handdator

Visa fullständig version : Inflamation i sträcksenor!!

lauria
2005-02-16, 17:49
Tjena!!!

Jag var till läkeren med min handled och fick reda på att ja hade en inflamation i några sträcksenor...Och jag skulle inte träna underarmar och inte köra övningar som gjorde ont...Men tror ni att det är helt uteslutet att köra grippers?

Mart|n
2005-02-16, 18:12
Tjena!!!

Jag var till läkeren med min handled och fick reda på att ja hade en inflamation i några sträcksenor...Och jag skulle inte träna underarmar och inte köra övningar som gjorde ont...Men tror ni att det är helt uteslutet att köra grippers?

Gör det ont när du tränar grippers då? Kan ju vara bra att ligga lite lågt med greppträning om du har inflammation :D

obesogen
2005-02-16, 22:19
Tjena!!!

helt uteslutet! Vad har läkaren sagt? Eventuellt kan du knapra antiinflammatoriskt, men jag antar att du blev rekommenderad att inte träna underarmar på ett par veckor. Vila, om det börjar kännas bättre kan du börja träna exentriskt med lätta vikter (2-4 kg, 20 reps *4) för att bibehålla cirkulationen i underarmen,,,

lauria
2005-02-18, 22:11
Okej, jag får väl vänta ett ta tilll...

*grr*