handdator

Visa fullständig version : Er obehagligaste nätupplevelse?


Slartibartfast
2005-02-09, 09:16
Vad är det obehagligaste ni råkat ut för på nätet?

Om man räknar bort de gånger jag nästan torskat för att porrsurfa på jobbet så hände en äcklig sak för nån vecka sen.

Jag skulle kolla ifall jag hittade nånting om den finske sprintern Markus Pöyhönens träningsprogram på nätet, så jag skrev in hans namn på google och öppnade några länkar.

En av länkarna visade sig vara ett diskussionsforum för pedofiler. Alla hade avatarer på åttaåriga pojkar med bara överkroppar. Det var svinäckligt! Frågeställningen i tråden jag hamnade i var "tänder ni alls på vuxna eller är det bara barn?" *brrrrr* *grr* Är det lagligt med såna forum?

Det var i alla fall en som sade att han/hon diggar Markus Pöyhönen som är finsk sprinter, men annars är det bara barn som gäller.

Kan säga att jag ränsade cookies ganska noggrant efter det.

Garnax
2005-02-09, 09:29
Jag hade skickat en anmälan om länken...

Sitter man och diskuterar något som det lär polisen om dom vill kunna spåra dom och bevaka dom för att sedan göra tillslag och säkert hitta ditten och datten hos flera...

Officer
2005-02-09, 09:31
Jag satt och funderade nu, om man inte skulle gå och joina ett sånt forum som "unge" så att säga. Fresta några pedofiler och sedan stämma möte nånstans efter ett tag (skicka massa fejkbilder förstås). Iofs är det väl olagligt, uppmaning till brott eller vad fan det heter. Men jag tänkte mest på Egen Lösning vid det här fallet..

Slartibartfast
2005-02-09, 09:31
Borde jag söka upp sidan igen och anmäla den? Hur gör man då?

Jay-Z
2005-02-09, 10:30
Jag satt och funderade nu, om man inte skulle gå och joina ett sånt forum som "unge" så att säga. Fresta några pedofiler och sedan stämma möte nånstans efter ett tag (skicka massa fejkbilder förstås). Iofs är det väl olagligt, uppmaning till brott eller vad fan det heter. Men jag tänkte mest på Egen Lösning vid det här fallet..

Jag följer med.

z_bumbi
2005-02-09, 10:46
Borde jag söka upp sidan igen och anmäla den? Hur gör man då?

Polisen

eller

http://www.rb.se/sv/OmRaddaBarnen/Varverksamhet/Hotline/

Bigbulka
2005-02-09, 12:39
Anmäl de äckliga svinen!

Tricklev
2005-02-09, 12:41
Verkar inte som någon mer än slarti har hemska upplevelser på nätet.

Och ja, anmäll dom! :thumbup:

Garnax
2005-02-09, 12:46
Borde jag söka upp sidan igen och anmäla den? Hur gör man då?

Kan du hitta den igen så tycker jag absolut att du ska göra det...

Själv finner jag inget fel om man får möjlighet att "locka" en pedofil till en diskret plats för att sedan ge honom en redig misshandel.

Skulle han försöka polisanmäla händelsen lär han vara idiot...

Där lagen inte gör vad den kan får man hjälpa den lite på traven...

AnimalGen, det är vad sånna som jag menar med att ska man slå så ska det vara för ett gott syfte...alltså inte respekt och annat jöns...

z_bumbi
2005-02-09, 12:47
Verkar inte som någon mer än slarti har hemska upplevelser på nätet.

Jag har också hamnat på en pedofilsida, det var minst 5 år sen och jag ångrar fortfarande att jag inte anmälde den.
Gör inte om det misstaget!

Hades
2005-02-09, 12:55
Länktips: http://www.perverted-justice.com/

scythe
2005-02-09, 13:03
Länktips: http://www.perverted-justice.com/

http://www.perverted-justice.com/pedopics/mcmkay.jpg

hmmmm

bubbe
2005-02-09, 13:10
Borde jag söka upp sidan igen och anmäla den? Hur gör man då?

maila hit, beskriv vad du har hittat, länkar mm.

childabuse@rkp.police.se

Pez
2005-02-09, 13:24
Boys n' girls.. nu är det väl den finska polisen som ska kontaktas, rädda barnens finska/internationella kontor osv..? Eller är sidan svensk Slarti?

Slartibartfast
2005-02-09, 15:53
Boys n' girls.. nu är det väl den finska polisen som ska kontaktas, rädda barnens finska/internationella kontor osv..? Eller är sidan svensk Slarti?

Nej, den är amerikansk, tror jag. Kan jag PM:a dig länken om jag hittar den så kan du göra anmälan?

Metal_boy_
2005-02-09, 15:57
ush fan va äckligt.

z_bumbi
2005-02-09, 15:59
Nej, den är amerikansk, tror jag. Kan jag PM:a dig länken om jag hittar den så kan du göra anmälan?

Klicka på länken som jag la in, där finns ett länk vidare så att du kan direktrapportera det via nätet.
Jag tvivlar starkt på att svenska rädda barnen inte tar hand om tipset bara för att du sitter i Finland, inte heller polisen i Sverige hoppar över det tipset skulle jag tro.

Slartibartfast
2005-02-09, 16:02
Klicka på länken som jag la in, där finns ett länk vidare så att du kan direktrapportera det via nätet.
Jag tvivlar starkt på att svenska rädda barnen inte tar hand om tipset bara för att du sitter i Finland, inte heller polisen i Sverige hoppar över det tipset skulle jag tro.

Ok. tack.

Jag tycks inte hitta skiten nu tyvärr. Ska söka vidare en stund.

Pez
2005-02-09, 16:15
Klicka på länken som jag la in, där finns ett länk vidare så att du kan direktrapportera det via nätet.
Jag tvivlar starkt på att svenska rädda barnen inte tar hand om tipset bara för att du sitter i Finland, inte heller polisen i Sverige hoppar över det tipset skulle jag tro.
Tipset tas nog emot och läggs in till den internationella övervakningen/samarbete eller hur det nu funkar. Om den inte redan granskas - siten alltså.
Tänkte mest att det skulle bli lättare för slarti med kontakt osv...

Slartibartfast
2005-02-09, 16:24
SÅ! Nu har jag anmält sidan. Jag kollade inte så noga vad som fanns på den, så jag vet inte om det förekom bilder på nakna barn, men det jag såg räckte gott och väl för en anmälan.

Tack för mig. Nu går jag och spyr en skvätt.

bubbe
2005-02-09, 16:26
Bra gjort!

victor_n
2005-02-09, 18:05
riktigt bra gort slarti :thumbup: