handdator

Visa fullständig version : Rätt, fel eller lagom?


Tulork
2005-02-16, 18:21
Såhär gör jag 4 dagar i veckan, är det fel? (För min viktnedgång i fett)


1. Vakna, ut och gå
2. Äta frukost
3. Styrketräna
4. Proteindrink (Ultraway)
5. Middag
6. Mellanmål
7. Ut och gå
8. Mellanmål/kvällsmat (Mättande i alla fall)

Prio 1= Förbränna fett (tänker som sådan att om jag har större muskler så kräver de mer energi, därmed snabbare ämnesomsättning. Därav proteintillskottet)

Prio 2= Muskelökning (För att må/se bra ut)

Onsdagar & lördagar spelar jag squash. :hbang:

blekfet2
2005-02-16, 18:50
du måste nog bestämma dig för Prio 1 eller Prio 2......svårt å få in båda 2 samtidigt....=)
men ofta kommer prio 2 när prio 1 gjort sitt...."linjerna" till musklerna syns bättre å då ser inte alla men många iaf "bitigare" ut......

(fan upptäckte just att jag är " " - fjolla)
=)

Tulork
2005-02-16, 18:56
du måste nog bestämma dig för Prio 1 eller Prio 2......svårt å få in båda 2 samtidigt....=)
men ofta kommer prio 2 när prio 1 gjort sitt...."linjerna" till musklerna syns bättre å då ser inte alla men många iaf "bitigare" ut......

(fan upptäckte just att jag är " " - fjolla)
=)

vet att det är svårt, och förhoppningsvis så sköter ju kroppen val av prio 1 eller 2. Då det igentligen inte spelar någon roll för i slutändan så bränner du fett ändå. (På lång sikt) :whipped:

blekfet2
2005-02-16, 19:13
för att öka i muskler så behövs ett kaloriöverskott.....å det betyder oxå till 99.9% säkerhet att du kommer lägga på dig fett.....för att minska i fett så är ett kaloriunderskott ett MÅSTE....så att ligga å tafsa på båda 1:an samt 2:an är kanske inte så klokt....risken finns att du kommer tappa motivation......bestäm dig instället för vad du ska köra å kör stenhårt på det.....

Tulork
2005-02-16, 19:29
för att öka i muskler så behövs ett kaloriöverskott.....å det betyder oxå till 99.9% säkerhet att du kommer lägga på dig fett.....för att minska i fett så är ett kaloriunderskott ett MÅSTE....så att ligga å tafsa på båda 1:an samt 2:an är kanske inte så klokt....risken finns att du kommer tappa motivation......bestäm dig instället för vad du ska köra å kör stenhårt på det.....

Ok, då säger vi såhär istället. Jag bygger muskler månaden ut, efter det satsar jag på fettförbräning men samtidigt att behålla mina muskler där proteintillskottet kommer in i bilden igen. för att behålla musklerna är väl möjligt, samtidigt som man går ner i fett?

blekfet2
2005-02-16, 19:44
självklart så behåller man muskler.....men det beror mycket på hur deffen är upplagd...äter man inget för att deffa så tappar man muskler,fett....är deffen en riktigt deff med strikt kost samt rätt träning så behåller man musklerna......därför är en deff under en längre period bättre än en kort "diet" på nån månad...

Tulork
2005-02-16, 21:03
självklart så behåller man muskler.....men det beror mycket på hur deffen är upplagd...äter man inget för att deffa så tappar man muskler,fett....är deffen en riktigt deff med strikt kost samt rätt träning så behåller man musklerna......därför är en deff under en längre period bättre än en kort "diet" på nån månad...

Ok, alltså, jag har inte beskrivit hela min cituation, den e lite speciell. jag har på ca 8 månader gått ner ca 32kg+ och har lika mkt till att gå ner.

Baan
2005-02-16, 21:32
Ok, alltså, jag har inte beskrivit hela min cituation, den e lite speciell. jag har på ca 8 månader gått ner ca 32kg+ och har lika mkt till att gå ner.

med andra ord du försöker få bukt med en illasinnad övervikt.. då är det lite en annan femma här, då förstår jag att du vill ha en kontrollerad deff men kanske inget extremt så du samtidigt kan träna.

Teoretiskt sätt gör man ju ungefär som du gör nu, satsar på bra protein efter träning och bra med snabba kolhydrater, för att sedan köra en del cardio på morgonen, efter passet eller vid andra tider som man tycker funkar. Fast för viktnedgången hade det nog vart effektivare att bara rikta sig in på att gå ner i vikt (och menar kvalitativt ändå)

blekfet2
2005-02-16, 21:32
grymt bra jobbat....om du har lika mycket kvar å gå ner så fortsätt som du gjort tidigare...varför ändra på något som funkar bra?

å om det börjar stanna upp för dig så kika bara över kosten samt träningen för vidare utveckling........

vad väger du nu? längd?

Tulork
2005-02-16, 21:45
grymt bra jobbat....om du har lika mycket kvar å gå ner så fortsätt som du gjort tidigare...varför ändra på något som funkar bra?

å om det börjar stanna upp för dig så kika bara över kosten samt träningen för vidare utveckling........

vad väger du nu? längd?

Är 190cm och väger 139.9kg Har som mål att ligga runt 100kg (kommer ej att gå under 100) i slutet av augusti.

blekfet2
2005-02-17, 05:19
nice nice....(kommer ej att gå under 100)...ack så sant...å väga 0,1ton är manligt =)