handdator

Visa fullständig version : 25kg Maltodextrin


STarfish
2005-02-10, 10:50
Tjena moss, jag köpte 25kg maltodextrin här på kollo och undrar hur innehålls förteckningen ser ut per 100 gram?

Kanske all maltodextrin endast består av 100% kollisar.

z_bumbi
2005-02-10, 10:53
Ca 90% kolhydrater

mini_Arnold
2005-02-10, 11:12
Har en på jobbet som vill deffa ner sig en aning, precis som jag, men han sa uttryckligen att han bara ska dricka vassle och skippa malto/dextro efter träningen.. Med detta menar han att han skulle gå upp i vikt om han tar snabba kolhydrater efter träningen.

Jag säger inte emot för det har jag försökt med en gång men ingen lyssnar på mig. Så jag släppte det... men varför är folk så envisa? Och trångsynta inte minst..

Pellefant
2005-02-10, 11:26
Räknas det som träning att flytta på den megaburken? ;)

STarfish
2005-02-10, 13:53
Har en på jobbet som vill deffa ner sig en aning, precis som jag, men han sa uttryckligen att han bara ska dricka vassle och skippa malto/dextro efter träningen.. Med detta menar han att han skulle gå upp i vikt om han tar snabba kolhydrater efter träningen.

Jag säger inte emot för det har jag försökt med en gång men ingen lyssnar på mig. Så jag släppte det... men varför är folk så envisa? Och trångsynta inte minst..

Jag har under all min tid alltid druckit maltodextrin efter träning, och även när jag deffar men inte lika mycket som under uppbyggnad. Ligger på 1 dl maltodextrin (~50g kollisar) tillsammans med 2dl vassle minst nu på denna deffen. Och det tycker jag är det bästa man kan göra.

Gå upp i vikt är det sista han skulle göra, har sett att några veckor innan tävling så brukar många skippa Maltodextrin och det förstår jag.

STarfish
2005-02-10, 13:56
Räknas det som träning att flytta på den megaburken? ;)

"Mega påsen"

tanten i luckan på posten fick nog träning så det räckte när hon skulle lyfta den över disken till mig :D

köpte en fin kollo tröja med som jag tänkt träna i. den reklamen bjuder jag på :thumbup:

Klo
2005-02-10, 14:00
"Mega påsen"

tanten i luckan på posten fick nog träning så det räckte när hon skulle lyfta den över disken till mig :D



Haha, ja man fick lite konstiga blickar när man hämtade ut det nätta paketet :D

mini_Arnold
2005-02-10, 14:36
Jag har under all min tid alltid druckit maltodextrin efter träning, och även när jag deffar men inte lika mycket som under uppbyggnad. Ligger på 1 dl maltodextrin (~50g kollisar) tillsammans med 2dl vassle minst nu på denna deffen. Och det tycker jag är det bästa man kan göra.

Gå upp i vikt är det sista han skulle göra, har sett att några veckor innan tävling så brukar många skippa Maltodextrin och det förstår jag.
Han ska inte tävla på långa vägar :)

Tanten på malmborgs hade också problem med lådan.. "oj då, den var ju tung!" haha

STarfish
2005-02-10, 15:00
Han ska inte tävla på långa vägar :)

Tanten på malmborgs hade också problem med lådan.. "oj då, den var ju tung!" haha

man skulle impat på kärringen och slängt den på ryggen och gjort 50 böjar. hahaaaaa

den gick inte in i skafferiet här himma hoohoooo :D tur man hade några 5 kilos spannar som låg och skräpade... lite trångt när man bor i en liten 2:a.