handdator

Visa fullständig version : Intag av ADENERGY?


throat
2005-02-07, 15:29
Har precis beställt ADENERGY för att se om det är något. Energybooster som innehåller creatin monohydrat, glutamin, arginin osv. Nu till min fråga. Det står att man ska ta två doser/dag, och på tom mage (fungerar sämre om det tas i samband med mat). En direkt när man vaknar, och en 30-45min före träning. Då jag antar at det är samma sak för detta som för om man hade tagit ämnena en och en, så tänkte jag att någon kanske visste.

Jag går nämligen upp 09.30, äter frukost och kreatin (vanligtvis), vid 10. Sedan är jag igång och tränar och är klar med fördrinken runt 11.10. Så det blir svårt att ta den på tom mage 30-45min före träning. Dessutom vet jag inte om man behöver det, eftersom jag nyss tog en morgon dos, ca 1,5h före träning.

Jag bifogar en bild med näringsinnehållet.

http://www.optimumnutrition.com/merchant2/graphics/supp_facts/Adenergy_Stack.gif

z_bumbi
2005-02-07, 15:40
Kreatin bör du ta med mat/kolhydrater.

Glutaminet är extra värdelöst om du tar det på tom mage, de andra aminosyrorna också.

Resten som är i har jag inte kollat så noga på.

throat
2005-02-07, 15:48
Kreatin bör du ta med mat/kolhydrater.

Glutaminet är extra värdelöst om du tar det på tom mage, de andra aminosyrorna också.

Resten som är i har jag inte kollat så noga på.Så vad du säger är att ta det tillsammans med frukosten och sedan ta andra dosen tillsammans med efterdrinken låter smart? Kass svenska från min sida.

z_bumbi
2005-02-07, 15:52
Så vad du säger är att ta det tillsammans med frukosten och sedan ta andra dosen tillsammans med efterdrinken låter smart? Kass svenska från min sida.

Jag har ingen större aning om vad de tre sista sakerna i produkten ska göra eller hur de fungerar så jag kan inte säga något mer än att vissa av sakerna bör tas med mat för att fungera bäst.

throat
2005-02-07, 16:08
Jag har ingen större aning om vad de tre sista sakerna i produkten ska göra eller hur de fungerar så jag kan inte säga något mer än att vissa av sakerna bör tas med mat för att fungera bäst. Okey, tack. Får pröva mig fram antar jag.

Langster
2005-02-07, 16:54
Det ska absolut tas på tom mage. Och det funkar väldigt bra. Det bästa kosttillskottet jag provat på länge.

throat
2005-02-07, 16:55
Det ska absolut tas på tom mage. Och det funkar väldigt bra. Det bästa kosttillskottet jag provat på länge.Skulle du kunna ge mig ett råd om hur jag borde ta det då, med tanke på hur jag äter osv.

Langster
2005-02-07, 18:37
Du bör ta det på morgonen innan frukost först. Försök att vänta åtminstonde 45 minuter innan du äter.
Sen blir det lite knepigt, eftersom du tränar mitt på dagen kommer de två doserna onödigt tätt inpå varandra... Jag skulle nog ändå försöka få i mig den andra dosen innan träningen på tom mage som du skrev först.

Alternativt kan du ta en dos som det sista du gör på kvällen på tom mage och den andra dosen innan träningen.

Langster
2005-02-07, 18:41
Kreatin bör du ta med mat/kolhydrater.

Glutaminet är extra värdelöst om du tar det på tom mage, de andra aminosyrorna också.

Resten som är i har jag inte kollat så noga på.
Bumbi, Adenergy Stack är ungefär som KCG, fast med mer godsaker i, t.ex arginine som finns i NOX-produkter. För mig funkade den här produkten väldigt bra, samma effekt som av KCG, fast man kan banne mig träna ännu hårdare!

z_bumbi
2005-02-07, 18:44
Bumbi, Adenergy Stack är ungefär som KCG, fast med mer godsaker i, t.ex arginine som finns i NOX-produkter. För mig funkade den här produkten väldigt bra, samma effekt som av KCG, fast man kan banne mig träna ännu hårdare!

