handdator

Visa fullständig version : No2


Prowler
2005-02-07, 08:21
Tjenare!

Sökte, men hittade ingen direkt info om detta.

Är det någon som vet vad detta är, vad det har för effekt, om det finns att köpa i Sverige och om det funkar. Jag är inte själv ett dugg intresserad av mysko piller/pulver, men ska kolla upp åt en polare som undrar. Han snackar om att det är samma kille som "kom på" kreatinet som har börjat tillverka detta, stämmer det?

AnimalGen
2005-02-07, 08:24
Själva No2 säljs inte i Sverige, efter som ingen säljer själva märket, men det finns andra NO-produkter i att köpa inom Sverige. Har inte själv prövat men har hört att det funkar bra.

King Grub
2005-02-07, 08:24
Det är en produkt som via hemodilation skall fylla upp utrymmena mellan muskelcellerna med blod och ge kontinuerlig pump.

Det finns inga som helst vetenskapliga stöd för eventuell hype.

z_bumbi
2005-02-07, 08:34
Och det är inte samma person som kom på kreatinet som har "skapat" produkten heller.

En amerikan hävdar tydligen att det var han som kom på kreatinet vilket säger en del om hans trovärdighet..

AnimalGen
2005-02-07, 08:35
Vem kom på kreatinet? EAS har reklam om att de har gjort det.

z_bumbi
2005-02-07, 08:42
Vem kom på kreatinet? EAS har reklam om att de har gjort det.

Jo jag har sett det..

Det har forskat ganska länge på det och det började väl användas under 80-talet inom idrotten, innan dess var det för medicinska ändamål man forskade på ämnet.
Själva ämne upptäcktes väl på 1800-talet om jag inte minns helt fel.

King Grub
2005-02-07, 08:47
Michel-Eugène Chevreul upptäckte det 1835. Justus von Liebig upptäckte 1847 att muskelarbete ökade kreatinnivåerna i djurmuskler. Han marknadsförde redan då ett extrakt från kött som skulle hjälpa till att prestera mer vid muskelarbete. "Liebig's Fleisch Extrakt" från 1800-talets mitt var det första kreatintillskottet.

AnimalGen
2005-02-07, 08:51
Funkade det?

Zera
2005-02-07, 09:22
Testade en NO produkt i sommras.. jag fick grym pump på gymmet.. har beställt 1 till burk nu ska se om det ger lika bra effekt nu, eller om det bara var placebo :)

Prowler
2005-02-07, 09:38
Det är en produkt som via hemodilation skall fylla upp utrymmena mellan muskelcellerna med blod och ge kontinuerlig pump.

Det finns inga som helst vetenskapliga stöd för eventuell hype.

Blir det då bara en "visuellt" större muskel? Muskeln i sig växer inte bättre med No2 alltså?

Tolkia
2005-02-07, 09:56
Det är en produkt som via hemodilation skall fylla upp utrymmena mellan muskelcellerna med blod och ge kontinuerlig pump.
Jag kan inte låta bli att undra om något slags kontinuerligt utvidgade kärl är något att eftersträva? Borde inte kroppen efter ett tag anpassa sig till den ökade mänden NO/NO2 så att effekten av tillskottet minskar igen, t.ex. genom nedreglering av den egna produktionen, av antalet receptorer eller bara små cirkulationsförändringar? Inte för att "dissa" något kosttillskott på ett oförtjänt sätt, utan av nyfikenhet.

turbocalle
2005-02-07, 14:33
Tycker det låter rent farligt att blodet inte får cirkulera på ett normalt sätt.. Jag menar om allt blodet är ute i musklerna måste du väl få ett lägre blodtryck m.m. Sedan så lär ju en annan manlig del sakna blod :naughty: eller?

Mvh Carl

Styx
2005-02-07, 15:14
Jag kan inte låta bli att undra om något slags kontinuerligt utvidgade kärl är något att eftersträva? Borde inte kroppen efter ett tag anpassa sig till den ökade mänden NO/NO2 så att effekten av tillskottet minskar igen, t.ex. genom nedreglering av den egna produktionen, av antalet receptorer eller bara små cirkulationsförändringar? Inte för att "dissa" något kosttillskott på ett oförtjänt sätt, utan av nyfikenhet.

Tanken är väl inte att få kontinuerligt vidgade kärl, jag gissar att det verkar genom att agera substrat till iNOS (inducerbart NO-syntas), att detta induceras till att tillverka NO i musklerna vid behov och i större grad än normalt.
Frågan är vilka effekter i övrigt detta substrat har i kroppen? Påverkar det andra NO-syntas i andra vävnader också? Kanske ska man vara lite försiktigt med dessa produkter, de är väl relativt nya, ev biverkningar har väl inte kommit upp. Säger inte att det är farligt men det kan kanske vara det? Kan tänka mig en del otrevligheter om det leder till ökade NO-halter i andra av kroppens system också...

AnimalGen
2005-02-07, 15:22
Tycker det låter rent farligt att blodet inte får cirkulera på ett normalt sätt.. Jag menar om allt blodet är ute i musklerna måste du väl få ett lägre blodtryck m.m. Sedan så lär ju en annan manlig del sakna blod :naughty: eller?

Mvh Carl

No kan ju se till så att änno mer blod än vanligt kan kommer in i "den manliga kropssdelen",

Jay-Z
2005-02-07, 15:32
No kan ju se till så att änno mer blod än vanligt kan kommer in i "den manliga kropssdelen",

Nej, inte ännu mer. Det räcker fan som det är nu.