handdator

Visa fullständig version : En poll till ... har du vart otrogen.


Piranha
2005-02-09, 10:23
Som frågan lyder ..

OBS otrogen är inte jusst bara sex , kroghångel etc räknas som otrogen.

Trassel
2005-02-09, 10:28
skrämmande resultat!

*flyr ännu längre från det manliga släktet..* *suckar tungt*

Piranha
2005-02-09, 10:29
skrämmande resultat!

*flyr ännu längre från det manliga släktet..* *suckar tungt*


4 röster sätter nog inget medel direkt.

Trassel
2005-02-09, 10:30
haha, såg det efteråt, när jag själv jämnat ut det en smula :)

Leon
2005-02-09, 10:31
Hm... när jag var yngre,runt 15-20 år,då hade jag lite svårt med förhållande!.Men nu skulle ingenting i världen få mig otrogen.Har varit tillsammans med min man i elva år,och har två kottar.Skulle aldrig riskera min familj!.Men man blir ju inte blind bara för att man är i ett föthållande!Alldeles för lätt att separera och skiljas idag och tyvärr är det barnen som får lida! :)

christian
2005-02-09, 10:34
Nej, men varit rätt nära ngn gång. Som tur är blidde det inget.

Piranha
2005-02-09, 10:37
Nej, men varit rätt nära ngn gång. Som tur är blidde det inget.


Käää , i mina ögon räknas det som otrogen.

mini_Arnold
2005-02-09, 10:39
Aldrig

christian
2005-02-09, 10:39
Käää , i mina ögon räknas det som otrogen.

Definitionsfråga.. :devil: Rent tekniskt inte. Däremot har jag varit utsatt för det själv, det var inte kul.

Om du fantiserar om en brud i en film, är du otrogen då?

jwzrd
2005-02-09, 10:40
skrämmande resultat!

*flyr ännu längre från det manliga släktet..* *suckar tungt*

Er.. takes two to tango. Var ser du vilka som svarat som är män/pojkar?

Piranha
2005-02-09, 10:41
Definitionsfråga.. :devil: Rent tekniskt inte. Däremot har jag varit utsatt för det själv, det var inte kul.

Om du fantiserar om en brud i en film, är du otrogen då?

Som jag skrev när jag skapade pollen , hångel etc räknas som otrogen , det behöver inte var den fysiska akten.



Jamenar Uppsåt till mord är också straffbart.

Cinna
2005-02-09, 10:43
Nope ... skulle aldrig kunna leva med mig själv efteråt !!!

daja
2005-02-09, 10:43
skrämmande resultat!

*flyr ännu längre från det manliga släktet..* *suckar tungt*

det kvinnliga släktet är inte ett dugg bättre så bli inte flata nu!
;)

Elajt
2005-02-09, 10:43
måste förklara : när jag gick i sjuna så hånglade jag med en annan tjej än min partner :D

Honn
2005-02-09, 10:44
Aldrig. Hatar sånt. Ska doppa någon annanstans så ska man ha tillåtelse frän sin partner först.

Piranha
2005-02-09, 10:45
måste förklara : när jag gick i sjuna så hånglade jag med en annan tjej än min partner :D

Din dom: OTROGEN

christian
2005-02-09, 10:45
Som jag skrev när jag skapade pollen , hångel etc räknas som otrogen , det behöver inte var den fysiska akten.



Jamenar Uppsåt till mord är också straffbart.

Det blev aldrig ens hångel. Jag viftade lite med drulen på en fest i en bastu där bara tjejen och jag var.. alla andra var utanför, så även min dåvarande. Fult, det medges men det blev inget mer.. kanske för klent utrustad? :D

Däremot var det den tjejen som var otrogen mot mig, så jag känner ingen skuld. *innocent*

Piranha
2005-02-09, 10:47
Det blev aldrig ens hångel. Jag viftade lite med drulen på en fest i en bastu där bara tjejen och jag var.. alla andra var utanför, så även min dåvarande. Fult, det medges men det blev inget mer.. kanske för klent utrustad? :D

Däremot var det den tjejen som var otrogen mot mig, så jag känner ingen skuld. *innocent*


He he he , intressant, så det är ursäktat att själv beté sig illa om ens respektive gör det ?

jwzrd
2005-02-09, 10:49
He he he , intressant, så det är ursäktat att själv beté sig illa om ens respektive gör det ?

Vad är det som är negativt med att vifta med drulen? :D

Trassel
2005-02-09, 10:50
det kvinnliga släktet är inte ett dugg bättre så bli inte flata nu!
;)

+ den andra som pep om att det inte syns om det är killar som svarat eller inte... Näe jag är helt medveten om att tjejer inte är bättre, men eftersom jag inte är lagd åt det hållet så behöver jag aldrig bli sårad av otrogna tjejer, serrö, därav min kommentar..

*krossa norrmännen :)*

Piranha
2005-02-09, 10:51
Vad är det som är negativt med att vifta med drulen? :D


I rätt sällskap så är helikoptern en höjdade :)

christian
2005-02-09, 10:52
He he he , intressant, så det är ursäktat att själv beté sig illa om ens respektive gör det ?

Nope, inte ursäktat. Däremot skulle jag definitivt ha dåligt samvete om det skett mot mitt senaste ex som aldrig ens skulle komma på tanken att vara otrogen.

