handdator

Visa fullständig version : Kräkningar

vrålapa
2005-02-15, 18:19
Efter jag har ätit middag/lunch får jag kräkningar, inte så att jag spyr men kräkningar, jag är inte mätt heller utan jag skulle kunna äta mer men det är jobbigt med kräkningarna!
Vad kan det bero på? har det hänt någon annan eller är det bara jag som är konstig? *screwy*
det är inge kul man kan ju inte äta nog mycke :eating:

fothermucker
2005-02-15, 18:43
Låter ju lite småjobbigt. Mitt tips är att gå till en läkare snarast möjligt.
Det kan vara allt från gas i magen till panikångest.

vrålapa
2005-02-15, 18:45
Okej..:) tack så mycke! Det har hållit på en längre tid så jag börjar bli något less på det, blir att uppsöka skolsköterskan då!

muddler
2005-02-15, 19:12
stress?? har själv liknande problem som alltid uppstår i samband med stress, gillar inte att ha tidspress på mig när jag äter, kan inte käka fort, gör jag det så kommer det upp igen.

vrålapa
2005-02-15, 20:00
Nix, inte stress heller! Äter väldigt sakta och njuter!

abjorn
2005-02-15, 20:13
har det på själv på morgonen och efter träningen ibland.

vrålapa
2005-02-15, 20:53
Jo men jag har det konstat efter frukost lunch och middag!

Mental
2005-02-16, 01:11
Hade liknande, ganska lätt diagnos, ca 8-10 koppar kaffe per dag, ca 2-3 möten och telekonferanser, 16 underhuggare som fodrar uppmärksamhet och styrning, 60h arbetsveckor med ytterligare jobb på hälgerna och ständig obligatorisk telefonjour. Total brist på motion, ca 20kg övervikt och osunda matvanor.

Käkade syrahämmande i ett halvår eller så, typ novalucol eller novalucid eller nått.
Sen tog jobbet slut och jag fick tid med en livsstilsförändring, villket har eliminerat problemet :)

Så antingen ser du över hur du mår i övrigt, eller så testar du nått syrahämmande kanske?

vrålapa
2005-02-16, 15:42
Hade liknande, ganska lätt diagnos, ca 8-10 koppar kaffe per dag, ca 2-3 möten och telekonferanser, 16 underhuggare som fodrar uppmärksamhet och styrning, 60h arbetsveckor med ytterligare jobb på hälgerna och ständig obligatorisk telefonjour. Total brist på motion, ca 20kg övervikt och osunda matvanor.

Käkade syrahämmande i ett halvår eller så, typ novalucol eller novalucid eller nått.
Sen tog jobbet slut och jag fick tid med en livsstilsförändring, villket har eliminerat problemet :)

Så antingen ser du över hur du mår i övrigt, eller så testar du nått syrahämmande kanske?

Tackar så mycke!
Men en stressad vardag har jag absolut inte. Går i skolan och gör nästan absolut inget. Väldigt konstigt!

fothermucker
2005-02-16, 15:56
Tackar så mycke!
Men en stressad vardag har jag absolut inte. Går i skolan och gör nästan absolut inget. Väldigt konstigt!

Kanske någon underliggande stress, något du oroar dig över i ditt undermedvetna som du förtränger och gör saken värre?
Vill inte leka psykolog men det kan mycket väl vara så. Blir det inte bättre, sök hjälp.

Peace

vrålapa
2005-02-16, 16:09
Kanske någon underliggande stress, något du oroar dig över i ditt undermedvetna som du förtränger och gör saken värre?
Vill inte leka psykolog men det kan mycket väl vara så. Blir det inte bättre, sök hjälp.

Peace

Jag tror nog att det blir att söka hjälp av skolsköterskan till att börja med, haft detta problem i en längre tid, ca 3 månader!

Tacl för alla tips! :bow:

Billy da Kid
2005-02-16, 16:20
Ålder?

Mycket snus o kaffe kanske? *popcorn*

Jobbade inte du som snickare?

Tolkia
2005-02-16, 16:48
Magkatarr (kan ha t.ex. bakteriell orsak också, är inte ENBART ett stressyndrom)? Slapp övre magmun? Fråga kunnigt folk (sjuksköterska, läkare etc.)!

Cyco
2005-02-16, 18:27
Efter jag har ätit middag/lunch får jag kräkningar, inte så att jag spyr men kräkningar, jag är inte mätt heller utan jag skulle kunna äta mer men det är jobbigt med kräkningarna!
Vad kan det bero på? har det hänt någon annan eller är det bara jag som är konstig? *screwy*
det är inge kul man kan ju inte äta nog mycke :eating:

du ska nog kolla upp det...låter lite som magkatarr tycker jag...fast jag är ju ingen doktor..men min tjej hade liknande symptom hon va stressad som fan ett tag ådå fick hon piller mot magsår ådå gick det bort

vrålapa
2005-02-16, 19:07
Ålder?

Mycket snus o kaffe kanske? *popcorn*

Jobbade inte du som snickare?

19 idag:)

Inget snus, lite kaffe!

Jo jag jobbade som snickare, dock inte nu, har kommit tillbaka från praktiken!

Kan det inte bero på överdosering av Kalcium? Dricker 2liter mjölk om dagen!? Läste i paulun's bok, kom inte ihåg vilken, att om man äter förmycke kalcium så kan det uppstå kräkningar!?