handdator

Visa fullständig version : Pudz 400kg marklyft


Pudzianovski
2005-02-14, 20:41
Läste att han satte nytt PB (med remmar dock)

Rätt bra ändå.

Baan
2005-02-14, 20:45
det är helt klart skapligt *flex*

RobbeliRobban
2005-02-14, 20:46
*flex* han hade inte gjort bort sig i sl om man säger så.

Solle
2005-02-14, 21:05
Ser ut som han kör raka mark :D

JustinCredible
2005-02-14, 21:09
Han lyfter ju helt fel!

sunkan
2005-02-14, 21:12
bara jag som tycker att han lyfter med hyffsad ostkroksrygg?
Dålig vinkel för å se men hur som helst tufft :hbang:

nordland
2005-02-14, 21:15
*flex* han hade inte gjort bort sig i sl om man säger så.

Jo, det hade han visst. ialla fall i böjen. Jämfört med de andra som skulle gå i samma viktklass så vill jag påstå att han är kass i böj. Det fick man bla se på champions trophy i canada förra året. 330kg skulle böjas max antal gånger. Pudz klarade 1rep med böjdräkt och lindor. Mark Philippi stegade in utan dräkt, endast knälindor och böjde 330kg 13ggr. Dessutom var detta en maskin man böjde i......

s_himself
2005-02-14, 21:15
Som Allan skulle säga.

Skiten ska upp och det många gånger :D

Vinkeln är nog heller inte rättvis. Det är raka marklyft han gör? Jag tycker inte det är nåt fel på lyftet..

Jorgen
2005-02-14, 21:16
bara jag som tycker att han lyfter med hyffsad ostkroksrygg?
Dålig vinkel för å se men hur som helst tufft :hbang:
Hur i helskotta kan du se det på den bilden?? :confused:

//Jörgen

Tricklev
2005-02-14, 21:18
Hur i helskotta kan du se det på den bilden?? :confused:

//Jörgen

Med en näve fantasi *popcorn*

sunkan
2005-02-14, 21:20
Hur i helskotta kan du se det på den bilden?? :confused:

//Jörgen

som jag sa dålig vinkel :em: och det var ju en fråga där jag undrade om fler tyckte det :thumbup:

Doctor Snuggles
2005-02-14, 21:23
Ojojoj.... han lyfter fel. Titta vad fel man kan lyfta för att få upp 400 kg.
Eller är det så att han lyfter rätt (för sin kroppsbyggnad/sina vinklar)?

(Det är för övrigt någorlunda logiskt att han lyfter mest med ryggen om han nu har så relativt dåliga knäböj.)

Pudzianovski
2005-02-14, 21:25
Nordland: Han har ju ökat sen den tävlingen i det mesta. vilket han bevisade på WSM 2004. (sett det)

Jag tror inte han skulle göra bort sig. Men han skulle inte vinna. Att han skulle göra bort sig låter lite.....ja..märkligt.

Eatalot
2005-02-14, 21:30
Dock så skulle han aldrig få tävla i SL, iaf inte i IPF. Är man så dopad+knarkad så man blir avstängd av ifsa då ligger man inte bra till...

muddler
2005-02-14, 21:33
killen har nog skaplig koll på vad han håller på med... det är trots allt en maxning han gör.

Doctor Snuggles
2005-02-14, 21:35
Dock så skulle han aldrig få tävla i SL, iaf inte i IPF. Är man så dopad+knarkad så man blir avstängd av ifsa då ligger man inte bra till...

Det har förstås INGET ALLS att göra med att han gått ur ifsa i polen (som är riktiga skojare), och sidat med Dymeks organisation?

lilltroll
2005-02-14, 21:46
Skulle jag ens få upp 200kg så skulle ja tänka på allt annat än formen vid det tillfället.....går ju bara inte att göra det "perfekt" när man våldar ;)

Eatalot
2005-02-14, 21:50
snuggles: nu vet jag inte vad pratar om. Jag har läst mig till att han blev avstängd för drogmissbruk av ifsa under 1års tid, och ska på rehab osv. Om man är minsta insatt har man läst om hans GH + amfetaminmissbruk.

