handdator

Visa fullständig version : Fotbollslandskampen!


Maaattias
2005-02-07, 11:26
Det skall bli trevlig med lite fotboll efter fiaskot i handbolls-vm och vm-guldet i bandy.

Sverige-Frankrike vad tror ni om matchen?

Tråkigt att Zlatan tvingades lämna återbud på grund av en ryggskada...

Öppnar detta För Marcus Rosenberg?

Thony
2005-02-07, 11:32
Det skall bli trevlig med lite fotboll efter fiaskot i handbolls-vm och vm-guldet i bandy.

Sverige-Frankrike vad tror ni om matchen?

Tråkigt att Zlatan tvingades lämna återbud på grund av en ryggskada...

Öppnar detta För Marcus Rosenberg?


tror på 1-0 till frankrike, eller 1-1..

daja
2005-02-07, 11:41
Rosenberg måste ju få spela nu.
Tror man kommer ställa upp följande lag från start:

Isaksson
Edman, Mellberg, Lucic, Östlund
Ljungberg, Svensson, Linderoth, Chippen
Allbäck, Rosenberg

Kommer bli en väldigt kul match om spelarna tar i lite och inte bara är rädda för att bli skadade inför slutstriden i deras klubblag.

JoelR
2005-02-07, 17:31
Någon som vet om matchen visas på teve? :em:

Dav0d
2005-02-07, 17:51
Hur gammal är Rosenberg ?

Slayerized
2005-02-07, 17:52
Tråkigt att Zlatan tvingades lämna återbud på grund av en ryggskada...


Bara jag som är lite tveksam till om Zlatan verkligen är skadad? Ok, han var inte hundraprocentig mot Palermo i lördags men han såg inte direkt skadad ut.

Inget ont om "Den Långe...", han är en Gud, men jag tror knappast att han är så värst skadad.

Ang. matchen så MÅSTE Mackan Rosenberg få spela.
Fast Frankrike vinner nog, med 1 mål mot noll.


Dav0d: Mackan är född 1982

Baan
2005-02-07, 17:58
Bara jag som är lite tveksam till om Zlatan verkligen är skadad? Ok, han var inte hundraprocentig mot Palermo i lördags men han såg inte direkt skadad ut.

Inget ont om "Den Långe...", han är en Gud, men jag tror knappast att han är så värst skadad.

Ang. matchen så MÅSTE Mackan Rosenberg få spela.
Fast Frankrike vinner nog, med 1 mål mot noll.


Dav0d: Mackan är född 1982

äh klart det är lite *bs* men det är knapapst rättvist spotta på zlatan, gäller nog samtliga fotbollsspelare vi haft som lyckats ganska bra, visst finns dte såna som ALLTID ställer upp, men det är ganska kännt fenomen i vissa ligor utomlands att laget inte är så jätteintresserat av att spelarna spelar landskapmper, helst ska dom vara fräscha för lagest egna matcher, så ska visst läget vara i England iaf

sen om det är utrspirtt med spelare som inte "får" spela landskamper eller iaf knappst får något stöd från klubben vet jag inte.

en annan sak är ju självklart att en turnering brukar alla dyka upp på, men kval/tränignsmatcher osv, det är inte lika intressant

Slayerized
2005-02-07, 18:21
äh klart det är lite *bs* men det är knapapst rättvist spotta på zlatan, gäller nog samtliga fotbollsspelare vi haft som lyckats ganska bra, visst finns dte såna som ALLTID ställer upp, men det är ganska kännt fenomen i vissa ligor utomlands att laget inte är så jätteintresserat av att spelarna spelar landskapmper, helst ska dom vara fräscha för lagest egna matcher, så ska visst läget vara i England iaf

sen om det är utrspirtt med spelare som inte "får" spela landskamper eller iaf knappst får något stöd från klubben vet jag inte.

en annan sak är ju självklart att en turnering brukar alla dyka upp på, men kval/tränignsmatcher osv, det är inte lika intressant


Jag spottar inte på Zlatan, därav meningen "Inget ont om 'Den Långe...' ".
Jag "vet" att det är Juve som helst inte vill att han spelar, inte Ibra själv.

daja
2005-02-07, 20:36
Någon som vet om matchen visas på teve? :em:
jepp, canal plus visar den

Baan
2005-02-07, 20:37
Jag spottar inte på Zlatan, därav meningen "Inget ont om 'Den Långe...' ".
Jag "vet" att det är Juve som helst inte vill att han spelar, inte Ibra själv.

spotta är visserligen ta i, men det är klart man kan kritisera honom om han inte ställer upp bara för att han inte orkar, men som du säger det är förmodligen juventus inblandad i det också, säkerligen flera faktorer.

daja
2005-02-07, 20:48
Tror faktiskt de flesta spelarna vill vara med i en match mot frankrike men pressen från klubbarna är oerhört stor. Har en spelare lite känning e de nog ett ganska enkelt beslut från klubbläkaren att neka honom spel.

Baan
2005-02-07, 20:57
ganska kul ändå att när det gläler det egna laget så spelar inte känningar någon roll, har fått den uppfattningen från media men det kan ju vara fel. Kan dock förstå om man lägger XXX miljoner på en anfallare så SKA den djäveln spela :D

läste för ett tag sedan att Henry, fransmannen inte fick spela kval för sin manager.. iofs var det aftonbladet som skrv det men tror det stämmer

Thony
2005-02-08, 12:13
zlatan vill bara ha brudar..zådezå :D