handdator

Visa fullständig version : KissKreatin


Baan
2005-02-07, 14:36
Till min stora förvåning och pure goddamn motherfuckign fury (kom inte på något bra på svenska, förlåt) så gick mitt kg Dahlbalds monohydrat ut 20.12.2005. Köpte produkten i maj förra året eller något sånt, misstänkte _knappast_ att datumet var så kort, har ju alltid vart längre datum :(

känndes ockås lite skummt imorse när jag tog det för första gången, kanske tog lite för mycket men fick lite ont i magen sen... men tänkte skitsamma

nu tog jag ytterliggare 10-15 gram kanske mer, slänge på en hel del, och fan vad jag mådde illa i ca 5 min (nu mår jag skitbra igen) misstänker att det är kreatinet

så är kreainet skit och bör slängas? synd att det är minst 500 gram kvar :(

King Grub
2005-02-07, 14:37
så gick mitt kg Dahlbalds monohydrat ut 20.12.2005.

Det är mer än 10 månader dit...

Frazze
2005-02-07, 14:38
edit. jag får aldrig vara först. *grr*

Baan
2005-02-07, 14:48
va i helvete

det är sant. djävligt sant.

aja. gör en *slap* på mig själv

King Grub
2005-02-07, 14:54
http://pages.prodigy.net/indianahawkeye/newpage11/9.gif

Baan
2005-02-07, 14:56
men får väl passa på å fråga, varför fick jag så djävla ont i magen vid två tillfällen, negativ placebo p g a misstro mot kreatinet (du skall inte häda och tveka på min effekt?) ?

tog visserligen två matskedar i morse och tre efter tränign, vilket borde vlä motsvara ca 10 respektivte >15gram.. kanske lite ta i

blunder
2005-02-07, 14:58
men får väl passa på å fråga, varför fick jag så djävla ont i magen vid två tillfällen, negativ placebo p g a misstro mot kreatinet (du skall inte häda och tveka på min effekt?) ?

tog visserligen två matskedar i morse och tre efter tränign, vilket borde vlä motsvara ca 10 respektivte >15gram.. kanske lite ta i

Du har svaret där. Du tog för mycket, alltså 5x15=75 gram.. inte konstigt att du fick ont i magen.. Prova runt 25-30 gram per dag till att börja med, sedan underhålla med en 10-15 gram per dag.

Baan
2005-02-07, 15:04
ne alltså menade inte så, menade att två skedar är ca 10 gram tre ca 15 fast det är bara ren gissning, så tillsammans ca 25 gram. Å andra sidan är den lilla skopan man får väldigt liten och en ful sked kanske motsvarar två, skopan sjläv ska motsvara ca 5 gram så dte kan röra sig om mer än 10 respektive 15 gram per tillfälle

fast det är nog förklaringen ändå, eller så har kreatinet straffat mig för att jag inte tror.... you have to believe heh

Tomten
2005-02-07, 15:05
Du har svaret där. Du tog för mycket, alltså 5x15=75 gram.. inte konstigt att du fick ont i magen.. Prova runt 25-30 gram per dag till att börja med, sedan underhålla med en 10-15 gram per dag.

Finns ju också folk som bara har svårt for monohydrat, hur mycket eller lite de än äter.

Frazze
2005-02-07, 15:09
Å andra sidan är den lilla skopan man får väldigt liten och en ful sked kanske motsvarar två

Lite beroende på hur pass fula skedar du har, men om du har en riktigt ohyggligt anskrämligt ful sked så motsvarar det till och med tre.

blunder
2005-02-07, 15:09
Finns ju också folk som bara har svårt for monohydrat, hur mycket eller lite de än äter.

I hans fall låter det mer troligt då han tog stora mängder kreatin och det låter som om han tagit det tidigare. Har varit med om samma sak då jag hållt mig runt 30-50 gram även efter uppladdningsfasen.

Baan
2005-02-07, 15:12
Lite beroende på hur pass fula skedar du har, men om du har en riktigt ohyggligt anskrämligt ful sked så motsvarar det till och med tre.

typ nästna rostig så den ligger ganska illa till på fulskalan... *slap*

men annars har jag inte problem med monohydrat, kan inte säga att jag är jättesugen på att stoppa i mig massor då det är smaklöst och så men har aldrig mått illa av det. aja får testa 70 gram imorgon se om det blir bättre :D

turbocalle
2005-02-07, 23:59
Under min uppladdning tog jag ca 25 gram per dag.. Nu tar jag ca 6 gram per dag.. Kör med star nutrions (eller vad det heter).. Har aldrig mått dåligt eller kännt något negatvit med det..

Mvh Carl

Elajt
2005-02-08, 00:46
Jag kör med Creatin Complete, och jag får alltid jätte ont i magen av en hel dos, och jag får också kväljningar p.g.a att jag inte klarar av smaken *grr*

turbocalle
2005-02-08, 13:38
Jag kör med Creatin Complete, och jag får alltid jätte ont i magen av en hel dos, och jag får också kväljningar p.g.a att jag inte klarar av smaken *grr*
Låter som om du borde byta till något annat kreatin.. Mitt varken smakar eller känns av överhuvudtaget.. Hur blandar du ut det?

MvH Carl

hultman
2005-02-08, 13:41
Man får ju ont i magen av kreatin.

Tänk er själv, kan inte kreatinet lösa sig i det man blandar det i så kan man ju undra hur det ser ut i magen och om det täpper till något! ;)

Spec^
2005-02-08, 16:23
Jag kan få lite ont i kaggen om jag blandar ut kreatinet med vatten, typ ett vanligt glas.
Fast nu känner jag aldrig nåt, tar kreatinet på en sked å kastar in i truten å sköljer ner med en klunk vatten.

Baan
2005-02-08, 17:10
jag tog nog iofs bra mer än 25 gram sen var det inte särskilt utspritt heller

men nu funkar det bra, käkade väl 25-30 gram idag utstpritt på två tillfällen så inga problem

magen var väl inte riktigt med på det hela till att börja med men nu djävlar *flex*

Fatalist
2005-02-10, 01:13
Min mage verkar ha vant sig, jag åt ca 20-25g under uppladdningen och då fick jag lite känningar i magen, och ligger på 20g/träningsdagar och 10g/vilodagar nu. Känns inget alls längre :thumbup:

hultman
2005-02-10, 12:49
Hm, det låter som att du käkar onödigt mycket.

Fatalist
2005-02-10, 13:04
Jo det gör jag nog, men jag är osäker på hur rent mitt monohydrat är så bättre att käka mycket och vara på den säkra sidan än att käka lite för lite, right?

Det är CreaFX

z_bumbi
2005-02-10, 13:09
Hm, det låter som att du käkar onödigt mycket.

Så farligt mycket är det väl inte?

10-20 g är en ganska rimlig mängd per dag.

jwzrd
2005-02-10, 13:10
men får väl passa på å fråga, varför fick jag så djävla ont i magen vid två tillfällen, negativ placebo p g a misstro mot kreatinet (du skall inte häda och tveka på min effekt?) ?

tog visserligen två matskedar i morse och tre efter tränign, vilket borde vlä motsvara ca 10 respektivte >15gram.. kanske lite ta i

Låt bli att häva i dig så förknycklat mycket kreatin så är magen lugnare. Det räcker med 2-3g efter träningspassen för att du ska fylla kreatindepåerna. Resten går bara till att paja din mage, släppa ut gaser och rakt ner i muggen med urinet.