handdator

Visa fullständig version : Fairing complete diet?


Faust
2005-02-08, 23:24
undrar om det är något att :eating: .. har inte tid eller ork att lägga upp ett matschema :em: .. så ja tyckte att de borde va lättare å äta måltids ersättare iställe.. å kompletera med mat ibland? eller är vikten man tappar bara vätska och muskler? istället för fett...

tequilla
2005-02-08, 23:37
undrar om det är något att :eating: .. har inte tid eller ork att lägga upp ett matschema :em: .. så ja tyckte att de borde va lättare å äta måltids ersättare iställe.. å kompletera med mat ibland? eller är vikten man tappar bara vätska och muskler? istället för fett...


Har testat lite olika måltidsersättare och de har alltid varit samma sak. Man tröttnar efter några dagar, man är hunglig och eftersom man har tryckt i sig en drink så får man inte äta lika mycket.

Tycker att det är bättre att äta vanlig mat fast mindre, du måste fylla ut magsäcken med något.

Klo
2005-02-09, 00:12
Det kan väll ändå inte vara meningen att du ska komplettera med mat?
Snarare komplettera maten med kosttillskott! Som ett snabbt mellanmål kanske om du har ont om tid?

Kolla den här guiden för hjälp med vad du ska käka: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881&highlight=deff+guide

tequilla
2005-02-09, 00:16
Bättre med en macka och proteindrink.. man blir lite mätt iaf

Faust
2005-02-09, 11:53
Tycker att det är bättre att äta vanlig mat fast mindre, du måste fylla ut magsäcken med något

okej.. hmm får väl försöka.. men vad skulle det va isf?? vatten?

tequilla
2005-02-09, 11:56
okej.. hmm får väl försöka.. men vad skulle det va isf?? vatten?

Du missuppfattade mig lite. När du går på diet så får du äta mindre mängd mat för att gå ner. Varför då byta ut den lilla mängden du får äta mot en måltidsersättare?
Ta en frukt och proteindrink så mättar det mer än MPR(?) sammt att det är billigare.

Peter
2005-02-09, 12:30
tequilla: Att proteindrink och macka skulle mätta mer än motsvarande kalorimängd från Complete Diet håller jag inte alls med om. Complete diet mättar bättre än MRP och proteindrinkar.

Faust: Blir lite fel att förlita sig på en måltidsersättare för att man inte har tid och ork att lägga upp ett kostschema eftersom man knappast kan leva på Complete diet hela livet. Så att äta rätt kalorimängd och rätt sammansättning måste du vänja dig vid i vilket fall som helst. Har man däremot dålig koll på hur mycket och vad man bör äta är det en utmärkt metod att till en början lägga kraften på att få ihop 1-2 riktigt sammansatta måltider och byta ut 1-2 måltider mot complete diet. Efter ett tag går maten av sig självt och du kan då helt övergå till mat för att behålla din nya lägre vikt.

Faust
2005-02-09, 17:30
aha.. okej.. jag får väl försöka få fingranra ur :booty: å fixa ihop nå riktiga maträtter då...

Baha
2005-02-10, 09:56
säkert inte optimalt OPTIMALT

men skulle det inte funka helt ok att äta typ 1-2 riktiga mål och sen 4-5 typ complete diet om dagen?

på sätt o vis rätt skönt

KIRE
2005-02-10, 11:17
säkert inte optimalt OPTIMALT

men skulle det inte funka helt ok att äta typ 1-2 riktiga mål och sen 4-5 typ complete diet om dagen?

på sätt o vis rätt skönt

Det fungerar ju om du får i dig en energimängd och energifördelning som
passar för dina träningsmål och energiförbrukning. Men det är inte att rekommendera alls.

Men testa en vecka så inser du själv att du vill ha mat istället sedan :)

zipper
2005-02-11, 23:40
Jag har något emot frukost, så tar complete diet ibland, känner mig hur mätt som helst till nästa måltid, som då ligger efter lunchen