handdator

Visa fullständig version : bruna bönor efter träning?


hassezilla
2005-02-08, 12:20
Sitter och håller i en signum korv med bruna bönor och undrar precis som rubriken lyder, okej att käka denna efter en timmas gympass? Normalt kör jag med bröd, potatis, potmos och dyl. näringsvärde/100g: 120kcal, protein 5g, kolhydrat24g,fett0,5g. en 500 grams korv ger alltså 120g kolhydrat. Ser att den innehåller sirap, så det kanske inte är spec nyttigt? Tillägger att jag försöker dieta.

Junior
2005-02-08, 12:24
Det finns bättre saker att stoppa i sig efter träningen (saker du redan räknat upp t.ex., snabbare kolhydrater..).

Det är dock många gånger bättre att äta de där bönorna än att inte äta något alls.

King Grub
2005-02-08, 12:35
Just efter träning är det en fördel med högt GI, inte lågt som i bönor.

hassezilla
2005-02-08, 14:10
Det finns bättre saker att stoppa i sig efter träningen (saker du redan räknat upp t.ex., snabbare kolhydrater..).

Det är dock många gånger bättre att äta de där bönorna än att inte äta något alls.
Ja naturligtvis är det bättre, men vem skippar maten efter träning? :D Det var menat som en ersättare för bröd, potmos osv. osv.

hassezilla
2005-02-08, 14:12
Just efter träning är det en fördel med högt GI, inte lågt som i bönor.
Men kan man käka denna annars under dagen då? Som sagt såg jag ju ingrediensen sirap, då kanske det bara är en massa socker tillsatt i just färdiga bruna bönor som denna förp? eller är större delen kolhydrat som anges på förpackningen kolhydrat från själva bönorna?

King Grub
2005-02-08, 14:20
Innehållet i förpackningen är förhållandevis lågglykemiskt som helhet, men sirapen i sig blir ju inte bättre för det. Koka själv, om du vill kunna bestämma sockermängden. :)

hassezilla
2005-02-08, 14:29
Innehållet i förpackningen är förhållandevis lågglykemiskt som helhet, men sirapen i sig blir ju inte bättre för det. Koka själv, om du vill kunna bestämma sockermängden. :)
Ok. då drar man alltså slutsatsen att färdigkokta bönor som denna förp inte är spec bra deffmat. tack och bock.