handdator

Visa fullständig version : Freak show


adlibris
2005-02-16, 00:15
Är det någon mer än jag som tycker att bodybuilding på världsnivå har blivit ett jävla skämt? För mig är det fullständigt ofattbart hur tidningarna kan sälja med steroidfreaks på framsidan. Kommer utvecklingen att fortsätta i riktning monster eller kommer vi se en motreaktion med mer tilltalande ideal? Någonstans borde ju gränsen vara nådd.

heltzonicka
2005-02-16, 00:27
lägg krut på att gnälla om tjockisar istället.
Det är fint med muskler *flex*

adlibris
2005-02-16, 00:30
lägg krut på att gnälla om tjockisar istället.
Det är fint med muskler *flex*

Nu är det ju inte tjockisar som representerar eliten i den verksamhet som detta forum pysslar med...

Jet
2005-02-16, 00:31
Sjukt - JA
Ohälsosamt - JA
Kan jag sluta imponeras? - NEJ

Arne Persson
2005-02-16, 00:37
Sjukt - JA
Ohälsosamt - JA
Kan jag sluta imponeras? - NEJ

Jag skulle vilja lägga till: Patetiskt - JA! Speciellt vad gäller de unga snorungarna som med varje medel försöker efterlikna sina "hjältar"!

Jet
2005-02-16, 00:44
Jag skulle vilja lägga till: Patetiskt - JA! Speciellt vad gäller de unga snorungarna som med varje medel försöker efterlikna sina "hjältar"!

Det kan jag hålla med dig om, idag lånar folk pengar på banken för att ha råd med "dieten", för att sedan kanske komma 10:a på SM... Samtidigt som jag på ett sätt högaktar deras dedikering, så är det tragiskt så in i helvete....

Det många unga inte heller verkar fatta är att kroppen inte pallar hur mycket som helst, är man kanonbra i 20-års åldern, så kommer man inte att hålla livet ut, och framförallt så har TRÄNINGEN gått förlorad i allt preppbabbel och GI-tabeller....

z_bumbi
2005-02-16, 08:03
Nu är det ju inte tjockisar som representerar eliten i den verksamhet som detta forum pysslar med...

Alla brukar ju gnälla på att styrkelyftare är feta, kul att du har insett att så inte är fallet..

AnimalGen
2005-02-16, 08:08
? För mig är det fullständigt ofattbart hur tidningarna kan sälja med steroidfreaks på framsidan.

Kanske för att läsarna vill se såna på framsidan.

Tolkia
2005-02-16, 09:11
Sjukt - JA
Ohälsosamt - JA
Kan jag sluta imponeras? - NEJ
Diskussionen skulle lika gärna kunna gälla tjejer/kvinnor och det elegant modellmagra (a.k.a. "slanka") skönhetsidelalet om man bytte ut ord som "steroider" mot "lepigen", "proteindrink" mot "cambridgesoppa", "definierade muskler" mot "definierad benstomme" etc. Däremot, tror jag, inte "monster" mot något annat än "monster" ... Till listan ovan kunde läggas:
Tragiskt - JA
Vad gör vi åt det? - Ingen j-la aning, men kom på något fort. :(

Baan
2005-02-16, 09:23
Kanske för att läsarna vill se såna på framsidan.

Jo, dom brukar ju direkt konsultera sig med mig och andra eventuella kroppsbyggartidningsläsare när dom ska ha med bilder/artiklar så klart man kan påverka ;)

skulle säga att vad folk är intresserade av och vad som faktiskt finns i tidnignar är två skillda saker.

Jorgen
2005-02-16, 09:34
Det många unga inte heller verkar fatta är att kroppen inte pallar hur mycket som helst, är man kanonbra i 20-års åldern, så kommer man inte att hålla livet ut, och framförallt så har TRÄNINGEN gått förlorad i allt preppbabbel och GI-tabeller....
:thumbup:
Håller med både dig och Arne.

//Jörgen

Grahn
2005-02-16, 09:37
Tragiskt och typiskt oss människor......

RobbeliRobban
2005-02-16, 09:46
Är det någon mer än jag som tycker att bodybuilding på världsnivå har blivit ett jävla skämt? För mig är det fullständigt ofattbart hur tidningarna kan sälja med steroidfreaks på framsidan. Kommer utvecklingen att fortsätta i riktning monster eller kommer vi se en motreaktion med mer tilltalande ideal? Någonstans borde ju gränsen vara nådd.

vad i hela hellivittu. Skall man hålla igen naturlig utveckling på byggare? "neee du för tjööra lite mindre styrketrenign, det där e innnte snyggt". Kroppsbyggare har tränat sig till större muskelmassa än andra, elitkroppsbyggare har störst muskelmassa.

Alla andra kriterier, så blir det subjektiv skönhetstävling av det hela, om du gillar andra ideal får du väl titta på kalsongmodeller istället.

Vad händer i ditt tycke när "gränsen är nådd?"-" Nej, du är för bra för att få tävla, vi vill bara ha lagoma atleter. Bäst är inte bäst, utan halvbra är bäst?"

Steroidfreaks? Har du dopingtestat dem alla?

Grahn
2005-02-16, 09:49
RR, att byggareliten och även amatörer preppar mer och mer kan nog anses vara fakta.....

King Grub
2005-02-16, 09:51
Att andelen proffs som preppar är 100% tvivlar väl inte många på?

RobbeliRobban
2005-02-16, 09:57
RR, att byggareliten och även amatörer preppar mer och mer kan nog anses vara fakta.....

