handdator

Visa fullständig version : Låta tjejen/killen ha sex med andra?


Slartibartfast
2005-02-09, 09:42
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,600677,00.html

Skulle ni kunna tänka er att göra som Will och Jada? Är det en bra idé?

Jag skulle fan aldrig fixa det!

Mest för att tjejen skulle få hela tiden och jag skulle aldrig få nåt. :D

Piranha
2005-02-09, 09:45
Inte en jävla chans på jorden !!!!

mange_
2005-02-09, 09:48
inte en chans!!! vad fan ska man vara tillsammans för då, då tycker jag man lika bra kan vara kompisar som knullar emellanåt.

Trassel
2005-02-09, 09:48
aj aj aj, läste det där imorse, jag har fruktansvärt svårt att fatta hur man funkar när man tycker det är okej...

Skulle nog driva mig till vansinne.. och jag känner inte en enda kille som skulle tänkas acceptera det, men så kanske jag inte rör mig i såna "swingers" kretsar heller :)

mini_Arnold
2005-02-09, 09:49
Nej..

Oatmeal
2005-02-09, 09:55
Skulle nog hellre vara singel än att ha det sådär faktiskt!
Då är det ju fritt fram, och sedan som någon annan sa, kan man ju vara kompis med tjejen och ha sex emellanåt. Eller många tjejer ;)

Weird
2005-02-09, 09:55
tycker det låter som en skum ide *screwy*

AngelLove
2005-02-09, 09:56
i deras fall var det väl lite annorlunda ? de hade inte rätt att sätta på vem de ville utan de frågade om det gick bra för den andre, fast det beror ju på om den andres åsikt respekteras ??

personligen så hade jag inte fixat det, varken att göra själv eller tillåta det för min tjej.

cain
2005-02-09, 09:56
näver bäver...

Piranha
2005-02-09, 09:57
Varför överhuvudtaget ha ett förhållande om man vill hora runt ?

Tricklev
2005-02-09, 09:58
Beror på, men näver äver att hon hadde fått göra det med hennes killpolare.

Weird
2005-02-09, 09:59
i deras fall var det väl lite annorlunda ? de hade inte rätt att sätta på vem de ville utan de frågade om det gick bra för den andre, fast det beror ju på om den andres åsikt respekteras ??

personligen så hade jag inte fixat det, varken att göra själv eller tillåta det för min tjej.
vilken jävla fråga till sin tjej : kan jag få ****** med lina hahahahaa *screwy*

victor_n
2005-02-09, 10:04
neh min tös e min tös... skulle bara må piss av att veta att hon skulle ****** runt me andra *screwy*

Trassel
2005-02-09, 10:04
å andra sidan så är det väl ett bättre alternativ än att vara otrogen, för de har ändå bett om lov så att säga...

DET är nämligen nåt som chockat mig mer och mer, hur oerhört vanligt det är att folk är otrogna, tjejer som killar... helt sjukt, och det har fått mig en anings desillusionerad när det gäller förhållanden... trist..

Tolkia
2005-02-09, 10:06
Om båda är med på det och det fungerar; fine (jag tror dock inte att detta är särskilt vanligt; betydligt vanligare då att den ena är mer med på det än den andra, eller för den delen att man tror att man är med på det - tills något händer och man upptäcker att det var man visst inte alls ...). För egen del: Inte en chans (ingen är förvånad).

z_bumbi
2005-02-09, 10:24
(ingen är förvånad).

I de lugnaste vatten osv :booty:

:D

Herkulez
2005-02-09, 10:34
nope.....men om dom trivs med det och det fungerar bra så ska dom självklart få göra det utan att andra lägger sig i.

Cinna
2005-02-09, 10:34
Nope, inte en chans !!!


Fast jag är ganska imponerad av de par som får dessa öppna relationer att funka ... att de lyckas hålla sitt förhållande vid liv *rolleyes*

Leon
2005-02-09, 10:34
Jag hade inte velat det,men hade det hänt hade jag ändå stannat kvar för barnens skull!Men nu behöver jag inte oroa mig för han skulle aldrig vara otrogen! :)

Alcazara
2005-02-09, 10:39
Aldrig i livet! Nä, han vill jag ha för mig själv!

Honn
2005-02-09, 10:48
Inte en chans. Vill varken ha eller ge tillåtelse till det.

Bao-Bao
2005-02-09, 10:57
Nepp, aldrig. Älsklingen vill jag inte dela med mig av, det är han för bra för. *kissass*

spacedog
2005-02-09, 11:09
Jag skulle fan aldrig fixa det!

Mest för att tjejen skulle få hela tiden och jag skulle aldrig få nåt. :D

Tror inte Will Smith har det problemet. ;) Men för att klara av att ha ett sådant "kontrakt" måste man nog antingen vara väldigt säker på både sig själv och förhållandet, eller tar man inte äktenskapet riktigt på allvar.

Thony
2005-02-09, 11:12
Noway josè!

D Andersson
2005-02-09, 11:19
Jag är inne på Piranhas linje, skönt att det fortfarande finns normala människor.

RobbeliRobban
2005-02-09, 11:30
Nej, jag tycker det låter som en dålig idé.

Undrar om det i Will Smiths fall, det månne är så, att detta gäller bara för honom, medan hon inte får?

*Flash*
2005-02-09, 11:32
Om både tjejen och killen verkligen är med på det så är det väl okej.

Skulle nog själv kunna ha det så förutsatt att jag inte såg någon framtid alls med mig och killen jag är ihop med och inte är så jättekär i honom.
Men å andra sidan så skulle jag nog inte blivit tillsammans med den killen från början utan bara varit kompisar eller gjort slut om jag kände för att kn*lla runt.

Är konstigt nog inte så svartsjuk av mig när det gäller killar :confused: , men när det är kompisar eller mina älskade djur så är jag det :devil:

Thony
2005-02-09, 11:34
Är konstigt nog inte så svartsjuk av mig när det gäller killar :confused: , men när det är kompisar eller mina älskade djur så är jag det :devil:

Du har väl inte träffat mej än ? *kissass*

spacedog
2005-02-09, 11:35
Är konstigt nog inte så svartsjuk av mig när det gäller killar :confused: , men när det är kompisar eller mina älskade djur så är jag det :devil:

Så dina djur får inte vara med andra djur? ;)

Thony
2005-02-09, 11:36
Så dina djur får inte vara med andra djur? ;)


varje fall inte folk med djuriskt beteende! :naughty:

Tricklev
2005-02-09, 11:37
varje fall inte folk med djuriskt beteende! :naughty:

Du äter ifrån golvet och slickar dig i skrevet? :MrT:

Thony
2005-02-09, 11:38
Du äter ifrån golvet och slickar dig i skrevet? :MrT:


ja, det + doggystyle. Det äger.. Mest slicka mig i skrevet..

*Flash*
2005-02-09, 11:39
När jag skrev sådär så menade jag att jag blir väldigt svartsjuk om dom skulle visa att dom gillar någon annan människa väldigt mycket, dessutom så tål jag inte att man pratar illa om dom heller då ser ja ut såhär-->:insane: *cry*

spacedog
2005-02-09, 11:41
Ok, jag är lite förvånad över att ingen har skrivit det här ännu, så jag får väl ta mitt ansvar:

Klart tjejen kan få ha sex med andra tjejer, bara jag får vara med. :D

Så. Jag tyckte inte tråden var riktigt komplett utan det.

Megatuttarna
2005-02-09, 11:43
När jag skrev sådär så menade jag att jag blir väldigt svartsjuk om dom skulle visa att dom gillar någon annan människa väldigt mycket, dessutom så tål jag inte att man pratar illa om dom heller då ser ja ut såhär-->:insane: *cry*

Du borde bli tillsammans med en tjej i min klass, hon ska bli jurist och försvara djurens rätt bl a!

För övrigt håller jag med om att man urgröper förhållandets betydelse om man nu ska röra sig utanför dess gränser (vilket ett av dem är monogami, för de flesta iaf). Dessa överenskomna "övertramp" kan leda till massa annat och till slut är det, praktiskt sett, inget förhållande.

scythe
2005-02-09, 11:50
Tror inte jag skulle fixa det riktigt. Men om det får deras förhållande att fungera bättre - more power to them!


