handdator

Visa fullständig version : Vill gå ner, behöver hjälp


Mihii88
2005-02-09, 20:27
Jag har ganska nyss börjat på gym, går 2 gånger i veckan(Måndag och Fredagar) och jag har gått på gym i cirka en månad och en vecka och jag har ganska mycket fett på kroppen och jag skulle vilja gå ner. Men inte förlora muskelmassa.

Jag är 1.74-75 och jag väger cirka 95 kilo så jag har ju som ni kanske märker en övervikt och den skulle jag gärna vilja träna bort och såna saker.
Jag är väldigt ny inom gym området så jag vet inte vart jag ska börja så jag skulle gärna vilja ha tips om vad jag kan göra för grejer som gör att jag går ner och lite kosttips :eating: och liknande.

skulle bli väldigt tacksam om jag fick hjälp :)

x_emir_x
2005-02-09, 20:29
Hej! Lycka till!

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Mental
2005-02-09, 20:36
Hej, och välkommen.

Ett par snabba råd.

Skitbra att du börjat träna, mer av det. lite promenader är nyttigt.
Du har ett par kilon att tappa, så mitt första råd blir, krångla inte till det. då tröttnar du bara.

Du vet själv antagligen vad som är onyttigt, pizza, glass. godis, läsk, mm, undvik detta.

Om du bara tänker lite på vad du stoppar i dig och ser till att röra ¨lite på dig så kommer kilona börja rasa. Sen om du fortfarande vill och orkar kan du börja med cheman och uträkningar, kostplanering mm. men skippa det i början tycker jag.