handdator

Visa fullständig version : Forumkrascher m.m


Zakath
2005-02-07, 20:36
Jag tycker att det här börjar bli ohållbart!

Flera gånger om dagen kraschar forumet och det går extremt långsamt att komma fram/det går inte alls att komma fram. Det är inte acceptabelt!

Forumet växer och bör anpassa sig därefter, skaffa en snabbare server.

Eller är jag ensam om att uppleva detta?

Frantic
2005-02-07, 20:40
För mig har det bara hänt ett fåtal ggr och jag är ändå inne här ett par ggr per dag. Men jag kanske har tur och är här när det inte kraschar...?

sunkan
2005-02-07, 21:02
har börjat märka av det jag med på senare det (dem senaste veckorna).
Inget jag direkt stör mig jättemycket på men.

btw: :bow: till alla mods som gör forumet möjligt

Zakath
2005-02-07, 21:04
För att förtydliga så vet jag att det inte är modsens fel, de gör ett toppenjobb. Jag kanske överreagerar lite, men de flesta andra forum saknar sådana här problem och jag vill att kolozzeum ska vara minst lika bra på den fronten :(

HookersUnited
2005-02-07, 21:07
Jag tycker att det här börjar bli ohållbart!

Flera gånger om dagen kraschar forumet och det går extremt långsamt att komma fram/det går inte alls att komma fram. Det är inte acceptabelt!

Forumet växer och bör anpassa sig därefter, skaffa en snabbare server.

Eller är jag ensam om att uppleva detta?
Bitivs har jag varit ganska irriterad idag...

z_bumbi
2005-02-07, 21:09
Det har ökat gradvis de två senaste veckorna, i alla fall vad jag har märkt.

Det är påtalat och felsökning ska pågå.

Zakath
2005-02-07, 21:19
Det har ökat gradvis de två senaste veckorna, i alla fall vad jag har märkt.

Det är påtalat och felsökning ska pågå.



Jo, nuförtiden är det ju fler inloggade nästan varje dag än vad som var rekordet för några månader sedan så det är ju inte så konstigt att det börjar krångla.
Men jag hoppas ni fixar det :thumbup:

raZmus
2005-02-08, 15:24
Förutom igår har jag inte märkt av något nämnvärt. Då var det lite segt mitt på dagen.

Jonny_88
2005-02-08, 17:22
Jupp, har märkt det flertal gånger.

Shadow Warrior
2005-02-09, 09:57
Dom senaste två dagarna har vart helt hopplösa, jag har fått medelande att servern inte svarar gång på gång.

Givetvis har jag märkt av detta problem tidigare... det är ju hopplöst när det tar upp emot minuten att navigera mellan forumena osv...

Piranha
2005-02-09, 10:19
Mmmm sånt där är inte bra ..

Har själv driftat lite forum under flera år , och de behövs inte många dagars strul innan andvändare börjar söka sig till andra siter.

Pez
2005-02-09, 16:03
Som sagt - våran tekniska avdelning (läs: Niklas) jobbar på det.. frågan är inte om vi ska byta host utan snarare när.

Vi bytte ju för inte så alltför länge sen, men det kan inte hjälpas, även om Niklas måste jobba dygnet runt med backups och annat så tycker vi att det är värt det. :D

autowah
2005-02-22, 21:54
Själv har jag inte kommit in på forumet på 3 dagar, trodde först servern var nere, men tyckte det var lite för lång tid. Det är min pc hemma, som inte kommer åt kolozzeum längre, men alla andra sidor fungerar. Skumt fel.

Pez
2005-02-22, 22:02
Själv har jag inte kommit in på forumet på 3 dagar, trodde först servern var nere, men tyckte det var lite för lång tid. Det är min pc hemma, som inte kommer åt kolozzeum längre, men alla andra sidor fungerar. Skumt fel.
Skönt att höra att våran IP-ban funkar som den ska då..




















:D

autowah
2005-02-23, 16:59
Ha, det var min kära sambo som pillat på min dator, så nu fungerar allt som det ska igen.

Zakath
2005-02-23, 17:01
Det verkar ha blivit bättre?

Har ni ändrat något?

:thumbup: