handdator

Visa fullständig version : 2005-02-16 **dagens Tistel**


internethjälten
2005-02-16, 23:44
Jaha - idag när jag varit i garaget och skruvat med liket och skulle hem svänger en stolle ut framför mig, såg han iof i rätt god tid och hant bromsa ner men han ska ändå få äran att få "Dagens Tistel"

Fler tistlar kommer framöver !

Som vanligt var D8'an i bilen och så här såg det ut :

* Klippet är 15sek långt och 2.97Mb tungt, packat med DivX4.12...
* Explorerannvändare - högerklickar och väljer (Spara mål som...)
* Firefoxannvändare - högerklicka och välj (Spara länk som...)

http://impegas.org/upload/maniac@jkpg_DivX_640x360.avi

// nicke

victor_n
2005-02-16, 23:47
Jaha - idag när jag varit i garaget och skruvat med liket och skulle hem svänger en stolle ut framför mig, såg han iof i rätt god tid och hant bromsa ner men han ska ändå få äran att få "Dagens Tistel"

Fler tistlar kommer framöver !

Som vanligt var D8'an i bilen och så här såg det ut :

* Klippet är 15sek långt och 2.97Mb tungt, packat med DivX4.12...
* Explorerannvändare - högerklickar och väljer (Spara mål som...)
* Firefoxannvändare - högerklicka och välj (Spara länk som...)

http://impegas.org/upload/maniac@jkpg_DivX_640x360.avi

// nicke

snack om koll på trafiken=/

va har du för bil? mulrar fint ju :thumbup:

Pellefant
2005-02-16, 23:56
Som vanligt var D8'an i bilen och så här såg det ut :


Hur kommer det sig, filmar du allt du kör? :confused:

sunkan
2005-02-16, 23:59
Hur kommer det sig, filmar du allt du kör? :confused:

precis vad jag tänkte på också :confused:

internethjälten
2005-02-17, 00:15
victor_n >> en gamla ford sierra men borttagen ljuddämpare för insugluften, fattar inte varför ford satt dit den... sen låter den rätt gött överlag men det beror på hur pass hårt man kör den :P

Pellefant & sunkan >> bara när jag ska köra på ett sådant sätt som kan vara trelvigt att ha på film, men rent generellt håller jag på och testar in lite olika filter som jag skruvar fast på kameran då den ska sitta i en banracingfilm i vår/sommar/höst och då måste allt funka som det ska ! Men ren generellt så filmar jag allt...

Pellefant
2005-02-17, 00:23
Men ren generellt så filmar jag allt...

Perfekt om du smäller(ta i trä) och det inte är ditt fel, men tvist uppstår. Ser framför mig när du säger till snuten/försäkringsbolaget: "jag har det på film sådetså!" :laugh:

internethjälten
2005-02-17, 00:56
Perfekt om du smäller(ta i trä) och det inte är ditt fel, men tvist uppstår. Ser framför mig när du säger till snuten/försäkringsbolaget: "jag har det på film sådetså!" :laugh:

been there - done that

sunkan
2005-02-17, 07:37
been there - done that


haha...tufft :laugh:

Pdaddy
2005-02-17, 08:28
Lite pissig kurva där, snö å skit i vägen, så han/hon såg nog inte dig fören i sista stund.
Klokt av personen iallafall att stanna upp i mötande körbana eftersom de inte kom någon bil precis i det ögonblicket ;)

Men ack så klantigt ändå..

M

mini_Arnold
2005-02-17, 08:36
Föraren var inte direkt uppmärksam, jag gillar inte sånt.

Eftersom kameran upptäckte honom tidigt borde föraren ha upptäckt impegas bil också.

THAT'S WHAT I THINK!

nordland
2005-02-17, 12:01
Föraren var inte direkt uppmärksam, jag gillar inte sånt.

Eftersom kameran upptäckte honom tidigt borde föraren ha upptäckt impegas bil också.

THAT'S WHAT I THINK!

kanske inte iom att det var både kurva och backkrön..

annars var det ju inte ens nära på att smälla... Lugnt ju...

mini_Arnold
2005-02-17, 12:10
kanske inte iom att det var både kurva och backkrön..
Just därför ska man vara extra uppmärksam vilket han inte var..

annars var det ju inte ens nära på att smälla... Lugnt ju...

Så kan man inte resonera. "Nu gör jag nåt riskfyllt och dåligt men klarar alla sig så är det ju lugnt" Det håller inte.
Han gjorde fel helt enkelt


Men om jag har missuppfattat ditt inlägg och du faktiskt höll med mig om så även bara till 50% så ber jag om ursäkt

s_himself
2005-02-17, 12:20
impegas.org: Jag är väldigt förvånad över att du inte börja skriva och svära på föraren i andra bilen. Det har fan jag gjort.. Även att det inte va spec. farligt så hade jag hävt ur mig en och en annan svordom :D

Jarod
2005-02-17, 12:34
Haha..nice movie! Jag gillar pilen! =)

Pellefant
2005-02-17, 12:36
Haha..nice movie! Jag gillar pilen! =)

Jag vill också ha en sån kamera som ritar stora varningspilar när jag kör, så jag vet vilka bilar jag ska akta mig för. *innocent*

internethjälten
2005-02-17, 12:37
kanske inte iom att det var både kurva och backkrön..

annars var det ju inte ens nära på att smälla... Lugnt ju...

Tänk igen, bilen är betydligt mycket närmare än det ser ut att vara på filmen då avståndet blir "fel"...

Skulle man vilja se på samma sätt som man gör IRL måste man zooma in lite men då försvinner "incar-cam" känslan då man inte ser insidan på bilen...

Om det nu "inte ens var nära" - varför valde den andre bilen att gira in i vänster körfält ?

Du behöver inte svara/quota på detta inlägg men du kan ha det i tanke iaf =)

internethjälten
2005-02-17, 12:39
Jag vill också ha en sån kamera som ritar stora varningspilar när jag kör, så jag vet vilka bilar jag ska akta mig för. *innocent*

HAHAHAHAHA !!!!!!!!!!!

Fan vad soft deet vore med en massa kulörta pilar på insidan på framrutan som far runt och pekar på olika faror - nästan så man skulle göra en sådan "skämtfilm" :P

Herkulez
2005-02-17, 14:27
Döda...

mangemani
2005-02-17, 14:30
tur att du hade en kamera rullande precis vid det ögonblicket.