Hmmm, jag vet ett par (många år sedan nu) där tjejen var bisexuell. De hade en överenskommelse att båda fick strula med tjejer. Till killens fördel, antar jag. :D

PUMPISH
2005-02-09, 12:02
Näää men bara tanken att tjejen kommer hem helt nyk*ullad och doftar annan man och så ska man pussa henne "hej , älskling jag har saknat dig" :MrT:

Tolkia
2005-02-09, 12:11
Hmmm, jag vet ett par (många år sedan nu) där tjejen var bisexuell. De hade en överenskommelse att båda fick strula med tjejer. Till killens fördel, antar jag. :D
Inte nödvändigtvis om tjejen var bisexuell, väl?

Bigbulka
2005-02-09, 12:19
å andra sidan så är det väl ett bättre alternativ än att vara otrogen, för de har ändå bett om lov så att säga...

DET är nämligen nåt som chockat mig mer och mer, hur oerhört vanligt det är att folk är otrogna, tjejer som killar... helt sjukt, och det har fått mig en anings desillusionerad när det gäller förhållanden... trist..
Håller med till fullo.Folk är så äckligt oärliga så man mår illa av det.Om det funkar för folk att ha det så så är det väl bara bra för dom.Så länge de är överens och mår bra av det så.

Garnax
2005-02-09, 12:40
Jag förstår folk som vill ha det så...

Nödvändigtvis behöver inte kärlek ha något med sexuell attraktion att göra
samma sak som sexuell attraktion inte behöver ha något med kärlek att göra.

Jag har vart kär totalt utan fysisk attraktion till denne, jag blev helt enkelt kär med hjärtat inte med hjärnan. Fast jag sa till mig själv att jag finner henne totalt oattraktiv så kunde jag inte sluta tänka på henne iaf och snart var det ett faktum.

Att vi människor inte är monogama är nog rätt bra bevisat för hur många känner ni som blev tillsammans när dom var kanske 20 och sen levde tillsammans tills dom dog? Enligt undersökningar så har väldigt många någon gång vart otrogna...det rör sig om runt 1 på 2-3 i undersökningar med lite yngre personer

Jag tror att det har mycket med att göra hur vi lever i Sverige, det är en del av vad vi lär oss om vad som är rätt eller fel fast det igentligen inte finns något absolut i den frågan.

olika program om Swingers har visats mer och mer, par som har sex med andra par osv. Det finner normalsvensken för väldigt konstigt och alltså fel, men är det fel igentligen?

Är också uppe för debatt om det ska bli lagligt att gifta sig mer flera, att staten inte ska bestämma att den enda formen är tvåsamhet...

Vill två personer leva tillsammans och dela det vardagliga livet med varandra men inte försaka tillfälliga sexuella kontakter med andra människor så tycker jag absolut att dom ska få göra det utan att samhället ser konstigt på det.

Bigbulka
2005-02-09, 12:58
Jag förstår folk som vill ha det så...

Nödvändigtvis behöver inte kärlek ha något med sexuell attraktion att göra
samma sak som sexuell attraktion inte behöver ha något med kärlek att göra.

Jag har vart kär totalt utan fysisk attraktion till denne, jag blev helt enkelt kär med hjärtat inte med hjärnan. Fast jag sa till mig själv att jag finner henne totalt oattraktiv så kunde jag inte sluta tänka på henne iaf och snart var det ett faktum.

Att vi människor inte är monogama är nog rätt bra bevisat för hur många känner ni som blev tillsammans när dom var kanske 20 och sen levde tillsammans tills dom dog? Enligt undersökningar så har väldigt många någon gång vart otrogna...det rör sig om runt 1 på 2-3 i undersökningar med lite yngre personer

Jag tror att det har mycket med att göra hur vi lever i Sverige, det är en del av vad vi lär oss om vad som är rätt eller fel fast det igentligen inte finns något absolut i den frågan.

olika program om Swingers har visats mer och mer, par som har sex med andra par osv. Det finner normalsvensken för väldigt konstigt och alltså fel, men är det fel igentligen?

Är också uppe för debatt om det ska bli lagligt att gifta sig mer flera, att staten inte ska bestämma att den enda formen är tvåsamhet...

Vill två personer leva tillsammans och dela det vardagliga livet med varandra men inte försaka tillfälliga sexuella kontakter med andra människor så tycker jag absolut att dom ska få göra det utan att samhället ser konstigt på det.
Bra sagt!

