad skall du hinna förändra ?
Tacksam för svar
S
:booty:


shake that as girl :D

Zakath
2005-02-17, 09:25
Jag hoppas du inte tar alltför illa upp!

Men du måste ha en väldigt konstig kroppsuppfattning!
Du är underviktig, du behöver gå upp i vikt!

Om jag var du skulle jag satsa 100% på tung styrketräning och bra med mat, speciellt efter träningen. Då får du mer muskler och blir "fastare", finns inget värre än tjejer utan muskler. Gå för guds skull inte ner mer i vikt, det är viktigare att du mår bra! Att köra kondition (intensivt) 2gr/vecka är också bra för muskelbyggandet förutsatt att du äter tillräckligt.

Jag antar att det är någon form av modelljobb och att du gärna vill ha de där pengarna. Då kan ingen här på forumet hjälpa dig, vill du offra din kropps välbefinnande för pengarna så är det helt upp till dig.

tequilla
2005-02-17, 09:30
Hejsan.
jag har precis blivit en medlem på detta forum, för jag är i dersperat behöv av hjälp!!
Jag måste bli av med "sladdret" på två veckor.

Jag är ingen tjockis, 174 och väger nu 52kg.
Lite kanske vissa tycker, jo det är möjligt, men jag är inte direkt fast runt magen eller i midjan, och det sitter en extra rumpa under rumpan.... men det finns magmuskler, de kommer fram på vissa ställen när jag tränat de musklerna. Jag vet att jag har potential.
Det är skillnad på att väga 52 kg hård och 52kg lös!

Jag har lätt för att både gå upp och ner i vikt - kan pendla från 50 till 56 på en vecka och tvärt om. Jag försöker att inte äta fett eller socker.
Jag jobbar på resaturang och detta gör det jätte svårt för mig att kunna äta precis rätt. Men det blir mest morötter och fisk.

Jag äter oxå en hel del frukt, och undrar om jag faktiskt blir sladdrig av det socker som finns i frukten.
Äter mest banan och clementin.

Jag tränar 5-6 dagar i veckan, beroende på om jag inte jobbar en hel dag.
Ska jag skippa styrkan helt och bara "bränna" på att gå?
Använder oxå en Crossover, tror jag det heter.
Styrkan koncentrerar jag mest på rumpan och höfter.

Snälla kan någon tala om vad jag ska göra, ska jag käka kreapyr innan träning? Ska jag ta protein pulever?

Det är enormt mycket pengar på spel, närmare 100.000 sek för jobb per månad. Så ni förstår min desperation.
Om 2 veckor... första helgen i mars!

Finns det en chans?
Tacksam för svar
S
:booty:

Vad är det för jobb? :naughty:
Du kan inte få muslket eller tappa mycket på 2 veckor men du kan få de att se ut som de. Om du har en extra rumpa, träna rumpan, morgonpromenader, jogga mm..
Ät mycket protein, väldigt lite av de andra. Har en tjejkompis som äter nu all mat utan salt, bara 2kycklingfile, 1 lax, 1äpple, 1 appelsin och gröt till frukost / dag.

TTT
2005-02-17, 09:35
Håller med Zakath och undrar vad du tänker med?
Att sedan komma på en sån här sak 2 veckor innan?

Visst det är inte omöjligt för dig att gå ner ett par kilo men ställ dig frågan vad som är bäst? Är du såpass pengakåt? Hade du tänkt att hålla en sådan vikt även i fortsättningen?

Prankie
2005-02-17, 09:57
2 veckor hinner du inte ändra kroppsammansättningen, men det finns förberedelse som byggare innan en tävling för att se hårdare ut om det är bara tillfällig krav. Minska natriumsaltet och öka kaliumsaltet, mindre vätskeintag de sista dagarna. På så sätt kan man se ut att vara lite hårdare än vad man egentligen är.

EDIT: Om det är modelljobb så kanske du kan fråga efter Action här i forumet som är duktig på att bli extra hård inför en session. ;)

Em1l
2005-02-17, 10:08
söker dom ingen kille på samma arbetsplats? :)

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

läs och lär. där står allt du behöver veta om att gå ner i vikt. saken är ju att du inte behöver tappa något fett, verkar snarare som du behöver med muskler för att fasta till dig.

om jag var tvungen att gå ner mycke på så kort tid skulle jag köra med vätskeutdrivande medel sista tiden. inte alls nyttigt och bra för kroppen. men man tappar vikt..

fixar du ett jobb åt mig där också? kan tänka mig att jobba för 50% av den lönen du skulle få :)

sandra
2005-02-17, 10:55
Tack för att det fanns någon som lyssnade..
Jag ska först tala om att jag inte bryr mig om vad jag väger egentligen, bara jag ser bra ut.

Jag har alltid i hela min vuxna del av livet vägt 52 kg och så är det med det.

Jag ska på modell jobb och det är inte så att det är någon tävling utan antingen skriver de mig på ett kontrakt eller så gör de inte det.

De har bara sett bilder på mig och jag vet hur man beter sig för att se fit ut på bild, men det gäller att kanske vara det i verkligheten oxå:)

Jag har hammnat i denna situation och måste verkligen lösa den.

Jag atar att det är bara att knalla vidare i hundranitto på gå bandet och försöka bli av med extra rumpan, går det så går det, bära eller brista..

Men det verkara hel cp om jag skulle losa chansen....

Kram Sandra

Thony
2005-02-17, 11:18
jo helt cp

BessahWizzah
2005-02-17, 12:17
Alltså... 52 kg och 174 cm. Det låter verkligen inte som att du är lös någonstans. Tjejer har ju mer kroppsfett än killar också. Det är det som gör dem kvinnliga. Jag förstår att du inte bryr dig om vikten i sig, vilket är bra, men tänk också på att du säkert ser dig själv i spegeln väldigt många ggr om dagen och att din egen bild av dig och det som alla andra ser, troligtvis inte är den samma.

mini_Arnold
2005-02-17, 12:19
Jag tror inte på det här
men lycka till

Em1l
2005-02-17, 13:15
tjänar modeller så mycke pengar? hur gör man för att bli modell? :)

Pellefant
2005-02-17, 13:35
Om du får arbetet Sandra, har du tänkt igenom hur du ska väga "52 kg hård" till dina 174 cm månad efter månad? ( Du skrev att du lätt pendlar i vikt)

Hur många kcal äter du om dagen nu ungefär?

Akta dig för ätstörningar.

Prankie
2005-02-17, 14:08
Du ska även tänka på att modellbilder är också retucherade, kan du se bra ut på bild så behöver du inte panikträna i två veckor.

LBacker
2005-02-17, 14:13
Annars finns ju alltid det berömda tvåveckorsupplägget som förespråkas av ISMF (internationella supermodellsförbundet):

Vecka 1. Anorexi 3x3 (dagligen)
Vecka 2. Snorta Kox 2x8 (alternativt till failure)

Om nu inte sarkasmen gått fram så är min poäng att din frågeställning verkar grundas i desperation. Det är inget bra utgångsläge, framförallt inte när det gäller din kropp och hälsa.

jwzrd
2005-02-17, 14:59
Från ditt utgångsläge så är det mer styrketräning som gäller, skippa alla rump/höft-grejer. Det funkar inte helt enkelt. Större muskelmassa bränner mer fett. Punktförbränning fungerar inte, att träna häcken gör den bara större (vilket iofs inte är dåligt i sig :D). Men dom häckträningsövningar tjejer Alltid gör är dock totalt värdelösa ur muskelbyggningssynpunkt eftersom det görs på tok för många reps på på tok för låga vikter. Som att knata 20 sekunder, vila 1 minut osv, förutom att häckövningen använder mindre energi än att gå.