En liten förlängning av att ge och ta, bara.. ;)

mini
2005-02-09, 10:54
Vad som är att vara otrogen skiljer sig från par till par. Men ja, det har jag, och även haft en otrogen partner. Jag säger såhär: om det händer så händer det, jag vill inget veta. Det jag inte vet har jag inte ont av. Men, sunt förnuft gäller naturligtvis: använd skydd, och inga djupare känslor tillåtna. Men, ett fylleragg på krogen, so what?

Piranha
2005-02-09, 10:54
Nope, inte ursäktat. Däremot skulle jag definitivt ha dåligt samvete om det skett mot mitt senaste ex som aldrig ens skulle komma på tanken att vara otrogen.

En liten förlängning av att ge och ta, bara.. ;)


Jag förstår ifs hur du resonerar, men om nån betér sig illa och man skiter i att vara lika korkad själv så går man därifrån med jävligt gott samvete.

Solros
2005-02-09, 10:56
Har du varit otrogen?


Inte idag!

daja
2005-02-09, 10:58
Vad som är att vara otrogen skiljer sig från par till par. Men ja, det har jag, och även haft en otrogen partner. Jag säger såhär: om det händer så händer det, jag vill inget veta. Det jag inte vet har jag inte ont av. Men, sunt förnuft gäller naturligtvis: använd skydd, och inga djupare känslor tillåtna. Men, ett fylleragg på krogen, so what?

skojar du eller?
Du bryr dig inte om din kille sätter på en ny tjej varenda gång han e ute med "polarna". Så länge han skyddar sig.
Tillåt mig småle!

Tricklev
2005-02-09, 11:00
skojar du eller?
Du bryr dig inte om din kille sätter på en ny tjej varenda gång han e ute med "polarna". Så länge han skyddar sig.
Tillåt mig småle!

Äsh, så länge hon och killen är med på noterna så skadar det nog ingen
:)

Elajt
2005-02-09, 11:04
Din dom: OTROGEN


Men hon var så mycket äldre, och såå snygg *innocent*

daja
2005-02-09, 11:07
Äsh, så länge hon och killen är med på noterna så skadar det nog ingen
:)
Klart dom får ha det som dom vill, jag e bara väldigt förvånad att man kan ha det tankesättet i ett förhållande.

Thony
2005-02-09, 11:09
Vad som är att vara otrogen skiljer sig från par till par. Men ja, det har jag, och även haft en otrogen partner. Jag säger såhär: om det händer så händer det, jag vill inget veta. Det jag inte vet har jag inte ont av. Men, sunt förnuft gäller naturligtvis: använd skydd, och inga djupare känslor tillåtna. Men, ett fylleragg på krogen, so what?


Det lät ju fräscht!

Tricklev
2005-02-09, 11:11
Klart dom får ha det som dom vill, jag e bara väldigt förvånad att man kan ha det tankesättet i ett förhållande.

Välkommen till 2000-talet *uppdate*

mini
2005-02-09, 11:15
Ingen av de killar jag har valt att vara tillsammans med skulle gå ut och ragga varje gång han var ute med polarna. Missades orden "sunt förnuft" i min första post? Men om hela förhållandet kraschar pga ett misstag så är det kanske inte tillräckligt starkt? Jag har inte någon slags äganderätt till min partner. De misstag han gör är hans. Då är det även han som får leva med konsekvenserna. Jag vill inte må dåligt över något som inte är mitt fel eller mitt huvudbry. Detta bygger naturligtvis även på att man har en kommunikation som lämnar öppet för diskussioner om förhållandets allmäntillstånd.

Thony
2005-02-09, 11:18
Kan man inte få se vilka som röstar JA och NEJ, hade varit roligare. ;)

mini_Arnold
2005-02-09, 11:19
Ingen av de killar jag har valt att vara tillsammans med skulle gå ut och ragga varje gång han var ute med polarna. Missades orden "sunt förnuft" i min första post? Men om hela förhållandet kraschar pga ett misstag så är det kanske inte tillräckligt starkt? Jag har inte någon slags äganderätt till min partner. De misstag han gör är hans. Då är det även han som får leva med konsekvenserna. Jag vill inte må dåligt över något som inte är mitt fel eller mitt huvudbry. Detta bygger naturligtvis även på att man har en kommunikation som lämnar öppet för diskussioner om förhållandets allmäntillstånd.

Om man inte kan motstå att vara otrogen så är förhållandet inte så starkt nej.

RobbeliRobban
2005-02-09, 11:37
Nej, förutom i tanken, räknas det?

Thony
2005-02-09, 11:40
Nej, förutom i tanken, räknas det?



jupp.. U cheating DAWG!!!! *slap*

Megatuttarna
2005-02-09, 11:47
Nein

Bolio
2005-02-09, 11:48
Om man inte kan motstå att vara otrogen så är förhållandet inte så starkt nej.

Det beror väl på hur man ser på förhållandet? Alla förhållanden går inte ut på att man inte får ha sex med fler än en. En del jättekonstiga människor tycker inte ens att sex är en sån stor grej, typ större än att gå ut och fika med nån. Och då är det inte så konstigt att man inte har något emot att ens partner eller sambo eller vad man nu vill kalla det har sex med andra. Man tycker helt enkelt inte att sex är så himla heligt.

Bolio
2005-02-09, 11:49
Förövrigt har jag aldrig varit otrogen, men jag låter gärna bli att lova trohet också. Fast oftast måste man. Och då gör jag hellre slut än att jag är otrogen.

