handdator

Visa fullständig version : Några frågor ang. deff


Zaglyon
2005-02-16, 18:22
Tjenare!
Jag har en polare som hade tänkt sig ligga på 400kcal/dag *grr27*. Dessutom gå 2 timmar om dagen och gymma 1-3ggr/vecka.
Jag har sagt att han kommer förlora muskler, men det spelar ingen roll för honom. Jag har sagt att hans ämnesomsättning kommer ta stryk som f*n. men det spelar ingen roll för honom. Vad ska jag göra för att övertyga honom? :confused:


Min fråga är alltså om ni har fler anledningar som jag kan använda för att övertyga honom om att äta mer?

blekfet2
2005-02-16, 18:47
ja säg att han kommer bli blek,sjuk,illamående mm mm mm, samt mycket fet när han börjar äta "normalt" igen.... peta honom i ögat från mig!

Player
2005-02-16, 19:37
Tjenare!
Jag har en polare som hade tänkt sig ligga på 400kcal/dag *grr27*. Dessutom gå 2 timmar om dagen och gymma 1-3ggr/vecka.
Jag har sagt att han kommer förlora muskler, men det spelar ingen roll för honom. Jag har sagt att hans ämnesomsättning kommer ta stryk som f*n. men det spelar ingen roll för honom. Vad ska jag göra för att övertyga honom? :confused:


Min fråga är alltså om ni har fler anledningar som jag kan använda för att övertyga honom om att äta mer?

Med 400 kcal/dag lär han bli ganska sliten väldigt fort, det lär han väl upptäcka. Bör väl inte ta alltför lång tid för honom att lägga ner denna idiotideffning...

Em1l
2005-02-17, 10:19
de är mindre än vad man äter till frukost ju..

säg åt honom att skärpa till sig! i värsta fall kan du ju låta honom pröva.. han kommer ju inte dö av de, de kommer bara må fruktansvärt dåligt :)

blip
2005-02-18, 11:36
400kcal/dag! Låter precis som den där cambridge metoden. Vettefan om det kan vara så nyttigt, har flera på jobbet som har kört den nu. Är säker bra för någon som är extremt överviktig och som inte motionerar det minsta (latmaskar). Men att köra det i kombination med träning kan ju inte vara vettigt. Blir så trött på de människor som inte kan fatta att det enda som gäller är att äta rätt så kommer resultaten.