handdator

Visa fullständig version : Huselius, Lilja och Tallinder - vad försigår?


skaparn
2005-02-10, 22:47
Någon som vet något om Kristian Huselius, Andreas Lilja och Henrik Tallinder? De missade ju matchen för ett förhör hos polisen, det går rykten om allt från en händelse på Berns i onsdags till gruppvåldtäkt. Det senare skulle bli en praktskandal av sällan skådat slag i hockeysverige, men som sagt, bara rykten.

Lite skvaller tack!

Herkulez
2005-02-10, 22:49
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=377328&previousRenderType=6

Yankeee
2005-02-10, 22:49
http://tv4.se/visa/?ID=366330

Yankeee
2005-02-10, 22:51
Herkulez, jag får tårar i ögonen. Är det första gången som någon inte länkar till aftonbladet?

Herkulez
2005-02-10, 22:51
Herkulez, jag får tårar i ögonen. Är det första gången som någon inte länkar till aftonbladet?en av få iaf :D

sunkan
2005-02-10, 22:57
aftonbladet (http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,601818,00.html)

skaparn
2005-02-10, 22:58
Ja, det var ungefär vad som sades efter matchen, men jag var ute efter lite detaljer om var, hur och ifall de är vittnen eller misstänkta. Snuten tiger som muren i vanlig ordning, vilket iofs är bra om man ska vara seriös, men jag är inte seriös just nu utan väldigt skvallersugen.

Pingu
2005-02-11, 01:42
Dom är inte misstänkta

Jet
2005-02-11, 10:22
Antingen hade de gruppsex med en tjej som ville, eller som inte ville... Inte helt ovanligt i "sportkretsar" att man utnyttjar sitt skändisskap på det viset

mange_
2005-02-11, 11:56
fan jag blir så jävla trött, nu vet jag ju iof inte om dom har gjort det eller itne men men. Att man ens hamnar i en sån situation så måste man j uha gjort nåt konstigt ialafall.......hoppas dom åker dit för det!!

Nitrometan
2005-02-11, 12:51
Oavsett om de är skyldiga eller inte. Hur seriöst är det som landslagsspelare att gå ut och festa sent en kväll (natt) precis innan man ska spela en landskamp?

Jag har för mig att laget kom till hotellet rätt sent och tog en nattmacka tillsammans. Sen var väl tanken att de skulle sova ut innan matchen.

Metal_boy_
2005-02-11, 12:56
Oavsett om de är skyldiga eller inte. Hur seriöst är det som landslagsspelare att gå ut och festa sent en kväll (natt) precis innan man ska spela en landskamp?

Jag har för mig att laget kom till hotellet rätt sent och tog en nattmacka tillsammans. Sen var väl tanken att de skulle sova ut innan matchen.


Så typiskt svenska och bortskämda idrottsmän.

Pingu
2005-02-11, 12:58
Kan ju vara ett liknande fall som i fjol med dom 2 tyska hockeyspelarna. Där hade tjejen sex med dom men ville ha pengar om jag minns rätt och anmälde dom.Visade sig vara en ren lögn och dom tyska tidningarna hade namn och bild på tjejen på löpsedlarna med texten "hockey horan".

Är inte ovanligt att det blir så för kändisar

Pellefant
2005-02-11, 13:02
Har någon av de tre familj/flickvän?

Bamse
2005-02-11, 13:04
SÅ - vad ska dessa "hjältar" säga när de kommer hem till fruar, flickvänner och barn?

Dom har ju erkänt att de satt på tjejen - och oavsett om det var våldtäkt eller inte så var det i alla fall otrohet! *screwy*

Pellefant
2005-02-11, 13:05
SÅ - vad ska dessa "hjältar" säga när de kommer hem till fruar, flickvänner och barn?

Dom har ju erkänt att de satt på tjejen - och oavsett om det var våldtäkt eller inte så var det i alla fall otrohet! *screwy*

Tror de lever i såna "ojämna" förhållanden, så de kan komma undan med vad som helst mot sin fru/flickvän.

skaparn
2005-02-11, 13:09
Tror de lever i såna "ojämna" förhållanden, så de kan komma undan med vad som helst mot sin fru/flickvän.

Nu tycker jag vi ska hålla inne en smula på ogrundade påståenden. Kan avslöja att ishockeyspelare på vilken nivå som helst har samma diversifiering av personer som alla andra yrkeskategorier. Känner inte en enda hockeyspelare som lever i den typ av förhållande du beskriver.

Nog för att det var jag som startade den här tråden och bad om skvaller, men nån måtta får det vara...

Yankeee
2005-02-11, 13:28
Pellefant: Du blandar nog ihop våra svenska ishockeyspelare med Amerikanska basketspelare ;)

Pellefant
2005-02-11, 13:31
Erkänner, känner ingen hockeyspelare ens, men trodde det var så, grundar min bild på filmer o så.... :em:

porja
2005-02-11, 14:03
Det var fan ingen våldtäkt, hon ville ha ha sexuellt aktivitet med männen, för att sedan fälla de för våldtäkt. dröööööööm

:cool:

RobbeliRobban
2005-02-11, 14:19
Hoppas hockeyasen åker in på livstid!

Bamse
2005-02-11, 14:48
http://www.aftonbladet.se/sport/0502/11/nypress.jpg

Buksvågrar?

Allan
2005-02-11, 14:55
http://www.aftonbladet.se/sport/0502/11/nypress.jpg

Buksvågrar?

Var det bara förr i världen idrottsmän såg friska och lyckliga ut. Och inte som avskrapet från offentliga muggen på Plattan 0345 söndag morron?

allan

Nitrometan
2005-02-11, 15:42
De har varit ute och festat hela natten. Och nu har de grym ångest för det som hände under natten. Dessutom har de eventuellt ett åtal för våldtäkt att vänta. De ser nog ut som de förtjänar.

Tycker du de ser oskyldigt anklagade ut?

Errko
2005-02-11, 15:48
Utseendet avgör om man är dömd eller inte?

Tänk er själva att sitta anklagade för våldtäkt inför hela Svenska folket och redan vara dömda för det i opinionens ögon. Skulle ni sitta och garva framför en massa kameror då, skyldig som oskyldig?

Det är dessutom redan klargjort att de inte är misstänkta för brott.

Pellefant
2005-02-11, 15:49
Nedlagt!

Åklagaren har lagt ner förundersökningen mot Kristian Huselius, Henrik Tallinder och Andreas Lilja.
- Det finns inga misstänkta gärningsmän, säger Kjell Lindgren vid Citypolisens informationsenhet.

Anmälan om våldtäkt finns kvar men åklagaren Hernik Rasmussen har valt att lägga ner förundersökningen.
- Det stämmer. Det finns inget att mer att utreda, kommenterar Kjell Lindgren vid citypolisens informationsenhet.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=201558

hulken
2005-02-11, 15:53
Var ute på krogen nästan varje helg då jag bodde i Montréal under 90-talet, och speciellt efter varje hemma match som Habs spelade,för då var det extra drag på Cheers, och då upptäckte man ju hur mycket brudar som flockar sig runt spelarna, Lyle Odeline,Kirk muller,Paul DiPietro,Oleg Petrov mm var kungar i baren och ibland så var det nästan komiskt att se hur många damer dom fick med sig, så nog kan man alltid använda sig av kändisskapet om man vill, och man förstår ju att dom är lätta måltavlor för bedragare, så det gäller att se upp var man sänker ner hissen.

porja
2005-02-11, 15:59
Hon är skyldig till grovt lögn tycker jag :cool:

daja
2005-02-11, 16:01
Var det bara förr i världen idrottsmän såg friska och lyckliga ut. Och inte som avskrapet från offentliga muggen på Plattan 0345 söndag morron?

allan

inte ens värt att kommentera

*screwy*

Droog
2005-02-11, 16:27
Vem fan sticker ut och fester och tar med sig EN tjej hem att dela på? Ens polares håriga röv *screwy* är det sista jag vill se då jag idkar könsumgänge.

jwzrd
2005-02-11, 16:27
inte ens värt att kommentera

*screwy*

Ändå stirrar vi alla på din kommentar :thumbup:

daja
2005-02-11, 16:44
Ändå stirrar vi alla på din kommentar :thumbup:

ok, inte ens värt att diskutera skulle jag kanske skrivit.

Bamse
2005-02-11, 17:50
Avdelningen motståndare som utnyttjar situationen - här är en bild från madhawks.com:

http://www.madhawks.com/bilder/klobban.jpg

Yankeee
2005-02-11, 17:53
http://www.madhawks.com/bilder/klobban.jpg

http://www.linkopinghc.com/lhc/main/main.php?read=1&news_db=elit&id=726

Lågt :D

Bamse
2005-02-11, 17:55
Linköping HC:s officiella kommentar:

http://www.linkopinghc.com/lhc/main/main.php?read=1&news_db=elit&id=726

Baan
2005-02-11, 17:57
Var det bara förr i världen idrottsmän såg friska och lyckliga ut. Och inte som avskrapet från offentliga muggen på Plattan 0345 söndag morron?

allan

allltså du tänker nog på gamla sovjets idrottsmän, klart som fan du ler på bilderna om du inte vill lära känna sibiriens (säkerligen trevliga) natur :D

Styrkebyggare
2005-02-11, 19:39
Kan inte vara roligt att bli uthängd som anmäld för våldtäkt inför hela svenska folket. Förbannat illa tycker jag. Det var naturligtvis ansvarslöst att gå ut och parta kvällen innan en match, men fokus ligger naturligtvis på det eventuella gruppsexet - trots att det ju är intag av alkohol och slarv med sömn som kan påverka spelandet negativt.

Allan
2005-02-11, 19:41
De ser ut som tre jävla lodisar helt enkelt, Om de begått dådet eller ej låter andra bedöma.

allan

trubaduren
2005-02-11, 19:48
Var det bara förr i världen idrottsmän såg friska och lyckliga ut. Och inte som avskrapet från offentliga muggen på Plattan 0345 söndag morron?

allan


Mjo alla de av ryssfemmor sönderpumpade östeuropeiska idrottare såg rätt nice ut!! :MrT:


Men visst de är bara 70tals Gunde Svan som skulle kunna sitta inne för gruppvåldtäkt å skrika: Ingenting e omöjligt !!!!!

:D

nossie
2005-02-11, 20:07
Har någon av de tre familj/flickvän?

Mjo, Husse har iaf familj.

jesse
2005-02-12, 01:38
tycker att hela historien om våldtäkten låter rätt osannolik... Tjejen hävade ju att dom hade våldtagit henne i omgångar från typ 2 på natten till kl 11 på förmiddagen. Eftersom hela laget tydligen var på en sponsorträff vid 11-12 så skulle dom alltså kommit dit direkt efter att dom hade våldtagit henne en sista gång, och de verkar ju konstigt att hon då inte har lämnat hotellrummet på hela natten om hon blev våldtagen första gången redan kl 02-03...
Nu har ju åklagaren lagt ner målet men jag tyckte de luktade bluff redan från början... sen va hon kan ha velat med de vet man ju inte, skadestånd??

Allan
2005-02-12, 01:43
tycker att hela historien om våldtäkten låter rätt osannolik... Tjejen hävade ju att dom hade våldtagit henne i omgångar från typ 2 på natten till kl 11 på förmiddagen. Eftersom hela laget tydligen var på en sponsorträff vid 11-12 så skulle dom alltså kommit dit direkt efter att dom hade våldtagit henne en sista gång, och de verkar ju konstigt att hon då inte har lämnat hotellrummet på hela natten om hon blev våldtagen första gången redan kl 02-03...
Nu har ju åklagaren lagt ner målet men jag tyckte de luktade bluff redan från början... sen va hon kan ha velat med de vet man ju inte, skadestånd??

Vi vet garanterat för lite för att ens spekulera. Jag läste Mats Olsson i Expressen, och han lär veta mer än vi gör. Det lät inte som han tyckte de var oskyldiga.

allan

Dipshit
2005-02-12, 03:25
Tagit upp det i nån annan tråd eller?
Snöbbarna erkaände ju...humma humm

mange_
2005-02-12, 10:47
FAN jag blir så jävla trött, hon säger att hon inte kommer ihåg nånting av hädenelsen, för att dom hade drogat henne (det tror jag inte på) DÄREMOT så tror jag att hon var extremt full vilken hockeybögarna sa i polis förhöret, att hon var jätte full och kom fram och raggade på en av spelarna och då frågade han om hon ville följa med upp även frågade om han fick ta med sig sina två vänner!!

Jag vet inte hur ni beteeer men om jag är nykter och det kommer fram en ASPACKAD brud då frågar inte jag om hon vill följa med upp på hotellrummet inte heller om jag får ta med mina 2 nyktra kompisar!

Sedan vaknar hon upp dagen efter å minns ingenting och har samtidigt ont i underlivet, såkalrt hon tror att hon har blivit våldtagen!.... FAN skulle jag vakna upp på ett hotellrum inte minnas nånting och en jävla värk i röven och 3 hockespelare står där och garvar, klart som fan jag skulle tro att dom våldtagit mig!!

så slutsatsen av detta tycker jag är eftersom vi killar vet, att tjejer är lögnaktiga luder som ångrar sig dagen efter och då vill känna pengar på oss, el. vad fan det är. (ironi) så SLUTA sätt er i sådanna situationer där man kan bli anmäld för våldtäkt.

Action
2005-02-12, 12:30
Sådana här historier finns det nog mängder av och har alltid funnits. Både bland hockey-killar, rock-kändisar och övrigt pack. :)

De utnyttjar sin makt lite för att få sig lite sex en natt. Som någon skrev på Aftonbladet så skulle svenska folket bli chockade om de fick veta vad som försigått under flera decennier på landslagsläger.

Skillnaden nu är att tjejen anmälde dem för våldtäkt. Tjejer har idag en otroligt stor makt. De kan förstöra så mycket genom att anmäla när de ångrat sig.

Det bästa är väl att undvika sådana situationer.

skaparn
2005-02-12, 13:02
...
Det bästa är väl att undvika sådana situationer.

Helt klart. Det är väl antagligen därför som de riskerar att drabbas av någon sorts repressalier från förbundet och från klubben. De menar att spelarna helt enkelt inte borde gått ut öht.

Har ärligt talat inte bestämt mig för hur man ska se på den här företeelsen, har nog inte tänkt på att det kanske är så som ni beskriver, att stjärnor utnyttjar sin status för att få omkull tjejer i den omfattningen (naivt!?).

Det är ju lite knepigt det här, men klart är väl att de borde vetat bättre än att gå ut och svina när de representerar hockeysverige, media tenderar ju att få reda på det mesta så skötsamhet är att föredra.

Solros
2005-02-12, 13:37
Var det bara förr i världen idrottsmän såg friska och lyckliga ut. Och inte som avskrapet från offentliga muggen på Plattan 0345 söndag morron?

allan
Äsch då, hockeyspelare har i alla tider sett ut som neandertalare! :D


http://www.aftonbladet.se/sport/0011/15/sundin.jpg
http://www.minsport.se/media/nyhetsbild/200408/040810_modin_001.jpg
http://www.aftonbladet.se/sport/0408/31/SPORT-31s02-foppaface-92.jpg
http://www.mik.se/pics/hockeybilder/bo_salming.jpg

Leon
2005-02-12, 14:36
Visst ligger där något i att man inte drar hem en aspackad tjej och utnyttjar situationen,MEN hon följde dock med!Jag undrar vad dagens mammor sänder för budskap till sina döttrar, jag tänker i allafall försöka lära min dotter självrespekt.(Hon ska ha självrespekt och stark tro på sig själv,så inget kan rubba henne,är faktiskt en bra bit på väg :) ))varje helg ser jag 20-åriga tjejer som super sig redlöst berusade och hittar på diverse saker!Att dom inte fattar hur sårbara dom är.Och har dom inte hittat ett ligg för kvällen,ragglar dom ut och får tag i en svarttaxi hem!Var är vi på väg!Allt handlar om respekt,för sig själv och för andra! :)

Pingu
2005-02-12, 14:52
Hockeyspelare har och kommer alltid att ha mängder med tjejer efter sig (vi kallade dom hockey horor). Det var bara att välja och vraka bland dom, om man nu ville. Det har hänt att innan både träning och match så har det smygit i tjejer som har gått in på toaletten och bara tagit emot....

reaper
2005-02-12, 19:27
Dessa tre spelare är nu avstängda från landslagsspel resten av säsongen, bra agerat av förbundet anser jag.

Våldtäkt eller inte så har ju spelarna erkänt att de har haft sex med tjejen. Vilket visar på ett extremt dåligt omdöme och är man en offentlig person bör man vara mer försiktig i sitt agerande. Tre kronor ska vara Sveriges bästa landslag och Sveriges stolthet och att agera på detta sättet är som att skita där man äter. Hur kan man komma på tanken att gå ut och festa när man befinner sig i en viktig hockeyturnering? Tänk om dessa spelare hade kommit med till VM och agerat på detta sätt och Sverige hade åkt ut på grund av det...

Är man med i ett lag har man ju ansvar mot de andra killarna också. Nu åker dessutom resten av laget på massa skit på grund av att ett fåtal spelare beter sig som idioter.

Har varit positivt överraskad av Tallinders stabila spel under säsongen men nu sjönk han som en sten i mina ögon. Dessa tre spelare har inget att göra i landslaget för en lång tid framöver hoppas jag.

MacLeod
2005-02-13, 03:28
Men för faan Allan, jag trodde du var gammal nog att förstå spelet.
Du tror inte det finns en mening med att de tre spelarna inte sitter nyrakade i kostymer och ler? Silbersky vet hur man gör när det hettar till, och spelarna har bra erfarenhet från NHL hur dom ska bete sig i media.
Och dom är fan inte bakis flera dagar efter händelsen som någon verkade tro. Det var natten innan matchen det inträffade.

Jag känner en av spelarna och var bjuden på hans svenssexa, och han är långt ifrån någon våldtäktsman. En av dom fick napp på en tjej som populärt kallas samt faller i kategorin "labbet-tjej". Vad man sen tycker o tänker om otrohet eller gruppsex är en helt annan sak, men något våld eller tvång fanns inte med i bilden.

Lizard
2005-02-13, 07:45
Brottar-stjärnor i polisförhör om våldtäkt

Tre iranska landslagsbrottare blev kallade till polisförhör och var inte med i den inledande matchen i Sweden Wrestling Games i Globen.

De tre brottarna hämtades av polis på hotell Park i centrala Stockholm på torsdagseftermiddagen, men släpptes senare på kvällen.

Enligt polisen ska de i upplysningssyfte hörts om en misstänkt våldtäkt som ägde rum natten till onsdagen i Stockholm.

- Männen vidgår att de varit sexuellt aktiva med kvinnan, säger Torbjörn Meisingseth, stationsbefäl vid krimjouren i Stockholm till Expressen.

.................................................. .......................................


En tanke bara.....hur skyldiga blev de nu när jag bara bytte ut sporten och urspunget...?

Lizard

skaparn
2005-02-13, 08:36
Jag känner en av spelarna och var bjuden på hans svenssexa, och han är långt ifrån någon våldtäktsman. En av dom fick napp på en tjej som populärt kallas samt faller i kategorin "labbet-tjej". Vad man sen tycker o tänker om otrohet eller gruppsex är en helt annan sak, men något våld eller tvång fanns inte med i bilden.

Säkert en hyvens kille men det är vanskligt att göra uttalanden som "han är långt ifrån någon våldtäktsman". Det är ju snarare regel än undantag att anhöriga till dömda sexualbrottslingar blir bestörta och ärligt förvånade. Med tanke på hur många våldtäkter som begås varje år; hur många män tycker ni "verkar vara en våldtäktsman"?

Lizard-> Intressant resonemang. Tror att det skulle vara färre som rusade till deras försvar...

Action
2005-02-13, 09:44
Säkert en hyvens kille men det är vanskligt att göra uttalanden som "han är långt ifrån någon våldtäktsman". Det är ju snarare regel än undantag att anhöriga till dömda sexualbrottslingar blir bestörta och ärligt förvånade. Med tanke på hur många våldtäkter som begås varje år; hur många män tycker ni "verkar vara en våldtäktsman"?

Lizard-> Intressant resonemang. Tror att det skulle vara färre som rusade till deras försvar...

För det första hade nog inte deras namn hängts ut i texten.. Mycket ovanligt att namnen läggs ut till offentlighet. Vad heter tjejen som anmälde dessa killar och antagligen förstört massor i deras fortsatta liv.. Tycker det mer o mer verkar som om hockeygrabbarna är offren i denna historia.. :confused:

Allan
2005-02-13, 10:02
Jag struntar i skuldfrågan - däremot kan jag onekligen ha synpunkter på att elitspelare med landslagsuppdrag ger sig ut på stan, blir onyktra (hur fan kan man annars komma på idén med gruppsex), istället för att koncentrera sig på den uppgift de faktiskt har betalt för (jo, de har ersättning även för landslagsuppdrag). Och detta oavsett vilken idrott de hållr på med.
Hade jag gett mig ut på krogrunda i samband med ett träningsläger eller större tävling hade jag garanterat fått resa hem på stubben. Men nu verkar det som om det gäller andra regler inom hockeyn, efter vad jag förstått av artiklar.

allan

skaparn
2005-02-13, 10:10
För det första hade nog inte deras namn hängts ut i texten.. Mycket ovanligt att namnen läggs ut till offentlighet. Vad heter tjejen som anmälde dessa killar och antagligen förstört massor i deras fortsatta liv.. Tycker det mer o mer verkar som om hockeygrabbarna är offren i denna historia.. :confused:

Att namnen blev offentliga så fort kan ju bero på det faktum att de inte kunde delta i Torsdagens match, det hade verkat ganska löjligt att hitta på en magsjuka samtidigt som tre "anonyma" elitspelare kallas till polisförhör.

Men visst, det är förstås olyckligt för rättsäkerheten att man hängs ut i media och får samhällets moraliska dom över fenomenet gruppsex. Det ligger nog mer bakom den samhälleliga upprördheten än bara det faktum att de inte höll sig på hotellet utan gick ut för en bärs.