Yankeee
2005-02-09, 13:06
Näää men bara tanken att tjejen kommer hem helt nyk*ullad och doftar annan man och så ska man pussa henne "hej , älskling jag har saknat dig" :MrT:

Detta säger väl det mesta :MrT:

Styrkebyggare
2005-02-09, 13:35
Jag förstår folk som vill ha det så...

Nödvändigtvis behöver inte kärlek ha något med sexuell attraktion att göra
samma sak som sexuell attraktion inte behöver ha något med kärlek att göra.

Jag har vart kär totalt utan fysisk attraktion till denne, jag blev helt enkelt kär med hjärtat inte med hjärnan. Fast jag sa till mig själv att jag finner henne totalt oattraktiv så kunde jag inte sluta tänka på henne iaf och snart var det ett faktum.

Att vi människor inte är monogama är nog rätt bra bevisat för hur många känner ni som blev tillsammans när dom var kanske 20 och sen levde tillsammans tills dom dog? Enligt undersökningar så har väldigt många någon gång vart otrogna...det rör sig om runt 1 på 2-3 i undersökningar med lite yngre personer

Jag tror att det har mycket med att göra hur vi lever i Sverige, det är en del av vad vi lär oss om vad som är rätt eller fel fast det igentligen inte finns något absolut i den frågan.

olika program om Swingers har visats mer och mer, par som har sex med andra par osv. Det finner normalsvensken för väldigt konstigt och alltså fel, men är det fel igentligen?

Är också uppe för debatt om det ska bli lagligt att gifta sig mer flera, att staten inte ska bestämma att den enda formen är tvåsamhet...

Vill två personer leva tillsammans och dela det vardagliga livet med varandra men inte försaka tillfälliga sexuella kontakter med andra människor så tycker jag absolut att dom ska få göra det utan att samhället ser konstigt på det.


:thumbup: WORD!

Tycker det är egendomligt att sex (som ju bevisligen kan utövas utan att kärlek i konventionell mening finns) automatiskt skall betyda mer än t.ex. tillit, förtroende, gemensamma intressen, värderingar och livsmål. Om inte annat så vittnar det om en statisk och endimensionell bild av förhållanden.

Berge
2005-02-09, 14:24
Nope , skulle nog dumpa henne om förslaget kom på fråga ....

Lillen
2005-02-09, 14:53
Skulle nog inte klara av det.. Men om det finns 2 människor som känner att de kan njuta av sex med en människa som de inte älskar och inte känna sig svartsjuk och orolig av tanken att den andra partnen har sex med någon annan så då är det bra.

Sen kan man ju fråga sig vad det får handla om? En älskare/inna på sidan om eller om det bara får handla om onenightstands? Om det bara får handla om onenightstands så handlar det väl mest om bekreftelse å väldigt lite om sex eller? För hur bra brukar onenightstands vara??

Men för mig personligen så går det då inte alls ihop, sex är mycket bättre och betyder så mycker mer med nån som man älska.

JoelR
2005-02-09, 14:58
Jag har ingen tjej :( men om jag hade så skulle jag aldrig dela den med någon :love:

Yankeee
2005-02-09, 14:59
Jag har ingen tjej :( men om jag hade så skulle jag aldrig dela den med någon :love:

Dela "den"? Inte konstigt att du inte har någon tjej? :)

Bolio
2005-02-09, 15:44
:thumbup: WORD!

Tycker det är egendomligt att sex (som ju bevisligen kan utövas utan att kärlek i konventionell mening finns) automatiskt skall betyda mer än t.ex. tillit, förtroende, gemensamma intressen, värderingar och livsmål. Om inte annat så vittnar det om en statisk och endimensionell bild av förhållanden.


Och jag instämmer med Styrkebyggare och Garnax =) wh0rd. Fattar inte hur den sjuka kopplingen kärlek & sex ens uppfunnits.

jwzrd
2005-02-09, 15:49
Och jag instämmer med Styrkebyggare och Garnax =) wh0rd. Fattar inte hur den sjuka kopplingen kärlek & sex ens uppfunnits.

