handdator

Visa fullständig version : träning direkt efter skolan...

invictus
2005-02-08, 19:35
dem dagar ja tränar så brukar ja inte orka cykla hela vägen hem å sen dra å träna efter det...så ja brukar dra å träna direkt efter skolan *flex*

men då har ja ju inte ätit något förutom nån liten frukt innan ja ska träna,,,
så ja undrar ifall de är lungt att ta t ex en vassleprotein drink direkt innan ja går in på gymmet lr ifall ja kan ta den innan ja tar bussen hem men då blir d typ en timme innan träning?

nått annat förslag på hur ja kan få i mig de ja behöver innan träningen? :confused:

AnimalGen
2005-02-08, 19:37
Drick det inna du börjar gå mot gymet.

Zakath
2005-02-08, 19:39
Ta halva efterträningdrinken innan, halva efter.

Ta med dig ett mål mat till skolan, det är inte svårt. Vad som helst går bra, typ 5 bananer eller nåt :D

Baan
2005-02-08, 19:39
behöver du något innan träningen? tränade i tre år efter skolan på gymnasiet och det var skönast träna på fastande/tom mage faktiskt. Åt jag något före så var det bara "i vägen".

Men om du måste så är ett bra sätt satsa på ca 20gram protte före och något liknande efter passet, tycke du tar lite kollisar med det också så det inte går åt smo billig energi istället, dte är ju bara dumt

skaparn
2005-02-08, 23:55
behöver du något innan träningen? tränade i tre år efter skolan på gymnasiet och det var skönast träna på fastande/tom mage faktiskt. Åt jag något före så var det bara "i vägen".

Mycket kloka ord! Jag ser till äta ordentligt tidigare på dagen, mat i magen är kraftigt prestationsförsämrande i mitt fall.

Weird
2005-02-09, 09:42

Men om du måste så är ett bra sätt satsa på ca 20gram protte före och något liknande efter passet, tycke du tar lite kollisar med det också så det inte går åt smo billig energi istället, dte är ju bara dumt
tycker det är värdelöst att träna på tom mage jag mår illa av hunger

JoelR
2005-02-09, 15:29
tycker det är värdelöst att träna på tom mage jag mår illa av hunger

Jag håller med. Känns som man inte presterar något alls.

Grisen
2005-02-09, 17:51
Frukt, drickyogurt, mackor med pålägg, mjölk o s v.

Sen om du inte är så hungrig kan du dra en proteindrink med snabba kolhydrater alldeles innan passet.

invictus
2005-02-09, 18:39
okej ja testar mig fram lite smått... *flex*