handdator

Visa fullständig version : Serieomgång1 SL


z_bumbi
2005-02-14, 09:45
Några roliga resultat som har kommit in efter helgen?

Det finns en bunt nya svenska rekord i ungdomsklasserna i alla fall samt ett nytt bänkrekord i Masters2, jag har inte koll på exakta siffrorna men det dyker väl upp..

300 kg på stången.. bänk. Godkänt lyft.
http://img211.exs.cx/img211/895/11010928jd.th.jpg (http://img211.exs.cx/my.php?loc=img211&image=11010928jd.jpg)

emmzan
2005-02-14, 09:54
Här är mäktiga 80kg på stången :D
http://www.jarod.se/movies/emmzan.avi

O.W.
2005-02-14, 15:03
Det finns en bunt med bra resultat som jag hört, dock tror jag att de flesta av dom som ska på SM sparar de riktigt bra resultaten till dess. Rankingen kommer väl upp snart med alla enskilda resultat. Kan bli intressant SM om alla dyker upp.

Jag var faktiskt i Eskilstuna hamnade mest på att hjälpa Fredrik och Hirvis med tröjorna dvs andra gruppen. Därför tänkte jag aldrig på att ta reda på vilka ni var. Kom och tänka på det inför marken då jag såg ditt namn på resultatlistan. Tittade lite då men jag var på väg hemmåt för andra uppdrag...

Böjen som var på film såg bra ut iaf.

Själv är jag nöjd 220 i bänk pers med 2,5 och jag är väldigt nöjd med marken 350 kg, nästan för nöjd.

Vad gjorde ni andra på Kolo som tävlade i helgen?

tp_88
2005-02-14, 15:58
Själv är jag nöjd 220 i bänk pers med 2,5 och jag är väldigt nöjd med marken 350 kg, nästan för nöjd.

Vad gjorde ni andra på Kolo som tävlade i helgen?

Riktigt fint! Grattis!

Själv gjorde jag 127,5 i bänk. :em:. Men det var fel viktval, 132,5 hade suttit kändes det som! Får gå tyngre på SM istället nu snart!
88a - således utan tröja, 92,20kg

z_bumbi
2005-02-14, 16:15
Olof: Efter att ha bedrivit aktivt dektektivarbete (Kollade Umeås hemsida. :D ) så har vi kommit fram till vem du är, vi satt/stog snett bakom dig under Svensson bänkpressar tror jag.

z_bumib = Gul t-shirt, rött hår, glasögon plus digitalkamera.

Tom BAK
2005-02-14, 18:37
Vad gjorde ni andra på Kolo som tävlade i helgen?

Pajjade axeln på ingångsvikten i bänk... *grr*

emmzan
2005-02-14, 19:19
Pajjade axeln på ingångsvikten i bänk... *grr*
:(

KRILLE!
2005-02-15, 09:40
Efter coachande från Olof så blev min första SL tävling lyckad :)
220 i böj, 190 i bänk och 210 i mark. Även om rutinen var lite halvkass så det blev väldigt stressigt men det gick bra till slut, även om jag inte är helt nöjd med min miss på 200 i bänk.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/220_boj.rar

stahlberg
2005-02-15, 14:42
Jag har försökt hitta resultat från denna tävling, samt anmälningslistor till uSM, men förgäves.

Säga vad man vill om Jari Tähtinen i Finland, men tävlingsresultaten är oftast på internet högst en dag efter tävlingen, likaså är anmälningslistorna klara lika snabbt.

Rankingen sköts perfekt : lyftarens namn, klubb, klass, kroppsvikt, resultat, födelseår, datum för resultatet - allt är med.

FinnPower
2005-02-15, 18:07
Olof, GRATTIS till fina resultat! :thumbup:

Som stahlberg säger, all heder åt Jari Tähtinen för hans intresse och iver när det gäller sånt! Han brukar t.o.m. mejla mig och begära resultat och kroppsvikt på de åländska lyftare (studerande i Sverige) som brukar vara med på serieomgångarna för att få med rätt siffror SNABBT i den finska statistiken.

O.W.
2005-02-16, 13:20
Tack!

Ja det är skoj när resultat och anmälningslistor blir uppdaterade snabbt eftersom man alltid sitter och väntar på dom. Nu ligger iaf anmälningslistan till U&J SM uppe på förbundetssida. Rankingen är dock inte fullt uppdaterad ännu jämfört med Finland så har ju vi serien så de flesta tävlar samtidigt i hela Sverige och det gör ju att det blir mycket mer att uppdatera under ett tillfälle. Som systemet ser ut nu med uppdateringen så kommer det nog inte gå så mycket snabbare. Jag hoppas dock det kan utvecklas, borde finnas stora möjligheter till det(med den teknik som finns) men det måste till kunskap, tid och pengar. Tror jag.

the_PL_man
2005-02-26, 19:46
Här är mina lyft:
http://karlstadsak.se/lars/050211a.wmv

Helt OK, kändes som att det fanns lite mer att plocka i böj & bänk, men det kommer nästa gång.

Tips mottages tcksamt.

Mvh

the_PL_man

Lillgrabben
2005-02-26, 23:48
Här är mina lyft:
http://karlstadsak.se/lars/050211a.wmv

Helt OK, kändes som att det fanns lite mer att plocka i böj & bänk, men det kommer nästa gång.

Tips mottages tcksamt.

Mvh

the_PL_man


Lars;

Eftersom att du bad om tips;

Jag har kollat på din film & har en liten fundering om marklyften.

En kompis som är en av landets bättre sumomarkare vinnlade sig alltid om att försöka få in fötterna så långt in under stången som möjligt. Detta i kombination med att börja lyftet med nästan bakåtvikt på kroppen gör att du kommer i rätt bana direkt.

På filmen ser det ut som om du har fötterna för lite in under stången samt att du genom hela lyftet kör med framåtvikt vilket leder till att du ofta "fastnar hängande" i slutdraget utan att kunna dra ut. :)

Edit; jag tror helt enkelt att det inte är ett styrkeproblem utan ett teknikproblem.

MVH

the_PL_man
2005-02-26, 23:51
Yep, får stången för långt ut från mig igenom lyftet.
Måste jobba med det tekniskt. Har haft en sådan sväng en gång förut, och då släppte det 20 kg. Tack för rådet, är precis vad jag var ute efter.

Några tips i bänk, du är väl hyfsad där om jag inte missminner mig ? :)

/the_PL_man

Lars;

Eftersom att du bad om tips;

Jag har kollat på din film & har en liten fundering om marklyften.

En kompis som är en av landets bättre sumomarkare vinnlade sig alltid om att försöka få in fötterna så långt in under stången som möjligt. Detta i kombination med att börja lyftet med nästan bakåtvikt på kroppen gör att du kommer i rätt bana direkt.

På filmen ser det ut som om du har fötterna för lite in under stången samt att du genom hela lyftet kör med framåtvikt vilket leder till att du ofta "fastnar hängande" i slutdraget utan att kunna dra ut. :)

MVH

Lillgrabben
2005-02-27, 00:12
Tja, appropå bänken så vet jag inte om jag är rätt person att ge råd. Jag är väl bara en av dom som är "välsignade" med en kroppsform som ger hyggligt i kombo med tröjan.

* Bryggträning skulle väl vara en del. Du ser ut att ha himla lång pressväg, ligger nästan platt på bänken.

* Din tröja ser ut att vara lite för stor. Du verkar komma ner så himla lätt med stången, nästan för lätt. Mycket motstånd ner -> mycket hjälp upp. Titantröjan ska vara snortight i armarna, då funkar den bäst enligt mig. Den ska inte bara vara tight längst ut i ärmen utan hela vägen upp till armhålan.

* Träning osv, din träning vet jag inte så mkt om. MEN Boardpressar med tröja på olika klosstjocklekar är alltid bra för att kunna utnyttja tröjan. Reps på dessa kan man också laborera med.


MVH