Om du hade förmågan att känna empati eller andra "svaga" känslor, så hade du kanske kunnat känna kärlek också. Vad sägs om det pungnypet? :D

Slartibartfast
2005-02-09, 15:50
Jag har alltid uppfattat Will Smith som en hyperjuste snubbe som är trogen sin fru i döden.

Man lär sig varje dag.

Bolio
2005-02-09, 15:53
Om du hade förmågan att känna empati eller andra "svaga" känslor, så hade du kanske kunnat känna kärlek också. Vad sägs om det pungnypet? :D

Va? Hur fan kopplade du det där? =)

Jag har väl skitbra förmåga att känna empati och sympati, jag är snelhezt. Varken empati eller sympati är "svaga" känslor heller. Jag tror inte ens på att det finns svaga känslor...

Det jag ville få fram var bara att jag inte såg en naturlig koppling mellan sex och kärlek. Den kopplingen tror jag faktiskt kan vara lite skadlig till och med!

pellepedal
2005-02-09, 16:03
Jag har levt i ett "swingersförhållande".
Inget fel i det. :thumbup:

Herkulez
2005-02-09, 16:04
Jag har alltid uppfattat Will Smith som en hyperjuste snubbe som är trogen sin fru i döden.

Man lär sig varje dag.
han ÄR ju trogen till henne, han går ju inte bakom ryggen på jada eller hur.

Slartibartfast
2005-02-09, 16:06
han ÄR ju trogen till henne, han går ju inte bakom ryggen på jada eller hur.

Jomenvisst.

Menade att jag inte trodde han var en sån knullare.

Metal_boy_
2005-02-09, 16:09
Nej jag är för rädd för könssjukdomar och andra konsekvenser.

JJ
2005-02-09, 16:11
Jomenvisst.

Menade att jag inte trodde han var en sån knullare.

Alltså, du har definitivt tagit skada av söndagsskolan.

Metal_boy_
2005-02-09, 16:17
Alltså, du har definitivt tagit skada av söndagsskolan.

:laugh:

han är för mycke i filmvärlden, men man måsste lära sig skilja på riktiga människor och Grodan Boll

Tolkia
2005-02-09, 16:28
Tycker det är egendomligt att sex (som ju bevisligen kan utövas utan att kärlek i konventionell mening finns) automatiskt skall betyda mer än t.ex. tillit, förtroende, gemensamma intressen, värderingar och livsmål. Om inte annat så vittnar det om en statisk och endimensionell bild av förhållanden.
Well, jag kan ju bara tala för mig själv, men det faktum att jag inte tycker att det skulle kännas vidare lustifikt om den jag hade ett förhållande med delade säng med någon annan vid sidan om innebär ju inte att jag tycker att det skulle kännas bra att/om vederbörande delade värderingar, intressen, tillit, förtroende etc. med någon annan i betydligt större utsträckning än med mig - snarast frågar jag mig varför man skulle ha ett förhållande överhuvudtaget om man inte delade sådant?

Sedan tycker jag att det är lite intressant att personer som är för "friare" förhållanden sexuellt sätt rackar ned på personer som är för "striktare" (eller vad man nu skall kalla det) förhållanden ungefär, för att inte säga exakt på samma sätt som de "striktare" rackar ned på de "friare". Det är ju inte mindre en personlig åsikt att tycka att det är "fel" att "beskära sin partners frihet" än att tycka att det är "fel" att vara "otrogen". Jag försöker inte hävda att endera sidan verkligen skulle ha mer rätt eller fel, jag bara noterar att ståndpunkten och argumentationen i båda fallen faktiskt mest handlar om högst personliga tyckanden.

Herkulez
2005-02-09, 16:29
Alltså, du har definitivt tagit skada av söndagsskolan.
:D

Slartibartfast
2005-02-09, 16:33
Fäck ju all! Jag diggade söndagsskolan.

Will blev ju framröstad av sina kolleger till den mest hyvens familjefadern i Hollywood för inte så länge sen. Jag tycker runtknullandet inte riktigt passar in i den bilden helt enkelt.

Metal_boy_
2005-02-09, 16:36
Fäck ju all! Jag diggade söndagsskolan.

Will blev ju framröstad av sina kolleger till den mest hyvens familjefadern i Hollywood för inte så länge sen. Jag tycker runtknullandet inte riktigt passar in i den bilden helt enkelt.


Allt är inte alltid som det värkar.

