handdator

Visa fullständig version : stannat upp .


Chrasher
2005-02-10, 21:37
jag har gymmat i circa 6 månader sammanlagt , första månaderna gick jag upp rejält i muskelatur (5-7kg) , men sen är det som om jag inte gått upp alls . måtten har varit exact samma nu i 2 månader , jag har inte ens gått upp i vikt ligger fortfarande vid 76 kg . ändå ligger jag på ett högt kalori(3500kcal) intag och specielt ett högt proteinintag (214g) .
jag gymmar inte länge bara 2 timmar i veckan , kan det vara det ?
har slutat få muskel värk men känner att jag ändå blir trött i musklerna .
brukar köra välldigt tungt med få reps på gymmet .

BigForre
2005-02-10, 21:43
6-7kg!? då skulle jag om du vara nöjd för ett åtminstonde ett helt år...luta dig tillbaka resten av året och var nöjd med 6-7kg muskler på det här året, så kan du fortsätta nästa år igen :D

TTT
2005-02-10, 21:49
Man ökar fort i början, varpå det stannar upp efter ett tag.
Jag föreslår att du lägger om din träning en aning. Kanske skulle köra högreppare i några veckor. Byta övningar är ett annat knep som funkar när man fastnat.

Jorgen
2005-02-10, 21:53
Det var för det första inte 5-7 kg muskler som du gick upp.
Och för det andra, vill du gå upp i vikt så måste du äta mer. :eating:

//Jörgen

zipper
2005-02-10, 21:53
gör som alla korkade amerikaner. Hitta nåt mirakel pulver som ökar alla sorters tillväxthormon. Eller testa nåt beprövat. kreatin eller nåt.

Nybörjare skall inte ge nybörjare tips känner jag

Officer
2005-02-10, 21:56
Jag hittar direkta fel i ditt sätt förutom det som redan nämnts (du måste äta mer osv)..

214 gram protein? Är du så exakt verkligen? Problemet ligger nog i att du är FÖR exakt isåfall...... ät mer, tänk inte på gram hit och dit när du är så liten som du är nu och ny i träningen, tänk på att äta så mycket du orkar och träna så tungt/intensivt du kan. Gram hit och dit krånglar till det bara, i ditt läge än.

Chrasher
2005-02-10, 21:58
Det var för det första inte 5-7 kg muskler som du gick upp.

jag vet att det var det jag gick upp . som jag var under vikt när jag börja gick det extra snabbt att gå upp .

Jorgen
2005-02-10, 22:04
jag vet att det var det jag gick upp . som jag var under vikt när jag börja gick det extra snabbt att gå upp .
Nja, det var nog en hel del vätska och en del fläsk.
Man går inte upp 5-7 kg rena muskler så snabbt. ;)

//Jörgen

Chrasher
2005-02-10, 22:05
jag gick up 20 kg anars

Robbin
2005-02-10, 22:05
jag vet att det var det jag gick upp . som jag var under vikt när jag börja gick det extra snabbt att gå upp .

Jag tror Jorgen menade att du förmodligen inte bara gick upp i muskler utan i fett också.

pellepedal
2005-02-11, 10:09
Ät mer och träna hårdare.

Spyder
2005-02-11, 11:05
Ptjaa, gymmar du bara 2 timmar i veckan??

De är ju som att ha ett gymnastikpass i skolan
dvs rätt meningslöst i längden..

JAM
2005-02-11, 22:41
jag gick up 20 kg anars
Va? Som sagt, det Jörgen menar är att du säkert ökade 6-7 kg i vikt, men att allt garanterat inte var muskler. Var glad om det var ett eller två kg muskler.

Vidare kan du få beskriva hur du tränar och vad du äter.

Solle
2005-02-11, 23:02
Som jag förstår det så har han ökat 20 kg totalt och uppskattningsvis 5-6 kg muskler. Säkert inte omöjligt om han var smal innan.

zipper
2005-02-11, 23:22
Jag skulle nog hålla med att 2 pass i veckan är för lite, om du vill se resultat snabbare. Försök å ut å gå eller spring eller nåt som komplement för att få lite variation

Sparrisen
2005-02-11, 23:35
var glad för att du inte ökat något i vikt de senaste 2 månaderna. Det visar nog på att du undviker att bli ett fläskberg... ;)

Efter nybörjar-vikt-uppgången kan man vara glad över att öka två kilon muskler per pår.

Typisk nybörjarfråga - du är absolut inte ensam. *rolleyes*

Bucyrus
2005-02-12, 10:38
jag har gymmat i circa 6 månader sammanlagt , första månaderna gick jag upp rejält i muskelatur (5-7kg) , men sen är det som om jag inte gått upp alls . måtten har varit exact samma nu i 2 månader , jag har inte ens gått upp i vikt ligger fortfarande vid 76 kg . ändå ligger jag på ett högt kalori(3500kcal) intag och specielt ett högt proteinintag (214g) .
jag gymmar inte länge bara 2 timmar i veckan , kan det vara det ?
har slutat få muskel värk men känner att jag ändå blir trött i musklerna .
brukar köra välldigt tungt med få reps på gymmet .
Varför ha så bråttom? Låt det hela få ta tid så har du glädje av din träning så länge du lever. Variera din träning, både vad gäller tungt å lätt, set å reps, antalet övningar, ordningsföljden i domsamma. Kolla i sökfunktionen, där hittar du mycket nyttigt både vad det gäller träning å kost. :thumbup: / Bucyrus