Doctor Snuggles
2005-02-14, 21:58
snuggles: nu vet jag inte vad pratar om. Jag har läst mig till att han blev avstängd för drogmissbruk av ifsa under 1års tid, och ska på rehab osv. Om man är minsta insatt har man läst om hans GH + amfetaminmissbruk.

Så läs på lite då. :D
Har inte läst om hela spektaklet på länge, men var läste du om GH och amfetamin-"missbruket"?
(Sen så säger jag inte att han INTE tar kopiösa mängder av AAS, det tror jag större delen av SL/strongman/BB eliten gör, men det är en helt annan femma. Nu så handlar det om varför just HAN blev uthängd av IFSA när han rimligtvis borde vara en kassako, ja just det, OM han fortfarande var med i IFSA. Eller?)

Eatalot
2005-02-14, 22:03
Så han hoppade av före?? jag hade fått för mig tvärt om. Hursomhelst. det jag sade först att han inte kan tävla i IPF är svårt att argumentera mot

PS: grym mark dock. Hur många gånger har man bra form på ett max? nej.

J.Saarela
2005-02-14, 22:28
Han e chef

Vic_1981
2005-02-14, 22:57
Alltid samma sak, när det kommer upp nån som lyfter en massa, i det här fallet pudz, annars så brukar det vara byggare, så klagar folk på hur dem kör. Sopor är ni säger jag, försök lyfta 400 kg själva med er superteknik.

skaparn
2005-02-14, 23:04
Alltid samma sak, när det kommer upp nån som lyfter en massa, i det här fallet pudz, annars så brukar det vara byggare, så klagar folk på hur dem kör. Sopor är ni säger jag, försök lyfta 400 kg själva med er superteknik.

Sanning!
Det roliga i den här tråden är att det ganska snabbt kom synpunkter på både utförande och pillervanor. Nästan lika obligatoriskt som att diskutera ifall Brad Pitt är grov eller om man dwarfar Vin Diesel då det snackas film där de medverkar.

sunkan
2005-02-14, 23:07
nu var det ju inte så att jag klagade på själva utförandet...jag tycker att det är strongt som fan å bara rubba 400kg från backen...Igentligen så tycker jag att han får lyfta hur fan han vill bara skiten kommer upp :hbang:

Doctor Snuggles
2005-02-14, 23:10
Sanning!
Det roliga i den här tråden är att det ganska snabbt kom synpunkter på både utförande och pillervanor. Nästan lika obligatoriskt som att diskutera ifall Brad Pitt är grov eller om man dwarfar Vin Diesel då det snackas film där de medverkar.

Undrar vad Brad Pitt har för teknik när han marklyfter? Säkert exemplarisk. :D

Eatalot
2005-02-14, 23:19
Snuggles: Det är riktigt jevla kasst av ifsa att hänga ut nån av en sådan anledning. Ska juh va på samma vilkor.

Doctor Snuggles
2005-02-14, 23:23
Snuggles: Det är riktigt jevla kasst av ifsa att hänga ut nån av en sådan anledning. Ska juh va på samma vilkor.

Japp. IFSA är ju inte särskilt populärt hos flertalet strongmen eftersom de har försökt att få monopol på sporten med rätt fula medel, och gjort lite andra suspekta saker, med Dougie Edmonds i täten (nu tror jag iof att han har avgått... minns inte). Bl a därför har ett par stycken startat sina egna "ligor". IFSA i polen är särskilt skumma. De hade riktiga slavkontrakt för sina atleter, och förskingrade pengar bl a.

