handdator

Visa fullständig version : tips bra gym Göteborg?


eva_
2005-02-11, 10:00
Hej!
Vore gryymt tacksam för tips på bra gym på Hisingen! Ska flytta dit i mars, och har inte nån koll alls på träningsställen (eller nå annat heller för den delen). Det ska ju helst va bra pris o typ öppet dygnet runt:) O gäärna nära Vårväderstorget!:)

Tack på förhand

RobbeliRobban
2005-02-11, 10:13
Nu har jag inte så bra koll på Biskop/Länsman men har för mig att Basic lagt ner (Det var ett bra gym så det är synd) men det går ju vagnar till Lundbybadets gym, och ngt annat vid Wieselgrensplatsen bredvid Konsum, (Det är bra men trångt som satan, går knappt att vända sig emellan utrustningen), en hållplats längre bort (Vågmästare Platsen) finns ju Spartacus/Nergy/(? Nytt namn igen) som är stort, fräscht och med kul folk på
kvällstid. Samt KATA ligger ju tvärsöver gatan från Spartacus, men tror att det gymmet är till för olika slutna sällskap som bokar.

Ytterligare en hållplats bort, bortom Backaplan, vid Cyckelringen finns ju SATS men det kostar skjortan.

Från alla dessa hållplatser kan man ta buss 34, mot Tuve, hoppa av vid Gårda Johans hållplats och Feelgood gym, hyfsat "space-age tech" (ingen aning vad märket är men det är high-tech) maskiner, en fördel med det stället är att även om det är knökat är nästan alltid de fria vikterna lediga.

Tricklev
2005-02-11, 10:14
Beror ju lite på vart i Hisingen du ska flytta.

RobbeliRobban
2005-02-11, 10:19
Beror ju lite på vart i Hisingen du ska flytta.

Gärna nära Vårväderstorget sa hon, så då kan man gissa. Är det Torslanda? troligtvis inte. Tolered? Inte med stor sannolikhet, Backa? Säkerligen inte Kärra? Inte heller så troligt, då får man tänka till lite, vart ligger Vårväderstorget? Kan det kanske vara i närheten av andra "väder" gator? dvs Biskopsgården, eller Länsmansgården, länsman har Friskväderstorget, Biskop har vårväderstorget min slutsats är att hon skall flytta till Biskopsgården.

eva_
2005-02-11, 10:51
hehe, robbelirobban... du e inte dum du!!:):)
TACK för tipsen. har hört om Lundbybadet iaf... hmmm, får väl göra studiebesök.

brema
2005-02-11, 10:58
Träna på Spartacus! Kanongym som passar alla..

Heter förresten numera Nergy, eller förresten Sportlife....