Griip
2005-02-09, 11:51
Ojfan, här sitter jag och funderar på vad jag ska skriva och så har jag 2 ägg som jag måste äta upp innan träningen!

scythe
2005-02-09, 11:52
Nej, aldrig.

jwzrd
2005-02-09, 11:53
Om man inte kan motstå att vara otrogen så är förhållandet inte så starkt nej.

Vadå? Förhållandet är ingen egen entitet, dess styrka är även din styrka att helt enkelt låta bli att välja att hångla med den där bruden på krogen. Det valet är ju ditt! Att skylla fyllehånglet på att ditt förhållande är svagt är en lam ursäkt.

Thony
2005-02-09, 11:54
Förövrigt har jag aldrig varit otrogen, men jag låter gärna bli att lova trohet också. Fast oftast måste man. Och då gör jag hellre slut än att jag är otrogen.


Ska man inte först HA EN TJEJ (eller nån gång haft) för att kunna va otrogen ? :D :D :D

Garnax
2005-02-09, 12:30
Gränsen för otrohet är olika från person till person...

En del tycker det är otrohet att titta på porrfilm andra tycker att det är otrohet om man känner en attraktion till någon fast man inte gör något.

Den vanligaste gränsen lär väl vara när man kysser någon annan.

Jo jag har själv vart otrogen...

Slartibartfast
2005-02-09, 13:18
Men om hela förhållandet kraschar pga ett misstag så är det kanske inte tillräckligt starkt? Jag har inte någon slags äganderätt till min partner. De misstag han gör är hans.

Fan vad jag hatar att folk kallar otrohet och snedsteg för "misstag"!! :insane: :furious: (no offence mini)

Ett misstag är när man av misstag dricker gammal mjölk för att man inte kollade på kartongen. Eller när man man köper en billig bil som senare visar sig vara mycket sämre än man trodde.

Ett misstag är när man gör något, som när detta något görs tros vara det bästa alternativet.

Otrohet är i allra högsta grad en medveten handling, där man går igenom konsekvenserna i sitt huvud innan man gör det. Väger för och nackdelar.

Man kan inte komma hem till sin flick/pojkvän senare och säga "men det verkade vara det bästa att göra just då".

Slartibartfast
2005-02-09, 13:19
Har aldrig varit otrogen. Kommer inte att vara det heller.

RobbeliRobban
2005-02-09, 13:22
Lite OT följdfråga: Hade ni förlåtit eran partner om han/hon var otrogen?

Slartibartfast
2005-02-09, 13:25
Lite OT följdfråga: Hade ni förlåtit eran partner om han/hon var otrogen?

Aldrig i helvete. Skulle önska att hon brann i helvete i så fall. *grr*

Yankeee
2005-02-09, 13:26
Nej, aldrig.

På Robbans fråga. Nej, skulle inte ha något förtroende för henne längre.

King Grub
2005-02-09, 13:29
Aldrig i livet.

mini
2005-02-09, 13:40
Lite OT följdfråga: Hade ni förlåtit eran partner om han/hon var otrogen?
Beror på relationen och situationen.

JJ
2005-02-09, 13:43
Beror på relationen och situationen.
Samma för mig.

AndersHermansson
2005-02-09, 13:47
skrämmande resultat!

*flyr ännu längre från det manliga släktet..* *suckar tungt*

En poll på aftonbladet med över 10000 personer visar att tjejer lika ofta är otrogna som killar.

Trassel
2005-02-09, 13:48
En poll på aftonbladet med över 10000 personer visar att tjejer lika ofta är otrogna som killar.


*suck* om du läser hela tråden så ser du att det inte var det jag menade...

AndersHermansson
2005-02-09, 14:22
*suck* om du läser hela tråden så ser du att det inte var det jag menade...

Du suckar mycket. Jag antar att du känner dig missförstådd. Du får väl ta mitt svar för vad det är. Ditt meddelande implicerade faktiskt att män skulle vara sämre än kvinnor i det hänseendet! Svaret är ganska självklart. =)

Trassel
2005-02-09, 14:26
Du suckar mycket. Jag antar att du känner dig missförstådd. Du får väl ta mitt svar för vad det är. Ditt meddelande implicerade faktiskt att män skulle vara sämre än kvinnor i det hänseendet! Svaret är ganska självklart. =)


Ja massa missförstådd :cryout: Men visst jag förstår att första kommentaren är provocerande och det är lätt att tolka den som att jag menar att män är svin å kvinnor änglar, men så var det inte å det förklarar jag lite senare..

Sen är det mesta jag skriver med glimten i ögat...

Puss

Piranha
2005-02-09, 14:37
Ja massa missförstådd :cryout: Men visst jag förstår att första kommentaren är provocerande och det är lätt att tolka den som att jag menar att män är svin å kvinnor änglar, men så var det inte å det förklarar jag lite senare..

Sen är det mesta jag skriver med glimten i ögat...

Puss


Jahopps och nu målas kvinnan upp som både missförstådd och bedragen...

Vojne Vojne ..
*cry*








:D

Micke84
2005-02-09, 14:37
Fan vad jag hatar att folk kallar otrohet och snedsteg för "misstag"!! :insane: :furious: (no offence mini)

Ett misstag är när man av misstag dricker gammal mjölk för att man inte kollade på kartongen. Eller när man man köper en billig bil som senare visar sig vara mycket sämre än man trodde.