Allan
2005-02-13, 10:14
Det var faktiskt hockeyförbundet som namngav dem på direkten. Och vad fan skulle de ha gjort? Ljugit?


allan

mini
2005-02-13, 11:45
Oj, det var många åsikter. Kan då för balansens skull bjuda på mina.
Många här verkar oroliga för den "makt" som tjejer har. Om en tjej ångrar sig efter en natts ogenomtänkt sex så går hon direkt och polisanmäler. Ni bör då veta att det inte är så lätt att bara gå och anmäla. Speciellt inte när det är så nära i tid. Då ska man nämligen till sjukhus. Där plockas en stor låda fram med texten RAPE KIT. Sedan ska tjejen lägga sig i en gynstol och fläka upp sitt kön för att få olika instrument införda. Håret igenomkammat, kläder udersökta, naglar, hud. Frågor. Det är inte någon picnic.
Om det går till åtal brukar en kvinna få redogöra för tidigare sexuella aktiviteter. Kul?

Det nämndes att tjejer som hänger kring hockeygrabbar brukade (och inflikades det ett "med rätta"?) kallas hockeyhoror. Tyder det på en respekt för tjejer inom hockeykulturen?

Dessa tre killar kan vara oskyldiga till brott, eller skyldiga. Jag har ingen aning. Förmodligen inte ni heller. Att de inte anhålls betyder ju bara att det inte finns bevis. Det är mycket vanligt i våldtäktsmål.

Och apropå makt, vilken makt tror ni killar har? Tänk igenom situationer ni själva har varit i. Har ni haft möjlighet att våldta? Jag säger att troligtvis 100% av alla som har haft sex också har haft möjlighet att våldta. En situation oftast helt utan vittnen. Fysisk styrka som gör det teoretiskt genomförbart. Tänk på den makten.

Metal_boy_
2005-02-13, 12:07
Dom har inget i idrotten att göra! Och då oavsett om det va våldtäkt eller inte, supa och ****** samt springa på krogen sent på natten gör man fan inte dagen innan en match så är det bara, men det är ju alltid vad jag sagt att dom har gjort dagen innan när dom helt plötsligt har varit kass och sega. Är man idrottsman får man helt enkelt prioritera, antingen så är man med och gör det man ska samt ser till att man är i högsta fysiska förmåga, eller så lägger man av och super och knullar för dom pengar man tjänat ihop. Jag vet folk som inte har velat satsat på en idrottskariär för att dom inte kan ha kul på helgerna helt enkelt, man kan inte spela en match bra när man är bakis. De är fan i mig vuxna människor och nån jävla tankevärksamhet och logik har man väl då.

hasse36
2005-02-13, 12:09
Enligt Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,602703,00.html

------------------------------------------------------------------
01.15 Tre Kronor anländer till hotellet Scandic Park i Stockholm. Kristian Huselius, Andreas Lilja och Henrik Tallinder bestämmer sig för att besöka innekrogen The Lab vid Stureplan i Stockholm.

ca 02.30 På krogen träffar de en 22-årig kvinna som följer med trion till spelarhotellet. Kvinnan är mycket berusad och minns inget av natten. Senare framkommer att samtliga tre spelare samtidigt har haft sex med kvinnan under flera timmar.
------------------------------------------------------------------

Det verkar inte handla om en natts supande som ballar ur precis. Jag menar, hur mycket hinner man med på 1h15m. Tidseffektiva killar...

scythe
2005-02-13, 12:48
Inför hockeyspelarskatt!

http://www.tidningen.aland.net/gallery/temp/04070810482337.jpg

MacLeod
2005-02-13, 14:16
Vissa verkar inte fatta läget med media. Dom har inte hängts ut. Det hela handlar om att så fort som möjligt få ut vem det var, annars skulle pressen gräva i det och deras familjer skulle drabbas riktigt jävla hårt.
Det är bättre att ta den stora smällen på en gång ibland i media istället för att dra ut på det. Hela den här historien är snart glömd av media.

AndersHermansson
2005-02-13, 14:26
Jag känner en av spelarna och var bjuden på hans svenssexa, och han är långt ifrån någon våldtäktsman. En av dom fick napp på en tjej som populärt kallas samt faller i kategorin "labbet-tjej". Vad man sen tycker o tänker om otrohet eller gruppsex är en helt annan sak, men något våld eller tvång fanns inte med i bilden.

Definiera labbet-tjej och förklara hur det förändrar något.

skaparn
2005-02-13, 16:04
Ni bör då veta att det inte är så lätt att bara gå och anmäla. Speciellt inte när det är så nära i tid. Då ska man nämligen till sjukhus. Där plockas en stor låda fram med texten RAPE KIT. Sedan ska tjejen lägga sig i en gynstol och fläka upp sitt kön för att få olika instrument införda. Håret igenomkammat, kläder udersökta, naglar, hud. Frågor. Det är inte någon picnic.
Om det går till åtal brukar en kvinna få redogöra för tidigare sexuella aktiviteter. Kul?


Tänkvärt. En press som enligt undersökningar av våldtäktsmål visat sig få somliga att helt enkelt ta tillbaka anmälan eftersom den process som följer är så jobbig.

Det nämndes att tjejer som hänger kring hockeygrabbar brukade (och inflikades det ett "med rätta"?) kallas hockeyhoror. Tyder det på en respekt för tjejer inom hockeykulturen?


Nej, verkligen vidrigt faktiskt. Men den dåliga moralen ska inte tre personer hängas ut som syndabockar för i media.


Och apropå makt, vilken makt tror ni killar har? Tänk igenom situationer ni själva har varit i. Har ni haft möjlighet att våldta? Jag säger att troligtvis 100% av alla som har haft sex också har haft möjlighet att våldta. En situation oftast helt utan vittnen. Fysisk styrka som gör det teoretiskt genomförbart. Tänk på den makten.

Visserligen sant, men något ovidkommande. Det finns många killar som utan problem skulle kunna plocka mig på gatan för ett rån eller bara ett kok stryk. Jag kan dock inte gå omkring och anse att de har någon makt över mig utan att samtidigt döma alla starka killar till potentiella våldsverkare. En mycket orättvis generalisering.

Riktigt dilemma det här, svårt att vara tvärsäker på vilket angreppssätt som är bäst. Har funderat flera år utan känna något glasklart tona fram. Är långtifrån tvärsäker på det jag just skrev ens.

Kan antagligen inte diskuteras för mycket. Synd bara att det tenderar att stanna i teori.

z_bumbi
2005-02-13, 16:23
Det är bättre att ta den stora smällen på en gång ibland i media istället för att dra ut på det. Hela den här historien är snart glömd av media.

Vilket en del politiker borde har lärt sig vid det här laget men det är inte många som verkar ha fattat det..

mini
2005-02-13, 18:25
Visserligen sant, men något ovidkommande. Det finns många killar som utan problem skulle kunna plocka mig på gatan för ett rån eller bara ett kok stryk. Jag kan dock inte gå omkring och anse att de har någon makt över mig utan att samtidigt döma alla starka killar till potentiella våldsverkare. En mycket orättvis generalisering.

Inte orättvis alls. Jag påstod inte att alla män var våldsverkare. Min reflektion om makt var en reaktion på de naiva inläggen om tjejers makt över killar genom våldtäktsanmälan. De falska anmälningarna är troligtvis en piss i Nilen jämfört med antalet faktiska våldtäkter. Jag ville sätta det i perspektiv.
Jag undviker att uttala mig om detta specifika fall eftersom jag inte vet mer än vad som stått i pressen.

Mccartney
2005-02-13, 18:32
Dem tre spelarna får skylla sig själv när dem bara tänker med en sak...alltid hoppas dem får sparken......

Cilia
2005-02-13, 19:03
bilden av den trevlige familjefadern som presenterades några dagar innan av Huselius fick sig en törn kan man väl lugnt säga.

Är man otrogen så bör man innan tänka över riskerna för att åka dit (särskilt om man är en offentlig person) och bedömma om det är värt det eller inte. Uppenbarligen tyckte det att det var värt det innan frågan är om de även tyckte det under presskonferensen. Dom kanske hade en del att tänka över där inte bara hur dom ska förklara det för pressen utan även för sina familjer.

Sedan kommentaren om att han (kommer inte ihåg vem) inte är en typ som våldar så undrar jag hur en sån ser ut? För om det finns några karraktäriska drag för en sådan så berätta gärna det då vi säkert är många kvinnor som mer än gärna vill kunna skilja ut dom ur mängden.

TheBeanSeed
2005-02-13, 19:41
Om nu hela gruppsexgrejen var så "viktig" så skulle gott de här välbetalda killarna kunnat pröjsa för det.
Escorter eller vad man nu vill kalla dem ställer nog upp om priset är det rätta och inte riskerar de då heller att bli uthängda som våldtäktsmän.

Som man "sår" får man skörda :em:

Rockhard
2005-02-13, 19:47
Om nu hela gruppsexgrejen var så "viktig" så skulle gott de här välbetalda killarna kunnat pröjsa för det.
Escorter eller vad man nu vill kalla dem ställer nog upp om priset är det rätta och inte riskerar de då heller att bli uthängda som våldtäktsmän.

Som man "sår" får man skörda :em:

Du tror inte att det är olagligt då?

TheBeanSeed
2005-02-13, 19:54
Det man inte åker dit för räknas ju inte :D

MacLeod
2005-02-13, 20:47
Sedan kommentaren om att han (kommer inte ihåg vem) inte är en typ som våldar så undrar jag hur en sån ser ut? För om det finns några karraktäriska drag för en sådan så berätta gärna det då vi säkert är många kvinnor som mer än gärna vill kunna skilja ut dom ur mängden.

Jag sa inte att han inte var typen som våldtar. Jag sa att han inte är en våldtäktsman. Med andra ord är han oskyldig. Men det har redan klarats upp om ni andra inte förstått det. Dom är friade från misstankarna.

Att det finns folk som pysslar med gruppsex och orgier är inget nytt heller, bara att det inte är ofta man får ett känt ansikte för det upptryckt i media.
Jag vet både kvinnor o män som har haft sex med flera samtidigt. De flesta har haft det på fyllan.

Pecca
2005-02-13, 20:52
Hehehehehehe.... Säg så här, om 3 killar som tävlade i +90 på SM hade varit uthängda i Aftonbladet o Expressen för samma sak så tror jag att marjoteten hade kört med den vanliga repliken: -TRO INTE PÅ NÅGOT SOM AFTONBLADET SKRIVER...

Men här tror istortsett alla helt plötsligt på vad dom normalt sett brukar kalla "Se & HÖR 2"....

Inse att polisen har lagt ner alla sorters för undersökningar om våldtäkt eftersom det var ren lögn... Varför då kalla dom för våldtäktsmän?

Det dom har gjort är att ha haft gruppsex... Tror säkert att ganska många av forumets testofyllda personer har haft liknande saker också? Att sedan Husse har sambo/barn gör ju honom till en :furious: , men att anklaga dom för våldtäkt när dom bevisligen inte är det..... :em:

OCH NEJ, jag försvarar inte killarna för att 2 av dom spelar i mitt lag... Nej jag lägger ju bara ut lite fakta... o jag har fakta som ni inte har :naughty: o den faktan orkar jag inte gå ut med... (men jag kan gå ut med att det inte var en tjej dom satte på... Jag hade bara på mig min Sverige peruk o skulle följa med upp o få autograferna.... *kissass* ) hahahaha.... ja för fan... den historian ska jag sälja till Aftonbladet... imorrn kommer det stå:

-Huselius o Tallinder hade inga hinder när dom Pecca i sängen binder
O dom var så stora o hårda, o jag fick äran att hålla i dom båda
Vi trodde han var en tjej, killar är ju inte riktigt vår grej
Dom slank in så fint mellan mina skinkor, dom var ett par riktiga slinkor!
Han kallas visst Mr Gay, han var ju så snygg med all sin spray
På tal om spray så sprutade dom så skönt
Ja att komma in mellan hans hårda vältränade skinkor var inte lönt

Jag ska bli aftonbladets nya stjärtgosse o sälja massor av stories! Precis som Linda ******! På tisdag ska det stå om hur Systrarna Kallur brutalt våldtog mig... Jag ska bli en riktig hora... försöka sälja mig o när dom inte betalar så ska jag anmäla dom för våldtäkt o gå till media... för det kan väl inte vara så hockeyspelarna har blivit utsatta för??? *rolleyes*

mini
2005-02-13, 21:06
Igen - i juridisk mening är de oskyldiga. I verkligheten är de inte anhållna för att bevis saknas. Se skillnaden.
De enda som med säkerhet kan säga om tjejen har ljugit är de fyra inblandade, och jag tor inte Pecca eller någon annan på forumet tillhör den skaran.

Pecca
2005-02-13, 21:17
jag ska inte skriva för mycket i den här tråden eftersom det är ett ganska infekterat ämne, men tyvärr vet jag en del saker som jag inte kan gå ut med, så enkelt är det....

Allan
2005-02-13, 21:19
Efter vad jag har sett hittills är det en mangrann uppslutning av folk som säger att hon ljuger, och att de tre musketörerna inte är skyldiga till annat än dåligt omdöme. Skillnaden är att de som hittills ställt sig tvivlande till de tre gossarnas berättelser är journalister, folk på hockeyförbundet och andra som har insyn i ärendet.
Med andra ord - de som genast rusar till de tre fårskallarnas försvar vet inte mer än det de "kunnat läsa mellan raderna". Jag känner killar som begått både våldtäkter och spöat sina flickvänner - och jag kan säga att det kom som en kalldusch i de fallen.
Det finns helt uppenbart en grisig kvinnobild inom ishockeyn - jag såg precis Johan Thornberg på TV och han sa ordagrant det.
Tänk nu på att: enligt polisen kvarstår misstanken om våldtäkt. Man har inte alls avskrivit det vilket man gör om man misstänker att det är bluff. Dessutom skulle hon i det läget kunna åtalas för falsk tillvitelse.
Jag sätter ett par spänn på att alla tre kommer att kallas till ytterligare förhör rätt omgående, och en eller två kommer också att häktas. Låt oss säga att jag har det på känn....

allan

mini
2005-02-13, 21:21
jag ska inte skriva för mycket i den här tråden eftersom det är ett ganska infekterat ämne, men tyvärr vet jag en del saker som jag inte kan gå ut med, så enkelt är det....
Jag antar då att du har information från båda parter? Eller kan det vara så att din bostadsort talar om vilken sida du får info ifrån? Orka...

MacLeod
2005-02-13, 21:38
Allan: Du har ju redan dömt dom iaf. Är jag oxå en fårskalle för att jag har varit inblandad i liknande sexuella aktiviteter där flera är inblandade?

Det är inte en dödsynd att vare sig vara otrogen, dricka öl innan match eller ha trekant. Men om det skulle handla om våld eller tvång är det självklart jävligt illa.
Vad jag vet så är dom oskyldiga.

Yankeee
2005-02-13, 21:41
http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_9139055.asp

Pecca
2005-02-13, 21:41
mini>
Min bostadsort har självklart med saken o göra iom att 2 av dom inblandade bor här.... men det finns även fler spelare i Landslaget (och spelare som spelar i Stockholm) som bor/bott här. Vissa av dom har kanske växt upp som grannar till mig och jag har kanske känt dom sedan min födelse... OCH vem har sagt att det var 4 personer inblandade? Det kanske fanns fler personer och dessa personer kanske har avstått att fullfölja "Tallinder-Huselius-Lilja-grejen" och gått därifrån... dessa personer kanske kan ha lämnat uppgifter? Kan dessa personer ha något o göra med Linköping? Kan dessa personer bo/ har bott grannar med Pecca? Ja du... det avslöjar jag inte... men som sagt.... man ska inte tro för mycket på aftonbladet och expressen... det trodde jag att alla på den här brädan var överens om?

Allan
2005-02-13, 21:42
Jag har fan inte dömt dom. De ska dömas av domstol. Men - bara för att de inte sitter häktade betyder inte att de är avförda från utredningen. Sen behöver man bara läsa lite olika inlägg på olika forum för att begripa att det finns en mentalitet bland vissa hockeyspelare som innebär att "om tjejen inte skriker är det OK" . Om det sedan har att göra med sporten i sig låter jag vara osagt.
Helt uppenbart är att det INTE är OK för Svenska Hockeyförbundet. Jag skiter i vilket; de här grabbarna lär ha förstört sina liv för ett bra tag framåt. Och folk glömmer inte sånt här.

allan

Cilia
2005-02-13, 21:47
Jag sa inte att han inte var typen som våldtar. Jag sa att han inte är en våldtäktsman.

ja, men du sa det utifrån att du hade varit på hans svensexa
det innebär att du redan då kunde säga att han inte är en våldtäktsman.

MacLeod
2005-02-13, 22:05
Cilia: Nej, jag bedömmer ingen på deras svensexa. Tror du jag var hans suprise guest eller?

Visst fan är det inte bra. Klart det har förstört deras liv, speciellt deras familjer.
Spelarna kommer inte blir arbetslösa, varken här eller utomlands så länge dom inte döms måste jag väl tillägga.

Förbundet MÅSTE ju för helvete reagera. Hur skulle det annars se ut?
Journalisterna måste även dom skriva, och puckot Mats Olsson är ju helt plötsligt en jävligt trevlig snubbe som sitter på massor av information han aldrig tidigare nämnt. Synd att ryktena om spritefeta Mats O inte tas upp i samma tidningar.

Allan
2005-02-13, 22:13
Skillnaden lär ju vara att Mats Olsson, eller Wennerholm eller vem som helst INTE ska ut och representera klubben, skaka hand med honoratories, och skylta på sponsortavlorna. Ingen har någonsin förväntat sig att sportjournalister ska vara föredömen - men det ingår i många hockeyspelares avtal att också hjälpa till med ungdomsträning etc.


allan

MacLeod
2005-02-13, 22:16
Ja, det är sant. Som sagt, vi får väl bara vänta och se hur det går nu.
Jag hoppas sanningen kommer fram. Men det är tveksamt om det kommer bli som i Tyskland när det blev ett foto med titeln "hockeyhora".

Yankeee
2005-02-14, 17:50
Ajdå.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=378983&previousRenderType=6

Bamse
2005-02-14, 17:51
Ettan kom, tvåan kom, Husse kommer så småningom! *innocent*

Kebab-Arne
2005-02-14, 17:53
Ajdå.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=378983&previousRenderType=6

Men va fan...

Besserwisser
2005-02-14, 18:44
I flera trådar tidigare har män som idkat gruppsex med en kvinna, som sedermera gjort polisanmälan om våldtäkt, fördömts i hårda ordalag. Det har höjts röster om att beviskraven i svenska domstolar är åt h-te och att offrets berättelse skall tillerkännas större tilltro än vad som sker idag.

När det nu rör tre helsvenska landslagsspelare höjs snabbt röster om att tjejen säkert var med på det, det läggs henne till last att hon var berusad och inte minns något (minns hon inte något, hur vet hon då att det var våldtäkt?), det faktum att hon vistades på en viss nattklubb föranleder slutsatsen att hon säkerligen var ute efter att idka sexuellt umgänge i grupp med tre "kändisar", hon placeras snabbt i kategorin ”hockeyhoror” och det görs sannolikt att hon bluffat för att tjäna pengar på ett skadestånd (jo, för våldtäktsmål är ju så in i h-te lätta att vinna, money in the bank), att utredningen inte kommit någonstans tas till intäkt för att de verkligen är oskyldiga (vilket logiskt sett bör innebära att detsamma bör gälla de gärningsmännen som friats i de uppmärksammade gruppvåldtäktsmål som tidigare debatterats, jag har dock aldrig sett någon komma till deras försvar och anse dem vara de verkliga offren).

Kort sagt: det är en j-vla skillnad på gruppvåldtäkt och gruppvåldtäkt. I det här fallet är det uppenbart att de råkade få tag ett labilt luder. För att folk är så ignoranta att de gör skillnad på våldtäktsmän och våldtäktsmän är väl knappast möjligt?

adlibris
2005-02-14, 19:17
Om grabbarna är skyldiga till något olagligt kan jag inte veta.

Besserwisser borde ändå se en skillnad mot vissa fruktansvärda fall.

Det kanske faktiskt ÄR lite mera troligt att en ung och påverkbar tjej följer med tre landslagsspelare till hotellrummet för att ha sex frivilligt än att ett invandrargäng skulle ha samma jaktlycka? Dagen efter när hon inser att det hon har gjort gör henne till ett luder känns kanske gårdagens evenemang mindre smickrande trots att det handlat om landslagskillar? Jag vet inte om detta är förklaringen, det kanske har handlat om en ren våldtäkt. Jag tycker bara inte att grabbarna skall få ta emot den sammanlagda skiten av alla jävla vidriga gruppvåldtäkter som inträffat på senare tid. Att åtalet har lagts ner pekar i alla fall inte i riktning mot det värsta.

adlibris
2005-02-14, 19:31
Dessutom skulle hon i det läget kunna åtalas för falsk tillvitelse.
allan

Har du något exempel på att någon har dömts för falsk tillvitelse p.g.a. felaktig anklagelse om våldtäkt? Det skall JÄVLIGT mycket till för att en åklagare skall ge sig på det.

Styrkebyggare
2005-02-14, 19:57
Nu har "den osynliga domstolen" sett till att samtliga spelare entledigats från sina uppdrag i respektive klubb också (även om Lilja inte sparkats på samma sätt som de andra).

Man kan ha sin personliga åsikt om vad de gjorde - men att straffas på det här sättet utan att något brott bevisats (de är per DEFINITION oskyldiga tills motsatsen har bevisats) är fel, även om brott senare kommer att kunna styrkas.

Att, utan djupare insikt, fördöma handlingen som sådan är på samma nivå som när en s-kvinna för en tid sedan konstaterade att ingen kvinna vid sina sinnens fulla bruk kunde vilja ha gruppsex med flera okända män.

Det enda positiva med Linköpings beslut att sparka Tallinder och Huselius är väl att LHC kanske blir lättare att spöa (för oss som håller på andra lag).

Action
2005-02-14, 20:10
Det enda positiva med Linköpings beslut att sparka Tallinder och Huselius är väl att LHC kanske blir lättare att spöa (för oss som håller på andra lag).

