handdator

Visa fullständig version : Knepig träningsvärk efter sömnlös natt


Max
2005-02-08, 21:42
Igår tränade jag ben och vader. Sen sov jag dåligt, max 5 h, till och från. När jag vaknade i morse så hade jag inte min vanliga "sköna" benträningsvärk utan mer konstig värk i bena, känner inget när jag trycker på bena utan bara när jag rör på dom. Har ni känt nåt liknande, ingen vanlig träningsvärk altså, är det resultatet av dålig sömn och återhämtning?

Tolkia
2005-02-08, 23:20
Jag har ibland nätter då jag av någon anledning inte kan sova, och dagen efter brukar jag ofta ha diffust "ont i kroppen", vilket jag alltid har tolkat som just kroppen diskreta klagomål på att jag inte lät den vila som den hade behövt natten innan. Jag brukar också tycka att det känns mest i benen; de blir allmänt stumma, tunga och "kryper" gärna lite - vet dock inte om det kanske bara beror på att benen är de kroppsdelar man använder mest så att man helt enkelt känner av att de inte är utvilade mer än vad man känner av övriga kroppen.

Griip
2005-02-08, 23:25
Kommer bergis imorrn ska du se :)

fothermucker
2005-02-08, 23:25
Hade precis samma idag från gårdagens benpass då jag sov dåligt i natt. Ibland kan jag få feber med - av träningsvärken tror jag.


Edit: Dock känns det som om träningsvärken kommer krypande nu...aj!

Max
2005-02-09, 17:11
Jo, nu har jag fått den "äkta" träningsvärken, men inte lika mycket som i vanliga fall. Och den skumma känslan är borta efter en vanlig natt.

Fatalist
2005-02-09, 18:14
Vad är det här? Jag hade exakt samma problem inatt också, och har inte alls den träningsvärk jag borde ha sen gårdagens benpass :D