handdator

Visa fullständig version : akta er för heta saker!


Lepras
2005-02-13, 21:58
fyfan,, va på en liten fest i fredags, drack inte mycket,, bara träffade lite folk o hade kul,, sen lite senare ca 23-23.30 så reser jag mig från soffan och "snubblar" på en vedkorg eller nått,, håller på att ramla och tar tag i första bästa föremål som är en skitvarm värmekamin!!
drar bort handen skitsnabbt men ser att den är helt vit..
folk säger att jag ska stoppa den i en snödriva,, ja sticker ut,, men all snö är ju borta, typiskt,, hittar en tunna med vatten, sparkar sönder isen o stoppar ner handen..får tag i en mugg o fyller den o kör ner handen. aja tänker jag, går nog över efter nån timme, men ikke,, åker med bussen runt 1 tiden, ringer morsan och ber henne hämta mig vid bussterminalen,, gör skitont, hade ingen möjlighet att byta vatten under bussfärden,, får påfyllning av öl lite då och då,, är på sjukhuset 02.30,, sitter o väntar o väntar,, dom säger att det är 2.a gradens brännskada, kanske 3.e..
får en morfinspruta och en säng runt 05:00,, somnar vaknar och läkaren kommer och ger mig rapport,, åker hem.. lite groggy,, tar det lugnt hela lördagen.. känner sig helt handikappad,, hehe.. Slutsats: brännskador är inte att leka med.. ;)

Lepras
2005-02-13, 21:59
en till *popcorn*

Lepras
2005-02-13, 22:00
sista

Rosse
2005-02-13, 22:01
Det där ser verkligen ut att göra ont.

Baan
2005-02-13, 22:04
är inte 3e gradens brännskada förkolnat typ? om jag kommer ihåg rätt från biologin.. fast kanske något mitemellan dock. hmm.

lycka till med återhämtningen, hoppas det inte blir några men där

z_bumbi
2005-02-13, 22:04
Aj! :(

Lepras
2005-02-13, 22:06
är inte 3e gradens brännskada förkolnat typ? om jag kommer ihåg rätt från biologin.. fast kanske något mitemellan dock. hmm.

lycka till med återhämtningen, hoppas det inte blir några men där

fick det lite snabbt förklarat,, 3:e graden är om underhuden också lossnar eller nått,, men då skulle de va värre, men det är nog "bara" 2:a gradens, nån som vet kan få förklara om dom vill.. :)

Lepras
2005-02-13, 22:08
Det där ser verkligen ut att göra ont.

jupp,, känns inte mycket nu,, satt och skakade på bussen för att jag behövde kallare vatten *cry*

blir mycket benträning nu framöver *rolleyes* :D

Yankeee
2005-02-13, 22:08
Usch usch. Hur lång tid kommer det ta innan det är bra igen?

Lepras
2005-02-13, 22:10
Usch usch. Hur lång tid kommer det ta innan det är bra igen?

det var en sjuksyrra som sa att hon hade råkat ut för liknande och tog bara en vecka att läka, ja får passa mig så att det inte spricker,, då läär det svida,, usch

Yankeee
2005-02-13, 22:11
Jaha, skönt. Trodde det skulle ta betydligt längre tid :)

Baan
2005-02-13, 22:12
fick det lite snabbt förklarat,, 3:e graden är om underhuden också lossnar eller nått,, men då skulle de va värre, men det är nog "bara" 2:a gradens, nån som vet kan få förklara om dom vill.. :)

nä klart läkaren har rätt, komemr dock ihåg att på bilderna så var det typ en hälften förkolnad arm och det kan man uppenbarligen säga ajöss till, fast nu ska jag inte skrämma dig du återhämtar dig bra!

Lepras
2005-02-13, 22:18
nä klart läkaren har rätt, komemr dock ihåg att på bilderna så var det typ en hälften förkolnad arm och det kan man uppenbarligen säga ajöss till, fast nu ska jag inte skrämma dig du återhämtar dig bra!

njaa,, handen kommer nog att sitta kvar :)
men undrar hur de blir med fingeravtrycken? :confused:
får väll uppgradera senare i veckan..