Ett misstag är när man gör något, som när detta något görs tros vara det bästa alternativet.

Otrohet är i allra högsta grad en medveten handling, där man går igenom konsekvenserna i sitt huvud innan man gör det. Väger för och nackdelar.

Man kan inte komma hem till sin flick/pojkvän senare och säga "men det verkade vara det bästa att göra just då".


Äntligen någon med rätt värderingar! Att kalla att vara otrogen för ett misstag hel fel. Självklart är man medveten om vad man själv gör. Inte fan råkar man sätta på en brud på krogen? Skulle vara ett jäkligt snyggt fall på damen ifråga isf ;)

för att svara på fråga. NEJ! och kommer aldrig vara det heller!

//Micke

Trassel
2005-02-09, 14:40
Jahopps och nu målas kvinnan upp som både missförstådd och bedragen...

Vojne Vojne ..
*cry*








:D


KRYP GENAST TILLBAKA UNDER STENEN :)

Metal_boy_
2005-02-09, 15:53
Nej jag har aldrig varit otrogen, och jag skulle heller aldrig förlåta min tjej om hon va det. Stor del av tryggheten för mig i ett förhållande är att jag litar på personen, och aldrig undrar eller misstänker vad hon gör när hon inte är med mig. Den tilliten har jag nu, och skulle hon vara otrogen så skulle jag aldrig mer kunna ha den tilliten innerst inne, hur mycke jag än skulle vilja.

muzzelman
2005-02-09, 16:29
Om man har legat med en hel del som har haft förhållande vad är man då ?

Slartibartfast
2005-02-09, 16:34
Om man har legat med en hel del som har haft förhållande vad är man då ?
Mäktig! :bow:




*rolleyes*

*Flash*
2005-02-09, 16:37
Aldrig i livet, tänker aldrig vara otrogen heller utan då är jag hellre singel.
Om min pojk/flickvän som jag kan tänkas ha i livet skulle vara otrogen så skulle jag dumpa direkt (skulle väl vara om jag hade ungar med personen ifråga men eftersom jag inte vill ha några barn så lär det inte bli aktuellt).

Metal_boy_
2005-02-09, 16:42
Aldrig i livet, tänker aldrig vara otrogen heller utan då är jag hellre singel.
Om min pojk/flickvän som jag kan tänkas ha i livet skulle vara otrogen så skulle jag dumpa direkt (skulle väl vara om jag hade ungar med personen ifråga men eftersom jag inte vill ha några barn så lär det inte bli aktuellt).

Aha, du föredrar även brudar?? :cool:

aliquis
2005-02-09, 18:25
aldrig haft chansen ;)

Genesis
2005-02-09, 18:41
Nej, jag skulle aldrig ha mage att vara otrogen.

Jense
2005-02-09, 18:50
Nej. men jag har inte haft ordentligt förhållande sen lång tid tillbaka.

Skulle troligtvis inte va otrogen iaf, är för snäll eller bra för sånt trams..


varför knullar man runt när man ingår i ett förhållande?

alltså, hur jävla blåst kan man bli? Är det för man gillar att såra andra? r det för att gnistan i förhållandet man är i inte finns kvar?

om det är gnistan får man förhelvete bryta upp, innan man springer runt och raggar på andra.


att skylla på fylla är så jävla lamt också.. för er som bara strular runt på fyllan, här är ett hett tips: sluta drick, för ni kan inte hantera sprit.

mmartin
2005-02-09, 19:17
Nej. men jag har inte haft ordentligt förhållande sen lång tid tillbaka.

Skulle troligtvis inte va otrogen iaf, är för snäll eller bra för sånt trams..


varför knullar man runt när man ingår i ett förhållande?

alltså, hur jävla blåst kan man bli? Är det för man gillar att såra andra? r det för att gnistan i förhållandet man är i inte finns kvar?

om det är gnistan får man förhelvete bryta upp, innan man springer runt och raggar på andra.


att skylla på fylla är så jävla lamt också.. för er som bara strular runt på fyllan, här är ett hett tips: sluta drick, för ni kan inte hantera sprit.

njae kära jense friend! där måste jag nog fälla in en kommentar :D

Jag tror inte det beror på att gnistan saknas utan det kan vara endast människans "ögonblicksbeslut", som givetvis inte är försvarsbart me förekommer. Eller varför inte spänning? är nog många, framför allt människor som har långa förhållanden som tycker att deras liv och boende är enformigt och vill ha spänning? då är det inte brist i kärlek eller attraktion till partnern utan längtan till nått nytt.. Just denna filosofin är väldigt känd och var bearbetade av de största grekiska filosoferna och finns en känd enklare fras "gräset är inte grönare på andra sidan..." eller? :D

jag försvarar inget, MEN jag tror inte det är så enkelt som många vill få det att låta, det kan jag argumentera med det enkla faktum att se statistiken, det är fruktansvärt!! MER än var 3:dje har varit otrogen OCH fler tjejer än killar enligt senaste undersökningarna jag läst iaf..

mmartin
2005-02-09, 19:19
och NEJ fylla är aldrig nått man kan gottgöra sig med att skylla på MEN självklart händer val för MÅNGA som aldrig skulle hänt utan alkohol så visst spelar den roll?

dock inget att skylla på..

och inte kan hantera spriten? vem f-n kan det :D

Fatalist
2005-02-09, 21:03
Ja. FNiss.