Bolio
2005-02-09, 16:36
Jag försöker inte hävda att endera sidan verkligen skulle ha mer rätt eller fel, jag bara noterar att ståndpunkten och argumentationen i båda fallen faktiskt mest handlar om högst personliga tyckanden.

Jag försöker säga detsamma till alla ni som ogillar seriemord, men det verkar inte funka :/

JA TOLKIA DET ÄR EN ALLDELES UTMÄRKT JÄMFÖRELSE. OCH JA DU HAR RÄTT. MEN DET HAR JAG MED.
=)

Slartibartfast
2005-02-09, 16:37
Allt är inte alltid som det värkar.
Det var det som jag lärde mig.

Metal_boy_
2005-02-09, 16:40
Det var det som jag lärde mig.

Ok :)



och ja jag stavade fel i mitt inlägg men jag är på tjejens användare där jag hela tiden loggas ut och då ej kan nå editknappen av nån lustig anledning.

Tolkia
2005-02-09, 16:42
... JA DU HAR RÄTT. MEN DET HAR JAG MED.
=)
Det vore mig fjärran att ens överväga att bestrida det sista, ovedersägliga faktum ... säkert att det skulle vara "men" där och inte "eftersom" ? :D

Bolio
2005-02-09, 16:43
Det vore mig fjärran att ens överväga att bestrida det sista, ovedersägliga faktum ... säkert att det skulle vara "men" där och inte "eftersom" ? :D

Nä kompis, du vet ju att jag är Gud. Men förstår du var jag vill komma? Jag tyckte alltså att du skrev något skitbra. Du har helt och hållet rätt. Jag ville bara utveckla ditt inlägg till att gälla mer saker. =)

Förövrigt har jag legat med Arne Persson.

Metal_boy_
2005-02-09, 16:47
Förövrigt har jag legat med Arne Persson.



:laugh:

RobbeliRobban
2005-02-09, 16:50
Kom på en sak. Även i ett förhållande äger man ju inte varandra, man har ju en slags tyst överenskommelse om tillit och trohet, TVINGAR man partnern till trohet så är det ju fel, det kan väl all gå med på. Men måste man be om tillåtelse, och kan få både positivt och negativt svar på det (-Nej inte hon hon är alldeles för snygg/ inte han heller han har för stora biccar/ hon, den skatan, hon går bra om ni inte kör med dildo/ han går bra för han är klent utrustad) äger man inte sin partner då?

Tolkia
2005-02-09, 16:52
Jag ville bara utveckla ditt inlägg till att gälla mer saker. =)
Jo, jag förstod nog piken fast den var fin, som man brukar säga.
Förövrigt har jag legat med Arne Persson.
Hade du en tjej då, så att det skall räknas som otrohet, eftersom du tar upp det i just den här tråden ...? :D

Bolio
2005-02-09, 16:52
Kom på en sak. Även i ett förhållande äger man ju inte varandra, man har ju en slags tyst överenskommelse om tillit och trohet, TVINGAR man partnern till trohet så är det ju fel, det kan väl all gå med på. Men måste man be om tillåtelse, och kan få både positivt och negativt svar på det (-Nej inte hon, inte han heller, hon går bra om ni inte kör med dildo, han går bra för han är klent utrustad) äger man inte sin partner då?

Jo, hela idén med monogama förhållanden är ju att äga partnerns sexualitet. Man går ju till och med så långt att säga att partnern inte får bli kåt på andra. Det är lite som med Pol Pot och Stalin: man får inte ens tänka på ett visst sätt!

Bolio
2005-02-09, 16:54
Jo, jag förstod nog piken fast den var fin, som man brukar säga.

Hade du en tjej då, så att det skall räknas som otrohet, eftersom du tar upp det i just den här tråden ...? :D

"Piken"? Det var ingen pik, sluta vara så himla defensiv. Jag håller ju med dig.

Jag har ingen tjej nä, jag har DÄREMOT även legat med jwzrd! Men det är en helt annan historia. =)

RobbeliRobban
2005-02-09, 16:54
Jo, hela idén med monogama förhållanden är ju att äga partnerns sexualitet. Man går ju till och med så långt att säga att partnern inte får bli kåt på andra. Det är lite som med Pol Pot och Stalin: man får inte ens tänka på ett visst sätt!