Det där är fan i mig inget positivt alls.. LHC mot SM-Guld... *popcorn*

Håller med dig för övrigt.. Förstår inte hur de kan döma någon som de gjort.. Det enda som det finns bevis för är att de gillar att ha sex i grupp... Sådan moralpredikan kan vi klara oss utan, det är ju upp till var och en o bedöma vad de gillar.

snej
2005-02-14, 20:20
Det enda positiva med Linköpings beslut att sparka Tallinder och Huselius är väl att LHC kanske blir lättare att spöa (för oss som håller på andra lag).


:laugh: :laugh: :laugh:

Frölunda KROSSAR allt så kallat motstånd ändå, så varför ens bry sej?? :thumbup:

RobbeliRobban
2005-02-14, 20:20
Ärligt talat, tror ni kvinnan anmäler för skojs skull? Ingen rök utan eld. Hockeyidioterna är säkerligen skyldiga, och förmodligen för mer liknande fall, alldels miljöskadade av att runka bulle i omklädningsrummet eller vad nu de sysslar med, dessutom är ju dessa låtsasatleter lite av hjältar i folks ögon, så de vet att de kan komma undan med saker som fått andra fällda. Häng dem högt!

Som någon tidigare påpekat, folk hade ansett de var skyldiga om de var någon annan. Byt ut hockeyspelare mot asylsökande knarkarsomalier och se vad som händer.

Action
2005-02-14, 20:24
Ärligt talat, tror ni kvinnan anmäler för skojs skull? Ingen rök utan eld. Hockeyidioterna är säkerligen skyldiga, och förmodligen för mer liknande fall, alldels miljöskadade av att runka bulle i omklädningsrummet eller vad nu de sysslar med, dessutom är ju dessa låtsasatleter lite av hjältar i folks ögon, så de vet att de kan komma undan med saker som fått andra fällda. Häng dem högt!

Som någon tidigare påpekat, folk hade ansett de var skyldiga om de var någon annan. Byt ut hockeyspelare mot asylsökande knarkarsomalier och se vad som händer.

Jag anser bara att man ska inte döma någon förräns det finns tillräckliga bevis för att styrka det som de åtalats för. Fram tills dess är de oskyldiga och ska då heller inte dömas av allmänheten eller av sin arbetsgivare.

Om de nu är skyldiga så är det fördjävligt...

Styrkebyggare
2005-02-14, 20:26
Ärligt talat, tror ni kvinnan anmäler för skojs skull? Ingen rök utan eld. Hockeyidioterna är säkerligen skyldiga, och förmodligen för mer liknande fall, alldels miljöskadade av att runka bulle i omklädningsrummet eller vad nu de sysslar med, dessutom är ju dessa låtsasatleter lite av hjältar i folks ögon, så de vet att de kan komma undan med saker som fått andra fällda. Häng dem högt!

Som någon tidigare påpekat, folk hade ansett de var skyldiga om de var någon annan. Byt ut hockeyspelare mot asylsökande knarkarsomalier och se vad som händer.

Där har vi ju alla fördomar och en rejäl förhandsdom på en gång.. Bra jobbat!

Om du ger dig ut på krogarna och undersöker jaktlyckan hos ömsom hockeystjärnor, filmstjärnor etc. ömsom asylsökande knarkarsomalier så kommer du förmodligen att finna en VISS skillnad.

mange_
2005-02-14, 20:28
jag fattar inte varför killar i 95 % av fallen tror att tjejen ljuger! varför är det så? vad tjänar en tjej på att ljuga om en sådan sak? (självklart finns det ett fåtal psykfall)

Tjejen i fråga kommer ju nu inte ihågn ånting av kvällen och jag vet inte hur det är för er men vanligtvis om man har minnesluckor från hela kvällen SPECIELLT om man har haft sex så brukar man ju komma ihåg det. Personligen tycker jag man inte borde sätta på en tjej som är så fruktansvärt full även om hon lyckas klämma ur sig nåt som kan liknas vid ett ja!

adlibris
2005-02-14, 21:21
Gränsen mellan att ljuga och rationalisera är ibland tunn. Det klart som satan att det är svårt att erkänna för sig själv att man har gjort en jävla tabbe som man skäms för! Det som hon kanske "tjänar" på att "ljuga" är väl att hon kan övertala sig själv att hon inte har något egenansvar.

Att grabbarna har burit sig illa åt och tjejen ångrar sig gör ingen våldtäkt. Något annat är att jag personligen inte skulle vilja kännas vid personer med sådan moral.

porja
2005-02-14, 21:34
De fick sin läxa till slut,,,, så kan man inte mitt i en turnering.

mange_
2005-02-14, 22:31
som sagt att man ångrar sig och sedan går till polisen och anklagar dom för våldtäkt bara för att man vill lura sig själv..hhmm jag tror inte på det.

kim
2005-02-14, 22:35
som sagt att man ångrar sig och sedan går till polisen och anklagar dom för våldtäkt bara för att man vill lura sig själv..hhmm jag tror inte på det.


Finns folk till allt.......tyvärr

Pecca
2005-02-14, 22:52
Jag gillar verkligen LHCs beslut.... Det Tallinder har gjort är att raggat upp en puma på en krog... dragit med henne hem o satt på henne.... Shit, hoppas inte min chef får reda på att jag raggat upp brudar på krogen o sen satt på dom... Då ger nog hon mig också sparken.....

Lilja o Huselius har varit otrogna... Om dom ska straffas så anser jag att det är upp till deras respektive att avgöra det straffet... En arbetsgivare ska inte lägga sig i ifall deras spelare gör något omoraliskt....

Jag tycker det är betydligt värre när vissa hockeyspelare gör fula efterslängningar som är medvetet gjorda för o skada motståndare, varför stänger inte klubbarna av sina spelare då? Är det inte värre för en 7-10 åring o se en spelare Slå ner sin motståndare o tro att det är ok o göra sånt, än att för honom få höra om något som han ändå inte vet vad det är????

Allan
2005-02-14, 22:59
Alltså Pecca - bara ditt språkbruk får mig trött. Det finns inte en chans att du kommer att förstå det här - men för den absoluta majoriteten av folket i det här landet är det inte okey att tre kåta killar raggar upp en packad brud och har sex med henne, mer eller mindre samtidigt.
Sånt här är alla sponsorer oerhört medvetna om - det finns forskning kring det här och det finns några grundläggande regler som ska följas. Företagen vill inte förknippas med våld, eller ens antydningar om våld, om sexuellt förtryck etc. För att inte tala om familjevärderingar.
Jag tror inte Cloetta kommer att sälja jättemycket extra om de skulle sätta upp stora affischer med de här grabbarna just nu.
Det är inte fråga om tre vanliga killar som råkar spela hockey. Det är frågan om tre snubbar som spelar i landslaget och DÅ GÄLLER ANDRA REGLER. Så är det bara.

allan

adlibris
2005-02-14, 23:09
Jag håller defintivit med Allan. Grabbarna måste "offras" eftersom LHC inte inför sponsorer och allmänhet hade kunnat fatta något annat beslut. Jag tycker bara att man ska vara försiktig med att tala om våldtäkt som är något annat än riktigt taskig moral. Jag vet ju inte mer än någon annan om vad som har hänt men när förundersökningen lagts ner känns det illa när det automatiskt dras paralleller till uppmärksammade gruppvåldtäkter.

Pecca
2005-02-14, 23:23
O farbror allan>
Din trångsynthet får mig att bli trött.... Du verkar fortfarande tro att det handlar om någon våldtäkt lr sexuellt utnyttjande? Ok, jag håller med om att det är fruktansvärt klumpigt av killarna att göra det dom gör... Men Fakta kvarstår, dom har EJ utnyttjat bruden, hon följde med upp frivilligt. Hon blev förbannad för att hon inte fick några pengar, därför ville hon sätta dit dom (vilket hon lyckades med).... Tycker du att Tallinder har gjort något fel? Han är singel, gick ut, drack en öl, käkade middag fick med sig en tjej o satte på henne? Kan du förklara felet med det? Du Pappa-Allan har väl aldrig gjort något lika hemskt hoppas jag??? Lilja o Huselius har som sagt var gjort något omoraliskt dvs dom har bedragit sina fruar, men det är inte upp till LHC/Mora att sparka dom... Det är deras fruar som ska vara arga....

Hade t ex polisförhöret ägt rum sent på kvällen hade inte aftonbladet fått reda på detta o då hade du nog troligtvis inte suttit o vridit dig där nu i din fåtölj av glädje bara för att din besvikelse över att AIK spelar i lägre serie än LHC o att LHC nu drabbas av att 2 bra spelare försvinner....

Tycker dessutom Allan att du kan ta o ta tillbaka ditt uttal i tsunami tråden om att jag är en lögnare eftersom jag bevisligen sedan hade rätt *kissass* , nog för mig i den här tråden.... Jag ska iaf inte sätta på någon mer brud en lördagskväll... man kan ju få sparken från jobbet då....

MacLeod
2005-02-14, 23:26
Pecca: Tallinder är gift lika mycket som de andra tre. Tyckte du sa att du satt på information och kände snubbarna?

Bamse
2005-02-14, 23:27
Spela inte Allan nu, Pecca! :D

adlibris
2005-02-14, 23:32
Spela inte Allan nu, Pecca! :D

Sjukt snyggt. Klockrent. Verkligen.

Pez
2005-02-14, 23:36
O farbror allan>
Din trångsynthet får mig att bli trött.... Du verkar fortfarande tro att det handlar om någon våldtäkt lr sexuellt utnyttjande? Ok, jag håller med om att det är fruktansvärt klumpigt av killarna att göra det dom gör... Men Fakta kvarstår, dom har EJ utnyttjat bruden, hon följde med upp frivilligt. Hon blev förbannad för att hon inte fick några pengar, därför ville hon sätta dit dom (vilket hon lyckades med).... Tycker du att Tallinder har gjort något fel? Han är singel, gick ut, drack en öl, käkade middag fick med sig en tjej o satte på henne? Kan du förklara felet med det? Du Pappa-Allan har väl aldrig gjort något lika hemskt hoppas jag??? Lilja o Huselius har som sagt var gjort något omoraliskt dvs dom har bedragit sina fruar, men det är inte upp till LHC/Mora att sparka dom... Det är deras fruar som ska vara arga....

Hade t ex polisförhöret ägt rum sent på kvällen hade inte aftonbladet fått reda på detta o då hade du nog troligtvis inte suttit o vridit dig där nu i din fåtölj av glädje bara för att din besvikelse över att AIK spelar i lägre serie än LHC o att LHC nu drabbas av att 2 bra spelare försvinner....

Tycker dessutom Allan att du kan ta o ta tillbaka ditt uttal i tsunami tråden om att jag är en lögnare eftersom jag bevisligen sedan hade rätt *kissass* , nog för mig i den här tråden.... Jag ska iaf inte sätta på någon mer brud en lördagskväll... man kan ju få sparken från jobbet då....
Hur menar du "fakta kvarstår"? Det enda som är säkert i den här historien är att det är smutsigt - smutsigt och grisigt på så många plan, vare sig det var våldtäkt eller en lajbans 4-kant..