PUMPISH
2005-02-14, 23:26
Pudzan är grym! Både starkast och hårdast på Strongman vilket är imponerande! :hbang:

Att han är inte så stark i böj gör inte så mycket för han knäcker dom andra tjockisarna lätt i alla andra grenar iaf :D

HookersUnited
2005-02-14, 23:30
Pudzan är grym! Både starkast och hårdast på Strongman vilket är imponerande! :hbang:

Att han är inte så stark i böj gör inte så mycket för han knäcker dom andra tjockisarna lätt i alla andra grenar iaf :D
Var det därför han kom trea i år? ;)

PUMPISH
2005-02-14, 23:41
Var det därför han kom trea i år? ;)

enligt mina polska vänner som har bra koll i polen så har Pudzan blivit lite lat på sistone efter att ha vunnit tidigare. För dom pengarna kan man leva riktigt gott i polen så killen har blivit lite bortskämd o tränat linte alls lika hårt, mest softat.
I mina ögon är han fortfarande bäst, har aldrig riktigt varit imponerad av dom andra tjockisarna där *rolleyes*

qwioutd
2005-02-14, 23:46
Han lyfter ju helt fel!


han tar 400kg, du tar 1XX ? och du tror att du är i position att avgöra om han gör fel eller inte ?

Yankeee
2005-02-14, 23:48
han tar 400kg, du tar 1XX ? och du tror att du är i position att avgöra om han gör fel eller inte ?

Hört talas om..... skämt? ;)

Eatalot
2005-02-14, 23:49
PUMPISH: du verkar mogen. det är klart, bäst hade det varit ifall athletic fitness folk var med i strongman bara, så du slipper bli oimponerad på tjockisarna.

qwioutd
2005-02-14, 23:52
Hört talas om..... skämt? ;)

ja men det där va inget skämt, han blev inspirerad av alla andra som tvekade på hans lyft så han behövde sätta spiken i kistan :P

Doctor Snuggles
2005-02-14, 23:56
Var det därför han kom trea i år? ;)

Det har förstås inget att göra med att de bytte formatet så marginalerna numer lätt blir väldans små. Det skiljer t.ex bara 2 poäng mellan 1:an och 3:an. Sen om han blivit "lat/övermodig" för han vunnit så mycket innan, det låter jag vara osagt. Och det suger ju att vara 3:a dessutom. ;)
Påminn mig förresten, hur många har vunnit WSM 2 ggr? Kaz, Ver Magnussen och ? :D

HookersUnited
2005-02-15, 00:02
Påminn mig förresten, hur många har vunnit WSM 2 ggr? Kaz, Ver Magnussen och ? :D
Sigmarsson ;)

PUMPISH
2005-02-15, 00:07
PUMPISH: du verkar mogen. det är klart, bäst hade det varit ifall athletic fitness folk var med i strongman bara, så du slipper bli oimponerad på tjockisarna.

jo jag kanske är lite omogen jag säger inte emot men jag tycker bara att det är mycket mer imponerande när pudzan vägen så mycket mindre än dom andra o lyfter ännu mera i så många grenar!
Det är klart att det är mycket mer imponerande att se en stenhård kille på strongman :hbang:

crux
2005-02-15, 01:06
killen har nog skaplig koll på vad han håller på med... det är trots allt en maxning han gör.
word :hbang:

nordland
2005-02-15, 07:03
bara jag som inte gillar Mariuz? Sen han lyckades vinna WSM så har det bara varit ett jäkla springande med vikterna. Farmers, conans, ok-race, hussafeldt stone i varenda jävla tävling han ställer upp i. Vilket talar om hurdan status vinnaren av WSM har.. Nu när Virastyuk vann så lär det bli lite mer "riktiga" strongman tävlingar. Gristunga vikter med andra ord...

För övrigt så är hela IFSA ett stort skämt även det Svenska

RobbeliRobban
2005-02-15, 08:14
Jo, det hade han visst. ialla fall i böjen. Jämfört med de andra som skulle gå i samma viktklass så vill jag påstå att han är kass i böj. Det fick man bla se på champions trophy i canada förra året. 330kg skulle böjas max antal gånger. Pudz klarade 1rep med böjdräkt och lindor. Mark Philippi stegade in utan dräkt, endast knälindor och böjde 330kg 13ggr. Dessutom var detta en maskin man böjde i......

säg att han drar 330 i mark, 230 i bänk och böjer 300, det blir 860 totalt. Om det är att göra bort sig att lyfta de vikterna, så ok.

nordland
2005-02-15, 08:20
i hans viktklass så skulle det inte räcka långt. Att han dessutom skulle torska rejält på en dopingkontroll gör ju inte saken bättre..

Piranha
2005-02-15, 09:39
Var är det för jävla pappskallar som gnäller om utförandet på en singel på 400 i mark , aningen så drar man skiten till varje pris , eller så kör man efter teknikernas alla regler och tvärbommar ...

Baaaaaaaah

Herkulez
2005-02-15, 10:08
bara jag som inte gillar Mariuz? Sen han lyckades vinna WSM så har det bara varit ett jäkla springande med vikterna. Farmers, conans, ok-race, hussafeldt stone i varenda jävla tävling han ställer upp i. Vilket talar om hurdan status vinnaren av WSM har.. Nu när Virastyuk vann så lär det bli lite mer "riktiga" strongman tävlingar. Gristunga vikter med andra ord...

För övrigt så är hela IFSA ett stort skämt även det Svenska
håller med, var roligare förr på mitten av 90-talet och bakåt

lilltroll
2005-02-15, 10:09
Påminn mig förresten, hur många har vunnit WSM 2 ggr? Kaz, Ver Magnussen och ? :D

Jouko Ahola, 1997 och 1999.

Eatalot
2005-02-15, 11:24
Håller med nordland. bara massa spring på tid med vikter å shite, väldigt lite tunga benövningar har det varit. Se på arnolden som är en tung strongmantävling, där har det inte gått någe vidare för pudzianovski

pellepedal
2005-02-15, 13:17
Pudde är grym!

Tror det kommer dröja länge innan vi kommer få se nån ny som utklassar de andra på tävlingar som vi ibland fåttse honom göra.

pellepedal
2005-02-15, 13:44
jo jag kanske är lite omogen jag säger inte emot men jag tycker bara att det är mycket mer imponerande när pudzan vägen så mycket mindre än dom andra o lyfter ännu mera i så många grenar!
Det är klart att det är mycket mer imponerande att se en stenhård kille på strongman :hbang:Har du inte lärt dig om punkt och komma i skolan än?

Doctor Snuggles
2005-02-15, 13:48
bara jag som inte gillar Mariuz? Sen han lyckades vinna WSM så har det bara varit ett jäkla springande med vikterna. Farmers, conans, ok-race, hussafeldt stone i varenda jävla tävling han ställer upp i. Vilket talar om hurdan status vinnaren av WSM har.. Nu när Virastyuk vann så lär det bli lite mer "riktiga" strongman tävlingar. Gristunga vikter med andra ord...

För övrigt så är hela IFSA ett stort skämt även det Svenska

*bs*
För det första så är man inte särskilt smart om man inte tränar efter de förutsättningar som ges. Varför är det så att dessa "riktiga" strongmen som Zawickas inte vinner mer? De vet ju hur tävlingarna ser ut, vikterna, grenarna osv. Hittils har det bara funnit en "tung" tävling per år, och det har varit Arnolds (iaf som har en trevlig prispott, finns säkert fler mindre). Verkar ju inte särskilt bra business att bara träna för att vinna den tävlingen.
400 kg i marklyft är inga vikter man "springer runt" med, dessutom.
Det återstår att se, att om tävlingarna blir tyngre, hur väl Pudzian kommer göra ifrån sig, om/då han kommer att träna för dessa tyngre tävlingar.

nordland
2005-02-15, 14:40
*bs*
För det första så är man inte särskilt smart om man inte tränar efter de förutsättningar som ges. Varför är det så att dessa "riktiga" strongmen som Zawickas inte vinner mer? De vet ju hur tävlingarna ser ut, vikterna, grenarna osv. Hittils har det bara funnit en "tung" tävling per år, och det har varit Arnolds (iaf som har en trevlig prispott, finns säkert fler mindre). Verkar ju inte särskilt bra business att bara träna för att vinna den tävlingen.
400 kg i marklyft är inga vikter man "springer runt" med, dessutom.
Det återstår att se, att om tävlingarna blir tyngre, hur väl Pudzian kommer göra ifrån sig, om/då han kommer att träna för dessa tyngre tävlingar.