Det som fungerar är att äta många måltider varje dag, absolut inte äta lite fett, ta bort socker, godis och slisk och ersätt med frukt och andra lågglykemiska kolhydratkällor, in med protein från tex fisk som du äter nu, och fortsätt med morötterna för fibrer.

Den vanliga (no offense osv osv) JagÄrKvinnaOchKännerMigTjock-metoden för att rätta till vad som nu anses vara fel har verkligen inte ett enda rätt. Dvs, äta sallad utan kolisar till lunch (socker är ju dåligt!!11), tro att frukt är en måltid, skippa allt fett (det blir man ju fet av!!1), bara träna mage, höfter och lår och eventuellt lite armar med 1kgs hantlar. Kvinnor behöver träna hårdare än män, större övningar osv, dock försiktigare eftersom kvinnor ofta har lättare att skada knän tex. Män har ju hela kroppen full av lyx-testo.

sandra
2005-02-17, 16:38
Synd att vissa måste kalla mig underviktig och att jag skulle vara ett anorexi fall. bara för att jag väger som jag gör.


Jo, jag vet att bilder är retucherade, jag jobbar med det.

Men när det gäller den sk Catwalken så är det svårt att ta med sit PSD..:)

Jag vet att det är sent på kommet med det var ju inte min ide´, jag bara tackar och tar emot.

Sedan när jag liksom fått jobbet så har jag en månad å mig att träna vidare innan jag måste åka ner och börja jobba. och det finns ju gym i andra länder så jag kommer naturligt vis forsätta träna precis som jag gör nu.

Jag undrade bara om jag kunde få lite tips om hur jag bränner bäst..

Sandra

JJ
2005-02-17, 16:44
Läs http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881 och satsa på att tappa ett kilo. Lyckas du och det mesta är fett kommer du säkert bli nöjd. Panikdeffar du (typ slutar att äta) tror jag inte du kommer att se bra ut alls.

jwzrd
2005-02-17, 16:49
Grejen är den att om du sätter igång en massa panikåtgärder nu så kommer du att vara slut och stressad när du minst av allt behöver det. Alltså när du ska göra så bra som möjligt ifrån dig.

spacedog
2005-02-17, 18:09
Nu vet jag inte särskilt mycket om modellbranschen, meeeen:

Om vi antar att det är professionella människor det handlar om så förstår de väl att man inte kan ge någon två veckors varsel och sedan begära att de skall vara i toppform. De bör kunna avgöra din potential ändå. Som jwzrd sade, inga panikåtgärder nu, det gör antagligen det hela bara värre.

Allan
2005-02-17, 18:23
Jag antar att du ska på audition. Så se till att ha ett muskulärt tryck i kroppen när du kommer dit. Pumpa upp helt enkelt. Om du tränat mycket på gym borde du veta att en nyligen ansträngd muskel har ett avsevärt spänstigare utseende än en som legat i vila ett bra tag.

Jag tror det kan vara avsevärt vettigare - i varje fall ställt mot alternativet att svälta sig ner till koma.

allan

sandra
2005-02-17, 19:50
Skojjigt med en massa tips.
Men en sak måste jag nog förtydliga mig i: jag vill ABSOLUT INTE gå ner i vikt.
Skulle ju inte se klok ut!!
Jag kan inte väga mindre än vad jag gör.
Vad kan jag göra för bästa resultat om jag vill bli av med sladdret, vill ju inte gå ner i vikt, skiter fullständigt vad jag väger. Bara skiten sitter fast.
HAr ju för fasen en rejäl bilring och faktiskt "Love handles".
Man märker ju när man tappar formen.. byxorna passar ju inte!!!