Jo men min poäng var, att även om man inte är monogam, men ändå måste be om tillåtelse är det då så mycket friare? man äger väl den andres sexualitet då med?

Bolio
2005-02-09, 16:57
Jo men min poäng var, att även om man inte är monogam, men ändå måste be om tillåtelse är det då så mycket friare, man äger väl den andres sexualitet då med?

Jo, ifall man måste "be om tillåtelse". Ifall man däremot _kommer fram_ till saker tillsammans är det en helt annan sak. Förstår du hur jag tänker? Vi säger att du och jag är ihop och du vill ligga med Slartibartfast, och så frågar du mig ifall det går bra. Ifall jag säger "nej" och förklarar varför inte (han har stor snopp och jag får dåligt självförtroende), och du accepterar det och tänker om (inte av rädsla för att jag ska göra något åt saken, utan av hänsyn och respekt) - då är det inte en fråga om att äga din sexualitet.

jwzrd
2005-02-09, 17:32
"Piken"? Det var ingen pik, sluta vara så himla defensiv. Jag håller ju med dig.

Jag har ingen tjej nä, jag har DÄREMOT även legat med jwzrd! Men det är en helt annan historia. =)

Du har inte legat med mig, det är jag som.. er.. stått bakom dig!

Bolio
2005-02-09, 17:43
Du har inte legat med mig, det är jag som.. er.. stått bakom dig!

Och du litar fortfarande på Bubba? =)

Jag vill gärna minnas att "Ben Dover" inte var ditt riktiga namn =)

aliquis
2005-02-09, 18:45
ne

mmartin
2005-02-09, 19:02
tror personligen inte sådana förhållande håller speciellt bra... skulle nog bara bli strul! :D

är det så vanligt då med swingers? swingers tillhör väl nått väldigt ovanligt, eller väldigt dolt kanske i förhållanden...

pellepedal
2005-02-09, 22:56
tror personligen inte sådana förhållande håller speciellt bra... skulle nog bara bli strul! :D

är det så vanligt då med swingers? swingers tillhör väl nått väldigt ovanligt, eller väldigt dolt kanske i förhållanden...

Betydligt vanligare än du tror.
kan garantera att du har några i din bekantskapskrets utan att du vet om det.

Fatalist
2005-02-09, 23:00
SKulle bli dumpen direkt om frågan kom på tal *slap*

mmartin
2005-02-10, 00:06
Betydligt vanligare än du tror.
kan garantera att du har några i din bekantskapskrets utan att du vet om det.

jaså? hur tusan funkar de där träffarna, e det som de visar det på tv där man kommer dit som ett par och sen gökar man runt i ett hus med typ 30-40 pers? f-n värsta gangbangen ju :D

förresten du hade ju erfarenheten, är det verkligen många snygga tjejer på sånt? man tror ju mer att det rör sig om äldra människor, kanske min förutfattade mening bara..

pellepedal
2005-02-10, 11:54
jaså? hur tusan funkar de där träffarna, e det som de visar det på tv där man kommer dit som ett par och sen gökar man runt i ett hus med typ 30-40 pers? f-n värsta gangbangen ju :D

förresten du hade ju erfarenheten, är det verkligen många snygga tjejer på sånt? man tror ju mer att det rör sig om äldra människor, kanske min förutfattade mening bara..

Oftast träffar man bara en extra person eller ett par hemma hos sig eller dom.

Jag har bara träffat ungt och fräscht folk.

palme
2005-02-11, 12:50
Jag hade inte velat det,men hade det hänt hade jag ändå stannat kvar för barnens skull!Men nu behöver jag inte oroa mig för han skulle aldrig vara otrogen! :)

Ja fucka upp det för barnen gör det...

Tror du de mår bättre av att bo med 2 föräldrar som mår dåligt eller i ett växelvisboende där alla är glada?

Ungefär som att man måste gifta sig för att tjejen blivit gravid...

jwzrd
2005-02-11, 13:29
Och du litar fortfarande på Bubba? =)

Jag vill gärna minnas att "Ben Dover" inte var ditt riktiga namn =)

Jag tyckte att Semen Stains verkade vara konstigt namn, tom för någon lika ful som du :D

Herkulez
2005-02-11, 13:51
Ja fucka upp det för barnen gör det...

Tror du de mår bättre av att bo med 2 föräldrar som mår dåligt eller i ett växelvisboende där alla är glada?

Ungefär som att man måste gifta sig för att tjejen blivit gravid...
:thumbup:

Jay-Z
2005-02-11, 14:26
Ja fucka upp det för barnen gör det...

Tror du de mår bättre av att bo med 2 föräldrar som mår dåligt eller i ett växelvisboende där alla är glada?

Ungefär som att man måste gifta sig för att tjejen blivit gravid...

:thumbup:

mangs
2005-02-11, 14:41
En fråga man kan ställa sig är hur man skulle må om ens älskling skulle vara otrogen/ ha sex med någon annan?

Jag tycker man kan dela upp frågan i två delar.

Att vara otrogen innebär ett stort svek vilket innebär att ens partner inte kan lita på en.

Har man ett förhållande där det är ok att ha andra tillfälliga sängpartners så är ju knappast personen otrogen. Otrohet handlar därför om svek och förhållandet kan ta slut om någon av parterna inte klarar av att hantera denna situation. Jag skriver båda parterna för det kan även vara så att den som varit otrogen inte klarar av att se sin partner i ögonen efter en sådan händelse.

Den andra delen i det hela är sexet. Skulle du klara av att tänka på att din partner varit tillsammans med andra under tiden ni varit ihop. bara tanken på att se detta skulle ju få en att äcklas och må dåligt.

Är det ett förhållande där båda parterna tycker det är ok att ****** runt så innebär ju inte sexet otrohet men det kan ändå innbära svartsjuka etc. som til lslut kan innebära att förhållandet tar slut.


Jag vet inte vilken del som skulle vara värst för mig om jag kom på att min fru var otrogen, det totala sveket eller att äcklas över tanken på att hon njutit och gjort det mest privata med någon annan. Båda sakerna skulle få mig att må oerhört dåligt och jag hade säker känt mig otillräcklig vilket sänkt mig som människa för en lång framtid.

Nu är det dock så att jag vet till 100% att min fru aldrig kommer vara otrogen och hon kan lita på mig till 100% :love: så jag kommer inte ha detta problemet men man kan ju tänka sig hur det skulle vara att bli bedragen. jag lider verkligen med er som blivit det och hoppas att ni inte tagit det lika hårt som jag skulle göra. *cry*

mmartin
2005-02-11, 14:49
En fråga man kan ställa sig är hur man skulle må om ens älskling skulle vara otrogen/ ha sex med någon annan?

Jag tycker man kan dela upp frågan i två delar.

Att vara otrogen innebär ett stort svek vilket innebär att ens partner inte kan lita på en.

Har man ett förhållande där det är ok att ha andra tillfälliga sängpartners så är ju knappast personen otrogen. Otrohet handlar därför om svek och förhållandet kan ta slut om någon av parterna inte klarar av att hantera denna situation. Jag skriver båda parterna för det kan även vara så att den som varit otrogen inte klarar av att se sin partner i ögonen efter en sådan händelse.

Den andra delen i det hela är sexet. Skulle du klara av att tänka på att din partner varit tillsammans med andra under tiden ni varit ihop. bara tanken på att se detta skulle ju få en att äcklas och må dåligt.

Är det ett förhållande där båda parterna tycker det är ok att ****** runt så innebär ju inte sexet otrohet men det kan ändå innbära svartsjuka etc. som til lslut kan innebära att förhållandet tar slut.


Jag vet inte vilken del som skulle vara värst för mig om jag kom på att min fru var otrogen, det totala sveket eller att äcklas över tanken på att hon njutit och gjort det mest privata med någon annan. Båda sakerna skulle få mig att må oerhört dåligt och jag hade säker känt mig otillräcklig vilket sänkt mig som människa för en lång framtid.

Nu är det dock så att jag vet till 100% att min fru aldrig kommer vara otrogen och hon kan lita på mig till 100% :love: så jag kommer inte ha detta problemet men man kan ju tänka sig hur det skulle vara att bli bedragen. jag lider verkligen med er som blivit det och hoppas att ni inte tagit det lika hårt som jag skulle göra. *cry*

mkt bra skrivet :thumbup: