handdator

Visa fullständig version : Hjälp och tipps när det gäller styrketräningen och viktnedgång.


sukram
2005-02-14, 21:32
Tjenare.

Kan börja med att skriva att under 2004 gick jag ner 22 kg.. jag promenerar mycket och styrde väl upp kosten lite (inget överdrivet) nu har jag stått still i princip på drygt 110kg sen i oktober kanske. Därför har nu FAS 2 inletts =)

Som mitt liv ser ut nu:
Jobbar 7-16
Jag tränar måndag, onsdag och fredag (även söndag ibland... då det endå är så förbaskat tråkig dag=))
Träningsdagarna ser ut såhär:
Jag promenerar till träningen (45 minuter) sen styrketränar jag enligt schema (fick hjälp med schema av worldclass när jag började där) sen när jag styrketränat så sätter jag mig på en hoj och kör ett program som heter weightloss och är 28 minuter... det programmet kör jag 2ggr direkt efter varandra.

Vad är er första spontana reaktion på ovanstående träning?

När det gäller mat så äter jag väl normalt (alltid broccoli till maten), riktig mat 2ggr per dag (lunch vid kl 12.. middag efter träning.. kanke kl 19.30 eller nått)... sen äter jag frukost och även en macka + the vid kl 9fikat... sen äter jag typ frukter på eftermiddagen innan träningen

Jag har funderat på att börja köra nån sån "frukostdrink" på morgonen, vad ska den då innehålla? Detta är två förslag jag fått hittiills när jag frågat:

----
3 dl Havregryn.
2 bananer (Obs! ta med gröna fläckar, GI blir mycket lägre!)
3 dl lättmjölk eller tills det blir en lagom konsistens.
1-2 tsk psylliumfrön
0,5 dl proteinpulver.
Svälj sedan ner ett par tabletter Omega-3 fett med ett glas apelsinjuice så har du en perfekt frukost!
----
ovanstående bra? om inte.. vad ska jag annars ta?

även detta är nån som gett som förslag:

-----
2 dl fiberhavregryn
4 dl mjölk
en halv burk lättkesella
1 stor banan
1 ägg
2 skopor proteinpulver (ca 20 g)
-----

kan det vara nått?

Mer förslag på saker jag kan göra för att få detta att funka fint..

För och nackdelar med hur jag kör nu?

Behöver all hjälp/stöd jag kan få =)

hoppas jag skrev i rätt forumsdel

Mvh
Markus :D

Olsson
2005-02-16, 00:15
Först: Grattis till -22kg!

Båda de föreslagna frukostarna ser rätt mäktiga ut för att vara viktnedgång. Tränigen ser det ut som du sköter bra. Kan du skriva ner allt du äter en vanlig dag? Skulle tro att det är där det brister.