handdator

Visa fullständig version : Internetstats?


TrasMannen
2005-02-09, 17:07
Jag tänkte svara på den här tråden: "Den allmäna presentationstråden" (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=37817)

Och då kom jag på att jag tidigare har hört folk som pratat om internetstats. Och eftersom det är något nytt för mig så vet jag inte hur det fungerar, går man efter någon speciell formel?
Hur väletablerat är begreppet?
Kan någon insatt person visa hur jag skall göra.

Tack på förhud

Baan
2005-02-09, 17:16
Jag tänkte svara på den här tråden: "Den allmäna presentationstråden" (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=37817)

Och då kom jag på att jag tidigare har hört folk som pratat om internetstats. Och eftersom det är något nytt för mig så vet jag inte hur det fungerar, går man efter någon speciell formel?
Hur väletablerat är begreppet?
Kan någon insatt person visa hur jag skall göra.

Tack på förhud

ganska etablerat dock ltie löst, det råder lite olika uppfattnignar om hur hårt man tar på det hela osv.

för om vi tar i USA t ex så är dom inte lika hårda på regeler och sånt vid vissa övningar så du måste multiplicera alla din resultat med 1,1.

annars enlgit EEEC så handlar det om = riktiga stats * 1.3-2.0 (helst ska du slumpa med valfritt program mellan 1.3 till ca 2.5 (man vil ju inte gärna överdriva))

Yankeee
2005-02-09, 17:21
Baan: :D

TrasMannen
2005-02-09, 17:47
ganska etablerat dock ltie löst, det råder lite olika uppfattnignar om hur hårt man tar på det hela osv.

för om vi tar i USA t ex så är dom inte lika hårda på regeler och sånt vid vissa övningar så du måste multiplicera alla din resultat med 1,1.

annars enlgit EEEC så handlar det om = riktiga stats * 1.3-2.0 (helst ska du slumpa med valfritt program mellan 1.3 till ca 2.5 (man vil ju inte gärna överdriva))

Ok, men hur applicerar jag detta på tex styrka respektive kropps mått.

överarm, bröst, bänk, knäböj, vikt, längd, snoppstorlek, skostorlek, rumpstyrka osv?

Baan
2005-02-09, 17:52
Ok, men hur applicerar jag detta på tex styrka respektive kropps mått.

överarm, bröst, bänk, knäböj, vikt, längd, snoppstorlek, skostorlek, rumpstyrka osv?

eftersom det skulle innebära en hel del formler så för kroppsmått så får man ju självklart ta generösare siffror att multiplicera med, t ex om du har ca 40 i armar så multiplicerar du inte med 1.8, kanske blir lite svårt att svälja, men säg 1.2 är lagom :) när det gäller själva vikterna i olika övningar så kan man ta lite större siffror, sen 1.3-1.4, dock ska man även här ha hjärnan med så man inte påstår att man tar 400 i knäböj varje pass o väger runt 65kg, blir ju lite svårt att svälja .

snoppstorlek så behöver man ingen formel, över 25 är ju allt status egentliegn. skostorlek vette fan varför du skulle behöva skryta om. Rumpstyrka låter mer som något som passar in på www.gaynow.com forumsdiskussioner :)

Yankeee
2005-02-09, 17:59
Ok, men hur applicerar jag detta på tex styrka respektive kropps mått.

överarm, bröst, bänk, knäböj, vikt, längd, snoppstorlek, skostorlek, rumpstyrka osv?

Ok, vi säger att dina riktiga siffror är:

Överarm: 38
Bröst: 99
Bänk: 80
Böj: 100
Längd: 180
Penigslängd: 13
Skostorlek: 41
Rumpstyrka: 2 18 cm efter lite töj

Då multiplicerar du helt enkelt siffran med x så att dina mått och resultat uppfyller önskad effekt hos andra och hos dig själv. Att tänka på är att skalan är logaritmisk, dvs ju mer missnöjd du är desto mer multiplicerar du x med. Dessutom måste du räkna med ett antal olika faktorer t.ex trovärdighet, avundsjuka hos andra, välbehag hos dig, coolhetsfaktor osv osv.

Det slutgiltiga resultatet på saker som personen tror att andra imponeras av t.ex biceps, bröst och penis brukar bli ~1,3.

Saker som folk har lägre "värde" t.ex skostorlek brukar landa runt ~1.1. Men det beror självklart på vad är för person, och vilken målgrupp denna person har.

Baan
2005-02-09, 18:01
exakt, att få till bra internetstats kräver en konstnär i sig, som tar vetenskapliga metoder till hjälp, samt har lite känsla för vad som folk kan gå på :)