S

TTT
2005-02-17, 20:01
Skojjigt med en massa tips.
Men en sak måste jag nog förtydliga mig i: jag vill ABSOLUT INTE gå ner i vikt.
Skulle ju inte se klok ut!!
Jag kan inte väga mindre än vad jag gör.
Vad kan jag göra för bästa resultat om jag vill bli av med sladdret, vill ju inte gå ner i vikt, skiter fullständigt vad jag väger. Bara skiten sitter fast.
HAr ju för fasen en rejäl bilring och faktiskt "Love handles".
Man märker ju när man tappar formen.. byxorna passar ju inte!!!

S

Du kommer inte få några resultat av någon form av träning på endast 2 veckor. Det som du kan göra är att precis som Allan sa, pumpa upp dig lite innan träning för att ge ett spänstigare intryck.

Sen skulle jag gärna vilja se bildbevis på den där "bilringen".

MvH // TTT

Cilia
2005-02-17, 21:47
Synd att vissa måste kalla mig underviktig och att jag skulle vara ett anorexi fall. bara för att jag väger som jag gör.


sanningen är ändå den att du har runt 17 i BMI vilket klassas som underviktig. Sedan kan ju du tycka att det är en normal vikt precis som en tjockis kan tycka att dens vikt är normal men enligt en objektiv skala är personen överviktig.

Sedan är ju inte skalor allt utan man måste ta hänsyn till faktorer runt omkring men det är inte så konstigt att folk utgår ifrån att du är underviktig med det BMI-talet.

tequilla
2005-02-17, 22:25
Skojjigt med en massa tips.
Men en sak måste jag nog förtydliga mig i: jag vill ABSOLUT INTE gå ner i vikt.
Skulle ju inte se klok ut!!
Jag kan inte väga mindre än vad jag gör.
Vad kan jag göra för bästa resultat om jag vill bli av med sladdret, vill ju inte gå ner i vikt, skiter fullständigt vad jag väger. Bara skiten sitter fast.
HAr ju för fasen en rejäl bilring och faktiskt "Love handles".
Man märker ju när man tappar formen.. byxorna passar ju inte!!!

S

Drar du ner på kosten och tränar för mycket på 2 veckor så kommer du bara se sliten ut. Ät nyttigt, rör på dig mycket och träna upp hållningen på dom 2 veckorna.
Gör som killar när dom ska ut på krogen, kör hårt biceps, bröst o baksida axlar samma dag som du ska dit *flex*

Ps Om du nu får jobbet o tjänar 100 000 kan inte jag få en bil? Snälla? :em:

tequilla
2005-02-17, 22:27
sanningen är ändå den att du har runt 17 i BMI vilket klassas som underviktig. Sedan kan ju du tycka att det är en normal vikt precis som en tjockis kan tycka att dens vikt är normal men enligt en objektiv skala är personen överviktig.

Sedan är ju inte skalor allt utan man måste ta hänsyn till faktorer runt omkring men det är inte så konstigt att folk utgår ifrån att du är underviktig med det BMI-talet.

Om du jämför henne med kända modeller så är hon överviktig. Går inte att jämföra en modell och en "vanlig" människa.

edgen_ÖSD
2005-02-17, 22:41
Eftersom du ska bli modell måste du ju ha några bilder till övers. Om du slänger upp ett par kan det nog vara lättare att hjälpa dig.

EDIT: Nej jag är inte kåt, vill bara ha nåt att gå efter

EDIT2: Det där var ett jäkla ljug...

Linusen
2005-02-17, 22:52
MIN bästa kompis som är modell idag...jobbar för tillfället i paris, saknar henne då hon sällan är hemma :( men hon är ca 177 eller nåt, och hon väger runt 55 kanske nåt över minns inte vad hon sa sist när vi fikade ;)

För mig är hennes vikt för tok för smalt för mitt tycke..men är man modell så måste man ju se ut så smal..hualigen :eating: *popcorn*

Cilia
2005-02-18, 07:02
Om du jämför henne med kända modeller så är hon överviktig. Går inte att jämföra en modell och en "vanlig" människa.

ungefär vad jag sa också.
jag sa att det är inte så konstigt att folk här inne betraktar henne som underviktig med det BMI men då andra faktorer kan spela in. Men mig veterligen är inte de flesta här inne inte inriktade på modellbranschen varför dom har andra referensramar.

userfriendly
2005-02-20, 14:24
asså... jag har själv haft anorexi...

INGEN normal person pendlar 5-6 kg på en vecka hela tiden o tränar så mkt o väger så lite.... om man tränar så mkt brukar man tillslut få muskler.. mkt vältränade personer väger ofta lite mer... förresten känner jag igen mig i ditt språk. men det spelar ingen roll vad vi säger för du måste stupa i backen först.
o även om du inte har ätstörningar kommer du få det, det hör jag. vill inte skälla men du skulle nog må bättre om du försökte träna upp dig i vikt ist......

OCH MAN KAN INTE JÄMFÖRA SIG MED NÅGON!!!!!! gaaah jag e så jävla trött på det här sjuka idealet nu.

hoppas allt går vägen iaf!

kelk
2005-02-20, 14:51
Träna mycket och ät mycket.

Lalla
2005-02-21, 00:12
*suck*
Snälla, snälla, snälla Sandra...
Jag måste börja med att säg att jag inte känner dig, har alfdrig sett dig o har INGEN som helst aning om vem du är.
Men det jag kan gå efter är hur du beskriver dig själv...Jag känner igen mig oerhört, även om jag inte hade ngn chans o tjäna 100.000:-.

Har/hade också väldigt lätt o pendla i vikt. Men att som du väga 52kg på 174cm ÄR faktiskt för lite...du märker det inte alls nu, bara att du kanske är ngt lättretad, sover halvtaskigt, svettas på natten, fryser som en hund på dagarna o känner dig trött/orkeslös...
Stämmer ngt av det?

Så var det iaf. för mig. Jag har haft ortroxi (tror jag det så vackert heter) då man hela tiden oroar sig för att man måste träna bort allt det lilla, lilla överflödiga man äter varje dag.
Jag tyckte inte alls att jag var tunn, tyckte nästan att jag var lite halvplufsig av o till.
Dessa bilder togs i aug. 2003... http://zap.to/lalla vägde 52kg på 165cm.

Nu väger jag 65kg o mår så fruktansvärt mkt bättre! Full av liv, kraft, energi...alltid nära till ett skratt. Så var det inte förrut, mina vänner kände inte igen mig alls...

Detta inlägg är skrivet i all välmening, vill inte skälla eller fördömma, men jag hoppas att du inte faller i samma grop som jag gjorde. Det är inte värt ngr pengar i världen!
Se till o trivas och må bra! det är det viktiga... :love:

sandra
2005-02-22, 22:30
Jag svettas inte om natten, jo, jag fryser på jobbet, pann jävel har pajjat 14,7 grader vem som helst skulle frysa. Sover inte dåligt om natten.

Snacka om att folk VERKLIGEN jämför sig på detta ställe!!!!!

Jag väger hit och jag väger dit, känner en som känner en osv osv.
Jag har inte tränat i flera år och har inte fått det på hjärnan.
Detta är ett ont måste just nu i mitt liv. Jag anser att det fanimej är värt varenda krona, varför ska jag inte få chansen att tjäna pengar, nu när det verkligen finns en liten gnutta möjlighet. Jobbar som servitris- hög lön?-NEJ! Dricks?-NEJ! inte en spänn!

Jag är ingen tränings tjej. Jag har precis börjat.. har sedan jag skaffade kortet i sept -04 har max lyckats att träna i två veckor sedan tröttnar jag för det är så förbannat trist att "måste träna". Jag gillar inte gym alls. Nu förtiden får jag tvinga mig själv dit.
Har lyckats träna i två veckor nu och är riktigt stolt faktiskt.

Nu känner ni inte mig och vet inte villket matvrak jag KAN vara, men nu är det pengar med i gamet och då kan man inte glufsa god restaurang mat som annars finns tillgänglig. Carbonara, gräddiga grytor, stekt strömming med smält smör, räkhollandaise osv osv.
Jag låter inte bli men jag tar ytterst lite av detta goda nuförtiden. För att göra tråkiga grönsaker lite godare måste man ha en sjysst dressing!

Jag fattar inte ett jota om GI och kohydrater, proteiner och allt vad som sägs runt i detta forum, reps och andra prylar..
Jag har fått det förklarat för mig , med det ligger inte i mitt intresse att träna. så jag glömmer bort.
Jag gör tio och gör samma tio tio gånger dvs. ex. 100-150 situps totalt på 25 kg. Använder någon skumm maskin där man lyfter upp vikt med baksidan av låret för att träna häcken gör samma sak där fast med 40 kg, tränar höfterna på 35kg på en annan grej där man pressar isär benen. Sitter i en maskin och pressar ner benen för att träna bak sida lår samma sak där fast på 30kg
Går så jag nästan snubblar från 6,7 till slut spurten 7.4 :) i 30 min.

Jag vet inte om detta jag gör är bra eller dåligt. Jag kör så det ryker om mig.
Är det för låga vikter? Det var någon som skrev det? har inte en aning, men jag kan knappt gå när jag är klar.
Simmar i bland i stället för att träna, om möjligt ännu tristare än styrkan... 20 längder... ibland 40.
Yoga i bland, men andas hit och andas dit...ganska skojjigt ändå. Jag är vig så det är kul att kan kan krumbukta i hop sig bäst...:)

Kanske skulle jag fixa en bild på röven så alla kan sluta oroa sig för ev anorxi eller ätstörningar.
Men det skulle vara det värsta jag har gjort i hela mitt liv..... lägga ut en bild.
Vet inte hur jag ska kunna ta en heller, antar att LG telefonen inte fixar pixlarna.

Hoppas ni får en trevlig vecka.
Nu ska jag äta äpple, dricka te och se på tv innan jag sover.
Tack för ordet.
MVH Sandra

P.s har undrat... hur illa är det med popcorn egentligen? sådana man gör själv, vi som är födda innan -78 vet vad det är frågan om ;) Old washion way, Inga micro pop alltså. Älskar popcorn!!! *popcorn* D.s

aliquis
2005-02-22, 23:13
Sandra: Näringsmässigt tillför inte popcornen någonting. Energimässigt ger de ju en liten del kolhydrater och en gnutta fett. Kör du på rapsolja eller liknande är det ju helt ok fett. Kan inte kallas "nyttigt" och näringsrikt men vad gäller att hålla formen finns det sämre alternativ :)

Pellefant
2005-02-22, 23:14
Sandra: Näringsmässigt tillför inte popcornen någonting. Energimässigt ger de ju en liten del kolhydrater och en gnutta fett. Kör du på rapsolja eller liknande är det ju helt ok fett. Kan inte kallas "nyttigt" och näringsrikt men vad gäller att hålla formen finns det sämre alternativ :)

Läste nånstans idag att man kan poppa i vatten istället för olja och att det smakar bra, någon som vet mer?

thezet
2005-02-23, 00:04
Jag är ingen tränings tjej. Jag har precis börjat.. har sedan jag skaffade kortet i sept -04 har max lyckats att träna i två veckor sedan tröttnar jag för det är så förbannat trist att "måste träna". Jag gillar inte gym alls. Nu förtiden får jag tvinga mig själv dit.
Har lyckats träna i två veckor nu och är riktigt stolt faktiskt.


Det är naturligtvis mycket bra att du har börjat träna. För målet att se så bra ut som möjligt på den korta tid du har på dig skulle jag dock inte rekommendera träning. Tvärtom kan det vara kontraproduktivt. Någon noterbar förändring hinder du inte uppleva på så kort tid, däremot är risken överhängande att du drar på dig onödigt vatten. Jag rekommenderar istället att du under den tid som är kvar ligger lågt med träningen, äter en kost som inte är för rik på kolhydrater, ser över saltintaget, dricker stora mängder vatten t.o.m. dagen innan, och ser till att få ordenligt med sömn. Sedan måste du försöka stressa ner.

sandra
2005-02-23, 11:09
Hejsan allihopa.

