handdator

Visa fullständig version : Hjälp mej lägga upp veckans träning !


ölobrännvin
2005-02-15, 18:12
Dessa övningar har jag att tillgå om en säger. Bröst......
Bänkpress, Hantelpress i 4 olika vinklar. Bardips, Hantelflies, smaltgrepp bänkpress.... TRICEPS....Tricepspress med curlstång, sittande tricepspress med hantel.. RYGG......
Marklyft, stående rodd, Hantelrodd, Ryska marklyft, .... BICEPS..... Bicepscurl med rak, curl och hantlar .MAGE....... Crunches eller vad det heter för mage samt kabelcrunches... AXLAR..... Militärpress Hantelpress för axlar, Drag till hakan Hantellyft åt sidan.... BEN..... Benböj, Vadpress med Skivstång eller hantel, Raka marklyft, Bencurl och Benspark, Utfall med hantel ...

Ja det var väl det jag har att välja på. Jag skulle vilja träna 4 dagar i veckan inte nödvändigtvis hela kroppen. Jag är alltså ute efter förslag från er kunniga på kolo hur ni skulle lagt upp det . Maten tycks funka bra nu men när det gäller tränings upplägget har jag lite beslutsångest.....

Fatalist
2005-02-15, 18:40
Du kan börja med att formatera texten lite mer begripligt så får du säkert mer hjälp då det inte krävs en tolk för att förstå ;)

ölobrännvin
2005-02-15, 18:56
Du kan börja med att formatera texten lite mer begripligt så får du säkert mer hjälp då det inte krävs en tolk för att förstå ;)
Jag hade ig minus i svenska !

RobbeliRobban
2005-02-15, 19:31
Gissar att du äger hantlar och stång?

Något sådant här? set och reps får du klura ut själv, och vaderna ignorerar vi. En tyngre dag föjt av en lättare dag, följt av en eller två vilodagar.

Dag1. hamstring, rygg, baksida axlar.
* marklyft
* Stela marklyft (om du känner dig vig och vill dra en lite längre rörelse kan du hålla brett, eller stå på en platta)
* Shrugs (få set på denna)
* framåtlutande stångrodd (lite fler set på denna)
* Upright rows eller framåtlutande hantelsidolyft eller framåtlutande stångrodd till halsen

Dag2. Pecs, mage
* Bänkpress (lite fler set på denna)
* Svagt uppåtlutande hantelpress (30 grader)
* Svagt uppåtlutande hantelflyes (få set på denna)
* Viktbelastade crunches (lite fler set på denna med)
* Sit-up med twist (få set)

Vila en eller två dagar

Dag3. Lår, biceps och underarmar
* Knäböj (många set på denna, gå i fulldjup)
* Gående utfall med hantlar (få set)
* Stångcurl eller alternerande hantelcurls
* hammercurls (få set)
* handledscurls (både böjare och sträckare, i få set)

Dag4. Axlar och triceps
* Axelpressar med stång eller hantlar
* hantelsidolyft (i få set)
* Frenchpress med stång eller hantlar
* Sittande enhandshantelextension (den där tricepsövningen med hantel bak nacken)

Vila 1-2dgr, repetera.

ölobrännvin
2005-02-15, 19:47
Tack jag ska spara den i datorn och köra efter det ett tag..