Allan
2005-02-14, 23:40
Jag är inte särskilt präktig. Men jag känner lite för många snutar och journalister för att tro det bästa om folk. Jag har ingen åsikt i våldtäktsfrågan - det kan vara våldtäkt, det kan inte vara våldtäkt.
Men återigen - det är inte tre vanliga snubbar. Det är tre landslagsmän som skulle spela landskamp. Jag vet inte vilka hålor de kommer från men man måste vara oerhört naiv om man tror att sånt inte märks och syns. Och blir de avslöjade handlar det inte längre om att skämmas litegrann - det är till att stå med byxorna nere en gång till; fast nu inför hela nationen och inte lika kul.
De skulle ha tänkt sig för. De skulle inte ha gjort det de nu gjorde. Jag skiter väl i vilka de är - så här är samhället uppbyggt, like it or not. Om nån trodde att man var fredad bara för att man spelade ishockey lär de ha fått lära om nu.

allan

AndersHermansson
2005-02-15, 00:12
Men Fakta kvarstår, dom har EJ utnyttjat bruden, hon följde med upp frivilligt. Hon blev förbannad för att hon inte fick några pengar, därför ville hon sätta dit dom (vilket hon lyckades med)....


Vad har du för belägg för den historian egentligen?

Pellefant
2005-02-15, 10:35
"Nu vill den 22-åriga kvinnan ge sin version. Här är hennes berättelse, exklusivt för Sportbladet."

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,603507,00.html

Besserwisser
2005-02-15, 12:56
Om grabbarna är skyldiga till något olagligt kan jag inte veta.

Besserwisser borde ändå se en skillnad mot vissa fruktansvärda fall.

Det kanske faktiskt ÄR lite mera troligt att en ung och påverkbar tjej följer med tre landslagsspelare till hotellrummet för att ha sex frivilligt än att ett invandrargäng skulle ha samma jaktlycka? Dagen efter när hon inser att det hon har gjort gör henne till ett luder känns kanske gårdagens evenemang mindre smickrande trots att det handlat om landslagskillar? Jag vet inte om detta är förklaringen, det kanske har handlat om en ren våldtäkt. Jag tycker bara inte att grabbarna skall få ta emot den sammanlagda skiten av alla jävla vidriga gruppvåldtäkter som inträffat på senare tid. Att åtalet har lagts ner pekar i alla fall inte i riktning mot det värsta.¨

Jag tar inte ställning i sak utan pekar bara på den attityd som här varit förhärskande när det gäller gruppvåldtäkter. I tidigare fall har en övervägande majoritet höjt rösten för hårdare straff, lägre beviskrav och mer trovärdighet åt kvinnans berättelse. När det nu handlar om tre helsvenska landslagsspelare är attityden den motsatta. Tjejen (vars attityd till gruppsex, till skillnad från exempelvis Tumba-målet, är helt okänd) utpekas som luder och det är närmast självklart att hon var med på det. Klart tjejer vill ****** i grupp med hockeyspelare. Däremot att det finns tjejer som gillar invandrarkillar (så mycket att de t o m kan tänka sig att idka sex med flera samtidigt) är så osannolikt att det faktum att flera invandrarkillar samtidigt satt på en tjej betyder att det är våldtäkt. Att invandrarkillarna sedermera friats av en opartisk domstol i en offentlig prövning gör inte att de ses som oskyldiga, för domen är ju felaktig. I det här fallet ifrågasätts inte åklagerns beslut (som vi inte vet vad det egentligen baserar sig på) utan det tas till intäkt för att killarna är oskyldiga.

Jag dömer inte någon. Kan mycket väl vara så att det handlade om helt frivilliga aktiviteter. Däremot blir jag lite förvånad över hur snabbt attityder gentemot lagstiftning och rättsväsendet förändras när det dyker upp ett fall i vilket man inte kan skrika "ut med dom".

Inlägget tar bara utgångspunkt i ditt inlägg så ta det inte som att jag lägger ord i din mun.

Lasse Kongo
2005-02-15, 13:42
Det är nog tur vi inte får reda på allt som händer i världen =)

Men detta är ju helt rätt, hej o hå packa väskan o dra!

Lirar man eller på ngt annat sätt representerar vår gulblåa fana får man ta mig fan sköta sig, representerar jag Sverige, jodå, jag har gjort det faktiskt så gör jag det med stolhet och respekt för mitt land som jag älskar.

Det var bättre för i DDR-Sverige :D

Grisen
2005-02-15, 14:34
Oj, det var många åsikter. Kan då för balansens skull bjuda på mina.
Många här verkar oroliga för den "makt" som tjejer har. Om en tjej ångrar sig efter en natts ogenomtänkt sex så går hon direkt och polisanmäler. Ni bör då veta att det inte är så lätt att bara gå och anmäla. Speciellt inte när det är så nära i tid. Då ska man nämligen till sjukhus. Där plockas en stor låda fram med texten RAPE KIT. Sedan ska tjejen lägga sig i en gynstol och fläka upp sitt kön för att få olika instrument införda. Håret igenomkammat, kläder udersökta, naglar, hud. Frågor. Det är inte någon picnic.
Om det går till åtal brukar en kvinna få redogöra för tidigare sexuella aktiviteter. Kul?

Det nämndes att tjejer som hänger kring hockeygrabbar brukade (och inflikades det ett "med rätta"?) kallas hockeyhoror. Tyder det på en respekt för tjejer inom hockeykulturen?

Dessa tre killar kan vara oskyldiga till brott, eller skyldiga. Jag har ingen aning. Förmodligen inte ni heller. Att de inte anhålls betyder ju bara att det inte finns bevis. Det är mycket vanligt i våldtäktsmål.

Och apropå makt, vilken makt tror ni killar har? Tänk igenom situationer ni själva har varit i. Har ni haft möjlighet att våldta? Jag säger att troligtvis 100% av alla som har haft sex också har haft möjlighet att våldta. En situation oftast helt utan vittnen. Fysisk styrka som gör det teoretiskt genomförbart. Tänk på den makten.

:thumbup:

adlibris
2005-02-15, 14:42
¨
I det här fallet ifrågasätts inte åklagerns beslut (som vi inte vet vad det egentligen baserar sig på) utan det tas till intäkt för att killarna är oskyldiga.

Jag dömer inte någon. Kan mycket väl vara så att det handlade om helt frivilliga aktiviteter. Däremot blir jag lite förvånad över hur snabbt attityder gentemot lagstiftning och rättsväsendet förändras när det dyker upp ett fall i vilket man inte kan skrika "ut med dom".


Åklagarens beslut att lägga ner förundersökningen berodde I VÄRSTA FALL på att han inte väntade sig en fällande om. Kom ihåg att det gick väldigt fort att ta beslutet. Tydligen fanns det inte grund för ens vidare utredningar. Om du antyder att grabbarna skulle ha fått någon specialbehandling så stämmer ju inte det så bra överens med att de kallades in till förhör under sådana omständigheter som omöjliggjorde att media skulle gå miste om historien. Sedan kan jag faktiskt inte påstå att grabbarna inte har fått förbannat mycket skit. Anledningen till att folk har blivit ännu mera upprörda i de uppmärksammade fallen av gruppvåldtäkter är som jag ser att vi där har fått hela historien redovisad och därför vetat vilka snuskigheter som förekommit. Hade vi haft lika mycket info i detta fall och det rört sig om motsvarande handlingar så tror i alla fall jag att Huselius och co hade blivit minst lika hatade som invandrare, inte minst för att folk hade haft högre tankar om dem. Sedan är det ju en helt annan sak att rasister inte hoppar på tåget. De tar ju bara ton i debatten när de har möjlighet att förkasta invandrare.

Spiffy
2005-02-15, 14:51
En liten fundering.
Hon säger själv att hon inte har något minne alls av händelsen.
Hur kan man då anklaga någon för våldtäckt?
Sexuellt utnyttjande eller något liknande borde väl stämma bättre eller?

Yankeee
2005-02-15, 14:54
En liten fundering.
Hon säger själv att hon inte har något minne alls av händelsen.
Hur kan man då anklaga någon för våldtäckt?
Sexuellt utnyttjande eller något liknande borde väl stämma bättre eller?

Jo, det är ju jättebra. Det är bara att droga offret så kan man inte bli anklagad för våldtäkt.

Besserwisser
2005-02-15, 16:38
Åklagarens beslut att lägga ner förundersökningen berodde I VÄRSTA FALL på att han inte väntade sig en fällande om. Kom ihåg att det gick väldigt fort att ta beslutet. Tydligen fanns det inte grund för ens vidare utredningar. Om du antyder att grabbarna skulle ha fått någon specialbehandling så stämmer ju inte det så bra överens med att de kallades in till förhör under sådana omständigheter som omöjliggjorde att media skulle gå miste om historien. Sedan kan jag faktiskt inte påstå att grabbarna inte har fått förbannat mycket skit. Anledningen till att folk har blivit ännu mera upprörda i de uppmärksammade fallen av gruppvåldtäkter är som jag ser att vi där har fått hela historien redovisad och därför vetat vilka snuskigheter som förekommit. Hade vi haft lika mycket info i detta fall och det rört sig om motsvarande handlingar så tror i alla fall jag att Huselius och co hade blivit minst lika hatade som invandrare, inte minst för att folk hade haft högre tankar om dem. Sedan är det ju en helt annan sak att rasister inte hoppar på tåget. De tar ju bara ton i debatten när de har möjlighet att förkasta invandrare.

Återigen, jag tar INTE ställning i SAK. Det enda mina inlägg syftat till är att åskådliggöra den pinsamma attitydförändringen till gruppvåldtäkter (och våldtäkter i övrigt) som skett då en kvinna nu anmält tre välkända svenskar.

Jag är tveksam till att tidigare våldtäktsanklagade fått mer skit med anledning av att det kommit ut i det öppna exakt vad det är de gjort. Tidigare diskussioner här rörande våldtäktsmål har tagit sin utgångspunkt i kvällspressen (i bästa fall DN). Så gott som ingen har satt sig in djupare i fallet (exempelvis genom att läsa domskälen). Kunskapen om vad som egentligen förevarit har således varit högst begränsad.

Om du tror att alla de som i tidigare trådar gett uttryck för att de misstänkta gärningsmannen skall utvisas är rasister, så verkar det här vara en samlingspunkt för rasister. Själv är jag tveksam till att så är fallet.

Visst gick det snabbt och lägga ned utredningen och trots total avsaknad av intresse för straffrätt är jag så pass insatt att jag förstår att det inte beror på att de särbehandlas och att vi bevittnar en mörkläggning inför öppen ridå. Men, medan det tidigare höjts röster för att kvinnans berättelse ska tillerkännas högre trovärdighet, att beviskraven är så höga att det är fritt fram att våldta i Sverige, att tre killar som utnyttjar en tjej som är så full så att hon inte minns något måste vara våldtäktsmän.... så är det nu tyst. Åklagarens beslut ifrågasätts inte i sak (vilket i o f är oerhört svårt då fakta inte ligger på bordet) och framförallt; kvinnans berättelse och hennes omdöme ifrågasätts starkt och något snack om att beviskraven är för högt ställda förekommer inte. Vadan denna skillnad på bara några månader? Helt plötsligt är tjejer billiga luder som bara är ute efter att tjäna pengar/ångrar sig när de nyktrar till.

Mindek
2005-02-15, 17:45
Besserwisser: Du tycker inte att det är en viss skillnad med en 13-åring som utnyttjas av mer än dubbelt så gamla män och när en 22-åring träffar en kändis på krogen?

adlibris
2005-02-15, 18:22
Återigen, jag tar INTE ställning i SAK. Det enda mina inlägg syftat till är att åskådliggöra den pinsamma attitydförändringen till gruppvåldtäkter (och våldtäkter i övrigt) som skett då en kvinna nu anmält tre välkända svenskar.

Jag är tveksam till att tidigare våldtäktsanklagade fått mer skit med anledning av att det kommit ut i det öppna exakt vad det är de gjort. Tidigare diskussioner här rörande våldtäktsmål har tagit sin utgångspunkt i kvällspressen (i bästa fall DN). Så gott som ingen har satt sig in djupare i fallet (exempelvis genom att läsa domskälen). Kunskapen om vad som egentligen förevarit har således varit högst begränsad.

Om du tror att alla de som i tidigare trådar gett uttryck för att de misstänkta gärningsmannen skall utvisas är rasister, så verkar det här vara en samlingspunkt för rasister. Själv är jag tveksam till att så är fallet.

Visst gick det snabbt och lägga ned utredningen och trots total avsaknad av intresse för straffrätt är jag så pass insatt att jag förstår att det inte beror på att de särbehandlas och att vi bevittnar en mörkläggning inför öppen ridå. Men, medan det tidigare höjts röster för att kvinnans berättelse ska tillerkännas högre trovärdighet, att beviskraven är så höga att det är fritt fram att våldta i Sverige, att tre killar som utnyttjar en tjej som är så full så att hon inte minns något måste vara våldtäktsmän.... så är det nu tyst. Åklagarens beslut ifrågasätts inte i sak (vilket i o f är oerhört svårt då fakta inte ligger på bordet) och framförallt; kvinnans berättelse och hennes omdöme ifrågasätts starkt och något snack om att beviskraven är för högt ställda förekommer inte. Vadan denna skillnad på bara några månader? Helt plötsligt är tjejer billiga luder som bara är ute efter att tjäna pengar/ångrar sig när de nyktrar till.



Vad gäller underlaget för människors bedömning så spelar det väl mindre roll om man har läst i aftonbladet eller i domen? Poängen är att man tror på beskrivningen och tänker utifrån den. Tjejen har här om man skall tro Aftonbladet sagt att de gjorde "något sexuellt" med henne. Det ger liksom inte så mycket bränsle för vrede. När tjejen dessutom själv säger att Huselius såg förvånad ut när hon inte visste var hon befann sig tyder ju det på att hon inte har varit så borta som hon påstår.

Om din huvudpoäng är att folk i allmänhet inte är konsekventa så kan jag hålla med. Men när olika fall knappast har något gemensamt anser jag inte att de kan jämföras. Jag kan inte lasta den som tror att det finns unga tjejer som på fyllan vill ha sex med hockeyproffs och att det varit fallet här. Detta har ju inget att göra med vilka beviskrav man tycker det skall finnas i en domstol. Jag tror nämligen att grabbarna skulle ha gått fria även om beviskraven vore minimala. När tjejens berättelse är så innehållslös
(utan att jag tar ställning till sanningsvärdet) finns det väl ingen anledning för folk att börja snacka om beviskrav? Vad är det som skall bevisas? Att det förekom sex är ju fastställt men vad mer?

För min del tycker jag bara att det är olyckligt när man inte vet om man diskuterar ett utav lagens allvarligaste brott eller "bara" straffri dålig moral. Det finns ju inte ens någonting i den knapphändiga information som finns som tyder på våldtäkt.

Besserwisser
2005-02-15, 18:26
Besserwisser: Du tycker inte att det är en viss skillnad med en 13-åring som utnyttjas av mer än dubbelt så gamla män och när en 22-åring träffar en kändis på krogen?

Ursäkta otydligheten. Jag har hänfört mig till tumba-målet. I motala-målet dömdes ju trots allt gärningsmännen för sexuellt utnyttjande (vilket jag, rent principiellt, knappast ser som mindre klandervärt än våldtäkt). Men visst, vissa av de tendenser som var tydliga i diskussion angående det målet var närvarande oavsett flickans ålder, så i viss mån får jag väl även föra diskussionen angående det målet till bordet. Men som sagt, min utgångspunkt var tumba-målet.

Besserwisser
2005-02-15, 18:47
Vad gäller underlaget för människors bedömning så spelar det väl mindre roll om man har läst i aftonbladet eller i domen? Poängen är att man tror på beskrivningen och tänker utifrån den. Tjejen har här om man skall tro Aftonbladet sagt att de gjorde "något sexuellt" med henne. Det ger liksom inte så mycket bränsle för vrede. När tjejen dessutom själv säger att Huselius såg förvånad ut när hon inte visste var hon befann sig tyder ju det på att hon inte har varit så borta som hon påstår.

Om din huvudpoäng är att folk i allmänhet inte är konsekventa så kan jag hålla med. Men när olika fall knappast har något gemensamt anser jag inte att de kan jämföras. Jag kan inte lasta den som tror att det finns unga tjejer som på fyllan vill ha sex med hockeyproffs och att det varit fallet här. Detta har ju inget att göra med vilka beviskrav man tycker det skall finnas i en domstol. Jag tror nämligen att grabbarna skulle ha gått fria även om beviskraven vore minimala. När tjejens berättelse är så innehållslös
(utan att jag tar ställning till sanningsvärdet) finns det väl ingen anledning för folk att börja snacka om beviskrav? Vad är det som skall bevisas? Att det förekom sex är ju fastställt men vad mer?

För min del tycker jag bara att det är olyckligt när man inte vet om man diskuterar ett utav lagens allvarligaste brott eller "bara" straffri dålig moral. Det finns ju inte ens någonting i den knapphändiga information som finns som tyder på våldtäkt.

Kvinnan påstår att hon inte samtyckt till samlag med tre män. Männen säger att hon deltagit frivilligt. Vad är, rent principiellt, skillnaden mot tumba-målet?

Tre stycken... alla har erkänt att de har haft sex med kvinnan... vad är det för detaljer du behöver ha för att vredgas? Ska jag förklara för dig hur det går till när människor har sex så att du själv kan skapa dig en bild av vad som (i bästa fall) förekom?

Vad för detaljer angående utförda sexuella aktiviteterna framkom i aftonbladet angående tumba-målet som gjorde folk så upprörda och hatiska? Jag kan ha fel då jag bara ytligt sökt artiklar men några utförliga beskrivningar hittade jag inte. Med andra ord finns den information som du påstår upprörde folk att finna i rättegångshandlingarna, vilka dock väldigt få läst. Detta är dock en väldigt stor parentes som kanske föranletts av att vi missförstått varandra (?).

Vad som skall bevisas; tja, utfördes sexakten under samtycke. Och det är här min poäng ligger; det är det här som gladeligen diskuterats tidigare... att en stackars tjej inte ska bli trodd... att beviskraven är så höga att det bara är att våldta och sen ljuga (tjejen blir ju inte trodd). Men det är klart, vilken tjej är inte en hockeyhora.

steffner
2005-02-15, 22:39
Kul läsning.....helt otroligt vad folk spekulerar...
Eftersom jag sitter på hela storyn kan jag säga att många spekulerar ganska bra. Är släkt med en av de tre nissarna.

Visst ett irriterande mess men kände mig manad :)

Keep it up!

adlibris
2005-02-16, 00:03
Kvinnan påstår att hon inte samtyckt till samlag med tre män. Männen säger att hon deltagit frivilligt. Vad är, rent principiellt, skillnaden mot tumba-målet?


När du skriver att tjejen inte blir trodd VAD ÄR DET DÅ DU MENAR ATT HON INTE BLIVIT TRODD PÅ? Hur kan du ta hennes påstående om att hon inte har samtyckt på allvar när hon själv säger att hon INTE KOMMER IHÅG NÅGONTING? Hon har ju inte sagt att hon kommer ihåg att hon inte gav samtycke. Ett samtycke är inte mindre gällande för att man har glömt bort det. Finns det något i situationen tre hockeyproffs och en ung kvinna som följer med till hotellet som tyder på att samtycke inte har funnits? En annan sak är ju att hon I EFTERHAND blev förskräckt över vad hon trodde hade skett. Det är ju allt som finns i fallet, att tjejen har ångrat sig. Händelsen är därför inte alls lik den i Tumba där ju kvinnan hade helt andra minnesbilder och t.o.m. kunde redogöra ganska detaljerat för vad som hänt.

Sedan menar jag såklart inte att det gör någon skillnad för mig om hon hade beskrivit de sexuella handlingarna. Vad jag menar är bara det som jag just skrivit: om hon inte kommer ihåg mer vad som har hänt hur kan hon då komma ihåg att hon inte givit samtycke? Det handlar om trovärdigheten. Och finns det inget som tyder på att hon inte har lämnat samtycke, inte ens hon själv kan ju säga det, varför är det då relevant att göra jämförelser med våldtäktsmål? Folk bl.a. du fastnar så jävla lätt i begrepp. Alkohol, sex och många inblandade är de ingredienser som denna händelse har gemensamt med mål om gruppvåldtäkter. Ändå finns det ingenting i kvinnans berättelse som ens gör det troligt att någonting har skett utan hennes samtycke vid den tidpunkt som betyder något. Vad som kan konstateras är inte mer än en tjej vars omdöme var nedsatt p.g.a. berusning och några (kända) grabbar som utnyttjat situationen. Detta händer efter tusentals krogbesök varje vecka och är inte skäl nog att jämföra grabbarna med aktörerna i t.ex. Tumbamålet.

Jet
2005-02-16, 00:28
Om det är våldtäkt eller inte har jag ingen aning om, och kan inte uttala mig om det.

Dock är det ju så att dessa människor ses som "annonspelare" av sponsorer, och då är det inte konstigt att de blir bortplockade ur lag etc.

Inte konstigare än den "dåliga" publicitet som Ludmila gav AXA då hon torskade för doping tex.

adlibris
2005-02-16, 00:35
Om det är våldtäkt eller inte har jag ingen aning om, och kan inte uttala mig om det.

Dock är det ju så att dessa människor ses som "annonspelare" av sponsorer, och då är det inte konstigt att de blir bortplockade ur lag etc.

Inte konstigare än den "dåliga" publicitet som Ludmila gav AXA då hon torskade för doping tex.

Det vi diskuterar är inte om det var rätt att kasta ut dem. Klart att det var tvunget att offra grabbarna oavsett vilken uppfattning styrelsemedlemmar och andra personligen haft. Problemet som jag ser det är att Huselius och co får en jävla massa extra skit som de inte skulle ha fått om folk inte var så förbannade på alla gruppvåldtäktsmål och drar paralleller till dessa. Då talar vi enligt mig om en helt annan nivå av klander.

porja
2005-02-16, 00:46
Besserwisser: Du tycker inte att det är en viss skillnad med en 13-åring som utnyttjas av mer än dubbelt så gamla män och när en 22-åring träffar en kändis på krogen?