Jag har fått uppskov på en vecka dvs att jag nu har till helgen 11-13 mars på mig, gissa om det var en börda som lättade från mina axlar!!

Blir lite inresserad om detta gällande popcorn, poppa på vatten är det verkligen möjligt???

MVH Sandra :D

Pellefant
2005-02-23, 11:32
Blir lite inresserad om detta gällande popcorn, poppa på vatten är det verkligen möjligt???

Letade upp det nu. :)

"Häll vanliga popcorn i en bunk med lock. Häll på 0,5 dl vatten, vattnet ska endast täcka hälften av popcornen. Salta och krydda vattnet efter smak. Cayenne peppar är gott.
Kör i micron på max effekt tills det mesta är poppat, dock max 7 min. Det kan ta olika lång tid beroende på vilken mängd vatten du hade i. "

(Från ett annat forum, vet inte om man får länka)

z_bumbi
2005-02-23, 11:48
Jag är ingen tränings tjej. Jag har precis börjat.. har sedan jag skaffade kortet i sept -04 har max lyckats att träna i två veckor sedan tröttnar jag för det är så förbannat trist att "måste träna". Jag gillar inte gym alls. Nu förtiden får jag tvinga mig själv dit.
Har lyckats träna i två veckor nu och är riktigt stolt faktiskt.

Hitta en träningsform som gör att du trivs med det istället? Ska du fortsätta på den väg du valt måste du träna regelbundet så varför inte ha kul istället? Iofs tror jag du kan få kul på gymet om du får rätt vägledning..

Jag låter inte bli men jag tar ytterst lite av detta goda nuförtiden. För att göra tråkiga grönsaker lite godare måste man ha en sjysst dressing!

Då äter du fel grönsaker även om det absolut inte är något fel på att äta dressing.

Jag fattar inte ett jota om GI och kohydrater, proteiner och allt vad som sägs runt i detta forum, reps och andra prylar..
Jag har fått det förklarat för mig , med det ligger inte i mitt intresse att träna. så jag glömmer bort.

Lär dig det, återigen om du ska jobba med det du vill så kommer det att krävas att du har lite koll. Det värsta som kan hända är att du litar på någon inom branchen och då kan det gå illa, att tvingas gå ner några kilo ytterligare på kort tid är inte helt ovanligt och då måste man vet hur man minimerar nackdelarna med det.
Det är ett val man gör om man vill fortsätta jobba under de villkoren men man kan alltid göra det bästa av varje situation när det gäller den egna hälsan.

Jag gör tio och gör samma tio tio gånger dvs. ex. 100-150 situps totalt på 25 kg. Använder någon skumm maskin där man lyfter upp vikt med baksidan av låret för att träna häcken gör samma sak där fast med 40 kg, tränar höfterna på 35kg på en annan grej där man pressar isär benen. Sitter i en maskin och pressar ner benen för att träna bak sida lår samma sak där fast på 30kg
Går så jag nästan snubblar från 6,7 till slut spurten 7.4 :) i 30 min.

Jag förstår att du tycker träningen är tråkig om det där är hela ditt träningsprogram.
Du kan inte punktförbränna fett, det du kan göra är att få området lite fastare rent muskulärt vilket oftast är positivt men du bränner inte mer fett på häcken bara för att du tränar den.
Det är omöjligt att rekommendera några större förändringar nu när du har så kort tid på dig men på längre sikt bör du leta upp någon som kan trixa lite med din träning så att den dels blir roligare och dels kanske ger lite bättre resultat vs hur mycket tid du lägger ner på den.

Pellefant
2005-03-03, 02:00
Hur går det?