handdator

Visa fullständig version : Kritisera ännu ett upplägg


PowPow
2005-02-15, 01:12
Tänkte dela med mig av mitt upplägg.
Kom gärna med funderingar, tips och kritk om ni har!

Rygg/Biceps
Chinups
Latsdreg med roddhantag
Hypersträck
Hantelshrugs
Stående skivstångscurl (rak stång)
Stående hantelcurl
Stående kabelcurl (enhands)

Ben, Triceps
Knäböj
Benpress
Stående vadpress
Tricepspress med EZ-stång, liggandes bakom huvudet
Stående tricepspress med snöre

Bröst, Axlar
Bänkpress
Lutande hantelbänkpress
Dips eller Pecs
Axelpress, sittande i smitt, med ryggstöd
Hantellyft åt sidan
(de 2 sista övningarna körs i superset)

Lägger in magträning i varannat pass ungefär. Har kört lite frivändningar i början av rygg/biceps-passen på sistonde.

Kör 3 styrketräningspass i veckan, och 2-3 kickboxningspasss i veckan. Målet med styrketräningen är att bygga muskler (duh). Är 184 lång, och väger knappt 80 kg.

Bengan
2005-02-15, 08:38
Ingen baksida ben? Raka mark eller lårcurl kan du nog klämma in
Rodd är alltid bra att klämma in på ryggdagen
Kanske en övning för baksida axlar med.

Annars ser det bra ut förutom att bendagen är lite tom, men du kanske kör många set på knäböjen?

mentzer
2005-02-15, 10:36
Det gamla vanliga, lika mycket biceps som hela benen???

Thony
2005-02-15, 11:25
Det gamla vanliga, lika mycket biceps som hela benen???


Hur skall man annars kunna rocka med biceps ? :D

jwzrd
2005-02-15, 12:04
Ta bort en bicepsövning. Ersätt smith-pressarna för axlar med stående eller sittande pressar med stång. Och lägg för bövelen in en hamstringövning på bendagen. I och med att du kör frivädningar på ryggpasset så funkar det med vanlig liggande lårcurl tycker jag. Vet inte om super-settet är nödvändigt heller, du riskerar att slita ut dig bara med all den övriga träningen du gör. Satsa på tunga, intensiva och korta träningspass max runt timmen.

myggan
2005-02-15, 12:21
kanske inte är så bra att köra dips på bröst passet när du kört triceps passet innan ? triceps skall väl få så mycket vila som möjligt menar jag.. :em:

PowPow
2005-02-15, 12:44
Tack för tipsen!
DÅ blir det väl att lägga in en liggande lårcurl också.
FUnderar på att utöka vadträningen också (då det släpar lite). SKa man kanske lägga in en sittande vadpress också? Eller bara köra fler set i stående vadpress? Eller har någon nåt tips på nån annan bra vadövning?

Kan ju ta bort kabelcurlen. Hade med den mest för att den kräver så lite energi när man kör enhands, och så är det lätt att köra negativt med, de dagarna man orkar det. Det är inte alltid jag kör den, eftersom jag oftast är ganska slut efter rak skivstångscurl och hantelcurl.

Millitärpress utan ryggstöd, säger du jwcrd.
Känner bara att jag får lite ont i ryggen av det. I svanken typ. Men det får man kanske tåla ;) DEt lär ju gå över..

PowPow
2005-02-15, 12:46
kanske inte är så bra att köra dips på bröst passet när du kört triceps passet innan ? triceps skall väl få så mycket vila som möjligt menar jag.. :em:


Jag kör inte alltid passen i denna ordningen, utan jag brukar kasta om ordningen. Och känner jag att triceps inte pallar, så byter jag ut dipsen mot pecs.

PowPow
2005-02-15, 12:48
Ingen baksida ben? Raka mark eller lårcurl kan du nog klämma in
Rodd är alltid bra att klämma in på ryggdagen
Kanske en övning för baksida axlar med.

Annars ser det bra ut förutom att bendagen är lite tom, men du kanske kör många set på knäböjen?


Tips på övning för baksida axel?

Ja, jag brukar köra 5+1 set i knäböjen. Jämfört med 3(+1) i alla andra övningar. Men jag ska lägga in liggande lårcurl också.

PowPow
2005-02-15, 12:49
Det gamla vanliga, lika mycket biceps som hela benen???

I antal övningar, ja. Men inte i antal set. Men jag ska nog ta bort kabelcurl, och lägga till liggande lårcurl. Nöjd? ;)

Bengan
2005-02-15, 17:34
Tips på övning för baksida axel?

Ja, jag brukar köra 5+1 set i knäböjen. Jämfört med 3(+1) i alla andra övningar. Men jag ska lägga in liggande lårcurl också.

Denhär kanske ;)
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBRearLateralRaise.html
Eller om ni har nån bra maskin.
Roddövningarna tar på baksida axlar med så det kan vara ett alternativ

Jo kör själv minst 10 set på ben, men så gillar jag att köra ben med ;)

PowPow
2005-02-15, 18:11
Denhär kanske ;)
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBRearLateralRaise.html
Eller om ni har nån bra maskin.
Roddövningarna tar på baksida axlar med så det kan vara ett alternativ

Jo kör själv minst 10 set på ben, men så gillar jag att köra ben med ;)

Den kör jag redan, men stående upprätt. Kanske ska lägga om den lite. Tack för tipset! :thumbup: