handdator

Visa fullständig version : Träning, kost och morgonpromenader


tigerofsweden
2005-02-06, 20:48
Efter dagens fotosession så kom jag på att jag nog inte ska deffa mer om jag inte vill bli betraktad som sjuk till sommaren. Undrar därför vad som kommer ske med mina träningsresultat och fettmängder om jag ökar på min matdos och fortsätter med morgonpromenader och en 10-20min HIIT efter varje träningspass?! Kommer jag bygga och öka minimalt med fett eller är ett fettlager något jag får acceptera om jag någon gång ska kunna nå mina drömmars mål?! Svåra beslut man ska tvingas behöva fatta *grr27*

King Grub
2005-02-06, 20:50
Skall du lyckas bygga någon märkbar mängd muskelmassa är det mer eller mindre ett måste att du ligger på energiöverskott. Givetvis ökar då också fettvikten, men det går (och du bör) hålla denna ökning under kontroll genom att ligga på ett moderat (cirka 15% över energibalans) överskott och fortsätta med konditionsträning under uppbyggnadsperioden, vilket också är positivt för muskeluppbyggnaden.

tigerofsweden
2005-02-06, 20:58
Skall du lyckas bygga någon märkbar mängd muskelmassa är det mer eller mindre ett måste att du ligger på energiöverskott. Givetvis ökar då också fettvikten, men det går (och du bör) hålla denna ökning under kontroll genom att ligga på ett moderat (cirka 15% över energibalans) överskott och fortsätta med konditionsträning under uppbyggnadsperioden, vilket också är positivt för muskeluppbyggnaden.

Just mannen jag hoppades skulle svara :) Saken är den att eftersom jag bollat ganska friskt med maten så vet jag ej var min energibalans befinner sig, Antar man ska räkna ut den efter man tagit med morgonpromenader och HIIT i sina beräkningar?! Isåfall blir det lite knepigare.