Jense
2005-02-09, 21:05
njae kära jense friend! där måste jag nog fälla in en kommentar :D

Jag tror inte det beror på att gnistan saknas utan det kan vara endast människans "ögonblicksbeslut", som givetvis inte är försvarsbart me förekommer. Eller varför inte spänning? är nog många, framför allt människor som har långa förhållanden som tycker att deras liv och boende är enformigt och vill ha spänning? då är det inte brist i kärlek eller attraktion till partnern utan längtan till nått nytt.. Just denna filosofin är väldigt känd och var bearbetade av de största grekiska filosoferna och finns en känd enklare fras "gräset är inte grönare på andra sidan..." eller? :D

jag försvarar inget, MEN jag tror inte det är så enkelt som många vill få det att låta, det kan jag argumentera med det enkla faktum att se statistiken, det är fruktansvärt!! MER än var 3:dje har varit otrogen OCH fler tjejer än killar enligt senaste undersökningarna jag läst iaf..


Det är sånt man får kontrollera, ögonblicksbesluten. Gnistan ska inte tappas! man måste jobba på sitt förhållande. allt är inte blommiga ängar och handhållning

TTT
2005-02-09, 21:10
Har vait otrogen en gång (kyss) och kommer aldrig göra om det igen. Förstörde så mycket även om jag blev förlåten. Nåja, många år sedan och har ny flickvän nu som jag aldrig skulle drömma om att vara otrogen mot.

Metal_boy_
2005-02-09, 21:15
Det är sånt man får kontrollera, ögonblicksbesluten. Gnistan ska inte tappas! man måste jobba på sitt förhållande. allt är inte blommiga ängar och handhållning

Håller me, bara för att man är stadig så innebär det inte att man kan ligga lågt och bara ha det tryggt. Man måsste göra nya saker i ett förhållande helt enkelt och bygga på, lite som me träningen att man måsste variera, det blir tråkigt annars.

Niclaaas
2005-02-09, 23:33
nej jag har aldrig varit otrogen. min flickvän betyder otroligt mycket för mig och så jävla dum är jag inte. skulle inte förlåta henne om hon var otrogen och hon skulle inte förlåta mig om jag var det. tilliten skulle vara borta

mmartin
2005-02-10, 00:03
Dock låter lite för bra för att vara sant av många, inte bara här, utan rent i allmänhet då ALLA är så emot osv osv

men statistiken talar ju ett helt annat språk, vad kan det då bero på? de som nu har varit otrogna och påpekat det i olika undersökningar säger som vanligaste kommentar att det "bara hände" och att partnern är deras allt och fortfarande den de vill vara med.. (givetvis inte alla men många)

Detta måste ju inneböra nått och just att tappa omdömme ihop med just alkohol är min personliga uppfattning om vad jag tror är själva boven i dramat annars hade det inte varit sådana siffror, och helt ärligt tror jag att mycket av fallen är alkoholrelaterade, en klar majoritet men det är vad jag tror..

mangemani
2005-02-10, 00:05
nädu,så svag är man inte så man är otrogen...tur som det är så har man nått att tänka med.

mmartin
2005-02-10, 00:10
nädu,så svag är man inte så man är otrogen...tur som det är så har man nått att tänka med.

Men 30% i förhållanden har inte det då? :confused:

mangemani
2005-02-10, 00:12
Men 30% i förhållanden har inte det då? :confused:


tjaa,det säger väl sej själv.

Herkulez
2005-02-10, 11:11
Om man har legat med en hel del som har haft förhållande vad är man då ?
hehe, vill du gå in djupare i den historien eller ska jag?


:D

mmartin
2005-02-10, 11:26
ändå bra resultat här på kolo än vad det är IRL där massor av undersökningar med enormt stor deltagarskala får resultat 30-33% har varit/är otrogna.

kan muskelbyggning innebära en dygd som bättre människa? :D

Frantic
2005-02-10, 11:30
Jag har aldrig varit otrogen.

Angående Robbans fråga:

Jag zappade över till Ed häromdagen och där var det en man som varit otrogen mot sin hustru. Hon var dock inte speciellt upprörd och Ed undrade varför. Hon svarade på ett ungefär: Vi har varit tillsammans i 25 år och gått igenom två födslar, fyra dödsfall, cancer och osv osv... Så vad skulle en fyllenatt med ett krogragg vara?

Det är visserligen skillnad på om man är ung och varit tillsammans i ett år eller om man är gift, har barn osv...

Jag kan säga så här: Jag hoppas att jag aldrig behöver stå framför det beslutet

mmartin
2005-02-10, 11:34
Jag har aldrig varit otrogen.

Angående Robbans fråga:

Jag zappade över till Ed häromdagen och där var det en man som varit otrogen mot sin hustru. Hon var dock inte speciellt upprörd och Ed undrade varför. Hon svarade på ett ungefär: Vi har varit tillsammans i 25 år och gått igenom två födslar, fyra dödsfall, cancer och osv osv... Så vad skulle en fyllenatt med ett krogragg vara?

Det är visserligen skillnad på om man är ung och varit tillsammans i ett år eller om man är gift, har barn osv...

