handdator

Visa fullständig version : Patrik Eriksson! Bilolycka.


victor_n
2005-02-10, 18:51
Som title'n säger.. dom som håller på med att tävla inom bänkpress känner nog igen det namnet när han plockade rekord i JR klassen.
kände honom inte så bra men har så många kompisar som är helt försörda.
minns fortfarande småsnacken man hade med honom på gymmet...

Han skulle hoppa in i bilen trots att han drukit.. han tänkte att det inte hände honom.. nu har han lämnat så många många med tårar i ögonen och en tjej vars hjärta kanske aldrig läker!


R.I.P Putte. Du e saknad av nära vänner å vi på gymmet!

Matte_Maiden
2005-02-10, 18:56
RIP! Alltid tråkigt när folk dör. :(

Herkulez
2005-02-10, 18:56
Tur att han inte körde ihjäl nån annan........

Leon
2005-02-10, 19:01
Tur att han inte körde ihjäl nån annan........
Tänkte samma sak!En på mitt jobb,förlorade sin tvillingbror och hans familj i en olycka med en lastbil med full förare utanför Svedala i höstas! *grr*

Leon
2005-02-10, 19:02
Tänkte samma sak!En på mitt jobb,förlorade sin tvillingbror och hans familj i en olycka med en lastbil med full förare utanför Svedala i höstas! *grr*
Sen är det ju alltid tråkigt för de anhöriga när någon går bort!

victor_n
2005-02-10, 19:02
Tur att han inte körde ihjäl nån annan........


inte han som körde.... föran klara sig med ett brutet ben..

Löjtnant Blank
2005-02-10, 19:11
inte han som körde.... föran klara sig med ett brutet ben..
Du skrev faktiskt så här: "Han skulle hoppa in i bilen trots att han drukit".

victor_n
2005-02-10, 19:37
Du skrev faktiskt så här: "Han skulle hoppa in i bilen trots att han drukit".


okey då... e lixom upprörd förlåt svenska läraren!

Baan
2005-02-10, 19:38
det är ingen som djävlas med dig, utan vi ställer frågan vad menar du egentligen

victor_n
2005-02-10, 20:08
det är ingen som djävlas med dig, utan vi ställer frågan vad menar du egentligen


förlåt löjtnad.. e bara lite upprörd fick veta för nån timme sen.. vart hos tjejen hela veckan nästan så jag har inte fått veta först ida!


han satt sig i en bil för att han skulle hem. det va inte han som körde.
förarn åka i lite hög hastighet (säg nån mellan 18-20 som inte gör nått sånt korkat när dom fått körkort å e gröna. så skulle han sakta ner innan en kurva å såg inte isfläcken (så kallad svartfläck) å kasade me bilen runt 70 ner i diket. förarn mår bra förutom benet skuldkänslorna om man gämför med patrik som ligger svårt skadad i koma. fick desutom veta av en av hans närmre vänner att läkarn ser mörkt på att han kommer å vakna :(

hoppas denna förklaring va bättre? :em:

Jense
2005-02-10, 20:09
RIP. sorligt.

Baan
2005-02-10, 20:09
jo nu fattar jag men du borde inte säga RIP, när dte inte är kört än!

mini_Arnold
2005-02-10, 20:12
Inte bar att han inte borde det är ju helt vridet att sörja nån som fortvarande lever! Hoppas på det bästa, gå inte runt och RIPA dig

victor_n
2005-02-10, 20:12
jo nu fattar jag men du borde inte säga RIP, när dte inte är kört än!

hans flickvän har på sig till imoron å bestämma sig om läkarna ska dra ur pluggen=/ mn jag ska be extra mkt för han å Emelie (flickvännen hans) att han vaknar! så mörkt ser det ut tyvär! å jag som hade tänkt gå på sm i år å se han tävla :(

victor_n
2005-02-10, 20:15
Inte bar att han inte borde det är ju helt vridet att sörja nån som fortvarande lever! Hoppas på det bästa, gå inte runt och RIPA dig


skrev nyss det!

Jense
2005-02-10, 20:18
hur gammal är den här patrik?

Vic_1981
2005-02-10, 20:19
hans flickvän har på sig till imoron å bestämma sig om läkarna ska dra ur pluggen=/ mn jag ska be extra mkt för han å Emelie (flickvännen hans) att han vaknar! så mörkt ser det ut tyvär! å jag som hade tänkt gå på sm i år å se han tävla :(

Så hans föräldrar har inget att säga eller? det är hans flickvän som bestämmer allting? låter klokt.

z_bumbi
2005-02-10, 20:40
Jag ändrade i rubriken... /z_bumbi

victor_n
2005-02-10, 21:06
Så hans föräldrar har inget att säga eller? det är hans flickvän som bestämmer allting? låter klokt.

detta e va jag hört... mn tror sj inte på de!

Garnax
2005-02-10, 21:34
Kör man alkoholpåverkad eller sätter sig i en bil där föraren är det eller utan körkort och man vet om det så har man själv valt sitt öde...eller accepterat risken för det.

Visste han inte att killen var påverkad eller utan körkort så är det tragiskt...

Och i der senare fallet får vi hoppas att han vaknar...vet flera omöjliga fall av bilolyckor som folk överlevt...

Baan
2005-02-10, 21:39
Kör man alkoholpåverkad eller sätter sig i en bil där föraren är det eller utan körkort och man vet om det så har man själv valt sitt öde...eller accepterat risken för det.

Visste han inte att killen var påverkad eller utan körkort så är det tragiskt...

Och i der senare fallet får vi hoppas att han vaknar...vet flera omöjliga fall av bilolyckor som folk överlevt...

att man gjrot en tabbe betyder inget annat än just det. Hur man än dör och klantar sig så är det tragiskt, död är aldrig skitsamma eller skyll dig själv. Sen att man kan tycka att det var onödigt är en annan sak, men det är lätt vara besserwisser i efterhand. I morgon kanske du själv sätter dig med någon full polare och råkar ut för något, ibland gör man dumma saker helt enkelt. Ska man vara lite kall kan man säga då dör man, fast i vilket fall som helst så är det illa.

Garnax
2005-02-10, 21:47
Om jag slänger mig ur ett flygplan utan en fallskärm på mig så har jag på något sätt accepterat vad som händer när jag landar...

nej jag skulle ALDRIG sätta mig i en bil full själv eller med någon annan som är full som ska köra. Mitt liv är värt mer för mig.

En gång tog jag taxi från stockholm till katrineholm för att jag inte ville köra med en kille som var full. Kostade nästan 2000kr.

(hade kunnat sova på ett hotell och tagit tåget dagen efter men som sagt jag var full :)

Sen kan jag också göra misstag, ta på mig fel skor för fel väder, glömma säga att jag bara vill ha vit sås på min kebab pizza eller glömma att ta upp något ur frysen så när jag ska laga mat så är allt fruset.

Misstag som kan kosta mig livet utsätter jag mig inte frivilligt för nämligen.

Tänk om alla som kör berusade eller utan körkort dog direkt, 100% säkerhet. vad skönt det skulle vara. Kanske folk skulle tänka sig för lite mer...

Life can be a game but remember, there is no save and reload...

Baan
2005-02-10, 21:51
jodå men du menar alltså att du skiljer på misstag man inte ser och självmord :) ganska självklart i min värld. Jag tror Patrik själv insåg riskerna och därför satte sig in i bilen. Knappast att han satte sig och tänkte skitsamma dör man så dör man, det är ödet.

Garnax
2005-02-10, 21:54
jodå men du menar alltså att du skiljer på misstag man inte ser och självmord :) ganska självklart i min värld. Jag tror Patrik själv insåg riskerna och därför satte sig in i bilen. Knappast att han satte sig och tänkte skitsamma dör man så dör man, det är ödet.

han insåg riskerna, sätte sig i bilen iaf och alltså accepterade dom.

riskerna slog till och lade honom i koma och ev en snar död.

Det är helt enligt hans fria vilja då han accepterade att det kunde hända.

jag vill inte acceptera dom extra risker det medför att åka själv eller med någon som är full och alltså sätter jag mig inte där. Den typen av misstag tillhör det kategorin man försöker undvika då dom kan kosta mer än det smakar...

Jag åker alltid taxi t.ex både till och från krogen om det inte är sommar då kan man gå..

Baan
2005-02-10, 22:01
han insåg riskerna, sätte sig i bilen iaf och alltså accepterade dom.

riskerna slog till och lade honom i koma och ev en snar död.

Det är helt enligt hans fria vilja då han accepterade att det kunde hända.

jag vill inte acceptera dom extra risker det medför att åka själv eller med någon som är full och alltså sätter jag mig inte där. Den typen av misstag tillhör det kategorin man försöker undvika då dom kan kosta mer än det smakar...

Jag åker alltid taxi t.ex både till och från krogen om det inte är sommar då kan man gå..

jag förstår ditt resonemang men säger ändå, vad du än gör i princip, även om du låser in dig där hemma så löper du viss risk för att bli skadad elelr ännu värre, så det är inte alls säkert på att man alltid inser vad som är extra farligt eller så. Litade han på personen i fråga eller inte insåg hur packad den personen var (han kanske inte ens var påverkad?) så var dte ett misstag av hans sida. Därmed ska man inte börja se det som, han tog risken som han visste var där och blev skadad, så behöver ju inte fallet vara.

Men i vilket fall som helst, försöker bara säga att det är djävligt tråkigt i vilket fall som helst

Tricklev
2005-02-10, 22:02
Glöm inte att Garnax aldrig gjort något dåligt, aldrig gått över rött ljus osv.

Detta borde man inte säga; Menhoppas Garnax blir påkörd när han går förbi rött ljus, inte så han dör, men just så vi kan se att hans kamp om att han är en idiot, och att hans nära som är lessna för det är idioter.

Hoppas det går väll för Patrik, tragiskt när sådant här händer :(

Garnax
2005-02-10, 22:08
Jupp men jag hoppar inte ur ett flygplan utan fallskärm eller sätter mig i en bil berusad själv eller tillsammans med en annan berusad förare eller ställer mig på motorvägen med trafiken i ryggen...

Gör man det får man skylla sig själv och det är absolut inte synd om denne.

Visste denne patrik om att föraren var berusad eller utan körkort är det bara att grattulera honom...

Man väljer själv hur man vill ha det.

Allt medför risker...vissa risker, idiotiskt onödigt statistiskt bevisade risker kanske man kan avstå ifrån om man har livet kärt.

En del spelar rysk roulette...Inte speciellt synd om dom heller...

Tricklev
2005-02-10, 22:11
Jupp men jag hoppar inte ur ett flygplan utan fallskärm eller sätter mig i en bil berusad själv eller tillsammans med en annan berusad förare eller ställer mig på motorvägen med trafiken i ryggen...

Gör man det får man skylla sig själv och det är absolut inte synd om denne.

Visste denne patrik om att föraren var berusad eller utan körkort är det bara att grattulera honom...

Man väljer själv hur man vill ha det.

Allt medför risker...vissa risker, idiotiskt onödigt statistiskt bevisade risker kanske man kan avstå ifrån om man har livet kärt.

En del spelar rysk roulette...Inte speciellt synd om dom heller...

Ingen större skillnad på att åka med en full förare och gå emot rött ljus, enjoy :thumbup:

Herkulez
2005-02-10, 22:12
är man rattfull så riskerar man inte bara sitt liv utan andras med, för 2.5år sen tex såg jag en riktigt full jävel vara 3meter från att köra över en mamma med barnvagn när idioten körde in i en refug och tappade kontrollen.

4-5år så blev min granne påkörd av en som var rattfull, grannen höll på att dö och har men för livet, går stelt som fan, har värk hela tiden går ofta på nätterna och ojjar sig när han inte kan sova, den andra fick 2månaders fängelse så rattfulla har jag inte mycket för. Visste inte patrik om att den andra var rattfull så var det tragiskt, annars är jag mest glad att ingen oskyldig fick sätta sitt liv.


Att ens sitta och jämföra rattfylla med att gå mot rött är bara idiotiskt.

Trance
2005-02-10, 22:13
Jupp men jag hoppar inte ur ett flygplan utan fallskärm eller sätter mig i en bil berusad själv eller tillsammans med en annan berusad förare eller ställer mig på motorvägen med trafiken i ryggen...

Gör man det får man skylla sig själv och det är absolut inte synd om denne.

Visste denne patrik om att föraren var berusad eller utan körkort är det bara att grattulera honom...

Man väljer själv hur man vill ha det.

Allt medför risker...vissa risker, idiotiskt onödigt statistiskt bevisade risker kanske man kan avstå ifrån om man har livet kärt.

En del spelar rysk roulette...Inte speciellt synd om dom heller...

Åker du bil är det rätt åt dig att du dör, massor dödas i trafiken varje år.

Garnax
2005-02-10, 22:15
Ingen större skillnad på att åka med en full förare och gå emot rött ljus, enjoy :thumbup:

Lite skillnad är det då jag faktiskt kan använda mina opåverkade ögon kan se om det är någon trafik där jag ska över.

Är det trafik går jag inte emot rött....av naturliga skäl...

Tricklev
2005-02-10, 22:15
Att ens sitta och jämföra rattfylla med att gå mot rött är bara idiotiskt.

Mja, la mest in det för att jag hatar Garnax attityd i sådana här frågor ;)

bubbe
2005-02-10, 22:18
Jupp men jag hoppar inte ur ett flygplan utan fallskärm eller sätter mig i en bil berusad själv eller tillsammans med en annan berusad förare eller ställer mig på motorvägen med trafiken i ryggen...

Gör man det får man skylla sig själv och det är absolut inte synd om denne.

Visste denne patrik om att föraren var berusad eller utan körkort är det bara att grattulera honom...

Man väljer själv hur man vill ha det.

Allt medför risker...vissa risker, idiotiskt onödigt statistiskt bevisade risker kanske man kan avstå ifrån om man har livet kärt.

En del spelar rysk roulette...Inte speciellt synd om dom heller...

Lille man, livet är inte så enkelt. Ibland utsätter man sig för en högre risk, genom dumhet eller ignorans, ibland är man livrädd för att ta ett steg utanför trotoaren. Tror knappast Patrik, i detta fallet, gjorde en beräkning av att hans risk skulle öka med 190 ggr, om han satte sig i passagerarsätet. Väldigt få människor är redo att ta en kalkylerad betydligt ökad risk för att nå ett minimalt ökat resultat.

Jense
2005-02-10, 22:19
Mja, la mest in det för att jag hatar Garnax attityd i sådana här frågor ;)


nä du suger.

Det är sorgligt när någon dör, för de överlevande (MMMMMMMMM DOOOOOOOOOH)
även om det är självförvållat.

Det är även sjukt korkat att sätta sig i en situation där man med stor risk dör.

Garnax
2005-02-10, 22:22
Man får ta konsikvenserna av sitt handlande....

Tricklev
2005-02-10, 22:23
bla bla

Håller med, folk som åker rattfulla eller med andra är idioter, och enda man kan hoppas för är att ingen blir skadad, speciellt utomstående.

Dock, hatar jag fortf Garnax tankar, påminner om mig själv som 13åring, inte en tanke på att man måste ta känslor i hänsyn *screwy*

mini
2005-02-10, 22:26
Alla vet ju din inställning Garnax. Att sitta och trycka den i ansiktet på folk i denna tråd är ganska smaklöst.

Jense
2005-02-10, 22:33
Man får ta konsikvenserna av sitt handlande....


ja, visst fan får man det. men inte ska folk runtomkring en, t.ex mormor & morfar, stå för det. där är inget fel att sörja en person som begått en korkad handling

victor_n
2005-02-10, 22:36
är man rattfull så riskerar man inte bara sitt liv utan andras med, för 2.5år sen tex såg jag en riktigt full jävel vara 3meter från att köra över en mamma med barnvagn när idioten körde in i en refug och tappade kontrollen.

4-5år så blev min granne påkörd av en som var rattfull, grannen höll på att dö och har men för livet, går stelt som fan, har värk hela tiden går ofta på nätterna och ojjar sig när han inte kan sova, den andra fick 2månaders fängelse så rattfulla har jag inte mycket för. Visste inte patrik om att den andra var rattfull så var det tragiskt, annars är jag mest glad att ingen oskyldig fick sätta sitt liv.


Att ens sitta och jämföra rattfylla med att gå mot rött är bara idiotiskt.


troligvis va polarn som körde inte allt för full för patrik va förisktig av sig tom me som full....
så tror inte han va så uppmärksam på att polarn drukit dock inte mkt 2 öl räckte för att synes skulle bli sämre=(

Vic_1981
2005-02-10, 22:45
Alla vet ju din inställning Garnax. Att sitta och trycka den i ansiktet på folk i denna tråd är ganska smaklöst.

Håller med.

klingen
2005-02-10, 22:53
Min farsa blev påkörd i måndags. Och han hamnade på samma intensivvårds avdelning som patrick. Det är tragiskt när folk blir påkörda. Man tror inte att det ska hända en själv. Det är helt sjukt hur brutalt det är. Min farsa har brytit allt det mesta. Jag känner inte igen honom annat än på händerna längre. Och det är ännu tråkigare när det händer en ung människa.

Men man kan ju inte leva i en skyddad värld. Allt man gör är ju en risk. En tung knäböj, gå över gatan. Man kan halka i trappan, äta dålig mat.

Herkulez
2005-02-10, 22:55
troligvis va polarn som körde inte allt för full för patrik va förisktig av sig tom me som full....
så tror inte han va så uppmärksam på att polarn drukit dock inte mkt 2 öl räckte för att synes skulle bli sämre=(
well hur som helst hoppas det går bra, haf kompisar som legat i koma och halvt varit dödsförklarade som lever och frodas än idag.....håll oss underättade i fallet

beklagar klingen =(

KP_
2005-02-10, 23:20
Jag kände honom ganska så bra, kände han i 4-5 år. Träffade han ca 1 timme innan olyckan skedde,, Nu är olyckan det enda som snurrar runt i mitt huvud. Han har legat med konstgjord andning sen i fredags natt tills alldeles nyss då beslutet togs av hans familj och flickvänn att stänga av respiratorn.. Det är det senaste jag hört.

Vila i frid Patrik. Alldeles för tidigt..

victor_n
2005-02-10, 23:21
well hur som helst hoppas det går bra, haf kompisar som legat i koma och halvt varit dödsförklarade som lever och frodas än idag.....håll oss underättade i fallet

beklagar klingen =(


ill keep you updated på vad som sker... det e ju bara inte en vän/son/pojkvän utan även en väldig talang inom bänkning!

som sagt skriver när jag får reda på mer!

beklagar här me klingan!

TTT
2005-02-10, 23:25
Mina kondeleanser. Tragiskt när livet skall sluta på detta sätt.

Metal_boy_
2005-02-10, 23:46
Jag beklagar den tragiska händelsen. :(

Besserwisser
2005-02-11, 11:25
Om jag slänger mig ur ett flygplan utan en fallskärm på mig så har jag på något sätt accepterat vad som händer när jag landar...

nej jag skulle ALDRIG sätta mig i en bil full själv eller med någon annan som är full som ska köra. Mitt liv är värt mer för mig.

En gång tog jag taxi från stockholm till katrineholm för att jag inte ville köra med en kille som var full. Kostade nästan 2000kr.

(hade kunnat sova på ett hotell och tagit tåget dagen efter men som sagt jag var full :)

Sen kan jag också göra misstag, ta på mig fel skor för fel väder, glömma säga att jag bara vill ha vit sås på min kebab pizza eller glömma att ta upp något ur frysen så när jag ska laga mat så är allt fruset.

Misstag som kan kosta mig livet utsätter jag mig inte frivilligt för nämligen.

Tänk om alla som kör berusade eller utan körkort dog direkt, 100% säkerhet. vad skönt det skulle vara. Kanske folk skulle tänka sig för lite mer...

Life can be a game but remember, there is no save and reload...

Inte för att jag uttryckligen önskar livet ur dig men lite beklagar jag nog att du är så riskmedveten.

Du kan knappast jämföra att sätta sig i en situation som garanterat har dödlig utgång (hoppa ut ur ett flygplan) med situationer i vilken risken för att dö ökar med si och så många (men ändock förhållandevis få) procent. När du satte dig i en taxibil med en helt okänd förare utsatte du dig för risken att han saknade såväl körkort som trafikvett (han kanske t o m hade tagit några öl tidigare på kvällen). Tycker du själv att du hade haft dig själv att skylla om ni hade krockat och du hade dött? Hade du själv tyckt att det varit ok om folk i efterhand sagt att du skulle ha tagit in på hotell istället (risken för att dö hade ju då varit mindre) för att vara så j-vla dum att ta en taxi.


Vad du än gör utsätter du dig för risker. Som man säger; livet är farligt, alla dör tillslut. Och jag tror knappast att dina smaklöst framförda pekpinnar kan ändra på det.