handdator

Visa fullständig version : Gör ni något åt era hudförhårnader?


physique
2005-02-08, 17:14
Nu när jag börjat köra marklyft varje ryggpass så har jag fått feta hudförhårdnader precis under ringfingrarna. När man kör och greppet börjar bli trött så rivs det lätt på/runt om förhårdnaderna. Sen trycks de in i hadenen med och gör mycket ont.

Så gör ni nått särskilt åt era händer eller kör ni bara på och får ont? Funderade på om man skulle skära ner hudklumparna lite med ett rakbland efter att man spolat händerna i varmvatten ett tag (för att göra huden mjukare).

Spyder
2005-02-08, 17:27
Haha nej för fan, de kallas valkar..
Alla får såna !
Om du vill va lite kärringaktig av dig kan du ju
alltid börja använda handskar, dom kan hjälpa lite..

AngelLove
2005-02-08, 17:36
haha... "att vara kärringlik"
hjälper med handskar iaf om du vill slippa valkarna... *flex*

btw, hur skönt kan det vara för en tjej med en kille med sådana valkar ??? är nog hellre feminim på gymmet då *skratt*

Baan
2005-02-08, 17:37
haha... "att vara kärringlik"
hjälper med handskar iaf om du vill slippa valkarna... *flex*

btw, hur skönt kan det vara för en tjej med en kille med sådana valkar ??? är nog hellre feminim på gymmet då *skratt*

det är klart kör du något skumt som "örfila varann för upphetsning" så är det säkert skönare med mjukare händer.

Mall
2005-02-08, 17:42
Det är väl aldrig mysigt att bli smekt av ngt som känns som sandpapper? :rolleyes:

Spiffy
2005-02-08, 17:49
skära eller riva av dem fungera bra för mig. Har inga sandpapper till händer i alla fall.

Mart|n
2005-02-08, 18:06
Om dom redan har lossnat lite så äter jag upp dom eller drar av dom. Ibland blir det kräm.

Nemesis
2005-02-08, 18:19
Om dom redan har lossnat lite så äter jag upp dom. Ibland blir det kräm.

Om du ska göra kräm av valkarna rekomenderar jag att svälja ned den med mjölk. Ett schysst vassleprotein vid sidan om borde du också ha till hands för en optimal måltid. :D

Zakath
2005-02-08, 18:22
Jag brukar riva loss dem mellan passen, så dem håller sig mjuka. Aldrig slitit av en valk så att det börjat blöda!

TTT
2005-02-08, 18:23
Dom slits sönder av sig själva om passet är tillräckligt hårt. ;)

Griip
2005-02-08, 18:27
Håller med Spyder. För att förhindra att valkarna slits bort av sig själv eller kan slitas bort för huvud taget så kan man ju alltid ge fan i att pilla bort dem förutom när det redan är "sönder". Håller du på och "pajjar" valkarna hela tiden kommer dem aldrig bli hårda och du kommer alltid ha ont.

Zakath
2005-02-08, 18:37
Håller med Spyder. För att förhindra att valkarna slits bort av sig själv eller kan slitas bort för huvud taget så kan man ju alltid ge fan i att pilla bort dem förutom när det redan är "sönder". Håller du på och "pajjar" valkarna hela tiden kommer dem aldrig bli hårda och du kommer alltid ha ont.



Smaaaaaart....

Det är när dem blir hårda som dem kan slitas av så det börjar blöda/gör ont *uppdate*

Mart|n
2005-02-08, 18:38
Om du ska göra kräm av valkarna rekomenderar jag att svälja ned den med mjölk. Ett schysst vassleprotein vid sidan om borde du också ha till hands för en optimal måltid. :D

Haha :D Nä jag äter inte upp dom. Syftade på handkräm :P

Mikeman
2005-02-08, 18:38
Ähh..Det är bara manligt med valkar! :cool:

Fast det klagas ju en del här hemma att man rivs. *rolleyes*

physique
2005-02-08, 18:43
ja valkar heter det! satt och tänkte på att det borde finnas ett lättare ord än hurförhårdnader, fick visst hjärnslapp *rolleyes*

skar av en bit nu iaf så förhoppningsvis blir det PB nästa markpass :thumbup:

Lucas
2005-02-08, 18:43
Dremel nångång då dom är för stora.

Griip
2005-02-08, 19:47
Smaaaaaart....

Det är när dem blir hårda som dem kan slitas av så det börjar blöda/gör ont *uppdate*

Snackar om när huden blir hård. Om du klättrat nån gång eller känner någon klättrare så kan du glo på hans händer, stenhårt! En gammal tränade hade helt svarta valkar som var jättehårda :hbang:

Fatalist
2005-02-08, 20:04
Nej - de är ganska trevliga att pilla på på samhällskunspen *kissass*

kal_erixon
2005-02-08, 20:24
du greppar stången "fel".
"stryk" händerna runt stången när du ska greppa så inga hudveck uppstår där valkarna bildas. jag hade valkar tidigare innan jag börja greppa stången på detta vis och nu har jag inte ens lösskinn där.

lauria
2005-02-08, 20:35
Jag brukar ta nån hand-kräm av morsan :thumbup:

spacedog
2005-02-08, 20:37
Rakblad låter drastiskt, kan du inte använda en fotfil och slipa ned dem?

physique
2005-02-08, 21:02
Rakblad låter drastiskt, kan du inte använda en fotfil och slipa ned dem?

Har bara rakblad tyvärr.

Att unvika hudveck när man greppar stången låter smart. Får prova det.

cosmo
2005-02-08, 21:09
kan inte sluta att slita upp dom för mycket så det börjar blöda

Weird
2005-02-08, 21:25
tog och klipte lite i dom med nagelsaxen funkade skit bra. var ganska kul med :devil:

sunkan
2005-02-08, 22:01
brukar bli att man tar fram fotfilen och filar ner dem när det börjar klagas allt för mycket :D

Tolkia
2005-02-08, 23:16
Smörj, smörj, smörj ...! Ju torrare man är, detso värre blir valkarna - och desto värre (vassare) känns de att ta på, plus att risken för sprickor etc, (aj!) ökar. Helosansalva rekommenderas.

raZmus
2005-02-09, 09:34
Fotfil när du duschar
Handcreme
Handskar

- ante
2005-02-09, 10:03
Klöser bort dom då dom är på väg att gå sönder.
Oftast bara det övre lagret som lossnar.

FinnPower
2005-02-09, 14:07
Var tvungen att läsa två gånger, tyckte det stod förhudhårdnader :em:

Jag har absolut inga problem med sånt, fastän jag föredrar att dra mark med en stång som har bra grepp. Inga släta stänger här, för då ramlar stången ur nävarna på tyngre vikter... *j-vla kärringhänder*

Jag är öm som tusan i nävarna efter markpassen men har ännu inga valkar som är nåt att skryta med.

Bao-Bao
2005-02-09, 19:27
Är det bara jag som strävar efter att få valkar i händerna? Är så glad att huden börjat bli iallafall en aning hårdare.

Big_Vik
2005-02-09, 21:46
Är det bara jag som strävar efter att få valkar i händerna? Är så glad att huden börjat bli iallafall en aning hårdare.

Tyckte det var kul i början, men efter kraftig blodutgjutelse var det roliga över ;) Min kompis fick förresten infektion i handen p.g.a. detta.

nu använder jag röda trädgårdshandskar av läder, med avklippta fingrar. Kärring? Största styrkelyftaren har exakt likadana. :) Bara i väntan på att greppet ska hinna ikapp såklart, är en låång väg kvar. (nu påminnde ni mig om mitt Grippers-pass)

Det Kalle säger kan hjälpa om man har hyfsad greppstyrka, för mej alltså inte. :(