Jag kan säga så här: Jag hoppas att jag aldrig behöver stå framför det beslutet

jo det är sant, men skulle jag hamna som den utsatte finns det inget alternativ- helt oförlåtligt. sen kan det ju skilja i grovhet naturligtvis, blir kanske inte lika arg om det är en puss på kinden än om det är ett skott i råttan.

DET som är värre när man som par är äldre låt oss säga 50 år eller dylikt, hur lätt är det då att tex hitta en ny? jämfört med nu alltså.. kan ju kännas som man blir lurad på 25-30 och DET kan ju vara lite..surt.. :cool:

Spinkot
2005-02-10, 12:00
Aldrig varit otrogen,kommer med största sannorlikhet aldrig vara det.

Skulle kanske förlåta en flickvän om hon var det men jag skulle endå inte kunna fortsätta ett parförhållande med henne

edgen_ÖSD
2005-02-10, 15:35
Som jag skrev när jag skapade pollen , hångel etc räknas som otrogen , det behöver inte var den fysiska akten.



Jamenar Uppsåt till mord är också straffbart.

Men det är väl inte olagligt att fantisera om att man mördar någon?

Piranha
2005-02-10, 15:40
Men det är väl inte olagligt att fantisera om att man mördar någon?


Du kan fantisera om grannens pudel om du vill, det är inte olagligt ..



Men om du tex följer med en tjej hem efter krogen och sen av någon anledning inte går igenom själva akten så skulle jag räkna det som otrogen.

Berge
2005-02-10, 16:17
Skulle aldrig tänka tanken , är så jävla lågt att göra nått sånt *grr27*

_Larre_
2005-02-10, 16:19
Aldrig varit, kommer aldrig vara. Dock har jag legat med en som hade förhållande =/.

mini_Arnold
2005-02-10, 17:17
Aldrig varit, kommer aldrig vara. Dock har jag legat med en som hade förhållande =/.
Du gjorde helt rätt, förutsatt att hon var skön.

mmartin
2005-02-10, 17:20
Aldrig varit, kommer aldrig vara. Dock har jag legat med en som hade förhållande =/.

spelar väl ingen roll? då är det hennes ansvar och inte ditt.

Niclaaas
2005-02-10, 18:12
spelar väl ingen roll? då är det hennes ansvar och inte ditt.

har svårt för det där tankesättet. om du vet att du gör något fel och att det är stor chans att det skadar någon annan, hur kan du inte ha någon del i ansvaret?

Tricklev
2005-02-10, 18:21
Det krävs två för tango.

Annika58
2005-02-10, 18:58
ja...

mini_Arnold
2005-02-10, 19:04
har svårt för det där tankesättet. om du vet att du gör något fel och att det är stor chans att det skadar någon annan, hur kan du inte ha någon del i ansvaret?
För att det är hon som gör fel, inte du.
Det vet jag eftersom jag får dåligt samvete för minsta lilla fel jag gör eller om jag är taskig mot nån, och när jag satte på das hoe kändes det bra. Fick inte dåligt samvete. Simple logic :D

mmartin
2005-02-10, 21:02
har svårt för det där tankesättet. om du vet att du gör något fel och att det är stor chans att det skadar någon annan, hur kan du inte ha någon del i ansvaret?

finns ju alltid 2 synsätt och jag förstår din poäng, men när det gäller otrohet så är det tycker jag upp till var och en, är en i förhållande så får det stå för densamme, tycker jag.

muzzelman
2005-02-10, 22:17
hehe, vill du gå in djupare i den historien eller ska jag?


:D


Haha , det tragiska är att jag gjort det 2 ggr till efteråt fast det var inte lika farligt

sunkan
2005-02-10, 22:46
jag skulle vilja ha sett ett annat alternativ också: Ja och ja ångrar mig inte, skulle vara kul å se hur många som ångrar sig och inte ;)

mmartin
2005-02-10, 22:57
japp ångrar mig :em: dock skillnad då jag är mer mogen nu, behöver inte heller bekräftelse för självförtroendet heller längre.

Niclaaas
2005-02-10, 23:25
finns ju alltid 2 synsätt och jag förstår din poäng, men när det gäller otrohet så är det tycker jag upp till var och en, är en i förhållande så får det stå för densamme, tycker jag.

såhär tänker jag:
vi tar martin som exempel. han tycker det är OK att vara med tjejer som har förhållanden så länge han inte känner/har träffat killen. däremot skulle martin aldrig vara med en kompis tjej för det skulle vara ett svek (det är ju såhär många tycker)

men om det är ett svek så måste det ju vara en felaktig handling, eller? jag tror att de flesta som tycker som du tycker att det är fel egentligen men helt enkelt inte bryr sig eftersom att de inte känner partnern. sen lassar man i vanlig ordning över ansvaret på någon annan som med allt annat nuförtiden

tequilla
2005-02-10, 23:47
Ja, ångrar mig inte, sex är inte så viktigt. Däremot så har jag svårt att mysa med någon än min pertner.
Har haft tjejer som har varit otrogna mm och det spelar ingen roll. Har på sätt o vis fått en uppfattning att alla är otrogna och att spela fin fast man vill ha sex med någon annan är lika fel.

Kommer inte ihåg senast jag var på en fest där ingen var otrogen.. ingen som tänker på de verkar det som.

mmartin
2005-02-10, 23:51
Ja, ångrar mig inte, sex är inte så viktigt. Däremot så har jag svårt att mysa med någon än min pertner.
Har haft tjejer som har varit otrogna mm och det spelar ingen roll. Har på sätt o vis fått en uppfattning att alla är otrogna och att spela fin fast man vill ha sex med någon annan är lika fel.

Kommer inte ihåg senast jag var på en fest där ingen var otrogen.. ingen som tänker på de verkar det som.

var festar du egentligen :D

nja alltså man måste ju inte vilja ligga med nån annan, man kan ju tycjka nån ser extremt bra ut men nöja sig med det, sex får man ju av partnern.

MEN nyckelordet är varför folk då är otrogna? spänning, strävan efter nått annorlunda/nytt precis som många filosofer förespråkar att människan gör som natur, tycker jag låter som en rimlig förklaring.

Och en livsfarlig kombination med alkohol :D

mmartin
2005-02-10, 23:54
såhär tänker jag:
vi tar martin som exempel. han tycker det är OK att vara med tjejer som har förhållanden så länge han inte känner/har träffat killen. däremot skulle martin aldrig vara med en kompis tjej för det skulle vara ett svek (det är ju såhär många tycker)

men om det är ett svek så måste det ju vara en felaktig handling, eller? jag tror att de flesta som tycker som du tycker att det är fel egentligen men helt enkelt inte bryr sig eftersom att de inte känner partnern. sen lassar man i vanlig ordning över ansvaret på någon annan som med allt annat nuförtiden

Jo men visst, så är det ju och 99% tänker nog på detta sättet. Men är det verkligen fel?
grejjen är ju att det vi inte känner till bryr vi oss ju inte om, det är ju en grund för oss. Man vet då att hon har partner men inte känner denne så har man ju inte nån vetskap eller "känsla" för honom heller, det har man ju för en polare vilket är skillnad..

Men som sagt detta är klassisk filosofi och finns inget rätt eller fel som standard svar utan det har vi alla olika.

tro inte jag förespråkar otrohet nu, bara disskuterar det och ventilerar lite funderingar :D

tequilla
2005-02-10, 23:55
var festar du egentligen :D

nja alltså man måste ju inte vilja ligga med nån annan, man kan ju tycjka nån ser extremt bra ut men nöja sig med det, sex får man ju av partnern.

MEN nyckelordet är varför folk då är otrogna? spänning, strävan efter nått annorlunda/nytt precis som många filosofer förespråkar att människan gör som natur, tycker jag låter som en rimlig förklaring.

Och en livsfarlig kombination med alkohol :D

Varje lördag fest hemma hos mig ;)

Om man inte är gift, förlovad, har barn ihop, sambo så varför inte? Låt alla ha sitt kul, någon gång måste man ha sex med andra.
Tror att alla måste gå igenom den där fasen när man testar nya saker, man har sex me många mm och det är helt naturligt.
Har haft tre förhållande på 2 år och har aldrig sagt ha inte sex med andra. Dom gör vad dom vill men hoppas bara dom skyddar sig och att dom inte kommer och kysser mig samma kväll.
Tycker dock att man ska vara ärlig om det, lögnen sårar mer än själva otroheten

mmartin
2005-02-10, 23:58
Varje lördag fest hemma hos mig ;)

Om man inte är gift, förlovad, har barn ihop, sambo så varför inte? Låt alla ha sitt kul, någon gång måste man ha sex med andra.
Tror att alla måste gå igenom den där fasen när man testar nya saker, man har sex me många mm och det är helt naturligt.
Har haft tre förhållande på 2 år och har aldrig sagt ha inte sex med andra. Dom gör vad dom vill men hoppas bara dom skyddar sig och att dom inte kommer och kysser mig samma kväll.
Tycker dock att man ska vara ärlig om det, lögnen sårar mer än själva otroheten

Delvis så.. visst alla har nog behovet att se sig om litegrann det tror jag med. Däremot skulle jag aldrig klara av det du skriver att flickvännen skulle få göka runt.. alltså vad svarar du när hon slänger fram det? man sitter ju där som ett fån isf, nä minsta otrohet och hon får sparken direkt! detta jobbet finns det fler arbetssökande till :D

tequilla
2005-02-11, 00:05
Delvis så.. visst alla har nog behovet att se sig om litegrann det tror jag med. Däremot skulle jag aldrig klara av det du skriver att flickvännen skulle få göka runt.. alltså vad svarar du när hon slänger fram det? man sitter ju där som ett fån isf, nä minsta otrohet och hon får sparken direkt! detta jobbet finns det fler arbetssökande till :D

:bow: Måste man skicka in CV eller räcker det med bild?

Man säger inget speciellt. Har själv haft sex med andra och skiljer mellan sex och kärlek. Har haft däremot tjejer som har stört sig på att jag itne bryr mig om det och att jag inte är svartsjuk.

Läste ut Da vinci koden för någon dag sen.. några citat som handlar om sex:

"Historiskt sett var samlaget den handling genom vilken mannen och kvinnan upplevde Gud. I antiken trodde man att mannen var andligen ofullständig tills han haft sexuellt umgänge med det heliga kvinnliga. Den fysiska föreningen med kvinnan var enda sättet för mannen att bli andligen fullkomnad och slutligen uppnå gnosis - kunskap och det gudomliga. Sedan Isis dagar hade sexriter ansetts vara den enda väg för mannen från det jordiska till himlen. Genom umgänget med kvinnan kunde mannen uppnå en höjdpunkt då hans hjärna var helt tom så att han kunde se Gud...

...Mannens utlösning åtföljdes av en bråkdel av en sekund då han var fri från alla tankar. Ett kortvarigt mentalt vakuum. Ett ögonblick av klarhet under vilken man kunde skymta Gud...

...Kvinnans förmåga att skapa liv i livmodern gjorde henne helig. Till en gudinna...

...Jag ska ge er ett litet råd angående sexlivet. Nästa gång ni är tillsammans med en kvinna, blicka in i ert hjärta och se om ni inte kan närma er sex som en mystisk, andlig handling. Sporra er själva att försöka hitta den gudomliga gnista som en man bara kan nå genom förening med det heliga kvinnliga..."

mmartin
2005-02-11, 00:12
:bow: Måste man skicka in CV eller räcker det med bild?

Man säger inget speciellt. Har själv haft sex med andra och skiljer mellan sex och kärlek. Har haft däremot tjejer som har stört sig på att jag itne bryr mig om det och att jag inte är svartsjuk.

Läste ut Da vinci koden för någon dag sen.. några citat som handlar om sex:

"Historiskt sett var samlaget den handling genom vilken mannen och kvinnan upplevde Gud. I antiken trodde man att mannen var andligen ofullständig tills han haft sexuellt umgänge med det heliga kvinnliga. Den fysiska föreningen med kvinnan var enda sättet för mannen att bli andligen fullkomnad och slutligen uppnå gnosis - kunskap och det gudomliga. Sedan Isis dagar hade sexriter ansetts vara den enda väg för mannen från det jordiska till himlen. Genom umgänget med kvinnan kunde mannen uppnå en höjdpunkt då hans hjärna var helt tom så att han kunde se Gud...

...Mannens utlösning åtföljdes av en bråkdel av en sekund då han var fri från alla tankar. Ett kortvarigt mentalt vakuum. Ett ögonblick av klarhet under vilken man kunde skymta Gud...

...Kvinnans förmåga att skapa liv i livmodern gjorde henne helig. Till en gudinna...

...Jag ska ge er ett litet råd angående sexlivet. Nästa gång ni är tillsammans med en kvinna, blicka in i ert hjärta och se om ni inte kan närma er sex som en mystisk, andlig handling. Sporra er själva att försöka hitta den gudomliga gnista som en man bara kan nå genom förening med det heliga kvinnliga..."


bild. aldrig blind date, har bokstavligt talat en gång sprungit ifrån en blind date och tjejen efter mitt på stan.. :)

jo visst kärlek och sex är inte samma sak men hör på nått sätt ändå ihop. Och du sa ju själv att det var viktigt att vara ärlig om det, vad spelar det då för roll om man inte bryr sig? :confused:

och jag kan inte släppa det att berätta ändå, ser lite av den bilden i den svenska filmen, vet inte vad den heter men är med han som spelar jan-olov i segemyhr, när hans tjeje kommer in under en akt med honom och barnvakten och brister ut: "vad fan gör ni!" han svarar:"ehh, ah vi knullar lite bara" :D

tequilla
2005-02-11, 00:19
bild. aldrig blind date, har bokstavligt talat en gång sprungit ifrån en blind date och tjejen efter mitt på stan.. :)

jo visst kärlek och sex är inte samma sak men hör på nått sätt ändå ihop. Och du sa ju själv att det var viktigt att vara ärlig om det, vad spelar det då för roll om man inte bryr sig? :confused:

och jag kan inte släppa det att berätta ändå, ser lite av den bilden i den svenska filmen, vet inte vad den heter men är med han som spelar jan-olov i segemyhr, när hans tjeje kommer in under en akt med honom och barnvakten och brister ut: "vad fan gör ni!" han svarar:"ehh, ah vi knullar lite bara" :D


Vad elakt! Alla tjejer är vackra på sitt sätt, hon kanske hade ett jätte jätte vacker personlighet! *slap*

Hon får göra vad hon vill så länge hon är ärlig. Skulle bli riktigt sur om jag fick reda på de från någon annan att hon hade sex på någon resa mm. Nu menar jag inte att man varje kväll har sex me någon annan utan kanske en gång på 2-3 månader.

mmartin
2005-02-11, 00:29
Vad elakt! Alla tjejer är vackra på sitt sätt, hon kanske hade ett jätte jätte vacker personlighet! *slap*

Hon får göra vad hon vill så länge hon är ärlig. Skulle bli riktigt sur om jag fick reda på de från någon annan att hon hade sex på någon resa mm. Nu menar jag inte att man varje kväll har sex me någon annan utan kanske en gång på 2-3 månader.

nej, hon var inte vacker.. men iof var jag också mer omogen då :D

jo, visst man tycker ju olika. personligen hade jag aldrig pallat det. det sägs ju även att det är i princip omöjligt(ja inte omöjligt men svårt) att hålla känslor borta vid sex, och då framför allt om det sker mer än 1 gång med samma..

vilket leder till intressanta följdfrågor: tycker du då det spelar roll om det är samma person flera gånger? sex som sex då bör ju det kvitta?

visst ditt synsett är ju inte helt förkastligt allmänt sett med tanke på hur vanligt det nu är med swingning, vilket egentligen är samma sak..

Pingu
2005-02-11, 01:38
Nej för fn, det är nog det största svek man kan göra