handdator

Visa fullständig version : Svårt att göra nr 2 på toa...


Eas
2005-02-14, 17:24
Jag har haft besvär med att skita helt enkelt i 1 veckas tid nu. Min mage verkar vara jättehård och ibland får jag attacker när det kniper nåt sinnessjukt så man inte vet var man ska ta vägen. Detta har gått i vågor i som sagt 1 vecka. Kan väl nämna också att allt kom med en maginfluensa. Kan det vara att jag äter ngt dumt som gör att magen blir såhär? Alla typer av funderingar mottages varmt!

bear.flowertwig
2005-02-14, 18:07
Jag har haft besvär med att skita helt enkelt i 1 veckas tid nu. Min mage verkar vara jättehård och ibland får jag attacker när det kniper nåt sinnessjukt så man inte vet var man ska ta vägen. Detta har gått i vågor i som sagt 1 vecka. Kan väl nämna också att allt kom med en maginfluensa. Kan det vara att jag äter ngt dumt som gör att magen blir såhär? Alla typer av funderingar mottages varmt!

Aja baja...(sorry kunde inte låta bli). Det där är inte bra. Får du inte igång skitandet snart(om det är helstopp) är det sjukhus som gäller. Prova tills vidare med naturligt laxerande medel, thé, katrinplommon mm(bara att söka). Kanske värt att prova med dofilus som har bakterier som är snälla mot magen.

pellepedal
2005-02-14, 18:52
Testa att träna på Glycerol...
Du får ett jävulskt tryck på gymmet och du får inga som helst problem att skita! :thumbup:

Eas
2005-02-14, 19:03
Tack för tipsen.
Jag kan skita, bara det att jag inte gör det lika ofta och lätt som vanligt. Varje gång jag går på toaletten trycker det nåt djävulskt i nedre delen av magen och så går jag runt och har lite småont hela tiden.

Det jag först kom att tänka på var att jag kanske äter för mkt fibrer, vad har för stort fiberintag för påverkan i kroppen? Sen så har vissa sagt att jag kanske är på väg att bli laktosintolerant, vilket jag inte tror. Kan det vara så att jag håller på att bli laktosintolerant?

Vastrix
2005-02-14, 19:37
Tack för tipsen.
Jag kan skita, bara det att jag inte gör det lika ofta och lätt som vanligt. Varje gång jag går på toaletten trycker det nåt djävulskt i nedre delen av magen och så går jag runt och har lite småont hela tiden.

Det jag först kom att tänka på var att jag kanske äter för mkt fibrer, vad har för stort fiberintag för påverkan i kroppen? Sen så har vissa sagt att jag kanske är på väg att bli laktosintolerant, vilket jag inte tror. Kan det vara så att jag håller på att bli laktosintolerant?

Fibrer fungerar som bulkmedel i tarmen så att det går lättare så att säga...
Har du testat Proviva? Den brukar funka vid sådana magproblem.

/V.

z_bumbi
2005-02-14, 19:43
Det jag först kom att tänka på var att jag kanske äter för mkt fibrer, vad har för stort fiberintag för påverkan i kroppen? Sen så har vissa sagt att jag kanske är på väg att bli laktosintolerant, vilket jag inte tror. Kan det vara så att jag håller på att bli laktosintolerant?

Mycket fibrer och lite vätska är ingen höjdare, då kan man bli trög.

Efter en maginfluensa kan det bli kraftiga störningar i den vanliga magfunktionen och det brukar ta ett tag för det att återställas men gör det så ont som det verkar så är det väl läge med en tripp till doktorn.

Eas
2005-02-14, 20:29
Tack för tipsen!

Har lite proviva hemma så jag tar lite genast! Katrinplommon käkar jag också. Ska vänta nån dag och se vad som händer...

abjorn
2005-02-14, 20:32
sen jag gick över till fullkornsris har jag fått samma resultat men jag har dock inga problem att tömma skitan ;)

zimz
2005-02-14, 22:37
Jag har haft besvär med att skita helt enkelt i 1 veckas tid nu. Min mage verkar vara jättehård och ibland får jag attacker när det kniper nåt sinnessjukt så man inte vet var man ska ta vägen. Detta har gått i vågor i som sagt 1 vecka. Kan väl nämna också att allt kom med en maginfluensa. Kan det vara att jag äter ngt dumt som gör att magen blir såhär? Alla typer av funderingar mottages varmt!

Om du intar kreatin kan det medföra magproblem. Bara för upplysnings skull :)