Eller en myt som gått till sanning skapad av steroidvattniga tonåringar ute på gymmen, som inte tror att det går att bli grövre än Brad Pitt i fight club utan steroider?

Jag tror inte att alla proffsen är ena, jag tror en majoritet eller rent av alla är dopade. men mer dopade? kanske bara annorlunda dopade? Handlar inte bara om prepp, utan bra träning, kost och en dedikerad livstil.

Dessutom tror jag att dagens proffs har bra mycket bättre koll på det mesta än 70-och åttiotalets tjackdeffade och tablettknaprande idoler, som trots deras haschbolmande, amfetaminsnortande och steroidknaprande är stora idoler för de flesta? vad gör dessa bättre än dagens dopade dedikerade, smart tränande (förutom preppandet-) sunda proffs?

Jet
2005-02-16, 10:10
Eller en myt som gått till sanning skapad av steroidvattniga tonåringar ute på gymmen, som inte tror att det går att bli grövre än Brad Pitt i fight club utan steroider?

Jag tror inte att alla proffsen är ena, jag tror en majoritet eller rent av alla är dopade. men mer dopade? kanske bara annorlunda dopade? Handlar inte bara om prepp, utan bra träning, kost och en dedikerad livstil.

Dessutom tror jag att dagens proffs har bra mycket bättre koll på det mesta än 70-och åttiotalets tjackdeffade och tablettknaprande idoler, som trots deras haschbolmande, amfetaminsnortande och steroidknaprande är stora idoler för de flesta? vad gör dessa bättre än dagens dopade dedikerade, smart tränande (förutom preppandet-) sunda proffs?

Antingen har du noll koll, eller så lever du i förnekelse, finns ingen anledning att argumentera i detalj, eftersom jag varken vill eller kan ge konkreta exempel utan att hänga ut folk...

Kan ge ett exempel (i högen):

En för tillfället hyllad profil i Sverige, som röker hasch för att öka aptiten :thumbup:

RobbeliRobban
2005-02-16, 10:36
Antingen har du noll koll, eller så lever du i förnekelse, finns ingen anledning att argumentera i detalj, eftersom jag varken vill eller kan ge konkreta exempel utan att hänga ut folk...

Kan ge ett exempel (i högen):

En för tillfället hyllad profil i Sverige, som röker hasch för att öka aptiten :thumbup:

Mycket möjligt att jag har både noll koll och lever i förnekelse.

men personen som du nämner är väl med största sannolikhet den typen av idiot som just sätter den sjuka osunda normen för byggare, som låtsasligisterna avgudar.

Om man bortser från preppandet, så tror jag att man blir fan så mycket bättre byggare av en
"äta, sova, träna, disciplin och dedikation" (som jag i min förnekelse? tror att de bästa lever efter)

istället för en:
"Uppkörd på ghb, partyknarkande, aggressiv, dåligt självförtroende för att jag var mobbad i lågstadiet-mentalitet" som de flesta gymidioter verkar hylla och höja till skyarna.

Om nu proffsen lever efter det första exemplet jag beskrev, varför är de då dåliga förebilder om man bortser från preppandet?

Jet
2005-02-16, 11:09
Mycket möjligt att jag har både noll koll och lever i förnekelse.

men personen som du nämner är väl med största sannolikhet den typen av idiot som just sätter den sjuka osunda normen för byggare, som låtsasligisterna avgudar.

Om man bortser från preppandet, så tror jag att man blir fan så mycket bättre byggare av en
"äta, sova, träna, disciplin och dedikation" (som jag i min förnekelse? tror att de bästa lever efter)

istället för en:
"Uppkörd på ghb, partyknarkande, aggressiv, dåligt självförtroende för att jag var mobbad i lågstadiet-mentalitet" som de flesta gymidioter verkar hylla och höja till skyarna.

Om nu proffsen lever efter det första exemplet jag beskrev, varför är de då dåliga förebilder om man bortser från preppandet?

Personen jag nämner är faktiskt väldigt ödmjuk och trevlig som person, men fick tipset av "någon högre" och anser att det fungerar, naturligtvis sitter han inte och tänder på dagarna i ända, men relativt ofta blir det.

Naturligtvis är en person inget dåligt föredömme om de lever efter ditt förstnämnda scenario, jag känner inga proffs så jag kan inte säga hur de lever eller inte..

Men jag VET att många i eliten inte mår så jävla bra, varesig fysiskt eller psykiskt, och det är tyvärr det många ungdomar inte fattar... Som den berömda Pringle´s reklamen:

Once you Pop, you can´t stop!

Missförstå mig inte här, jag hyser STOR respekt för de personen som "lever" i toppen båda vad det gäller byggning och övriga styrkedominerade sporter, dock tycker jag det är tråkigt att stöta på så många trasiga människor i jakten på den perfekta kroppen

z_bumbi
2005-02-16, 11:33
Missförstå mig inte här, jag hyser STOR respekt för de personen som "lever" i toppen båda vad det gäller byggning och övriga styrkedominerade sporter, dock tycker jag det är tråkigt att stöta på så många trasiga människor i jakten på den perfekta kroppen

De som når toppen kanske får ut något av det också, alla som faller från längs vägen kommer aldrig upp på en scen eller syns i några tidningar.
Iom att de aldrig syns så fattar inte "Sune 17-år" att det inte är självklart att han kommer att stå på en scen och chocka som junior när han är 22 bara för att han stoppar i sig allt han kommer över..