Jo jag kände igen det till viss del men jag har inte läst på om KCG heller. :D

throat
2005-02-07, 18:56
Det låter inte helt dumt med att ta dosen före sängdags, och sedan mixtra om så att jag tar den andra på tom mage före gymmet. Vill ju inte gå misste om energibomben till gymmet :D Så krångligt när saker inte ska tas med kollisar.

aliquis
2005-02-08, 01:53
Hur stor blir skillnaden om man tar det med mat då? Arginenet fungerar inte lika bra om det kommer med massa annat protein också? Annars låter ju en skopa lagom före passet vad gäller mängderna kreatin o så.

throat
2005-02-08, 12:53
Har dålig erfarenhet, ska jobba på att ta drinken kvällen före (på tom mage), och sedan drygt en timme efter frukosten (och då även 30-45min före tärningspasset), sedan skippa fördrinken. Får köra så en till två veckor, sedan sätta in fördrinken, och se om det blir någon skillnad :)

muskelbyggarn
2005-02-08, 14:23
Personligen tycker jag det är viktigare att få i sig båda serveringarna innan träningspasset än före och efter. Viktigt är att försöka ta det på "tom" mage.

Många nöjda kunder hittills :thumbup:
Fast jag har en kund som kallar produkten Negative Energy :D


Vänl,,,
Tobbe

throat
2005-02-08, 14:38
Det blir ju båda före, på ett sätt. Ungefär som om jag tagit det ena på morgonen, och sedan tränar på kvällen :) Jag TROR att kroppen borde skita i om det är natt/dag, bara timtalet? Så min morgon blir läggdags, intressant.

Fatalist
2005-02-12, 01:42
Det blir ju båda före, på ett sätt. Ungefär som om jag tagit det ena på morgonen, och sedan tränar på kvällen :) Jag TROR att kroppen borde skita i om det är natt/dag, bara timtalet? Så min morgon blir läggdags, intressant.

Intressant, får man fråga vad man får betala för en burk sådant här?

throat
2005-02-12, 16:33
Jo, jag antar att jag kan säga pris men inte vart jag köper den :)
$42.99 + frakt som varierar lite, för 60 portioner.

Fatalist
2005-02-12, 16:50
Jo, jag antar att jag kan säga pris men inte vart jag köper den :)
$42.99 + frakt som varierar lite, för 60 portioner.


Shit, det är i princip hela min träningsbudget/månad som det ser ut nu. *grr*

Patte
2005-02-12, 20:34
Som sagt ta en portion innan frukost och den andra 30-45min innan träning. Tränar du tidigt hade jag nog tagit den andra 45min innan min natta-proteindrink.

Får jag nämna att det är Optimum Nutrition som tillverkar den utan att bryta mot reglerna? ;)

solo
2005-02-12, 21:47
Shit, det är i princip hela min träningsbudget/månad som det ser ut nu. *grr*

Hehe ja roligt när folk klagade på v12 som kostar typ dryga 400 för en månads förbrukning o denna kostar om jag inte misstar mig typ 600-700 kr/mån? :cool: Ska bli kul o se vad dom säger nu .

Berry
2005-02-13, 03:24
Hehe ja roligt när folk klagade på v12 som kostar typ dryga 400 för en månads förbrukning o denna kostar om jag inte misstar mig typ 600-700 kr/mån? :cool: Ska bli kul o se vad dom säger nu .

Vet inte vad den kostar i sverige, men hur får du ~$43 till 600-700 kr?

solo
2005-02-13, 07:57
Vet inte vad den kostar i sverige, men hur får du ~$43 till 600-700 kr?

rek pris på optimums hemsida är 749 kr men dom anger nuvarande pris 595kr... så jag skrev 600-700 :D

Perfect Beast
2005-02-13, 10:44
rek pris på optimums hemsida är 749 kr men dom anger nuvarande pris 595kr... så jag skrev 600-700 :D

Adenergy STACK är det du kollat priset på vilket är ett pulver