Vinnaren av WSM är med och bestämmer övningarna i tävlingarna. Och där Mariuz funnits med så har det bara handlat om att bära vikter. Varför? jo därför att mariuz är bra på det och vill ha med dessa grenar. Övriga deltagande har ju ingen aning om vilka grenar som kommer att finnas med innan de signar för tävlingen, då får de reda på grenarna.

Denna tiden räcker inte för att specialträna de olika grenarna som är med.... Samma sak gäller i sverige. Magnus vinner år efter år pga hans goda inflytande hos Svenska IFSA då han är Sveriges IFSA representant, och hur han lyckats få den rollen vet ingen, men konstigt är det..

Doctor Snuggles
2005-02-15, 16:12
Vinnaren av WSM är med och bestämmer övningarna i tävlingarna. Och där Mariuz funnits med så har det bara handlat om att bära vikter. Varför? jo därför att mariuz är bra på det och vill ha med dessa grenar. Övriga deltagande har ju ingen aning om vilka grenar som kommer att finnas med innan de signar för tävlingen, då får de reda på grenarna.

Denna tiden räcker inte för att specialträna de olika grenarna som är med.... Samma sak gäller i sverige. Magnus vinner år efter år pga hans goda inflytande hos Svenska IFSA då han är Sveriges IFSA representant, och hur han lyckats få den rollen vet ingen, men konstigt är det..

Om det nu är så, så måste man först vinna WSM :D
Vad jag vet så vet man nuförtiden i förväg vad grenarna är, och vilka vikter de ligger på. Dessutom så finns det ju en stapel av grenar som roteras emellan. Sällan de är en gren som ingen har provat på innan. Det var det mer i början av strongman, d.v.s ett bra tag sen. Samt så finns det ju "trender", d.v.s. de har varit lite "lättare" vikter ett bra tag nu. Sen så handlar det om marknadsföring. Det är mer imponerande att se folk springa med vikter, som för gemene man är jävligt tunga, oavsätt om det är 200 eller 300 kg (även om det är stor skillnad för atleterna). Mariusz är dessutom bra reklam, då han till skillnad från de flesta faktiskt är rätt rippad, d.v.s. mer estetiskt tilltalande för majoriteten.
Men viss, jag håller med, det finns fortfarande mycket mysko grejer som händer inom strongman, antagligen för att det inte finns någon enhetlig, erkänd organisation bakom, utan IFSA. :D
Fast att påstå att Magnus vinner bara pga sin ställning inom IFSA, är nog lite att ta i. Han är ju ändå rätt.... stark? ;)

jwzrd
2005-02-15, 16:44
Har du inte lärt dig om punkt och komma i skolan än?

Er.. läs din egen post ovanför den du trackade. Ett par kommatecken kanske?

pellepedal
2005-02-15, 18:44
Er.. läs din egen post ovanför den du trackade. Ett par kommatecken kanske?

Kanske. Men jag har en punkt i alla fall.. *Puss*

HookersUnited
2005-02-15, 18:50
Samma sak gäller i sverige. Magnus vinner år efter år pga hans goda inflytande hos Svenska IFSA då han är Sveriges IFSA representant, och hur han lyckats få den rollen vet ingen, men konstigt är det..
Visst är det trist att Magnus kan forma tävlingarna så att han ska se så bra ut som möjligt, men även om det inte vore så är jag rätt övertygad om att ingen skulle ta hans titel.

Grisen
2005-02-15, 18:57
nu var det ju inte så att jag klagade på själva utförandet...jag tycker att det är strongt som fan å bara rubba 400kg från backen...Igentligen så tycker jag att han får lyfta hur fan han vill bara skiten kommer upp :hbang:

Inkluderar det domkraft, hjälp av hela Ålands kraftsportklubb, hjälp av två elefanter, lyftkran?

Pudzianovski
2005-02-15, 19:02
Strongman handlar inte BARA om tunga knäböj och mark.

Pudz har en hög lägsta nivå i alla grenar inklusive böj och mark som han blir betydligt bättre i för varje år. Nu senast gjorde han 5 reps i squat, lika många som Bergmanis. Han blev slagen av Savickas och Vasyl. (Som är mkt starka knäböjare....Savickas har gjort 425kg ngt)

Pudz gjorde 10 reps i marklyftet och slog alla inklusive Savickas, Bergmanis och Karlsen som är bra marklyftare. (det var för reps)

Man kan knappast säga att Pudz saknar råstyrka längre. Även om han inte är starkast i just böj så är han knappast svag.

För övrigt tror jag inte pudz seglat upp till toppen genom att få välja grenar osv. Han fick nog bevisa vem han var i början av sin karriär.

Baan
2005-02-15, 19:10
Strongman handlar inte BARA om tunga knäböj och mark.

Pudz har en hög lägsta nivå i alla grenar inklusive böj och mark som han blir betydligt bättre i för varje år. Nu senast gjorde han 5 reps i squat, lika många som Bergmanis. Han blev slagen av Savickas och Vasyl. (Som är mkt starka knäböjare....Savickas har gjort 425kg ngt)

Pudz gjorde 10 reps i marklyftet och slog alla inklusive Savickas, Bergmanis och Karlsen som är bra marklyftare. (det var för reps)

Man kan knappast säga att Pudz saknar råstyrka längre. Även om han inte är starkast i just böj så är han knappast svag.

För övrigt tror jag inte pudz seglat upp till toppen genom att få välja grenar osv. Han fick nog bevisa vem han var i början av sin karriär.

betalar han bra då :D

skämt åsido.

Nä jag håller med dig, sen som du säger är inte strongman marklyft/knäböj heller, är man intresserad av dom (plus självklart bänkpress) så kollar man på fel grej. Strongman är i min värld ett försök att kombinera all möjlig styrka ur många olika vinklar/perspektiv/whatever, så inte så konstigt att den personen som är bäst inte nödvändigtvis behöver vara bäst på specifika övningar..

PUMPISH
2005-02-15, 22:28
Har du inte lärt dig om punkt och komma i skolan än?


Varför påpekade inte du att jag har stavat fel i "väger" och skrivit "vägen" om du ska vara såååå petig??? :naughty:

Förresten så är jag ryss och håller fortfarande på att lära mig svenska språket och det är att klart att det kan förekomma fel i mina meningar som att glömma "punkt" och "komma" fast det var kanske inte därför jag missade dom just då... ho ho:D

Baan
2005-02-15, 22:29
Varför påpekade inte du att jag har stavat fel i "väger" och skrivit "vägen" om du ska vara såååå petig??? :naughty:

Förresten så är jag ryss och håller fortfarande på att lära mig svenska språket och det är att klart att det kan förekomma fel i mina meningar som att glömma "punkter" fast det var kanske inte därför jag missade dom just då....och jag är nog för gammal att börja gå i skolan igen ho ho:D

så klockrent för oss invandrare, vad som än går snett så drar man fram sin härkomst och hur ägd man är p g a av det :D

brukar skämta så med polarna om något går snett, tror dom börjar tröttna på ursäkten :booty:

PUMPISH
2005-02-15, 22:31
så klockrent för oss invandrare, vad som än går snett så drar man fram sin härkomst och hur ägd man är p g a av det :D

brukar skämta så med polarna om något går snett, tror dom börjar tröttna på ursäkten :booty:

Men visst är det skönt att kunna ha det som backup!? :D

Tricklev
2005-02-15, 22:39
Varför påpekade inte du att jag har stavat fel i "väger" och skrivit "vägen" om du ska vara såååå petig??? :naughty:

Förresten så är jag ryss och håller fortfarande på att lära mig svenska språket och det är att klart att det kan förekomma fel i mina meningar som att glömma "punkt" och "komma" fast det var kanske inte därför jag missade dom just då... ho ho:D

Säger samma sak till polarna när jag diskuterar "Men ni är ju invandrare, ni har fel"
-Just ja, fasen ;)

Baan
2005-02-15, 22:59
Säger samma sak till polarna när jag diskuterar "Men ni är ju invandrare, ni har fel"
-Just ja, fasen ;)

hehe det är sant iofs, man kan bli lite knäckt, tur att mina kompiasr inte har insett hur dom kan djävlas tillbaka :D