Prankie
2005-02-13, 22:22
Topic kanske borde vara "SUP mindre så gör ni inte illa er..." ;)

Baan
2005-02-13, 22:26
det är säket självklart och det har läkaren sagt med är jag säker på, men vad du än gör paja inte blåsorna..

sunkan
2005-02-13, 22:30
aj som satan ;)

Lepras
2005-02-13, 22:31
Topic kanske borde vara "SUP mindre så gör ni inte illa er..." ;)

"drack inte mycket,, bara träffade lite folk o hade kul"
skrev jag...= var inte full och inte ens "lullig"
bara ren klantighet :D

Megatuttarna
2005-02-13, 22:34
Sådana skador får man på fingrarna om man tar på den där argentinska rövbrudens arsle, sååååååååååååååååå het rumpa. Unbelieveable indeed. Men länken får inte postas här tyvärr :(

Baan
2005-02-13, 22:39
Sådana skador får man på fingrarna om man tar på den där argentinska rövbrudens arsle, sååååååååååååååååå het rumpa. Unbelieveable indeed. Men länken får inte postas här tyvärr :(

95% har nog sett dom ändå så..

Karl_alfred
2005-02-13, 22:44
Brände i stort sett hela högerhanden i lumpen, tog ett nån vecka så var det borta, idag kan man inte äns se vilken hand det var. Såg ut som ditt ungefär, fast rakt igenom hela handen och tumme och pekfinger. Men jävlar så ote det gjorde första dagarna. Fick sitta typ med handen i iskallt vatten i 3 timmar *grr27*

Krya på handen!

Pecca
2005-02-13, 22:47
fy fan vad det ser ut o svida....


Trodde att överskriften hade något med en puma o göra.... ;)

Mikeman
2005-02-13, 22:50
Sheit...
Hur ska det gå med träningen nu då?

drkrupp
2005-02-13, 22:50
Ajdå. Inga marklyft på ett tag då.

Langster
2005-02-13, 22:51
Jag råkade ta tag i pipan på AK:n efter en skjutövning i lumpen, såg ut ungefär sådär i handen då. Den värsta smärtan går över på några dagar.

Karl_alfred
2005-02-13, 22:53
Jag råkade ta tag i pipan på AK:n efter en skjutövning i lumpen, såg ut ungefär sådär i handen då. Den värsta smärtan går över på några dagar.
Ksp här hahaha

Spiffy
2005-02-13, 22:54
AK här också *screwy*
Klarade mig rätt mycket bättre än er dock

Langster
2005-02-13, 23:01
Ksp här hahaha
Haha, en hylsa flög på nåt sätt in i min ärm när jag var laddare till KSP, blev ett litet märke av det också.

Baan
2005-02-13, 23:03
Ksp här hahaha

själv var jag rätt försiktig just med huden men när man bar ksp:n (58) så brydde man sig inte lika mycket om det kom i kontakt med kläderna. Så det och cirka 500 bulor urspottade säg 10 sek innan bidrog att kontaken mellan rengstället (byxorna) och ksppipar slutade rätt illa :P

räcker väl med att jag säger att byxorna läckte resten av lumpartiden *cry*
(sen fanns det en stor "plastfläck" på ksp:n också som var grymt svår få bort..:)

edit: langster samma sak hände mig fast det är nog inte lika illa, flyttade på handen när den andre killen sköt och satte den precis på en fräsch hylsa som ramlade ner, det var lite aj.. men hände inte så mycket

Lepras
2005-02-13, 23:09
Sheit...
Hur ska det gå med träningen nu då?

benen ska få smisk :whipped:

jakke
2005-02-13, 23:11
benen ska få smisk :whipped:
Det bästa med att ta på KSP pipan är ju att man aldrig gör om det!

Karl_alfred
2005-02-13, 23:11
Haha, en hylsa flög på nåt sätt in i min ärm när jag var laddare till KSP, blev ett litet märke av det också.
Yep hände för mig med, haha lagom skönt *screwy*

Karl_alfred
2005-02-13, 23:12
själv var jag rätt försiktig just med huden men när man bar ksp:n (58) så brydde man sig inte lika mycket om det kom i kontakt med kläderna. Så det och cirka 500 bulor urspottade säg 10 sek innan bidrog att kontaken mellan rengstället (byxorna) och ksppipar slutade rätt illa :P

räcker väl med att jag säger att byxorna läckte resten av lumpartiden *cry*
(sen fanns det en stor "plastfläck" på ksp:n också som var grymt svår få bort..:)

edit: langster samma sak hände mig fast det är nog inte lika illa, flyttade på handen när den andre killen sköt och satte den precis på en fräsch hylsa som ramlade ner, det var lite aj.. men hände inte så mycket
Hehe måste blitt grymt drygt på vapenvården! :cryout:

Baan
2005-02-13, 23:16
Hehe måste blitt grymt drygt på vapenvården! :cryout:

hehe det roligatse vart att varje gång jag lyckades paja något på ksp:n eller skita ner den ordentligt så var det ändå inte jag som fick vårda den (var ladd men fick ställa upp som skytt 1/3 av tiden) utan skytten :D
fast klart jag hjälpte honom, fast ak:n fick ju komma först

Tolkia
2005-02-14, 07:55
Topic kanske borde vara "SUP mindre så gör ni inte illa er..." ;)
Eller "klanta er lite mindre" ... Gjorde själv något liknande under en labbvecka i organisk kemi för ett par år sedan: Något i min fina uppställning för återloppskokning lossad plötsligt, och jag kastade mig i bästa målvaktsstil handlöst fram för att rädda kolven med mitt "dyrbara" resultat. DUM idé, eftersom den hade kokat över en gasolbrännare halva förmiddagen ... :cryout:

AcidSleeper
2005-02-14, 08:14
bara 2:a gradens, nån som vet kan få förklara om dom vill.. :)

Här finns en förklaring till 2:a graden brännskada: Länk (http://www.tryggabarn.se/barn/index.asp#Page1089.html)
Grad II:
Skadan har gett blåsor på huden, och skadan når djupare ned i huden, utan att påverka underhuden. Dessa skador läker på 2-3 veckor, ibland med ärrbildning.

RobbeliRobban
2005-02-14, 10:48
Sådana skador får man på fingrarna om man tar på den där argentinska rövbrudens arsle, sååååååååååååååååå het rumpa. Unbelieveable indeed. Men länken får inte postas här tyvärr :(

:confused: :confused:

zirak
2005-02-14, 13:43
Älskade vapenvården på mitt lilla grg :D

HookersUnited
2005-02-14, 13:53
Sådana skador får man på fingrarna om man tar på den där argentinska rövbrudens arsle, sååååååååååååååååå het rumpa. Unbelieveable indeed. Men länken får inte postas här tyvärr :(
Wörd!

Kalleh
2005-02-14, 17:56
Haha, farsan hällde ut en kastrull kokande vatten över min fot förra sommaren när han skulle koka ris. Fick blåsor stora som pingis bollar. Konversationen sekunderna innan gick såhär:

Jag: Låt mig ta det där. Du vet ju inte hur man gör. (farsan är handikappad i köket)
Farsan: ÄH, det är som att blanda spackel!!!

pellepedal
2005-02-14, 19:35
Otur!
Du får en 500-hundring om du kör ett gripperspass med den där handen :thumbup: :cool:

Lepras
2005-02-14, 19:57
Otur!
Du får en 500-hundring om du kör ett gripperspass med den där handen :thumbup: :cool:

DEAL! :D :thumbup:

hand"svetten" får man ju inte klaga på iallfall ;)

Styrkebyggare
2005-02-14, 20:03
Såna där skador svider...länge :(