handdator

Visa fullständig version : Ang. Kosttillskott, proteindryck


vikko
2005-02-16, 22:14
Tjena

Skulle någon kunna skriva lite mer utförligt vad egentligen proteindryck (+ snabba kolhydrater) gör. Om det är farligt osv.

Mina föreldrar envisar sig om att det är bättre med vanlig mat, och att inget sånt behövs. Också säger dem att det är doping och att man kommer träna så hårt att man inte vet när det är stopp eller nått sånt skit, så musklerna kommer gå sönder. De har nog förväxlat det med anabola, och att man tränar 2ggr om dan. Några schysta argument kanske?

Skulle vara härligt med hjälp hehe

Tack

TTT
2005-02-16, 22:20
Intaget av snabba proteiner och kylhydrater direkt efter träning är viktigt för att de slår om kroppen från att vara i katabolt tillstånd till att bli anabol. De snabba kolhydraterna ökar insulinnivåerna i kroppen och det är just insulinet som transporterar proteinet till musklerna.

GymTT
2005-02-16, 23:01
Tjena

Skulle någon kunna skriva lite mer utförligt vad egentligen proteindryck (+ snabba kolhydrater) gör. Om det är farligt osv.

Mina föreldrar envisar sig om att det är bättre med vanlig mat, och att inget sånt behövs. Också säger dem att det är doping och att man kommer träna så hårt att man inte vet när det är stopp eller nått sånt skit, så musklerna kommer gå sönder. De har nog förväxlat det med anabola, och att man tränar 2ggr om dan. Några schysta argument kanske?

Skulle vara härligt med hjälp hehe

Tack


Hehe känner igen mig lite, sådär tyckte mina päron i början också typ, jag fattar inte, alltså de tror verkligen det är anabola *screwy*

MVH TT

vikko
2005-02-16, 23:05
TTT: Tack låter fint, får höra vad de säger imorgon, vågar definitivt inte gå nu när de lagt sig :furious:

GymTT: Ja, eller så tror dem att det är någon slags kostersättare *whatever*

GymTT
2005-02-16, 23:13
TTT: Tack låter fint, får höra vad de säger imorgon, vågar definitivt inte gå nu när de lagt sig :furious:

GymTT: Ja, eller så tror dem att det är någon slags kostersättare *whatever*


Jo, men säg som det är bara, att det innehåller protein och kolhydrater och att det är svårt att hinna få i sig rätt mängd i rätt tid efter träningen och bla bla, ja du förstår :)

MVH TT