Svensk lag är tyvär svag och det tar ett helvetes många år innan de träder i kraft.

ajabaja :cool:

Besserwisser
2005-02-16, 13:39
Händelsen är därför inte alls lik den i Tumba där ju kvinnan hade helt andra minnesbilder och t.o.m. kunde redogöra ganska detaljerat för vad som hänt.


Allting är ju relativt men som HD i en del av domskälen sammanfattar kvinnans minnesbild: "V.G. har förklarat att hon i stort sett saknar minnesbilder av vad som hände henne från det hon lämnade restaurangen vid 02-tiden till dess hon
vaknade på morgonen. Hon har således inte kunnat redovisa annat är
minnesfragment av bilfärden tillsammans med de tilltalade och vad
som därefter hände i hennes lägenhet under natten." Minnesfragmenten bestod bl.a. i att hon kände att hon saknade kontroll, att hon vid ett tillfälle uppfattat att hon blivit flyttad på sängen o.dyl. Hon kunde inte redogöra sammanhängande eller utförligt för vad som förevarit.

Visst, omständigheterna var och förblir värre i Tumba-målet, men det är knappast vad jag har diskuterat (behöver jag verkligen klargöra det?).

RobbeliRobban
2005-02-16, 14:21
Ok vi tar det en gång till, fast vi drar en paralell till en kanske helt fingerad historia. En kvinna född 82 eller 83 (som var tre år gammal när Palme sköts, aktningsvärd ålder eller?) har kanske inte ens flyttat hemifrån ännu och kanske sover i ett flickrum med dockor. Hon är ute på krogen med någon bekant, blir osams med denne, tar några lättgroggar i baren och blir DROGAD, någon häller något skit i hennes lättgrogg. Hon är nu REDLÖST packad och helt VÄCK I SKALLEN.

Tre FULLVUXNA gifta MÄN. leder med DET REDLÖST PACKADE FLICKEBARNET till sitt hotellrum, den unga flickan svimmar i sin drogdimma, de fullvuxna gifta MÄNNEN turas om att SÄTTA PÅ den MEDVETSLÖSA flickan. Hon vaknar till, de SKRATTAR åt henne, när hon försvinner in i drogdimman, eventuellt DRAR de i henne mer DROGER och fortsätter sitt frenetiska vidriga påsättande.

När hon vaknar på morgonen, blir hon HÅNAD och visad dörren. FLICKAN kunde inte säga nej till deras PERVERSION, hon var MEDVETSLÖS, dessutom behåller de hennes mobil. Senare påstår folk att hon ljuger, gick med på det, att hon är en pervers sköka, och fick skylla sig själv för att någon ANNAN drogat henne.

Solklart fall av GROV JÄVLA VÅLDTÄKT, häng dem i lyktstolparna!

adlibris
2005-02-16, 16:23
Visst, omständigheterna var och förblir värre i Tumba-målet, men det är knappast vad jag har diskuterat (behöver jag verkligen klargöra det?).

Bara genom att citera domskälen i Tumbamålet gör du ju en jämförelse. Vi diskuterar väl fortfarande SANNOLIKHETEN FÖR BRISTANDE SAMTYCKE? Det är ju den som inte kan jämföras med gruppvåldtäktsmålen. Utredningen lades ner på studs. Jag kan tänka mig att hotellets övervakningskamera inte visade en redlös kvinna. Sedan är det bra att du citerar ur Tumbadomen för jag kom tydligen ihåg fel om vad kvinnan där påstått. Dåligt av mig.

Vi kan ju tyvärr bara spekulera om vad som har hänt på väldigt knapp information. Vi kan väl vänta och se vad överåklagaren kommer fram till i sin utredning? Den kommer att innebära antingen att grabbarna är större svin än vad jag tror eller att de har fått alldeles för mycket skit och har blivit jämförda med riktiga grisar.

adlibris
2005-02-16, 16:27
Ok vi tar det en gång till, fast vi drar en paralell till en kanske helt fingerad historia. En kvinna född 82 eller 83 (som var tre år gammal när Palme sköts, aktningsvärd ålder eller?) har kanske inte ens flyttat hemifrån ännu och kanske sover i ett flickrum med dockor. Hon är ute på krogen med någon bekant, blir osams med denne, tar några lättgroggar i baren och blir DROGAD, någon häller något skit i hennes lättgrogg. Hon är nu REDLÖST packad och helt VÄCK I SKALLEN.

Tre FULLVUXNA gifta MÄN. leder med DET REDLÖST PACKADE FLICKEBARNET till sitt hotellrum, den unga flickan svimmar i sin drogdimma, de fullvuxna gifta MÄNNEN turas om att SÄTTA PÅ den MEDVETSLÖSA flickan. Hon vaknar till, de SKRATTAR åt henne, när hon försvinner in i drogdimman, eventuellt DRAR de i henne mer DROGER och fortsätter sitt frenetiska vidriga påsättande.

När hon vaknar på morgonen, blir hon HÅNAD och visad dörren. FLICKAN kunde inte säga nej till deras PERVERSION, hon var MEDVETSLÖS, dessutom behåller de hennes mobil. Senare påstår folk att hon ljuger, gick med på det, att hon är en pervers sköka, och fick skylla sig själv för att någon ANNAN drogat henne.

Solklart fall av GROV JÄVLA VÅLDTÄKT, häng dem i lyktstolparna!

Det var fan vad mycket du vet om vad som hänt! Det är kanske så nämndemän fungerar? Öststatspropaganda framstår som objektiv i jämförelse.

Besserwisser
2005-02-16, 16:57
Bara genom att citera domskälen i Tumbamålet gör du ju en jämförelse. Vi diskuterar väl fortfarande SANNOLIKHETEN FÖR BRISTANDE SAMTYCKE? Det är ju den som inte kan jämföras med gruppvåldtäktsmålen. Utredningen lades ner på studs. Jag kan tänka mig att hotellets övervakningskamera inte visade en redlös kvinna. Sedan är det bra att du citerar ur Tumbadomen för jag kom tydligen ihåg fel om vad kvinnan där påstått. Dåligt av mig.

Vi kan ju tyvärr bara spekulera om vad som har hänt på väldigt knapp information. Vi kan väl vänta och se vad överåklagaren kommer fram till i sin utredning? Den kommer att innebära antingen att grabbarna är större svin än vad jag tror eller att de har fått alldeles för mycket skit och har blivit jämförda med riktiga grisar.

Jag citerade domskälen för att du far med osanning och påstår att kvinnan i Tumba-målet kunde redogöra för förhållandevis mycket vad som förevarit. Så var som synes inte fallet. Att jag citerade domskälen var dock inte av illvilja eller för att peka dig på näsan, utan jag gjorde det främst för att folk tror sig veta så mycket om just det fallet och det kan vara lämpligt att till och från sätta ner foten och faktiskt föra fram sanningen.

Till skillnad från dig väljer jag inte att spekulera (vad visade hotellets övervakningskamera, var Huselius förvånade min ett uttryck för att han uppfattat kvinnan som fullt medveten om vad som skedde...), men liksom jag såg männen i Tumba-målet som oskyldiga (om än med en grisig kvinnosyn) ser jag även hockeyspelarna som oskyldiga. Vad jag tror hör dock inte till saken då det i den delen snarast handlar om en gissningslek (för med de fakta vi har kan du inte prata om sannolikhet, det handlar snarast om gissningar). Vad jag hela tiden pekar på är att folk är j-vligt snabba att fälla sin dom och kritisera rättsväsendet i ett fall och lika j-vla snabba att inta diametralt motsatt ståndpunkt i nästa fall. Ett fall, som om du frågar mig, inte är helt olikt om vi bortser från gärningsmännen. Du kallar det skillnader i sannolikheten för bristande samtycke.... jag kallar det ett pinsamt tydligt uttryck för de fördomar en stor del av den svenska befolkningen bär på (kanske även jag).

Att överåklagarens utredning skulle föra mer fakta till bordet är knappast troligt. Du verkar inte helt okunnig eller oinsatt så du vet likaväl som jag att det snarast är en politiskt handling. Att ge sken av att krafttag tas mot övergrepp mot kvinnor.

adlibris
2005-02-16, 17:50
Jag citerade domskälen för att du far med osanning och påstår att kvinnan i Tumba-målet kunde redogöra för förhållandevis mycket vad som förevarit. Så var som synes inte fallet. Att jag citerade domskälen var dock inte av illvilja eller för att peka dig på näsan, utan jag gjorde det främst för att folk tror sig veta så mycket om just det fallet och det kan vara lämpligt att till och från sätta ner foten och faktiskt föra fram sanningen.

Till skillnad från dig väljer jag inte att spekulera (vad visade hotellets övervakningskamera, var Huselius förvånade min ett uttryck för att han uppfattat kvinnan som fullt medveten om vad som skedde...), men liksom jag såg männen i Tumba-målet som oskyldiga (om än med en grisig kvinnosyn) ser jag även hockeyspelarna som oskyldiga. Vad jag tror hör dock inte till saken då det i den delen snarast handlar om en gissningslek (för med de fakta vi har kan du inte prata om sannolikhet, det handlar snarast om gissningar). Vad jag hela tiden pekar på är att folk är j-vligt snabba att fälla sin dom och kritisera rättsväsendet i ett fall och lika j-vla snabba att inta diametralt motsatt ståndpunkt i nästa fall. Ett fall, som om du frågar mig, inte är helt olikt om vi bortser från gärningsmännen. Du kallar det skillnader i sannolikheten för bristande samtycke.... jag kallar det ett pinsamt tydligt uttryck för de fördomar en stor del av den svenska befolkningen bär på (kanske även jag).

Att överåklagarens utredning skulle föra mer fakta till bordet är knappast troligt. Du verkar inte helt okunnig eller oinsatt så du vet likaväl som jag att det snarast är en politiskt handling. Att ge sken av att krafttag tas mot övergrepp mot kvinnor.

Spekulationerna jag gör är relevanta därför att åklagaren lade ner förundersökningen så snabbt. De kan förklara varför han gjorde så. Något annat värde tillmäter jag dem inte. Om du sedan är säker på att överåklagaren inte kommer fram med mera blir det ännu mer obegripligt hur du kan klandra befolkningen för att inte såga beviskraven! Tumbadomen gick för fasen genom tre instanser. I detta fall är du säker på att det inte ens blir rättegång. Kan det inte vara så att folk påverkas av att utredningen lagts ner på detta sätt?

Poängen var i ett nötskal: Eftersom folk i allmänhet har samma uppfattning om sannolikheten som jag (gissar på samma sätt) så har de ingen anledning att kritisera rättsväsendet i detta fall. Här ligger också din beskyllning. Denna uppfattning kan grundas på tron att det FINNS unga tjejer som frivilligt ligger med främmande kända idrottsmän. Och man kan som jag tycker prata om sannolikhet och inte gissning när man antar att det är väldigt mycket troligare att hockeyproffs får "ärlig" "jaktlycka" än att invandrargäng får det. Det är inte ens stötande att erkänna det och definitivt inte en fördom. Men hade åklagaren väckt åtal så är jag ganska säker på att många skulle påverkas och ifrågasätta Huselius och co mer. Folk tänker inte i första hand på beviskrav utan lägger större vikt vid vad de tror är åklagarens oskyldighetsförklaring.

hulken
2005-02-20, 18:38
*innocent*