handdator

Visa fullständig version : Äh va fan, nu är det dags!


Sidor : [1] 2

Thony
2005-02-06, 15:10
För mig att starta en journal, får la c hur länge jag orkar hålla den i liv..haha...

Ålder 22 , lång fet +skallig, kan inte bli bättre..



Körde i dag: Axlar + Biceps (uppv 5 min rodd) Avslut 10 min step. Passtid 75 min, (har en tränings polare som jag kör med)

Började med:

Enarms hantellyft åt sidan:
15/15, 20/12, 20/12, 20/10 < Dropset>15/8 <DS>i cable 10 reps

Hantel Press:
30/12, 32½ 10,8,8 <DS> maskin 10 reps

Drag till Hakan:
50/12, 50/12, 55/10

Bakaxlar i cable:4 set

Shrugs Hantlar: Lätt 32½ 3*20 reps

Biceps i skivstång:

50/15, 55 / 12, 60 /10, 8

Hammercurl (dragremmar :) 25 / 12,12 27½, 10

I cable 3 set


Ett ok pass, körde tidigt.. Inte fått i mig så mkt mat. Återkommer med BEN passet i morgon..

fintelligens
2005-02-06, 16:42
Yay, en till göteborgare! Var tränar du?

Thony
2005-02-06, 16:48
Yay, en till göteborgare! Var tränar du?


Tjo.. Jag tränar på Kristinedals träningscenter, med alla brudarna :D Ett bra gym, helt klart, tränat där 3 år. Du då ?

fintelligens
2005-02-06, 16:50
Ah, i gamlestaden. :thumbup: Vet var det ligger, fast det är åldersgräns på 16 år.



jag tränar i Rannebergen, ligger i angered. Mysigt och bra :)

Thony
2005-02-06, 16:53
Ah, i gamlestaden. :thumbup: Vet var det ligger, fast det är åldersgräns på 16 år.



jag tränar i Rannebergen, ligger i angered. Mysigt och bra :)

Nå hur gammal är du då, pöjkvasker ? Rannebergen vet ja var det ligger ja.. Brosan tränade där för lääääänge sen.. Mysigt, nja..ungefär som angered
:D

fintelligens
2005-02-06, 16:59
Jag är 15, tränat i runt 4 år. Haha, kanske inte så mysigt, görs en massa drivebys i benpressen. Sen finns det olika gangstrar som gör sina tags på allt hahah :D

Thony
2005-02-06, 17:01
Jag är 15, tränat i runt 4 år. Haha, kanske inte så mysigt, görs en massa drivebys i benpressen. Sen finns det olika gangstrar som gör sina tags på allt hahah :D


Börja när du är 11, inte illa pinkat, 6 år innan mig ;)

HAHA gangstrar, jaja..

Skall du byta gym snart eller ? Har dom hantlar upp till 35 bara, har jag för mig..

fintelligens
2005-02-06, 17:15
Gangsters till they die ;)



I tisdags öppnade ett helt nytt gym i närheten. "Life" i storås, men jag ska inte börja där. Japp, hantlarna är upp till 37. Men jag skruvar av låsen på andra hantlar och fyller på med mer vikter :D

Thony
2005-02-06, 17:19
Gangsters till they die ;)



I tisdags öppnade ett helt nytt gym i närheten. "Life" i storås, men jag ska inte börja där. Japp, hantlarna är upp till 37. Men jag skruvar av låsen på andra hantlar och fyller på med mer vikter :D


Jag vet, massa av mina polare som skall börja träna, då ligger det nära och bra för dom (bor i gunnilse, 5 min därifrån) nackdelen är att hantlarna är bara upp till 35 kg.. haha...Jag har inte en tanke på att byta gym, det är utmärkt, bra grejer..bra polare ock ;)

Thony
2005-02-06, 20:21
Kan ju passa på att lägga upp tex dagens kost:

Frukost 07:30

15 g whey
250 g keso
2½ dl havregryns gröt + kanel
3 dl minimjölk
1 clementin, 1 äpple, 1 multitablett.

10.15 (innan träning)

100 g fullkorns pasta (spiral)
1 burk makrill (ca 100)
120 gram lövbiff+grönsaker+lite cashewkärnor

11:10 -träning m,m 12:45 Gainer+ extra protein.

13:45 cirka..

1½ dl havre grynsgröt
2 dl minimjölk
4 äggvitor+1 gula
1 burk tonfisk (120g )

16:45

80 gram fullkorns makaroner
150 gram lövbiffsgryta (paprikor, lök, cashewkärnor)
3 dl minimjölk

19:15

1½ grovt bröd + messmör,jordnötssmör,räkost(lätt) 4 dl multijuice.
1 burk tonfisk, 1 päron, 1 apelsin

Nu har jag skrivit ner dagens kost. Blir eventuellt kessella till kvällsmålet...

Oskis
2005-02-06, 21:10
Gött med fler Göteborgare, kör hårt :thumbup:

Thony
2005-02-07, 09:29
Gött med fler Göteborgare, kör hårt :thumbup:


Visst är det :) Okey dags för hat/kärleks gruppen idag då, BEN!

Thony
2005-02-08, 13:49
Jahopp då var det ben igår då...Kom till gymmet 17:00, det var smokkat med folk, fy fan.. Började med att jag var lite sen (skulle träffa polare 10 min i ) men det tog en sån jävla tid att KOMMA IN!!!!!Krångel vid dom nya "bra" insläppnings maskinerna. jävla skit grjejer dom fixat.Nå väl när jag väl kommit in, så fattas det bara det. FINNS KNAPPT ett jävla skåp att få tag i.. Ändå har vi 3 st omklädnings rum..Får ta skiten längst bort...Jaja byter om och ser glad ut. Drar in för att värma snabbt. ALLT ÄR TAMIFANIMEJ UPPTAGET, helt otroligt, aldrig hänt innan.Sista gången jag kör vi denna tiden. Börjar istället med lite fram+bakcurl å värma...

Raka hantelmark: uppv 15 kg 2*12
32½ 2*15
45 2*15 (remmar) vågade inte gå högre för jag har en liten känning i korsryggen/höften.

Bakcurl:
30/15
40/15,13,12

Benpress (vikt utan släde)

200/15
250/15
300/15
330/15,15,12 bra tempo, ej stanna i toppläget..vågade inte gå högre här heller..

Hacklift:
100/ 12,12
130 10/8

Hacklift maskin: 3st lätt samt 2 drop frontböj.

Fram lårs spark;
4-5 utpumpningar 10-15 reps.

Donkey raises:
25,25,20,18

Liggande i benpress maskin:
4 set

Passtid 90 min, tog lång tid för det var mkt folk, samt krångel när vi skulle köra vader...

Stretch 10 min

Runda Grodan
2005-02-08, 14:03
Många överraskningar för mig. Jag trodde du var lite yngre av någon anledning men vi är ju lika gamla . Stark är du också. Ska kanske ta och följa din journal.

Längd och vikt?

Thony
2005-02-08, 14:46
Många överraskningar för mig. Jag trodde du var lite yngre av någon anledning men vi är ju lika gamla . Stark är du också. Ska kanske ta och följa din journal.

Längd och vikt?

vadå överasskningar ;) varför skulle jag avra yngre = för alla mina barnsliga inlägg ? ;)


1,80
98

du då ?

Thony
2005-02-08, 14:47
Tillägga att benövningarna är alltid ass to the grass om inte annat anges..word

Thony
2005-02-10, 08:09
9- feb /05 Bröst+tricpes kl 19.00 (uppv 10 min cykel)

Snebänk (fri) uppv stång 2*10

50/12
80/12
90/9
90/8
90/6 + 2 (hjälp, tog helt slut här)

Hantelpress lite lutning:

37½/ 10
40/8, 7, 7 (+1,1)

Flyes:

25/12
27½/ 10, 8,8

Triceps:

French press (mot pannan):

40/ 11.10.10.8

En hantel bakom nacke:

15/12.12.11.10

I pushdown:

4 set + en utpumpning i dips

Passtid (2 stycken är vi) 70 min

Avslut 15 min step (bra tempo, 4/5)

Stretch 10 min.

Passet gick helt ok, inte mkt folk, samt bra musik (ljud+val) dom första 20 minuterna, sen var det lugna favoriter igen ;) Skall köra Rygg+underarmar idag (favorit pass)

Runda Grodan
2005-02-10, 11:18
Så bröst och triceps är ditt tråkigaste pass? Det såg väl rätt bra ut det här passet. Starka pressar.

Jag har aldrig förstått varför man ska köra musik som t.ex. lugna favoriter på ett gym. Musiken kan och ska ju vara en stor motivationsfaktor när man tränar. Jag skulle bli galen utan min mp3 spelare.

Vad för sorts gym tränar du på? Är det mycket, ska vi säga, äldre människor som tränar där (med tanke på musikvalet)?

Thony
2005-02-10, 13:01
Så bröst och triceps är ditt tråkigaste pass? Det såg väl rätt bra ut det här passet. Starka pressar.

Jag har aldrig förstått varför man ska köra musik som t.ex. lugna favoriter på ett gym. Musiken kan och ska ju vara en stor motivationsfaktor när man tränar. Jag skulle bli galen utan min mp3 spelare.

Vad för sorts gym tränar du på? Är det mycket, ska vi säga, äldre människor som tränar där (med tanke på musikvalet)?


Jupp tråkigast.. Dock börjar det gå bättre nu när man är två (1 månad tillbax har jag skaffat en träningspolare)

Nej inte jag heller.. HATAR att dom inte fattar att man är där för att träna och inget jävla kafferep!!!Jag brukar ha min mp3 spelare med mig, men man har en tendens att bli lite osocial mot sin träningskompis då ;)

Gymmet, tja vad skall man säga.. Det är ju ca 5 st som tävlar där, mkt ungdomar och äldre...Musiken skall vara hård och HÖG.. Vill man ha på lunga favoriter kan man gå till ett solaruim eller nåt..


Har burit ved nu i 4 timmar, lite mör i korsryggen blev jag allt.. MEN rygg passet skall bli ett fett pass endå.. Kommer med mer info ikväll!

Thony
2005-02-11, 12:55
Jahopp sitter man här dagen efter, det som skulle varit det roligaste passet..Men ack så fel.. Har sträck/skadat mej i korsryggen/höften igen..Fan skulle skitit i marklyft...fan oxå...

uppv 5 min cykel

Chins

Kv. 10.10
+5 8(+2)7+1
+10 6(+2)4(+2) direkt utan vikt 6 st..

Latsdrag bakom nacke:

90/10,10
95/9,8


Stående rodd: fattning med flatan inåt
80/12
100/12, 12
120 8.8 remmar

Sittande rodd (max)
12.12.10.9. remmar

Än så länge ingen känning överhuvedtaget..Tänkte jag skulle köra mark, lätt som avslut:

Mark 60 /15.15
130 / 8 boom, det bara högg till..Kändes som ett slag i ryggen, så ja släppte stången bara, kände att nåt inte stod rätt till.. Fick ont, blidde stel.. så ja la ner ryggen där.. Gick och körde underarmar 10-12 set kommer itne ihåg..
Frågade polare om tekniken eller nåt va fel, han sa nej, det såg jävligt bra ut..
Men men lägger både knäböj och marklyft på is ett tag nu..

Varit hos en napraprat idag, eftersom jag ville kolla om nåt va sönder,fel eller dyligt. Enligt henne var problemet mina höftböjare, ena benet var för långt, därav hade det blivit lite sne belastning . men det känns genast bättre nu efter jag varit där, skall dit igen på tisdag, dock känns det inte lika kul i plånboken (360 kr ) ;)

Runda Grodan
2005-02-11, 13:57
Vad trist att du skadade dig på ditt ryggpass. Har du haft problem med ryggen tidigare? Jag har själv haft problem med ryggen i ca två års tid men nu känns den faktiskt ganska bra. Har nyligen kört igång med både benböj och marklyft igen och det verkar gå bra. Jag har gått hos sjukgymnast där det var streching akupunktur och elbehandling. Det som dock har fungerat bäst för mig är att sakta men säkert bygga upp min bålstabilitet. Fan vad dyrt det var att gå hos naprapat!!! Men det kan ju vara värt det om du känner dig bättre.

Thony
2005-02-11, 14:06
Vad trist att du skadade dig på ditt ryggpass. Har du haft problem med ryggen tidigare? Jag har själv haft problem med ryggen i ca två års tid men nu känns den faktiskt ganska bra. Har nyligen kört igång med både benböj och marklyft igen och det verkar gå bra. Jag har gått hos sjukgymnast där det var streching akupunktur och elbehandling. Det som dock har fungerat bäst för mig är att sakta men säkert bygga upp min bålstabilitet. Fan vad dyrt det var att gå hos naprapat!!! Men det kan ju vara värt det om du känner dig bättre.


Jaa jag har haft lite problem med den ett tag (sträckt mej från första början) det var ett bra tag sen..
Hur komme det sig att du haft problem då ? Har du skadat dig ?
HUR förbättrar du din bålstabilitet ?

Runda Grodan
2005-02-11, 14:40
Jaa jag har haft lite problem med den ett tag (sträckt mej från första början) det var ett bra tag sen..
Hur komme det sig att du haft problem då ? Har du skadat dig ?
HUR förbättrar du din bålstabilitet ?
Jag vet fortfarande inte riktigt vad det var som var fel med ryggen. Antagligen så var det något med diskarna. Jag hade även påverkan på ischias nerven, så trots att problemet satt i ryggen så hade jag även ont i benet ända ned i vaden pga ischiasnerven.

Jag tränar upp min bålstabilitet genom att köra magövningar samt genom att köra benböj och marklyft utan bälte (tunga set har jag bälte). I mitt senaste benpass körde jag t.ex. benböj upp t.o.m. 130kg utan bälte och det gick bra. Jag har märkt att detta ger mig mycket bättre stabilitet i kroppen och jag känner mig starkare på nåt sätt. Frontböjar utan bälte är en riktigt bra magövning tycker jag.

Ett råd angående marklyften (har själv kört det ca fyra ggr :D ) kan vara att inte köra så höga reps som du gjorde på ditt sista pass (8 reps). Men bäst av allt är nog att skynda långsamt vad gäller viktbelastning.

Thony
2005-02-11, 14:49
;) Jag vet fortfarande inte riktigt vad det var som var fel med ryggen. Antagligen så var det något med diskarna. Jag hade även påverkan på ischias nerven, så trots att problemet satt i ryggen så hade jag även ont i benet ända ned i vaden pga ischiasnerven.


Okey.. Jag har änna fått för mej att jag har samma sak som du...

Jag tränar upp min bålstabilitet genom att köra magövningar samt genom att köra benböj och marklyft utan bälte (tunga set har jag bälte). I mitt senaste benpass körde jag t.ex. benböj upp t.o.m. 130kg utan bälte och det gick bra. Jag har märkt att detta ger mig mycket bättre stabilitet i kroppen och jag känner mig starkare på nåt sätt. Frontböjar utan bälte är en riktigt bra magövning tycker jag.

Okey får börja med att köra det då...fast med lätt vikt..skall dock vänta ett bra tag innan nu.. det känns riktigt jobbigt i ryggen nu..


Ett råd angående marklyften (har själv kört det ca fyra ggr :D ) kan vara att inte köra så höga reps som du gjorde på ditt sista pass (8 reps). Men bäst av allt är nog att skynda långsamt vad gäller viktbelastning.

eftersom jag bara körde lätt, så blev det bara så





..

Thony
2005-02-13, 20:32
Började med 10 min cykel (tempo 3/5) samt rodd 2 min (2/5) (har för övrigt en sträckning i rygg/höft, svårt att beskriva. Men det känns inte rätt varje fall)


Millitärpress smithen:

50/15 , 15
60/12
70/12
80/10

Hantel lyft åt sidan: Lättare med tanke på fokusering+ känning i höft:

12/17,15,14
17/ 10 dropset till 10 kg /12
(alla stanna en stund i toppläget)

Hantel framåt (brukar köra den var 4-5 axel pass)
15/15,15
20/12.11

Bakaxel i rep 4 set ala 15 reps

Bakaxel med hantel (på bänk)omvänd flyes mao ;)

12 kg / 15.12.12 dropset 10 kg / 10 reps

Biceps (maskin) 12 reps. +3*8

Sittandes koncetrations curl:
20/12,12,12

Överbänk:
17/10.9

"2 set utmpumpning i cable"

Passtid 70 min

Helt ok.. Kände inte av nånting i höften/ryggen på dessa övningar.

Runda Grodan
2005-02-14, 19:05
Vad höga reps du kör. Drar du inte på dig en massa mjölksyra när du kör så många reps och set? Av någon anledning så är jag inte så bra på högreps. Ser fram emot ditt nästa pass.

Thony
2005-02-14, 20:29
Vad höga reps du kör. Drar du inte på dig en massa mjölksyra när du kör så många reps och set? Av någon anledning så är jag inte så bra på högreps. Ser fram emot ditt nästa pass.


Vill inte skada axlarna med en massa tunga 3-6 or.. Varierar som sagt. Jag är ochså av nån anledning inte heller bra på högreps ;)


Mitt pass var idag: ingen höjdare skulle kört BEN+VADER. Men ville inte riskera nåt så jag vilade BENEN, men körde vader (15 set ) ;=) + underarmar 10 set:

Ingen höjdare med andra ord. Återkommer med BRÖST+TRICEPS på ONSDAG :thumbup:

Thony
2005-02-17, 09:12
Började med att värma i cykel 20 min. Väntade på min träningspolare och.

Bänkpress: stång 2*12

50/10
80/8 -- här känndes det tungt, behövde nog värma en stund till.
120/ 1
130 /2 (sista med lite hjälp) så slutsatsen är, KLEN i bänk ;)

3 set på 100 kg / 8,7,7

Sned hantelpress:

37½ 10,9,9,7 (+) 2 .

Bröst pressmaskin 3 set

Cable flyes 3 set (lätt utpumpning)

45 min

Triceps:

Sittandes med stång bakom huvedet ;) vad den nu heter..

(stång) + 20 /15
-=- 30/12,10,10

Bänkdips + 40 kg

20,18,15,12 haha.. bra där mot slutet ;)

Kickbacks med lutning på bänk:

12½ /15,15,13,12 - direkt till 10kgs hantlarna, 10 reps, direkt igen till 7 kgs 8 reps..

Avslutade det hela med 15 min på stairmastern..

Gick helt ok.

Runda Grodan
2005-02-17, 12:11
Det verkade vara ett bra pass det där :thumbup: Om det var din slutsats att du var klen i bänken efter det passet så är nog även den slutsatsen applicerbar på mig. Bänkpressen är en pruppövning i den bemärkelsen att det går så väldans långsamt att öka för mig.

20min cykel och 15min stairmaster (Master of stairs...TRAPPMÄSTARE :) ) Brukar du köra konditionsträning också? Jag tycker man känner sig så hälsosam när man kör kondis.

Thony
2005-02-18, 09:32
Det verkade vara ett bra pass det där :thumbup: Om det var din slutsats att du var klen i bänken efter det passet så är nog även den slutsatsen applicerbar på mig. Bänkpressen är en pruppövning i den bemärkelsen att det går så väldans långsamt att öka för mig.

haha ;)

20min cykel och 15min stairmaster (Master of stairs...TRAPPMÄSTARE :) ) Brukar du köra konditionsträning också? Jag tycker man känner sig så hälsosam när man kör kondis.

Nja kör det bara nu när börjar närma sig våren/sommaren.. :D

Thony
2005-02-18, 09:33
Eftersom jag har en känningen i höft/rygg så drar ja inga vikter direkt. Tagit det lugnt idag.. Vikterna är inget att skriva om. *cry*

Thony
2005-02-19, 18:29
Gick en morgon promenad på 40 min (lördag) inte gjort något. Är tränings sugen nu (lyssnar på slipknot, käkar :D ) AXLAR+BICEPS i morgon!!

Thony
2005-02-20, 19:59
5 min tempo på step. Lite hantlar ett par min.


Sittande hantelpress:

30/12
32½ / 10
35/ 8,7,6 dropset direkt till stående hantelpress 17½ kg / 10 reps

Sittande hantellyft på bänk

12½ 15,14,
15/ 12,11

Hantel till hakan (ny övning för min del)

22½ 12,12,11,9 dragremmar på alla set

Bakaxel, omvänd flyes:

12½ 15,13,12,12 direkt till 10 kg /8 direkt till 7½ kg /10 argh, pump!! :D

I pecdeck 4 set, grym pump i axlarna nu!

45-50 min (2 stycken)

Biceps Hantelcurl (vanlig) stående

25 / 12
27½ / 12,12
32½ 8,7 (alla dragremmar) kändes jävligt fint där

Ez stång över bänk:

(stång + ) 35 kg

12,11,11,10

Koncentrerad hantelcurl mot knä

12½ / 15,12,

I cable 2 set

Avslutade med 10 min step i rasande tempo ;)


ett bra pass, grym pump i axlarna, samt bra pump i små klossarna..

Thony
2005-02-21, 10:49
Blev dock lite störd av ett gäng nötter. Små fjortisar som sitter å glor. Samt sitter och snackar skit om oss (mej å polarn) när vi kör hantellyft åt sidan (sittande) så satt han bakom mig å hjälpte. Jag hörde dom säga kolla, jag looovar mannen dom är bögar, ja svär.. Jag hade bara lust att klippa till den lilla whiggern. Jag gick fram till han och frågade om han hade något problem, då blev han genast tyst. *flex* *grr27* haha hatar sånna idioter!!

Runda Grodan
2005-02-21, 12:35
Blev dock lite störd av ett gäng nötter. Små fjortisar som sitter å glor. Samt sitter och snackar skit om oss (mej å polarn) när vi kör hantellyft åt sidan (sittande) så satt han bakom mig å hjälpte. Jag hörde dom säga kolla, jag looovar mannen dom är bögar, ja svär.. Jag hade bara lust att klippa till den lilla whiggern. Jag gick fram till han och frågade om han hade något problem, då blev han genast tyst. *flex* *grr27* haha hatar sånna idioter!!
Vilka puckon. Du gjorde rätt i det du gjorde. Av någon anledning så har det på senare tid dykt upp liknande nötter på mitt gym. De är väldigt irriterande. De plockar inte bort vikterna efter sig, tar otroligt lång tid på sig mellan seten, håller upp utrustningen och glor en massa. Kanske blir det bättre då de har tränat ett tag. Jag brukar säga åt dem att de ska ta undan efter sig och då gör de det.

Lite töntigt att fälla en sådan kommentar som han gjorde om er och sedan bli skraj när du konfronterade honom. Jag menar vad hade han väntat sig?

Tunga axelpressar och hantelcurlar förresten *flex*

Thony
2005-02-21, 13:01
Vilka puckon. Du gjorde rätt i det du gjorde. Av någon anledning så har det på senare tid dykt upp liknande nötter på mitt gym. De är väldigt irriterande. De plockar inte bort vikterna efter sig, tar otroligt lång tid på sig mellan seten, håller upp utrustningen och glor en massa. Kanske blir det bättre då de har tränat ett tag. Jag brukar säga åt dem att de ska ta undan efter sig och då gör de det.

Lite töntigt att fälla en sådan kommentar som han gjorde om er och sedan bli skraj när du konfronterade honom. Jag menar vad hade han väntat sig?

Tunga axelpressar och hantelcurlar förresten *flex*

Fråga är om dom är där för att träna ? Eller prata med alla "biffar" , eller bara skaffa sig homies ;)
Klart man skall säga till dom.

Nja vikten kanske inte är mkt, men det kändes tungt :D

Skall köra ben + vader i dag (blir hyfsat lätt pass) med tanke på rygg/höft..
Har du kört donkey raises ? DEN TAR GRYMT BRA!! Undrar vad han fäller för kommentar om vi kör den :D :laugh:

Jay-Z
2005-02-21, 13:03
Undrar vad han fäller för kommentar om vi kör den :D :laugh:

Då kanske han vill vara med? :D

Thony
2005-02-21, 13:07
Då kanske han vill vara med? :D
Haha.. Nej han är för tuff :D

Han försöker ha en "hård" blick när han kollar på oss när vi kör. Typ ey jag skall cutta dej. :laugh:

Thony
2005-02-22, 16:02
Började med step i 10 min (bra tempo)

Baklår (raka hantelmark)

25 kg / 4*15

Baklårscurl:

45 / 15,14,14,13+2 (hjälp)

Benpress:

100/20
200/20
300/ 20 (en jävla pump här) 15,15,15 (alla var utan stopp i toppläge) Tar det försiktigt med tung ben+rygg träning ett tag till

Hacklift

50 /20,20
90/ 15,15,13,13,12

Framlårs spark

40/15,15
50/13,12 sån pump, argh! ;)

Sittande vader

40/30,30
75/20,18(+2)15(+5)

Donkey raises ( polarens vikt 90 kg)
25,25,(detta set med en 22 ½ hantel, 20) ett sista utan 20, sen direkt ett set sittande till 10 reps, kommer ej ihåg vikt.

passtid 75-80 min, ganska ok. många reps, 2 pers, tar mkt tid..

Offtopic: 2 stycken som började bråka på gymmet igår :thumbup: :D

Runda Grodan
2005-02-22, 17:12
Offtopic: 2 stycken som började bråka på gymmet igår :thumbup: :D
Vadå bråkade? Slogs dem? Varför bråkade de? Hur slutade bråket?

Bra benpressar.

Thony
2005-02-23, 08:40
Vadå bråkade? Slogs dem? Varför bråkade de? Hur slutade bråket?

Bra benpressar.

Haha, BRÅK, alltså fighting! :D Men det blev inte så mkt, dom hann inte innan dom blev avbrutna. 2 polare som tjaffsade om nån övning eller nåt, bara hörde att en av dom skrek, så jag vände mej om, så var det en massa gruff :D

Thony
2005-02-23, 08:47
Uppv step 7 min (hyfsat tempo, 2/5) töjning 3-5 min ..

Var jävligt laddad när man kommer in, kommer in, tänkte ahh! Bra musik för en gång skull samt volymen är så att man kan höra den. DET VAR EN BRA LÅT. Sen var det de gamla vanliga, VÄRRE än lugna favoriter.


Sned hantelpress:
upp 2*10 / 12 kg
25/8
37½ / 12
42½ / 9.8.6(+2)

Bänkpress

80/12
90/10,8,8 kändes lite segt med bänken efter sne, men det gick ok ändå.

Flyes:
22½ /12
27½ 3 set ala 10-12

2 set pecdeck, 2 set cable

40-45 min

Triceps: (en hantel bakom nacke)

15 / 12,12,
17/ 10 Kändes i armbågarna, gick ner till 15 kg igen
15/10 dropset 12/8, drop 10/12

Dips (kroppsvikt)
+20 10,8,7
utan vikt 12 (KS runt 98 kg)

I cable 4 set

2 set kickbacks

passtid 65 min, jävligt gött tempo. körde mage 4 set och.

Stog och tjöta en 25 min sen och :D

Thony
2005-02-23, 08:50
Uppv step 7 min (hyfsat tempo, 2/5) töjning 3-5 min ..

Var jävligt laddad när man kommer in, kommer in, tänkte ahh! Bra musik för en gång skull samt volymen är så att man kan höra den. DET VAR EN BRA LÅT. Sen var det de gamla vanliga, VÄRRE än lugna favoriter.


Sned hantelpress:
upp 2*10 / 12 kg
25/8
37½ / 12 (Här fick jag nog av MUSIKEN, så jag gick och sa till en som jobbade , frågade om dom inte åtminstonde kunde sätta på radion. Han skulle se vad han kunde göra *whatever* sagt och gjort. Det blev nån skiva med typ roger pontare, rickard wolf *cry*
42½ / 9.8.6(+2)

Bänkpress

80/12
90/10,8,8 kändes lite segt med bänken efter sne, men det gick ok ändå.

Flyes:
22½ /12
27½ 3 set ala 10-12

2 set pecdeck, 2 set cable

40-45 min

Triceps: (en hantel bakom nacke)

15 / 12,12,
17/ 10 Kändes i armbågarna, gick ner till 15 kg igen
15/10 dropset 12/8, drop 10/12

Dips (kroppsvikt)
+20 10,8,7
utan vikt 12 (KS runt 98 kg)

I cable 4 set

2 set kickbacks

passtid 65 min, jävligt gött tempo. körde mage 4 set och.

Stog och tjöta en 25 min sen och :D

Thony
2005-02-23, 16:18
Uppv 2-3 min roddmaskin.

Sittande rodd (vet ej vikt ) plattor max 20

uppv 7:an 10.10

15/12
18/12
20/ 10 (dragremmar)
20+22½kg / 10,9 (dr)

Chins (+12 kg )

7.6. (2 st utan ) 10.8

Lats bakom nacke (okänd vikt )

8-12 reps

Stående rodd 2 med fattning fram, 2 med fattning omvänt, lr nåt ;)

100 / 12,12
100/ 10,10 rätt lätt alla men jag kör försiktigt..ett tag :D

Enarms hantelrodd med lutning:

32½ 12
37½ 12
42½ 10.9

Underarmar 8 set

Passtid 65-70 min..

avslutade med 10 min step..

Baan
2005-02-23, 17:14
inga marklyft/knäböj ?! *grr27*

Thony
2005-02-23, 17:32
inga marklyft/knäböj ?! *grr27*


Lilla bard (haha) :D Har du läst igenom hela journalen ?

GIVETVIS kör jag dom..GRIS TUNGT..men... inte för tillfället...

Thony
2005-02-24, 10:40
En morgon promenad ala 45 min.. Gött är det. Man piggnar till ordenligt.

Runda Grodan
2005-02-24, 17:21
En morgon promenad ala 45 min.. Gött är det. Man piggnar till ordenligt.
Du kommer ju att bli en piprensare om du fortsätter såhär :nono: (läs, Runda Grodan skulle också vilja köra fettförbränning men han är för lat :em: )

Kevin
2005-02-24, 17:39
Tränat ca. 1,5 år men riktigt seriöst sedan i höstas skriver finteligens i sin tråd. och här 4 så frågan e hur länge har du tränat? *slap*

Thony
2005-02-25, 07:15
Du kommer ju att bli en piprensare om du fortsätter såhär :nono: (läs, Runda Grodan skulle också vilja köra fettförbränning men han är för lat :em: )


Haha... ja vet. Men fan vad gött det är när man väl orkar upp ;) du skall väl börja du och ?


BEN (lätt) vader (tungt) idag..

Thony
2005-02-25, 07:15
Tränat ca. 1,5 år men riktigt seriöst sedan i höstas skriver finteligens i sin tråd. och här 4 så frågan e hur länge har du tränat? *slap*


Tjena, förstod inte till helt hundra din mening ;) Men cirkus 5 år har jag tränat.

Runda Grodan
2005-02-27, 13:01
Haha... ja vet. Men fan vad gött det är när man väl orkar upp ;) du skall väl börja du och ?


BEN (lätt) vader (tungt) idag..
Njae jag vet inte riktigt. Jag skulle vilja bli lite starkare och större först. Ska jag vara ärlig så är jag nog i rätt hyfsad form ändå, just nu. *innocent*

Dina fans skriker efter bilder Thony, "Vi vill ha bilder, vi vill ha bilder!!!".

Vad käkar du förresten ? Kan du inte skriva upp vad du käkar en vanlig dag?

Om du inte redan gör det så kan jag tipsa om att äta varmkorv med bröd och dricka Oboy, för det är gott. Har för mig att jag sett några studier som stödjer detta påstående men kan tyvärr inte komma på vart.

Thony
2005-02-27, 13:13
Njae jag vet inte riktigt. Jag skulle vilja bli lite starkare och större först. Ska jag vara ärlig så är jag nog i rätt hyfsad form ändå, just nu. *innocent* Jo jag är själv i hyfsad form, men vill vara lite mer "slim" till våren/sommaren.

Dina fans skriker efter bilder Thony, "Vi vill ha bilder, vi vill ha bilder!!!".Hahha du är mitt enda fan ;) Men det kommer, jag har digitalkamera och allt hemma. Väntar bara på rätt tillfälle + att nån kan hjälpa mig, jag har tagit några disco kort själv, men det går inte riktigt lika bra.

Vad käkar du förresten ? Kan du inte skriva upp vad du käkar en vanlig dag?Jo det kan jag göra. Börjar med att skriva i morgon (helger blir lite slappare, men endå hyfsade) så i morgon var ordet ;)

Om du inte redan gör det så kan jag tipsa om att äta varmkorv med bröd och dricka Oboy, för det är gott. Har för mig att jag sett några studier som stödjer detta påstående men kan tyvärr inte komma på vart.Det är väl ungefär svenskarnas matvanor nu för tiden endå ;)

Skall iväg om 3 timmar å kötta axlarna+biceps...

Thony
2005-02-27, 19:32
Sittande millitärpress:

Uppv 12-22 kg / 2*10
32½ 12
35/9
37½ 7.6 (kändes bra, första gången på denna vikt)

Hantellyft åt sidan ståendes

15/12+3 cheat
17½/ 10+2 cheat, 10+2 c, 8+2 c direkt dropset till 10kg sittandes 10 reps.

Drag till hakan smal handtag i cable
4 *8-12 vikt okänd

Bakaxlar omvänd flyes

12/15.14.14.13 + 10 reps på 10 kg direkt på sista

I cable 3 set okänd vikt. 40 Min (2 st)

Biceps i skivstång:

Uppv 20 kg /10 reps

40/10
50/12
60/10
70/5+1, 4+2 direkt till 40 10+2 (hjälp)

Hammercurl sittandes (dragremmar)

20/12,12
22½ 10,8

I cable 2 set.

Shrugs i smith (dr)

50/20
90/15
130/15.15.15 (rätt lätt)

Passtid 65 min

Avslutade med 15 min på löpbandet (gick dock ) :D

Runda Grodan
2005-02-27, 20:17
70KG ÄR MYCKET I BICEPSCURL *flex*

Thony
2005-02-27, 20:37
70KG ÄR MYCKET I BICEPSCURL *flex*

Ja det är tuuuuuungt!!! Men gött är det :hbang: *flex*

Thony
2005-02-28, 19:43
Uppv 5 min tempo step

Framlårs curl

45/15
70/12.12
80/12.10 sån jävla pump av denna övningen.

Hacklift:

50/10
80/8
120/12.12.
140/8 alla ass to the gras, foh soh niggah :thumbup: :D

Benpress:

200/10
300/15
350/12
380/12
420 /8 vikt är utan släde (vikt ? )

Baklårs curl:

45/15.15.13.12 bra pump, riktigt strikt å fint..

Utafall (hantel, gå i en gång) kommer ej i håg alla steg 3 set varje fall ;)

Baklårs maskin (sittandes) 2 set

Vader i smith:

90/20.20
120/ 15
140/ 12.12

Sittandes vader:

45/20
70/20.20
90/12.10 (bra strikta)

Ett bra pass. Vågade på mig lite tyngre vikter, (rygg/höft) lite över 400 i benpressen kändes fint :hbang: smörjade in korsryggen med tigerbalsam innan..
Passtid 80 min ( 2 st)

Thony
2005-02-28, 19:50
Vakna kl 8

frukost:

2 dl havregryns gröt, kanel, 2 dl minimjölk, 1 päron, 5 äggvitor+ en gula, 200 g keso, kanel igen ;=) V12 (1 port) 1 multitab, ala (3st)

10:30

1½ kyckling file, 1 burk makrill file, 100 g fullkorns pasta (makaroner) Fun light till (ice thee)

13:00

1 grovt bröd (fullkorns bröd) + messmör orginal, 1½ + mjukost (7%) ½ + räkost, 2 råa äggvitor+ 1 kessella, v12 + HMB (8 kapslar) innan träning.

14:00 träning.

15.30 gainer+ extra protein

16.30

1 dl (okokt råris) brocolli, minimajs, morötter, 1½ kyckling file, avocado, lite kessella.

18:45

1 äpple, 1 tonfisk (120 g )

Har inte kommit längre än så ikväll, men skall äta runt 21.00 det blir då lövbiff+ råris :thumbup:

Runda Grodan
2005-02-28, 20:02
Men jäklars Thony hur du äter. Supernyttigt verkar det som. Har du en kock eller butler anställd?

Du verkar ju nästan "optimal", för att använda ett kollouttryck. Fast det är klart, jag har ju ingen aning om vad som är optimalt med tanke på hur jag äter :D .

Bra benpress!

Thony
2005-02-28, 20:04
Men jäklars Thony hur du äter. Supernyttigt verkar det som. Har du en kock eller butler anställd?

Du verkar ju nästan "optimal", för att använda ett kollouttryck. Fast det är klart, jag har ju ingen aning om vad som är optimalt med tanke på hur jag äter :D .

Bra benpress!

Hahha nej jag har ingen butler, mamma :em: nej skämt å sido, jag är ju hemma för tillfället på dagarna, så då blir det så :D

Benpressen känns bra, skall nog dra på 0.5 ton nästa gång.. Fan vad fett det lät ;)

Jay-Z
2005-02-28, 20:10
Det där lär inte vara en Nordic-benpress? :D

Tunga pass hur som helst! :thumbup:

Thony
2005-02-28, 20:13
Det där lär inte vara en Nordic-benpress? :D

Tunga pass hur som helst! :thumbup:

Nej ingen anning...Men vikterna (utan släde) är vikten som jag angivit...

Jo det kändes bättre...Höfterna blir lite, vad skall man säga slitna efter ett benpass typ... men men... vilodag i morgon(morgon promenad dock )

Thony
2005-03-01, 13:36
Jahopp 30 min morgon promenad i 1 dm nysnö, samt 7 minus.. Brr ;) dessutom skotta i ca 15 kvart, de ni....

Thony
2005-03-03, 10:01
Uppv 5 min cykel.


Snebänk (fri) uppv 20/12

50/8
80/12
90/8.8.7

Snebänk hantlar (mindre lut)

37½ /10, 10,8, 8 grym kontakt.

I cable 3 set

Pullover

35/12
40/12
45/11

Triceps skivstång mot panna:

40/10
45/8, 8
40/8 fick ont i armbågarna

Triceps bakom nacke 2 händer:

37½/12,12
40/10,7 :em: samma med aarmbågarna här..fuck

2 set kickbacks
2 set i cable

4 set mage ..

Ett ok pass, lite jobbigt med armbågarna bara. Haft så här flera gånger..men men...


hmm -19 grader i morse, FY FAAAN!!! *grr27*


*flex*

Thony
2005-03-03, 17:45
weepp käkat bra, nu iväg för att pumpa rygg+underarmar! *flex*

Runda Grodan
2005-03-03, 17:52
weepp käkat bra, nu iväg för att pumpa rygg+underarmar! *flex*
Pumpa, pumpa, pumpa. :D

Thony
2005-03-04, 12:00
Pumpa, pumpa, pumpa. :D


klart *flex*

Thony
2005-03-04, 12:05
Uppv 5 min step+2 min roddmaskin

Stående rodd:

FI : 100/12
FU: 100/12

FI: 120/8
FU:120/12 (alla dragremmar) FI=Flatan Inåt, FU= Flatan Utåt

Enarms koncentrations rodd liggande på bänk:

35/12
42/12
47 10.8

Sittande rodd

max +22kg 10.8
max 10.8

Latsdrag fram (bra kontakt, ej mkt sving) :D

90/12.10.9.9 remmar

Smalt grepp ett par set på 80-85, helt okey, bra pump som fan.

Underamar, 10 set...

VILL KÖRA MAAAAAAAAAAAARK!!!Men vilar från det..Jahopp ikväll är det lira av polarna på Texas Holde`m :hbang: :D

Thony
2005-03-05, 17:01
Har varit och spelat Beach Volley, grymt kul är det.. 4 st var vi, spelade i 2 h. Rätt jobbigt

Thony
2005-03-06, 20:06
5 min step, 5 min hantlar+stretch/töj.

Baksida axlar i cable, 4 set

Baksida med hantel (omvänd flyes) liggande på bänk:

12½ / 15.15
15/10. 8 + direkt efter 10 kg:s 12 reps

Drag till hakan, smalt handtag, i cablen ;) variation

4 set, 10-12 reps

Hantellyft åt sidan:

17½ /12.12 kändes lite ostrikta.
15/12, 10 kändes bättre

Press bakom nacke (fri,kör aldrig, koncentrera på balans och )

40/20
50/12.12
60/ 8 (avsluta med framför) Bra tempo på denna övning, lite jobbigt med balansen.

55 min ( tog lång tid, även att vi körde bra tempo)

Biceps: Hantlar vanlig curl:

22½ /10
27½ /10
30 /10
32½ 9, kändes riktigt fint. dragremmar!

ez curl över bänk:

stång + 35

12,11,10,8+ 2(hjälp)

Enarms koncentrations curl över knä:

12/15,14,13,13 kändes bra.. Lätt men en sån sjuk pump, en av dom bättre övningarna :hbang:


Passet avslutades med 10 min step. Det var ett helt ok pass, hade sovit dåligt i helgen, + inte käkat så bra.Nöjd efter omständigheterna.

Thony
2005-03-08, 10:02
Step grymt tempo 10 min, svettig sopm en gris ;)

Börja med baksida idag, var rätt mycket folk på gymmet.Men som vanligt inte nån som körde ben *flex*

Raka hantelmark: uppv 2*12 - 12 kg

22½/12 uppv
32½/12 uppv
42½/15
45/ 15
51/12.12 bra kontakt, tyngsta hantlarna, lätt, men det blir jobbigt för korsryggen..

Bakcurl:

30/20
50/11.9.8 (han tryckte ner min rygg så det blir extra strikt)

Benpress:

200/12
300/12
350/10
400/10.8 kändes tungt idag
300 direkt 15 reps,

Hacklift:

100/12
120/10.10.8 kändes tungt, men körde lite bättre tempo..

Benspark fram:

50/12
75/12
90/10.10 fan jag hatar den pumpen jag får, mår fan dåligt ;)
direkt frontböj på 60 kg 12 reps


Sittande vader:

75/15.15
90/13.12
100/8 direkt drop till 75 6 reps :em:

Stående vader i smitg: 4 set ala 120 kg (reps mellan 12-15)

80 min tog passet..Tar tid när man är två, samt alla jävla vikter som skall av och på.. Men ett helt ok pass..

Thony
2005-03-08, 10:03
07.10 - 07.50 morgon promenad. Gött är det. Solen skiner , fåglarna kvittrar..Ahh snart sommar :cool:

Thony
2005-03-08, 17:00
LÄngtar till gymmet. jahoppski..

Runda Grodan
2005-03-08, 17:03
När ska du köra igång med marklyften? Jag behöver inspiration. Någon jag kan jaga efter. Tror att du är starkare än mig i den övningen.

Thony
2005-03-10, 09:02
När ska du köra igång med marklyften? Jag behöver inspiration. Någon jag kan jaga efter. Tror att du är starkare än mig i den övningen.

Fan jag vill... NU helst ;) skall köra rygg idag.. Men väntar nog 1 månad + med den...och knäböj...sen är det att kötta... NJa det vet jag inte om jag är.. 200 går upp, hyfsat lätt..sen har jag inte maxat mer en det.. Men det kändes jävligt bra i slutet (innan ja sträckte/eller vad det nu va)

Thony
2005-03-10, 09:07
Började som vanligt med att säga till dom att dom kanske kan höja musiken lite vänligt. Hon svarade med ja, skall bara göra klart här.Det går 20 min, ingen musik höjs, vi frågar en instruktör på gymmet om hon kan fixa det, ja om en kvart när hon är klar med sin klient ;) en kvart går, och visst höjs musiken, det är BUMBIBJÖRNARNA PÅ HÖG NIVÅ :D

Sned hantelpress:(kändes i armbågarna)

32½/10
42½/8.8
45/6

Snebänk(fri)

60/12
80/10.9.9

Omvänd snebänk i smith:

70/12
80/11.9.8

2 st flyes, 1 st cable cross

Tricpes, Pushdown rak stång

4 set, hyfsat tungt.

Enarms hantel bakom nacke

12/15
15/15 kändes i armbågarna, ner på 12 kg igen
12/14.12

Rep för triceps, samt 2 set dips (cirka 15, 13 reps, kommer inte ihåg riktigt)


ETT GRYMT BRA TEMPO, passet gick på en timma. vi var två stycken.

Avslutade med 15 min step.

Runda Grodan
2005-03-10, 11:23
Bumbibjörnarna? Vad är det för gym du tränar på egentligen. Kan du inte bränna lite skivor med lite mesrock på? Det borde väl vara bättre än Bumbibjörnarna och det borde de väl kunna spela i alla fall...

Kan nog vara bra att vila en månad till från bögandet och markandet så att du inte gör illa ryggen igen. Hur blir det med bilderna då?

Kör hårt!

Thony
2005-03-10, 11:28
Bumbibjörnarna? Vad är det för gym du tränar på egentligen. Kan du inte bränna lite skivor med lite mesrock på? Det borde väl vara bättre än Bumbibjörnarna och det borde de väl kunna spela i alla fall...

Kan nog vara bra att vila en månad till från bögandet och markandet så att du inte gör illa ryggen igen. Hur blir det med bilderna då?

Kör hårt!

Nej det var inte dirkekt bumbibjörnarna, men det är ett sånt stuk + typ lugna favoriter. Dom har en kille som skall sköta det men han är inte där, så då kan dom inte göra något *screwy* kunde knappt fixa på radion.

Ja.jag vilar från det, brukar bli starkare i skiten efter vila och.

Bilder ? Jorå.. Jag har ju några disco bilder här på datorn, men har inte riktigt fattat det här med storleken, kan inte minska för att det skall passa in här..

Men angående lite nyare bilder så vet jag inte hur ja skall göra, det blir inga bra bilder om man trycker dom själv.Sen är ljuset inte bra här. Det skulle vara på gymmet i så fall.. Så vem vet jag kanske tar med kameran nån dag.

Baan
2005-03-10, 15:33
Nej det var inte dirkekt bumbibjörnarna, men det är ett sånt stuk + typ lugna favoriter. Dom har en kille som skall sköta det men han är inte där, så då kan dom inte göra något *screwy* kunde knappt fixa på radion.

Ja.jag vilar från det, brukar bli starkare i skiten efter vila och.

Bilder ? Jorå.. Jag har ju några disco bilder här på datorn, men har inte riktigt fattat det här med storleken, kan inte minska för att det skall passa in här..

Men angående lite nyare bilder så vet jag inte hur ja skall göra, det blir inga bra bilder om man trycker dom själv.Sen är ljuset inte bra här. Det skulle vara på gymmet i så fall.. Så vem vet jag kanske tar med kameran nån dag.

ett enkelt sätt att göra bilderna mindre är öppna dom i paint, sen gå in på "bild" sen "ändra storlek/rotera" sen är det ganska självklart därefter :) sen bara kolla om det funkar, om inte så minska ännu mer tills dom är tillräckligt små. Inte det smidigaste sättet men dte går.

Thony
2005-03-10, 16:27
Tack baaaaaaaaan...


En liten disco, men ja ska försöka fixa bättre.

Thony
2005-03-10, 17:44
Nej nu skall ja äta, sen är det PUMPA...hihi

Baan
2005-03-10, 17:48
hehe den var inte disco, den var knark :) inte så mycket man kan se bra men armarna ser skapliga ut, sen så har digitalkameror timerfunktion som standard har jag för mig, bara kolla hur man gör på din så blir det ju betydlig enklare ta bilderna, slipper behöva posa i blixtens hastighet för att hinna ta korten :)

Thony
2005-03-10, 18:03
Ja skall fixa det på nåt sätt ;)

Runda Grodan
2005-03-10, 18:42
Precis som med min bild så ser man inte så mycket fast man ser betydligt mer på din bild. :) Kan dra slutsatserna av dina resultat i journalen samt den lilla bilden att det ser rätt bra ut! Armen verkar sitta där den ska och särskillt fet var du ju inte, vilket du har försökt påskina.

I början av journalen skrev du att du var 1,80 och vägde 98 så du måste vara i rätt god form om man ska ha bilden i åtanke. BTW, Idag vägde jag 104,6 på mina 190 men då hade jag träningsskor på mig.

Gärna mer bilder!

Thony
2005-03-11, 09:13
Precis som med min bild så ser man inte så mycket fast man ser betydligt mer på din bild. :) Kan dra slutsatserna av dina resultat i journalen samt den lilla bilden att det ser rätt bra ut! Armen verkar sitta där den ska och särskillt fet var du ju inte, vilket du har försökt påskina.

I början av journalen skrev du att du var 1,80 och vägde 98 så du måste vara i rätt god form om man ska ha bilden i åtanke. BTW, Idag vägde jag 104,6 på mina 190 men då hade jag träningsskor på mig.

Gärna mer bilder!

Hah lite tjokker e man allt...


Men kallas du berget eller ? :) Skall du upp mer i vikt ?


Edit: Det kommer fler bilder snart.

Thony
2005-03-11, 09:20
Sen bar det åt:

Stående rodd :
uppv 50- 80 kg /10 reps

120/12
130/10.8.8 bra kontakt, med remmar.

Chins+ 12½ kg

7.6.6 sista utan, 7+3 med hjälp

Sittande rodd (smalt grepp)

Max 12.12
+17½ kg 8, 7 direkt dropset 7 reps till

Latsdrag till bröst (smalt grepp)

4 set. 8-12 reps

T-bar (fast med skivstång)

60/12
75/12.12
85/9 med remmar (tog som fan, men blev för påfrestande för låren ;)

2 st lätta hantelrodd, stående, utpumpning.

12 set underarmar...

Bra pass, är sugen på marken, men men...Tempot var det inget fel på 65 min...Avslutade det hela med 10 min step, bra tempo..

Runda Grodan
2005-03-11, 09:39
Jädrar vilka stångroddar!!! Vad har du för fattning? Själv kör jag smalt underhandsgrepp.

Till frågan om jag ska gå upp mer i vikt. Skulle kunna tänka mig att lägga på mig ett par kg till om det betydde att jag ökade styrkan. Jag tycker inte jag är alltför tjock nu.

Thony
2005-03-11, 11:00
Jädrar vilka stångroddar!!! Vad har du för fattning? Själv kör jag smalt underhandsgrepp.

Till frågan om jag ska gå upp mer i vikt. Skulle kunna tänka mig att lägga på mig ett par kg till om det betydde att jag ökade styrkan. Jag tycker inte jag är alltför tjock nu.


Tack tack, kan nog lägga på mer vikt (nästa gång) Underhandsfattning, kör ja..

Nej då är det bara att mala mat :D

Yankeee
2005-03-11, 11:01
Det ser ju riktigt bra ut för en fjortis :thumbup:

När får vi helkroppsbilder? :)

Jay-Z
2005-03-11, 11:09
Sjuuuuka stångroddar. :thumbup:

Thony
2005-03-11, 11:11
Det ser ju riktigt bra ut för en fjortis :thumbup:

När får vi helkroppsbilder? :)

Hahah... Du tränar bra för att vara en sthlm:are :D

Dom kommer, skall nog dra dom på gymmet.

Thony
2005-03-11, 11:12
Sjuuuuka stångroddar. :thumbup:


:) bättre skall det bli.. har varit på tyngre men det har inte varit lika strikt som nu.

Thony
2005-03-14, 09:35
Började med cykel 10 min, värmde med hantlar ett par min.

Sittande Hantelpress:

2 st uppv 15 kg

30/12
35/8.7.7 (kändes sådär, fick "som vanligt" lite smärta i armbågarna)
Sista setet dropset till smithen, Bakom nacke, 40 kg / 7 :a :em: haha..

Hantellyft sittandes åt sidan:

12/15
15/13,12,12,10 DS- 10kg / 10 DS 7½/ 6, en JÄVLA PUMP DÄR..

Drag till hakan (fri stång)

45/12
50/11
55/8.8
50/9+1 Alla med remmar

Bakaxlar med hantel (omvända hantelflyes):

12/15
15/12*3

I pecdeck 3 set

4 set shrugs i skivstång (smith)
120 kg


Biceps i skivstång:

50/12
60/10.8.7 kändes inte så bra, inte mycket tryck..Kände mig trött

Hammercurl sittandes:

20/10
22½/8.8
20/9

I cable 4 set

Passet var bara ok. Avslutade det hela med 20 min på bandet (gick i raskt tempo)

Thony
2005-03-14, 16:46
Glömde, morgon promenad ala 45 min i morse.

Thony
2005-03-15, 09:55
Benspark fram: uppv 20kg /2 *12

60/12
80/13.12
90/10.10 sjuk pump, hatar/älskar den :D

Hacklift (ass to the grass)

50/12
100/10
120/10
130/8.6 (vet inte vad som hände, blev trött som fan )

Benpress(vikt utan släde, samt all vikt är den fria vikten som jag lägger på)

200/15
300/15
380/12
420(aldrig lagt på så här mycket innan) 10
380/10
300(smal fotställning, riktigt smal, ) 15...

Baklårscurl:

40/15
50/11.9
40/12

Knäböj (lätt, inte kört den på väldigt länge, har vilat mig från den)

80/20, 18
100/13.10

Stående vader i smith:

100/20
120/15
140/12.12
100/14

Sittande vader :

65/20
85/15.15.12
65/12

Ett helt ok pass.Bra i benpressen, lite sämre med hackliften, men bra tryck i låren vilket fall som helst.

Runda Grodan
2005-03-15, 13:49
Fint benpass det där. Hackliften har jag dock aldrig förstått mig på. Jag får bara ont i knäna av den. Bra att du verkar kunna komma igång med böjen. Jag märkte att du skippade konditionsträningen och det kan jag förstå när du kör ben.

Baan
2005-03-15, 15:17
Fint benpass det där. Hackliften har jag dock aldrig förstått mig på. Jag får bara ont i knäna av den. Bra att du verkar kunna komma igång med böjen. Jag märkte att du skippade konditionsträningen och det kan jag förstå när du kör ben.

hacklift är ju guds gåda till mänskligheten :D

nä jag förstår problemet, tyckte detsamma, intressant är att jag störde mig mer på att det känndes onaturligt när jag körde på löjliga vikter, låt oss enbart säga några lätta viktplattor (hehe) än nu när jag kör betydligt tyngre (fler lätta viktplattor) -- så med andra ord, jag tror det är en vanegrej, när du väl fått in den så kan man köra hur djupt som hellst utan några större probbs. Sen nog bra om man inte kör den som första övning så kännt det mesta rätt uppvärmt.

-----------

fint pass thony, lite högreps men fint annars, lite jobbigt köra knäböj så hoppas sent i passet, är det något du alltid praktiserar eller vad det något mer spontat?

Thony
2005-03-15, 16:48
Fint benpass det där. Hackliften har jag dock aldrig förstått mig på. Jag får bara ont i knäna av den. Bra att du verkar kunna komma igång med böjen. Jag märkte att du skippade konditionsträningen och det kan jag förstå när du kör ben.

Tack..Hackliften tar grymt bra, den är go att köra som variation.Ochså jävligt bra att köra om man är ensam.Bara ställa skiten i bottenläget, om man inte orkar mer :D
Ja nej ingen kondition på bendagen, haha, det orkas inte med.

Thony
2005-03-15, 16:50
hacklift är ju guds gåda till mänskligheten :D

nä jag förstår problemet, tyckte detsamma, intressant är att jag störde mig mer på att det känndes onaturligt när jag körde på löjliga vikter, låt oss enbart säga några lätta viktplattor (hehe) än nu när jag kör betydligt tyngre (fler lätta viktplattor) -- så med andra ord, jag tror det är en vanegrej, när du väl fått in den så kan man köra hur djupt som hellst utan några större probbs. Sen nog bra om man inte kör den som första övning så kännt det mesta rätt uppvärmt.

-----------

fint pass thony, lite högreps men fint annars, lite jobbigt köra knäböj så hoppas sent i passet, är det något du alltid praktiserar eller vad det något mer spontat?


Högreps ? Haha ;) Knäböj= Har jag ju som sagt vilat ett tag från, för jag har fått en känning i höften av den/marken/raka marken, så anledning till att jag körde den sista(av benen) var att då kunde jag köra lätt men endå få ut bra av träningen av den.I vanliga fall brukade jag börja med den (körde mellan 130-150)kg

Thony
2005-03-15, 17:38
Fan börjar känna mig sjuk.Helvete.!!

Yankeee
2005-03-15, 17:44
Känning i höften. Var det stringtrosan som skavde?

Thony
2005-03-15, 17:47
Känning i höften. Var det stringtrosan som skavde?


Nej jag använder mormors trosor :D

Thony
2005-03-16, 12:33
Fan jag är sjuk :cryout: :cryout: :cryout:

Baan
2005-03-16, 15:16
Fan jag är sjuk :cryout: :cryout: :cryout:

tyckte det är rätt uppenbart från dina inlägg hittills :D

Thony
2005-03-16, 16:40
tyckte det är rätt uppenbart från dina inlägg hittills :D

Jao dessutom sjukt dåliga pass ;)

Fan det är så jävla jobbigt va.Inte mkt mat får man i sig.

Baan
2005-03-16, 19:02
Jao dessutom sjukt dåliga pass ;)

Fan det är så jävla jobbigt va.Inte mkt mat får man i sig.

om du inte får i dig mat så måste du vara bra sjuk, jag brukar kunna äta rätt normalt även när jag är lite lättare sjuk (typ förkyld som förra veckan) men visst man har inte samma sug att käka men brukar gå ändå. Aja krya på dig

Runda Grodan
2005-03-16, 19:42
Är du ynklig Thony? Du får väl plocka fram mixern och fixa lite flytande käk om det är svårt att äta. :cool:

Thony
2005-03-16, 19:59
om du inte får i dig mat så måste du vara bra sjuk, jag brukar kunna äta rätt normalt även när jag är lite lättare sjuk (typ förkyld som förra veckan) men visst man har inte samma sug att käka men brukar gå ändå. Aja krya på dig

Förkyld= sjuk ? Näää
Jag har feber, + ont i huvedet, m,m. Men det går endå, ja tvingar i mig mat, samt göra den.Inte direkt gott när man är febrig.Men det har blivit 5 mål idag.Helt okey endå ;)

Tack tack

Thony
2005-03-16, 20:00
Är du ynklig Thony? Du får väl plocka fram mixern och fixa lite flytande käk om det är svårt att äta. :cool:


Lite ynklig är jag nog allt :D Men det går väl sådär.Hela familjen är sjuka, så ingen kan handla mat.Det blir typ alaska pollock + råris all night long, det suger,..

Baan
2005-03-16, 23:32
[/B]

Förkyld= sjuk ? Näää
Jag har feber, + ont i huvedet, m,m. Men det går endå, ja tvingar i mig mat, samt göra den.Inte direkt gott när man är febrig.Men det har blivit 5 mål idag.Helt okey endå ;)

Tack tack

finns tre miljarder typer av förkylningar å vissst jag tyckte detsamma men förra veckan var jag seg i huvvet, ont i halsen och rinnande näsa som fan, visst jag hade kunnat träna men det känns bara skit då och man tar lägnre tid på sig att bli frisk..

Thony
2005-03-17, 13:24
I å för sig. Men ja känner att ja är på bättrings vägen nu (95%) frisk nu. ;)

Så det blir nog gymmet i morgon tror ja. *flex*

Baan
2005-03-17, 13:47
förresten du sa att du hade några polare på fysiken, är det några stora killar :) inte så svårt känna igen dom i så fall, inte alltför många monster på fysiken heheh

Thony
2005-03-17, 13:50
förresten du sa att du hade några polare på fysiken, är det några stora killar :) inte så svårt känna igen dom i så fall, inte alltför många monster på fysiken heheh

haha.Nej inte direkt :D men den ena har sitt namn tatuerat på korsryggen, väger 65 kg kanske, den andre lite mer mullig väger ungefär lika mkt fast är kortare.Kör väl rätt så seriöst.
Tror du dom skulle känna igen dig ?

Baan
2005-03-17, 14:00
haha.Nej inte direkt :D men den ena har sitt namn tatuerat på korsryggen, väger 65 kg kanske, den andre lite mer mullig väger ungefär lika mkt fast är kortare.Kör väl rätt så seriöst.
Tror du dom skulle känna igen dig ?

förmodligen skulle dom nog göra det om dom råkade träffa på mig, lättast är väl säga en kille med en del hår hehe .. okammad.. sen dra lite vikter som jag kör på, dte är ju inte många som kör tunga marklyft (ingen alls egentligen) och inte månag som kör över 100 i knäböj. Ser dom någon okammad djävel, inte alltför lång som kör tungt i dom övningarna så är det jag ;)
annars finns det ju bilder i min journal och bilddelen

tror inte jag kan känna igen dom för den beskrivningen du ger passar in på en hel del på fysiken, men kan väl kolla efter 65 kgs killar som kör hårt :)

Thony
2005-03-21, 09:37
förmodligen skulle dom nog göra det om dom råkade träffa på mig, lättast är väl säga en kille med en del hår hehe .. okammad.. sen dra lite vikter som jag kör på, dte är ju inte många som kör tunga marklyft (ingen alls egentligen) och inte månag som kör över 100 i knäböj. Ser dom någon okammad djävel, inte alltför lång som kör tungt i dom övningarna så är det jag ;)
annars finns det ju bilder i min journal och bilddelen

tror inte jag kan känna igen dom för den beskrivningen du ger passar in på en hel del på fysiken, men kan väl kolla efter 65 kgs killar som kör hårt :)


Haha. Ja skall be dom kolla efter en stor drufus :D

Thony
2005-03-21, 09:39
Har kört 2 st mes pass (alltså väldigt lätt) då jag inte riktigt är helt frisk ännu, om jag nu någonsin varit det. Jag har haft (tror, egen slutsats) influensa. Varit febrig, ont i halsen, jävla hosta, förkyld i nästan en vecka. Idag känner ja mig bra, men jag blir fan andfådd av att gå till kylen och tillbax :D men det kommer nog, skall köra ben ikväll så då kommer nog flåset ..

Runda Grodan
2005-03-21, 12:52
Har kört 2 st mes pass (alltså väldigt lätt) då jag inte riktigt är helt frisk ännu, om jag nu någonsin varit det. Jag har haft (tror, egen slutsats) influensa. Varit febrig, ont i halsen, jävla hosta, förkyld i nästan en vecka. Idag känner ja mig bra, men jag blir fan andfådd av att gå till kylen och tillbax :D men det kommer nog, skall köra ben ikväll så då kommer nog flåset ..
Det är riktigt trist att vara sjuk. Särskillt när det börjar gå bra med träningen. Du är nog snart tillbaka i form ska du se. *flex*

Baan
2005-03-21, 13:07
Har kört 2 st mes pass (alltså väldigt lätt) då jag inte riktigt är helt frisk ännu, om jag nu någonsin varit det. Jag har haft (tror, egen slutsats) influensa. Varit febrig, ont i halsen, jävla hosta, förkyld i nästan en vecka. Idag känner ja mig bra, men jag blir fan andfådd av att gå till kylen och tillbax :D men det kommer nog, skall köra ben ikväll så då kommer nog flåset ..

kan bli jobbigt köra ben om du käner dig sådär, jag körde ben halvsjuk, iofs ingen feber men ont i halsen och allmänt trött/seg och benträningen som inte alls var särskilt intensiv känndes som ett maratonlopp, för att överdriva lite. Svettades som fan och tog lång tid att börja andas normalt mellan setten. Hjälpte väl inte att jagi nte sänkte vikterna något heller än vanligtvis :D

men du vet bäst hur du känner dig, men är du fortfarande lite kass fysiskt så bättre vila egentligen eller kanske köra ett lugnt pass? Jag har iofs nog aldrig kört ett riktigt lugnt benpass, går det ens ? :MrT: :)

Yankeee
2005-03-21, 15:15
Du har inte HIV då?

Thony
2005-03-21, 15:16
Det är riktigt trist att vara sjuk. Särskillt när det börjar gå bra med träningen. Du är nog snart tillbaka i form ska du se. *flex*


Man kan ju hoppas *flex*

Thony
2005-03-21, 15:18
kan bli jobbigt köra ben om du käner dig sådär, jag körde ben halvsjuk, iofs ingen feber men ont i halsen och allmänt trött/seg och benträningen som inte alls var särskilt intensiv känndes som ett maratonlopp, för att överdriva lite. Svettades som fan och tog lång tid att börja andas normalt mellan setten. Hjälpte väl inte att jagi nte sänkte vikterna något heller än vanligtvis

men du vet bäst hur du känner dig, men är du fortfarande lite kass fysiskt så bättre vila egentligen eller kanske köra ett lugnt pass? Jag har iofs nog aldrig kört ett riktigt lugnt benpass, går det ens ? :MrT: :)


Jag är anfådd som sagt av att gå 10 trappsteg nu så :D Jag skiter i det, jag skall kötta på utavhelvete.. Jag kör aldrig ben lätt. därför har jag sånna griva stocka, dom är som en mäktig hästsko, eller nåt :D :D
Nej vi får se hur det går med spagetti benen.

Thony
2005-03-21, 15:20
Du har inte HIV då?

Sånt skall man inte ens skämta om. Men jag hade varit bra sjuk om jag hade hejat på HIV71 ja ;)

Yankeee
2005-03-21, 15:22
Sånt skall man inte ens skämta om. Men jag hade varit bra sjuk om jag hade hejat på HIV71 ja ;)

Såja, nu kommer moderskänslorna i dig fram.

Thony
2005-03-21, 15:25
Såja, nu kommer moderskänslorna i dig fram.


Nej det var min mamma som skrev förra inlägget :D

Yankeee
2005-03-21, 16:12
Nej det var min mamma som skrev förra inlägget :D

Va säger du om min mamma?

Thony
2005-03-21, 18:03
Va säger du om min mamma?


Att hon luktar curry ?

Thony
2005-03-22, 09:33
Morgon promenad i 45 minuter, gött med sol :) :thumbup:

Thony
2005-03-22, 09:43
Baklår (raka mark)

50/2*10 uppv
80/10 uppv
100/12.12
120/10. 10 dragremmar .

Baklårs curl:

30/15
50/11.10.8 (bra kontakt, bra pump)

Benpress:

200/15
300/12
350/12
390/12
420/ 8,8

Hacklift:

60/10 (argh jobbgi här :em: )
100/12
110/10
120/10.9.9 (extra långsamt ner,+ ass to the grass)

Benspark fram:
50/12
75/10
85/10.8 dropset till 55kg 6 reps

Donkey raises: (varför kollar alla ? :D polarens vikt 90 ?

20.20.18.18

Sittande vader:

80/15.14.14.12

Ett bra pass. Det första riktiga sen jag varit sjuk.kändes helt okey.
Varför tränar det så jävla mkt nötter på "mitt" gym ? Seriöst.Alla skall vara egna små experter m,m. Samt alltid komma fram och prata. I går kommer det fram en jävla tjomme (norsk cirka 45 år) och pratar MEDANS man kör i benpressen att det är mkt vikt, MEN en norska "du vet" (sa nåt namn, ) kör minsann på 170 kg i knäböj. När jag var klar med mitt set sa jag :Nej jag vet inte (vem hon är) men att min polare kör på 250 kg , han fattade nog vinken och gick därifrån :D :cool:

Runda Grodan
2005-03-22, 10:18
Fan, bra pass det där Thony. Det verkar som om det gick bra trots att du varit sjuk. Jag är inte heller så förtjust när folk skall prata med mig under seten och jag brukar dessutom ha lurar med musik i öronen. Hur tänker folk?

Vi får hoppas att det blir lite mer sol. Måste vara drygt att gå morgonpromenader i kylan... Tycker du att dina morgonpromenader inverkar något på din styrka (antar att de är innan frukost)?

Thony
2005-03-23, 14:15
Fan, bra pass det där Thony. Det verkar som om det gick bra trots att du varit sjuk. Jag är inte heller så förtjust när folk skall prata med mig under seten och jag brukar dessutom ha lurar med musik i öronen. Hur tänker folk?

Vi får hoppas att det blir lite mer sol. Måste vara drygt att gå morgonpromenader i kylan... Tycker du att dina morgonpromenader inverkar något på din styrka (antar att de är innan frukost)?


Ja det gick bra, trodde inte jag skulle ha så mycket styrka, men det blidde bara bra. Nej jag hatar när folk tror att det är nån jävla fritidsgård.
Morgon promendarena är innan frukost ja, dom påverkar inget alls angående styrkan. Bara fint. Hur går det själv då, har du börjat ut och gå ?


Morgon promenad ala 35 min.

Runda Grodan
2005-03-23, 14:43
Ja det gick bra, trodde inte jag skulle ha så mycket styrka, men det blidde bara bra. Nej jag hatar när folk tror att det är nån jävla fritidsgård.
Morgon promendarena är innan frukost ja, dom påverkar inget alls angående styrkan. Bara fint. Hur går det själv då, har du börjat ut och gå ?


Morgon promenad ala 35 min.
Njae, inga morgonpromenader för min del. Har börjat gå vanliga promender på kvällen lite då och då. Ska nog köra igång med lite trappmaskin också. Idag ska jag till gymmet för att köra kondis. Skulle egentligen ha kört styrka men jag har rätt mycket träningsvärk i kroppen och känner mig rätt slut efter gårdagens pass som var ett tungt pass.

Thony
2005-03-24, 09:52
Har alltså inte kört bröst(tricpe, rygg,underarmar) på 2 veckor eller nåt, var sjuk ett tag. Men dagens pass gav en jävla pump, en av dom bättre ja haft på den senare tiden, fast styrkan i press övningarna var inte riktigt där, men va fan gör det när man känner att brösten verkligen jobbar.

Cable cross:

6 plattor / 12
8 plattor / 12.10.10 en sjuk pump, skall nog börja med cable vartannat pass så man pumpar upp brösten, sjukt gött.

Flyes:

25/12
30/10
32½ / 8.8 (direkt 22½/10)

Snedbänk:

50/12
80/9,7,7,6 :em: känner lite i armbågen (mest vänster) icke bra.

Plan hantelpress : :em:

37½ / 8. 8
35/ 9,8 :em: direkt till en maskin 10 reps, argh go pump.

Dips :

10.8.7 jahopp, haha..men det kommer snart, hoppas jag..

Kickbacks (måste köra kärring övningar för triceps, då min vänstra armbåge är helt fucked up, jag får ont, eller känner av i alla pressövingar, även när jag tar på mig en tröja, så jag ahr nog en inflammation av nåt slag)

12½/15
15/12
17½/9 ,8
12½ / 10

I cable (v handtag) 4 set, + 2 set rep, utpumpning..

passet gick bra (frånset pressövningarna, + armbågen/arna) men gick på 65 min, tycker är redigt bra för att vara 2 st.

avslutade det hela med 15 min step .


Torsdag 24/3-05 morgon promenad 60 min, gött man piggnar till .

Runda Grodan
2005-03-24, 20:24
Jo nog såg det ut som ett pass som kan ge pump, i alla fall i början av passet.*flex* Vad är tanken bakom att köra "lätta" övningar såsom cable cross och flyes innan tyngre övningar som snedbänk, hantelpress och dips? Är det för att du har ont i armbågen eller tycker du bara att upplägget är bättre av någon anledning?

Thony
2005-03-24, 20:28
Jo nog såg det ut som ett pumppass alltid. Vad är tanken bakom att köra "lätta" övningar såsom cable cross och flyes innan tyngre övningar som snedbänk, hantelpress och dips? Är det för att du har ont i armbågen eller tycker du bara att upplägget är bättre av någon anledning?


Tanken var att ja skulle pumpa (samt värma) innan jag gick på dom tyngre övningarna, och det gick jävligt bra, faktiskt. Men som sagt armbågen är fucked upp, körde rygg idag (skall skriva om det nu) kände i armbågen *rolleyes* jahopp. vila är enda ordet, men det finns inte i min värld nu!

Thony
2005-03-24, 20:32
Chins (breda)

10,8,7,7 hm , är ja för tjokk ? :em:

I latsdrag; 2 framför, 2 bakom nacke:

85 / 12, 11 (framför, dragremmar)

95/8,8 (Bakom dragremmar)

Stående rodd (8!! set) hihi.

Fattning flata inåt:90/12, 110/10, 130/ 9, 7 remmar
Fattning flata utåt:90/12 110/12 130/11,10 remmar

Kändes riktigt bra, bra kontakt, inte tappat något spec här inte.

Enarms hantelrodd 3 set på 51 kg /14,12,12 Remmar !

Sittande rodd 3 set max (hihi)

Underarmar 8 set.

Runda Grodan
2005-03-24, 20:37
Chins (breda)

10,8,7,7 hm , är ja för tjokk ? :em:

I latsdrag; 2 framför, 2 bakom nacke:

85 / 12, 11 (framför, dragremmar)

95/8,8 (Bakom dragremmar)

Stående rodd (8!! set) hihi.

Fattning flata inåt:90/12, 110/10, 130/ 9, 7 remmar
Fattning flata utåt:90/12 110/12 130/11,10 remmar

Kändes riktigt bra, bra kontakt, inte tappat något spec här inte.

Enarms hantelrodd 3 set på 51 kg /14,12,12 Remmar !

Sittande rodd 3 set max (hihi)

Underarmar 8 set.

Bra roddar!!!:mallan:Både stång och hantel.:kinky:

Thony
2005-03-24, 22:05
Bra roddar!!!:mallan:Både stång och hantel.:kinky:


ja jag hade ju tänkt att jag skulle äga dom :D men det finns inte tyngre hantlar. såå ..

I morgon är det axlar + triceps. sen är det vila i helgen (spel boll med polarna kanske) själv då?

Runda Grodan
2005-03-24, 22:18
ja jag hade ju tänkt att jag skulle äga dom :D men det finns inte tyngre hantlar. såå ..

I morgon är det axlar + triceps. sen är det vila i helgen (spel boll med polarna kanske) själv då?
Ska åka hem till mamma under påsken. Kommer nog att träna där.

Yankeee
2005-03-25, 10:34
Bra stångroddar *popcorn*

Varför är alla så starka i den övningen? *grr27*

Thony
2005-03-25, 12:38
Ska åka hem till mamma under påsken. Kommer nog att träna där.


Okey, lika "bra" gym eller ? Där jag bor (alltså innom 15 mins radie med bil) så finns det inte så många bra gym, jag har ett (det jag kör på nu) som jag trivs med.

Thony
2005-03-25, 12:39
Bra stångroddar *popcorn*

Varför är alla så starka i den övningen? *grr27*


Taxi. Tja det beror väl på utförandet :D nejmen jag ahr kört tyngre än detta till och med, men jag har gått ner i vikt och koncentrerat mig på utförandet, det är jävligt bra nu, stannar till lite i toppläget och, det känns fint.

Off topic: Fan vad gött med sol (14+) :thumbup:

Jay-Z
2005-03-25, 12:48
Bra uthållighet i chinsen. *flex*

Thony
2005-03-25, 12:49
Bra uthållighet i chinsen. *flex*

haha , tack för dizzen :em: :D

Thony
2005-03-26, 09:24
Hantellyft åt sidan, 2 händer:

15/12
17/10
20/8,7 inte nöjd med striktheten.
drop till 15 /7

Bakaxel med hantel (omvända flyes)

12/15
15/12.12.10 direkt till 10 kg /12 reps

I cable 4 set (skulle tagit pecdeck, men upptagen, båda två)

Millitärpress sittandes fri:

50/12
60/10.10.9 kändes bra, lite vinglig, brukar köra hantlar som sagt.men bra med variation.

Hantel framåt:

17½ /12
20/10.9.9 brukar inte köra denna övning, men gjorde det idag.

Biceps i skivstång (rak)

50/12
55/12
60/10.8.8 (lite slut i fram axeln ) ;) nåt måste man klaga på. haha.

2 stycken stående:

32½/9,8 dragremmar

2 stycken koncentrerat över en bänk (1 hantel i taget)

17½ /12.12

Scottcurl : 4 set

mage 4 set.

Thony
2005-03-28, 16:24
I cable cross (haha den nya favvo övningen att börja med, får sån jävla pump, samt blir uppvärmd(både i bröst+triceps, ARMBÅGEN)

6 plattor /12
8/ 12.12
10/ 8
8/10

Snedbänk hantlar

32½/12
37/8.8
40/7 mjao :em:

Flyes (lite lut):

25/12
27½/12
30/8,8

Bänkpress MJAO :em:

80/10.8.8 haha. damn boy gav mig,

Triceps, diverse mjölkis övningar, för min armbåge luktar trasig ;)

avlslutade med 30 min på bandet (gick i raskt tempo)

inget direkt styrke pass (igen) men det kändes otroligt gött i pecsen.Armbågarna kändes helt ok.

Yankeee
2005-03-28, 16:46
Hörrö Mr. Disco. Detta är det värsta jag har sett. Ska du ut och dansa ikväll?

Thony
2005-03-28, 16:48
Hörrö Mr. Disco. Detta är det värsta jag har sett. Ska du ut och dansa ikväll?


Haha nej du skulle inte vilja ha med disco kungen ut, jag skulle rocka sönder er :D

Men va fan så jävla disco är det väl endå inte *cry* Ja måste jag får sjukt ont i armbågen om jag går mycket tyngre, samt tunga övningar.Men det skall bli bättring, redan i morgon, så blir det ben ( i cable crossen) lol?

Yankeee
2005-03-28, 17:25
Har du testat att vila? :)

Thony
2005-03-28, 17:35
Har du testat att vila? :)


tjo jag var sjuk en vecka.Det kallar jag vila ;) men armbågen blev inte mkt bättre av det. Å jag skiter i det helt enkelt, tänker inte vila ett par månader. Jag kör på, knasar det så gör de det. Men det är ju inte så att jag inte kan köra, kör både pressar för bröst + axlar, det känns ju, men det går endå. Och det med triceps, jag kör lite mes övningar bara för jag är rädd att nåt ska gå riktigt sönder.

Thony
2005-03-29, 13:02
Har spelat squash i en timme idag. Svettig blev man ;) Träna ben vid 8,.

Runda Grodan
2005-03-29, 13:46
Har spelat squash i en timme idag. Svettig blev man ;) Träna ben vid 8,.
Blir du svettig av att låtsas vara en grönsak? :confused:

Ska kolla ditt benpass senare. Kör hårt!

Thony
2005-03-30, 09:57
Började med att smörja in benen med lite tigerbalsamn. Cirka 35 min innan tog jag en koffein tablett. Mkt folk på gymmet (kl 20.00) hm .

Knäböj (första gången på kanske 3+ månader , så jag nöjde mig med 8:0r, samt inte såå tungt, för jag känner att mina höfter typ blir för ansträngda, jaja nog med bortförklaringar, haha.)

3*10 50 kg
1*10/100 kg

120/8
130/8.8

Benpress:

200/15
300/12
380/12
420/8.8
380/15 (oh yeah) ;)

Baklårscurl:

35/20
50/10.10.9

Framlårscurl:

60/12
80/10
90/8.8
60/12

Nu hat övningen, fy fna den är så sjukt jobbig, men endå en kärring övning, hahah..

Utfall med hantlar (gå i en gång)

4 set.. Fy fan ja spyr nästan, seriöst. mådde riktigt illa. det var ett bra pass :D

Vader i smith :

90/20
130/15.12.12

Sittande 4 set på 90 ..

Runda Grodan
2005-03-30, 10:36
Jag tycker det var bra böj! Särskillt med tanke på att du har varit dålig i ryggen och inte kört böj på ett tag. Dina benpressar är som alltid grymma!!! Utfall är fan ingen kärringövning, den är ju superjobbig. Jag tycker all vadträning och utfall gör riktigt ont om man kör på bra.

Thony
2005-03-30, 10:42
Jag tycker det var bra böj! Särskillt med tanke på att du har varit dålig i ryggen och inte kört böj på ett tag. Dina benpressar är som alltid grymma!!! Utfall är fan ingen kärringövning, den är ju superjobbig. Jag tycker all vadträning och utfall gör riktigt ont om man kör på bra.

Tack tack. Var rätt nöjd med böjen endå, som sagt inte kört den på svin länge, jag kom ihåg förut när man höll upp med den nåt pass så var det genast bra mkt tyngre, så jag har nog inte tappat så mycket, skall upp och reppa på 150 innom snarast :)
Benpressarna, är jag oxå nöjd med, det är en bra övning.420 kg kändes djupet inte lika bra som på 380, därav sänkningen, men jag räknar med att fylla ut hela benpressen inom snarast (den oxå, haha ) fattas bara varsin röd platta på varje sida, sen är det fyyyyllt.
Du har rätt med vaderna+utfall PEST OCH PINA är det ,men det är så sjukt skönt när man väl står i duschen.

Thony
2005-03-30, 19:16
Polaren ringde och frågade om jag skulle med och spela beach volley, givet var svaret (då jag inte skulle träna) så det blev boll i en 1 h . :thumbup:

Thony
2005-03-31, 21:12
uppladdningen med mat och dyl ha rinte varit speciellt bra.så passet blev dessvärre lidande.menmen..

Stående rodd:

upp 3 set

130/ fu, 8,8
130/ fi, 8,8
120/9.9

Chins (+12 kg )

7.6.6 sista utan 8+ 2

Lats bakom nacke 2 set

80/10
90/8

Lats framför:

85 / 9
80/ 9

Sittande rodd brett handtag:

4 set vikt okänd ;) max .

Enarms koncentrations hantelrodd ;)

42/12.10
45/10.8 trööött

2 set t-bar 80/ 12.12

underarm 12 set..

avslutade med 15 min step.. ett dåligt pass.

Thony
2005-04-01, 08:49
Morning walk. 45 min. Bra väder som fan ;)

Yankeee
2005-04-01, 18:53
Morning walk. 45 min. Bra väder som fan ;)

http://emptv.com/images/hardcore.png

Thony
2005-04-01, 20:00
Iam actually hardcore.

Thony
2005-04-02, 08:18
45 min morgon promenad.

Runda Grodan
2005-04-02, 10:02
Äntligen har du fixat en bild ser jag (din avatar). Och jag som trodde att du var "lite efter" men du ser ju prydlig ut på bilden.

Thony
2005-04-02, 14:31
Äntligen har du fixat en bild ser jag (din avatar). Och jag som trodde att du var "lite efter" men du ser ju prydlig ut på bilden.

haha.. Ja det var ju nyår, om man nu kan skylla på det ;)

Thony
2005-04-03, 12:49
step, samt 5 min hanltar.kl 11.10 (käkat en gång bara)

Bakaxlar i cable 4 set

Bakáxlar omvända flyes:

12/15
15/12+3 ostrika,12+3,10+2
dropset till 10 kg direkt 10 reps.

Enarms hantellyft åt sidan:

20/12
22½/ 12
25/10
direkt efter med två händer 15 kg /10 reps, direkt 10 kg 6 reps ;)

Drag till hakan i cable (max vikt) 4 set

Hantelpress sittandes:

30/10
32½/9.9.8 märktes att jag hade kört lite innan, var tungt..

Hantelshrugs:

42/20
51/15+ , 15+ ,12

Biceps (hantlar stående)
25/12
30/10.10.8 dragremmar :em:

ez stång stående, lite smalare grepp.

50/12
55/12
65/8

I cable 4 set..


ett rätt gött pass endå, även att jag inte fått i mig mkt mat, lite folk på gymmet samt BRA MUSIK FÖR EN GÅNG SKULL,samt hög volym :D

Yankeee
2005-04-03, 14:21
Bra pass gunhild. Men varför kör du inte pressarna först?

Thony
2005-04-03, 14:23
Bra pass gunhild. Men varför kör du inte pressarna först?


Variation min käre boy george, variation.

Kör det ungefär vartannat pass. Det funkar rätt bra, kör det med alla "grupper" att jag börjar olika, så det inte bli samma jämt. Skall byta schema nu snart med, då blir det att kötta av.


Ps.. Började med kreatin idag och.

Thony
2005-04-04, 09:32
Morgon promenad 50 min.

Baan
2005-04-04, 14:14
fan du får fixa bilder nu, borde vara en del massa även om du såg lite tunn ut på den bilden du la upp tidigare ;) skoja bara :D

en dubbelbicce framifrån/bakifrån räcker ju så länge du har hela kroppen med..

Thony
2005-04-04, 14:58
fan du får fixa bilder nu, borde vara en del massa även om du såg lite tunn ut på den bilden du la upp tidigare ;) skoja bara :D

en dubbelbicce framifrån/bakifrån räcker ju så länge du har hela kroppen med..


haha jag har tänkt på att slänga upp, men vill inte bli utskrattad. Du /ni får nöja er med lite mått istället..

tagna idag.

Bröst 118
Arm H 43½
Arm V 42 lol ?
midja 90 mer lol
Lår 70
vader 43 :em:

Yankeee
2005-04-04, 17:00
http://www.americangrassfedbeef.com/grass-fed-beef-img/grass-fed-beef-ny-strip-lg.jpg

Upp med bilder nu *slap*

Thony
2005-04-04, 17:10
http://www.americangrassfedbeef.com/grass-fed-beef-img/grass-fed-beef-ny-strip-lg.jpg

Upp med bilder nu *slap*


Dom kommer.. fan tar eventuellt med kameran till gymmet ikväll... om det inte är för mkt folk ;0)

Runda Grodan
2005-04-04, 17:12
haha jag har tänkt på att slänga upp, men vill inte bli utskrattad. Du /ni får nöja er med lite mått istället..

tagna idag.

Bröst 118
Arm H 43½
Arm V 42 lol ?
midja 90 mer lol
Lår 70
vader 43 :em:
Äh Thony, upp med bilder!!! Kan inte tro annat än att du är grov. Kalla det kvinnlig intuition eller nåt. Nu har du ju gått morgonpromenader och kört trappmaskin. Ryktet säger dessutom att du har kört dubbla pass på friskis och svettis gympa på söndagarna. Du är nog i kanonform. *kissass*

Edit. Du hann visst före mig lite Thony...

Thony
2005-04-04, 17:15
Äh Thony, upp med bilder!!! Kan inte tro annat än att du är grov. Kalla det kvinnlig intuition eller nåt. Nu har du ju gått morgonpromenader och kört trappmaskin. Ryktet säger dessutom att du har kört dubbla pass på friskis och svettis gympa på söndagarna. Du är nog i kanonform. *kissass*

Edit. Du hann visst före mig lite Thony...


Lika grov som korv challe på hörnet ;) EVENTUELLT blir det gym bilder, ingen annan som tycker det är lite skämigt att stå och fota inne på gymme ?

Baan
2005-04-04, 19:40
varför itne bara ta en helkroppsbild hemma, självutlösare så löser det sig.. ta en 5-6 stycken och välj ut den bästa :) ljuste är iofs svårt få klockrent men det är ändå lite fult ta massa kort på gymmet, oftast skitbra ljus där så dte känns nästan som lite fusk :)

bra mått men en bild säger mer *grr27* :) midja/bröstkorg förhållandet verkar vara bra (även då du skriver ganska oprecist vad midjan ligger på hehe)

Thony
2005-04-05, 08:41
varför itne bara ta en helkroppsbild hemma, självutlösare så löser det sig.. ta en 5-6 stycken och välj ut den bästa :) ljuste är iofs svårt få klockrent men det är ändå lite fult ta massa kort på gymmet, oftast skitbra ljus där så dte känns nästan som lite fusk :)

bra mått men en bild säger mer *grr27* :) midja/bröstkorg förhållandet verkar vara bra (även då du skriver ganska oprecist vad midjan ligger på hehe)


Jo jag kanske får ta och göra det, gymmet har ju bättre ljus ja, så det kanske är hmm inte fusk men..missvisande ? Det är sant en bild säger mer än tusen ord. 90 cm skall det vara, inte mer ? whatta fuck, jag måste tänkt på nåt annat haha..


Idag morgon promenad i regnet, 45 min, bra tempo.lukta svett.

Thony
2005-04-05, 09:06
*uppdate* Nytt schema nu så denna veckan blir lite fucked up med omkastningar hit och dit.

Började värma varje fall, med 10 min step maskin.Sen var det bröst som vi började med.

Snebänk (fri)

uppv 30/10 , 60/8

90/9,8,8
80/8

Snebänk hantlar:

37½ /10
40/8,7,7

Flyes:

25/12
27½ /10, tyckte det räckte med denna vikt idag, så 10,10

2 set i cable, utpumpning.

35 min.

Framlår benspark:

40/15
80/12
95/10.8, 8

Knäböj:

100/10
120/10.10.8

Hacklift:

100/8
120/10
130/6.6 direkt till hack maskin, 12 reps, direkt till bensparken (igen) 50 kg /10 reps, argh!!


Avslutade med 10 min cykel..

Runda Grodan
2005-04-05, 09:26
Det ser bra ut hela passet igenom. Flyesen var tunga. Jobbigt att köra ben efter bröst.

Thony
2005-04-05, 10:04
Det ser bra ut hela passet igenom. Flyesen var tunga. Jobbigt att köra ben efter bröst.


hehe, ja det är jobbit, men nästa vecka byts det, så då blir det bröst efter framlår, hmm de tär nog jobbigare tror ja.


Nu på onsdag blir det axlar (igen, haha) + vader..

Torsdag rygg +baklår

Baan
2005-04-05, 12:13
fint pass.. lite långt iofs :P

blir det färre och längre pass nu ?

Thony
2005-04-05, 12:17
fint pass.. lite långt iofs :P

blir det färre och längre pass nu ?


jo det var ok, . Men 1 timme och 20 min är väl inte så långt ? Det är ju rätt mkt övningar, + vikt som skall av och på, sen så är vi två stycken.
Va fan det finns ju folk som kör ensamna här inne i cirkus 2 h, haha...

Nej det blir 4 dagar i veckan, eventuellt 1 pass till med bara typ step eller liknande..

Jag håller (eller vi) runt 75 min, det är helt lagom.

Baan
2005-04-05, 12:31
smaksak kanske.. påstår inte direkt att det finns några nackdelar, förutom möjligtivs om man kör väldigt länge så bränner man en del muskler, glykogenet tar ju slut rätt fort ändå. Men 80 min är ju inte så farligt om du räknar med uppvärmning och kardion efter, då är själva passet "endast" 60 min.... om själva passet tar 80 min så känns det som du skulle kunna köra det lite snabbare men det är en vanesak hur fort man kör

Thony
2005-04-05, 12:33
vi håller bra tempo, det går tamijfan inte snabbare än så ;) han kör, jag vilar, han klar, ja kör, han vilar, sen av med vikterna, till nästa. det går inte snabbare, rätt många övnigar, sen tar det tid när man väl kör..

Yankeee
2005-04-05, 15:27
Var tog bilderna vägen? *grr27*

80 minuter låter ganska kort, tycker jag :D

Thony
2005-04-05, 16:04
Var tog bilderna vägen? *grr27*

80 minuter låter ganska kort, tycker jag :D


dom försvann ? Nej fan det är skämigt att ta när det är massa folk där, så med kameran, nej tack. Antingen tar ja kort hemma, elller så blir det på sön, då jag kör precis när gymmet öppnar.

Baan
2005-04-05, 18:04
jo jag hade nog itne pallat själv ta på något gym även om det max var 3-4 pers :D skulle kännas idiotiskt helt enkelt, speciellt bar överkropp osv.. skulle väl kunna tänka mig iofs köra någon övning det skulle inte kännas lika farligt :P

men hemma fixar du, we're waiting hehe

Thony
2005-04-05, 19:31
jo jag hade nog itne pallat själv ta på något gym även om det max var 3-4 pers :D skulle kännas idiotiskt helt enkelt, speciellt bar överkropp osv.. skulle väl kunna tänka mig iofs köra någon övning det skulle inte kännas lika farligt :P

men hemma fixar du, we're waiting hehe


Klart jag fixar det, ni skall få era "kåta ? " jävlar, hahha...

Thony
2005-04-06, 13:06
Onsdag (6?) april morgon promenad, 45 min.

Yankeee
2005-04-06, 18:58
Äh vafan, var är passet?

Thony
2005-04-07, 08:07
Äh vafan, var är passet?

Här ----> Axlar+vader+trapz 80 min (avslut 10 min step) uppv 5 min rodd..

Börjar med baksidan (son vanligt ? )

Hantlar sittandes:

12/12
15/12+12
17½ / 10 (kände att kontakten var inte lika fin så ner igen )
15/10

I pecdeck 4 set

I cable åt sidan (brukar aldrig köra denna så variation, säg fan inte disco :D )

2 set bakom ryggen, 2 framför vikt = liten

Hantelpress sittandes:

30/10
32½/10
35/7,6
dropset till 22½ /8 reps

Drag till hakan (fri, stång)

50/12 dragremmar på samtliga här.
60/10.10.9

Shrugs med skivstång DR:

90/15
120/15.15
140/13.12

Vader liggande benpress

4 set super setandes med stående vader 4 set totalt 8

Donkey raises 4 set ala cirka 20 reps (kompisen väger cirkus 90 )

Thony
2005-04-07, 08:35
..

Runda Grodan
2005-04-07, 09:36
Bra pressar och Shrugs. Jag brukar ha problem att köra shrugs med stång, paketet brukar vara i vägen. :naughty: Brukar du köra med hantlar också?

Thony
2005-04-07, 10:46
Bra pressar och Shrugs. Jag brukar ha problem att köra shrugs med stång, paketet brukar vara i vägen. :naughty: Brukar du köra med hantlar också?

haha paketet ;) om jag kör bakom ryggen, så brukar röven vara ivägen :D
ja jag kör med hantlar med, men varierar från pass till pass..Tycker hantlar är lite goare att köra faktiskt.


Ikväll: Rygg + baklår :hbang:

Baan
2005-04-07, 11:02
är hantelpressarna med elelr utan ryggstöd :) utan så fett respekt med inte lika mycket respekt men bra ändå hehe :)

fina shrugs och drag till hakan även om det är lite småkvinnligt med dragremmar (säger jag bara för jag är för snål att köpa ett par hehe)

Thony
2005-04-07, 11:06
är hantelpressarna med elelr utan ryggstöd :) utan så fett respekt med inte lika mycket respekt men bra ändå hehe :)

fina shrugs och drag till hakan även om det är lite småkvinnligt med dragremmar (säger jag bara för jag är för snål att köpa ett par hehe)


haha.. nej de är med :em: men ajg kan testa utan, körde (sista jag gjorde utan, med 25 kgs, svin jobbigt med balansen, men inte lika jobbigt att köra för axlarna.) Om jag börjar med övningen så kör jag med 37½ kg, lite R E S P E K T måste det väl endå inge :(

Shrugsen kunde ja slängt på ett par kg till, men det tog bra, så det var inte nödvändigt..Ja måste ha dragremmar när ja kör drag till hakan, det funkar fan inte annars, det blir svin jobbigt att hålla kvar skiten.

Thony
2005-04-07, 20:39
Eftersom jag har lagt om schemat så har det blivit att axlarna fått lite väl mkt stryk, vilket kändes idag när vi skulle köra rygg..

Chins

bw / 12
+12½ /7.6
bw /10

Latsdrag till bröst (smalt grepp)

85/12
90/10.9.8

Marklyft (lätta)

70 / 2*10
120/ 2*10 (dock remmar) :(

Stående rodd :

110/12,12 över+underhands grepp
120/9.9 + 1 set på 90 kg /12 reps

sittandes rodd 4 set maxvikt + 22 kg ;) 55 min..

Baklårs curl

30/12
45/12
55/11.9 dropset till 40kg /6 reps

Benpress:

200/12
380/12
460/8.7 :hbang:
340/20 :hbang: kändes bra (här drog jag i mig halva gainern, eller i första setet på 460) detta är vikt UTAN släde.

Utfall hantel, mördar övning!!

4 set på 27½ kg, gå i gången, vet ej hur många steg :D

Thony
2005-04-08, 08:28
Morgon promenad 45 min, i snöslask ? haha, helt sjukt

Baan
2005-04-08, 13:55
Morgon promenad 45 min, i snöslask ? haha, helt sjukt

vad snackar du om? snöslask? i gbg? vaaaaaaaaaaaart?! bor du uppe på något berg eller :P ?

fint pass men illa att du nästan är starkare i rodd än marklyft hehe.. behöver du verkligen remmar på marklyft då, har du testat med magnesium? jag kan förstå att vissa övningar som hantelrodd och lastdrag är bäst köra med remmar då det inte duger med mangesium men just marklyft verkar räcka med enbart magensium..

Thony
2005-04-08, 15:08
vad snackar du om? snöslask? i gbg? vaaaaaaaaaaaart?! bor du uppe på något berg eller :P ?

fint pass men illa att du nästan är starkare i rodd än marklyft hehe.. behöver du verkligen remmar på marklyft då, har du testat med magnesium? jag kan förstå att vissa övningar som hantelrodd och lastdrag är bäst köra med remmar då det inte duger med mangesium men just marklyft verkar räcka med enbart magensium..
'

tjo bro..ja det hade kommit snöslask där jag bor (15 min från centrum) men det försvann lika snabbt. Jo det var ett helt ok pass.Haha inte är jag starkare i rodd än mark inte, ja körde lätt (teknik) har sträckt/skadat mej för ett tag sen, så ja ville gå ut lugnt.. Kör (de?) på vanligtvis 170-180. Jag har testat magnesium jaa, det funkar bra, skall fixa det igen. Jag hade smörjat in mej med tigerbalsam, händerna blev hala, sen att stången är lika räfflad som en 8 månaders baby skinka gör inte saken bättre :D

Baan
2005-04-08, 19:20
hm jag bor ju också nära centrum (hyffsat) och ännu närmare Chalmers men här finns det ingen snö.. regnar dock lite då o då, fan

Thony
2005-04-09, 10:22
hm jag bor ju också nära centrum (hyffsat) och ännu närmare Chalmers men här finns det ingen snö.. regnar dock lite då o då, fan


jag bor ut mot hjällbo, angered ;) men som sagt snöblandat var det.


Idag lördag = 45 min morgon promenad

Yankeee
2005-04-10, 09:31
Lite snack, liten verkstad.

Thony
2005-04-10, 09:33
Lite snack, liten verkstad.


Liten på jorden stor i orden!!!

Thony
2005-04-10, 12:52
Började med värma lite i cable, ..

Biceps i skivstång, 20 /10

50/12
60/12 :hbang: ,10
70/7 , kändes riktigt bra..

Biceps maskin

+17½ /11
+20 / 9.9

hammercurl ståendes (ej dragremmar, slarvat bort den ena :D )

25/12
27½/10.

överbänk:

20/8
17½/10

2 set i cable, rep..utpumpning

6 set kickbacks (har för ont i armbågarna för att kunna köra nån anna övning)

4 set med rep(denna går oxå, den är skonsam)

underarm (1 arm i taget) hantel över bänk:

17½/15
20/13.12.10

Supersettar med omvänt handtag på bänk

10/12, 12,11, 10

bakom rygg

50/15.15
60/12.10


Vader: Sittandes uppv 25/25

50/20
75/20
95/13.12 direkt till 75 /8

6 set ståendes

Avslutade med 5 min step

Yankeee
2005-04-10, 15:15
Va kör du vader för? Ska du ha shorts på dig i sommar?

Nä, vilka jävla stångcurlar. Grymt.

Thony
2005-04-10, 15:19
Va kör du vader för? Ska du ha shorts på dig i sommar?

Nä, vilka jävla stångcurlar. Grymt.

haha klart ja ska ha det ;) men mina vader suger, så nu är det 2 ggr i veckan..
ja jag var jävligt nöjd med dom, även om dom 2 sista repsen på 70 kanske inte direkt var stilrena :D

Yankeee
2005-04-10, 15:58
haha klart ja ska ha det ;) men mina vader suger, så nu är det 2 ggr i veckan..
ja jag var jävligt nöjd med dom, även om dom 2 sista repsen på 70 kanske inte direkt var stilrena :D

Äh, vi riktiga karlar går i långbrallor hela sommaren. Suger vaderna så lägger man ner vadträningen.


Aa, de var riktigt nice. Långt kvar till en 1:a på 100? :D

Thony
2005-04-10, 16:01
Äh, vi riktiga karlar går i långbrallor hela sommaren. Suger vaderna så lägger man ner vadträningen.


Aa, de var riktigt nice. Långt kvar till en 1:a på 100? :D


haha iåför sig sant.. Men detta året vill ja inte vara i vassen.

jag vet faktiskt inte, jag har ju inte testat , men det borde väl inte vara så långt kvar ?
På 60 kändes det lätt och riktigt fint ...kanske 85-90 ?

vikt i dagsläget 96½ kg

Runda Grodan
2005-04-10, 16:41
Du kommer att få Arnoldarmar om du fortsätter att köra såhär, extremt tung bicepsträning och lätt tricepsträning. :D Närå, trist att du har ont i armbågarna.

Mina vader är heller inget bra fast de har blivit lite bättre sen jag började köra dem lite seriösare än förut. Fast det ska till rätt mycket om dom ska se grova ut på mina 190cm. :)

Thony
2005-04-10, 16:56
Du kommer att få Arnoldarmar om du fortsätter att köra såhär, extremt tung bicepsträning och lätt tricepsträning. :D Närå, trist att du har ont i armbågarna.

Mina vader är heller inget bra fast de har blivit lite bättre sen jag började köra dem lite seriösare än förut. Fast det ska till rätt mycket om dom ska se grova ut på mina 190cm. :)


Tja man kan ju hoppas att dom blir hälften så grova varje fall :D

nja nej då får du nog ligga i med vaderna ;)

Thony
2005-04-11, 08:57
morgon promenad 45 min .. fan grodorna börjar ploppa fram nu, höll på att gå över 4 st :D

Thony
2005-04-11, 17:14
Uppv 5 min step, lite tigerbalsam ;)

Bröst (snebänk, fri)

50/10
80/10
85/9
90/7.6 kändes bra,inget i armbågen, perfa..

Snebänk hantlar:

32½/12
37½/10
42½/7

Flyes 2 set på 27½ /10.9

I cable 2 set:

bröstpress maskin 2 set hela bröst passet gick på 25 min :hbang: haha..lite mesigt, men whatta fuck.

Framlår benspark:

25/12.12 uppv
50/12
75/12
95/10
105/8.8
direkt till 75 - 8 reps, argh gillar men endå inte denna pump ;)

Hacklift ass to the gras (niggah?)

50/10 uppv
80/10
110/12
130/8.7.7

Hacklift maskin:
+30 /12
+35/12.10
+40 / 10

Frontböj (hat övning, men pumpa ut sista, får fan inte stången att ligga still, jobbigt som fan att kämpa och ha kvar den)

60/12
70/10

framlår gick på cirka 40 min..

avslutade det hela (kalaset) med 10 min cykel, fett jao.

Baan
2005-04-11, 17:57
varför är det mesigt bli klar på 25 min :) ? om du menar för lågn tid så visst men om du menar tvärtom så är det väl ingen fördel vara där halva dagen och lite set :) man måste ju ändå vara effektiv..

okej pass för övrigt.. köra benspark före något annat är en kul variation men inget jag skulle köra alltför mycket, man tappar lite styrka för dom större övningarna som t ex hacklift.. men visst vill man vara disco så ;)

Yankeee
2005-04-11, 18:16
benspark är ju en basövning, den bästa av dem alla.

Thony
2005-04-11, 18:32
varför är det mesigt bli klar på 25 min :) ? om du menar för lågn tid så visst men om du menar tvärtom så är det väl ingen fördel vara där halva dagen och lite set :) man måste ju ändå vara effektiv..

okej pass för övrigt.. köra benspark före något annat är en kul variation men inget jag skulle köra alltför mycket, man tappar lite styrka för dom större övningarna som t ex hacklift.. men visst vill man vara disco så ;)


nej tempor kändes grymt bra endå.. bra kontakt oxå..bra tryck i benen ochså..ja körde det lite för att värma inför hacken..men jag är disco stu

Thony
2005-04-11, 18:33
benspark är ju en basövning, den bästa av dem alla.


om den körs i cable crossen ja

Baan
2005-04-11, 19:40
jaha du kör van damme benspark :D har för mig att han fäster en sån grej runt foten (som en boja) och kör lite benspark i cable typ i någon film.. som en karatespark med vikt ;)

Thony
2005-04-12, 08:11
jaha du kör van damme benspark :D har för mig att han fäster en sån grej runt foten (som en boja) och kör lite benspark i cable typ i någon film.. som en karatespark med vikt ;)

klart ;)

Har för mej han fäster en hink fylld med sten i ett snöre, så det typ drar upp hans ben, så han blir vigare ..


Idag Tisdag morgon promenad 45 min

Thony
2005-04-13, 19:59
Uppv 5 min step

Hantelpress:

22½/10
32½/10
35/9
37½/6

direkt till hantelpress utan ryggstöd

22½/8, vilade lite 10 ;)

Hantellyft åt sidan en hand:

12/12
17/12
20/10.10

direkt till 2 händer, 12 kg / 10 reps

Shrugs hanltar

32½/12
42½/10
47½/12
51/12.10 inga dragremmar, slarvat bort dom..eller ena varje fall :D

Bakaxlar i cable 4 set

4 set med hantlar 12 kg

Mage 8 set

vader 12 set

jag hinner inte skriva, LOST börjar..yao

Thony
2005-04-14, 14:50
Morgon promenad i regnet, 45 min..

Baan
2005-04-14, 18:38
klart ;)

Har för mej han fäster en hink fylld med sten i ett snöre, så det typ drar upp hans ben, så han blir vigare ..


Idag Tisdag morgon promenad 45 min

japp.. elelr från bloodsport när hans tränare (en japan han bryter in sig hos hehe) typ spänner upp han i två träd och kör en forcerad spagat på van damme :D

fint pass för övrigt.. lite kärringaktiga hantelpressar utan stöd dock ;) heh nä skämt åsido.

är det megnesium som gäller nu när du inte har remmar? om inte så kan jag rekommendera det, funkar även bra på hantlar (´duh)

Thony
2005-04-14, 18:43
fint pass för övrigt.. lite kärringaktiga hantelpressar utan stöd dock ;) heh nä skämt åsido.

är det megnesium som gäller nu när du inte har remmar? om inte så kan jag rekommendera det, funkar även bra på hantlar (´duh)


Det var ju direkt efter dom tyngsta pressarna, sen det andra setet vilade jag kanske 30 sek, max..

Nej jag har inte inhandlat det ännu, men det kommer jag att göra, så snart jag får tid :D

Baan
2005-04-14, 19:16
Det var ju direkt efter dom tyngsta pressarna, sen det andra setet vilade jag kanske 30 sek, max..

Nej jag har inte inhandlat det ännu, men det kommer jag att göra, så snart jag får tid :D

jag kan langa lite annars hehe ;)

Thony
2005-04-15, 16:00
Roddmaskin 5 min, rätt lugnt tempo.. Smörjade in armbågarna (som vanligt) med tigerbalsam, fett.

Chins Bw / 12
+15/7.6.6 (droppade vikten på alla set och körde några med bw)

Latsdrag fram:

85/12
90/11 bra tryck, pump :thumbup:

Bakom nacke:
90/ 10 kände lite i högeraxlen. Nöjde mej därför med ett set bara

Marklyft (första gånge jag lägger på lite vikt på ett par månader, kör 5 rep)

50/5.5
90/5/5
120/5
150/5
160/5
170/5 kändes ok, dom sista repsen var inte så snygga :em:

Stående rodd

Hi/90 /12 110/10
Hu/90/12 110/11

Rodd på bänk (med hantlar, ligger som omvänd flyes)

32½/12.12.11

2 set sittande rodd

5 set nacke i bakcurl maskinen

Bakcurl

45/12
50/11
55/8.7

Benpress (ett ben)

150/12
170/10
200/7.7

Sittande bakcurl 4 set, pumpa :D

Kändes rätt gött endå. Marken var helt ok, jag har itne kört med vikt där på länge, så :thumbup:

Runda Grodan
2005-04-15, 18:55
Verkar ha varit ett maffigt pass det där. Starka mark med tanke på att du inte kört de på länge. Roddarna är som alltid tunga.

Rodd på bänk (med hantlar, ligger som omvänd flyes)
Jag försökte köra denna övning en gång med lutande bänk. Först höll jag inte på att "komma i" och sedan höll jag på att "ramla ur". Jag kanske är för tjock. :D

Thony
2005-04-15, 18:58
Verkar ha varit ett maffigt pass det där. Starka mark med tanke på att du inte kört de på länge. Roddarna är som alltid tunga.


Jag försökte köra denna övning en gång med lutande bänk. Först höll jag inte på att "komma i" och sedan höll jag på att "ramla ur". Jag kanske är för tjock. :D


Jo passet var helt ok, var sugen på mark som fan, ville kolla vart jag låg styrkemässigt oxå..

Den övning är jävligt skön, brukar köra den typ vartannat pass..

I morgon skall jag hjälpa polaren att flytta...argh!! :D

Runda Grodan
2005-04-15, 19:31
Jo passet var helt ok, var sugen på mark som fan, ville kolla vart jag låg styrkemässigt oxå..

Den övning är jävligt skön, brukar köra den typ vartannat pass..

I morgon skall jag hjälpa polaren att flytta...argh!! :D
Att flytta eller hjälpa någon annan flytta är aldrig roligt. Se till att du har med dig käk och ta det lugnt när du lyfter. :)

Baan
2005-04-16, 10:03
bra chins... tar ju lite styrka flytta på massan ändå ;)

ser att dte går bättre med marklyften, klar förbättring sen jag kollade senast har jag för mig :thumbup: snart snackar vi 5or på 300 ;)
femmor i sig är ett vettigt repsantal kör med för att få upp styrkan och tekniken tycker jag, har fått det rekommenderat av en styrkelyftare och det har funkat bra, idag varierar jag mig förvisso lite mer än att bar köra 5-6 reppare men det funkar djävlit bra ändå :)

Thony
2005-04-16, 12:40
bra chins... tar ju lite styrka flytta på massan ändå ;)

ser att dte går bättre med marklyften, klar förbättring sen jag kollade senast har jag för mig :thumbup: snart snackar vi 5or på 300 ;)
femmor i sig är ett vettigt repsantal kör med för att få upp styrkan och tekniken tycker jag, har fått det rekommenderat av en styrkelyftare och det har funkat bra, idag varierar jag mig förvisso lite mer än att bar köra 5-6 reppare men det funkar djävlit bra ändå :)


haha.. Jo det tar ju en del kraft att flytta min feta röv.. Men men..
Marken går helt ok, sist du anmärkte på var att jag inte körde det alls :D men jag hade "skadat" mig på den så ja tog det lugnt, ökar lite succesivt nu..

Baan
2005-04-16, 15:13
haha.. Jo det tar ju en del kraft att flytta min feta röv.. Men men..
Marken går helt ok, sist du anmärkte på var att jag inte körde det alls :D men jag hade "skadat" mig på den så ja tog det lugnt, ökar lite succesivt nu..

ser att du snor min ursäkter då när något inte är 100% "äh jag är skadad" ;)

Thony
2005-04-17, 14:44
5 min step uppv, + 5 min med lite hantlar å skit.

Skivstångscurl:

20/12.12
50/12
60/12.12.10 fett bra pump och allt sånt, jao

Enarms hammercurl (stående)

22½/12.10.10

Sittande curl , förhoppningsvis ala arnold style

22½/9.8

2 set koncentrations curl över knä

15/12+3 (12 kg )
15/10+5 (12kg)

I rep 2 set, bra tryck.
reps 20-25

Triceps i rep:

40/15.15.14 känns bra, inget direkt i armbågen, får mesa ett tag till

Kickbacks:
15/12.10.
12½/13.12 bätter kontakt

2 set bakom nacke, en hantel, kändes lite, så mesvikt:

12½/15.15

Smalbänk:
50/12
70/11.10.10

underarmar 10 set

avslutade med cykel.. Grymt väder ute.

Runda Grodan
2005-04-17, 17:03
Tunga bicepscurl och lätt tricepsträning. Hur är det med skadan egentligen? Känns det bättre? Hur går det i pressövningarna för bröst och axlar? Känner du av armbågarna då med?

5 min step uppv, + 5 min med lite hantlar å skit.

Vad gör du när du kör med hantlar och skit? Kör du först med hantlar och sedan med skit eller kör du det samtidigt? :confused:

Thony
2005-04-17, 17:41
Tunga bicepscurl och lätt tricepsträning. Hur är det med skadan egentligen? Känns det bättre? Hur går det i pressövningarna för bröst och axlar? Känner du av armbågarna då med?



Vad gör du när du kör med hantlar och skit? Kör du först med hantlar och sedan med skit eller kör du det samtidigt? :confused:


Klart man måste, annars blir det inga arnold armar, haha.. Nja den känns mkt bättre, men tar det lugnt med tricepsträningen. I pressövnignarna känns det inte så mkt alls längre, så det är bra.

Med hantlar och skit innebär, ja lägger en skit i brallan samtidigt som jag kör med hantlar, dubbelt så jobbigt.. puh!

Thony
2005-04-18, 09:42
morgon promenad i 45 min.

Runda Grodan
2005-04-22, 12:39
Faan Thony, har du blivit bannad.... *grr27*

Diana
2005-04-22, 12:52
Stångcurl på 60kg grymmmt :hbang: Men hur orkar man bänka efter allt detta?? och 70 kg dessutom! :thumbup:
Varför fjantar du runt på högreps fööör va? :D

Diana
2005-04-22, 12:53
Va har han? han va väl en fredlig medlem? *screwy*

Yankeee
2005-04-22, 12:54
Jag kan säga som så att Thony, inte finns med oss längre...

Han blev bannad.

JJ
2005-04-22, 13:01
RIP *cry*

Diana
2005-04-22, 13:01
Haha, näää e de sant?? för vaddå? ja vart ju förvånad att JAG inte vart bannad efter dessa två dagars eskapader i Allmänt :D

Baan
2005-04-22, 15:18
hm nä han var väl lite oseriös ibland o tog inte varningarna på allvar har jag för mig, sånt brukar irritera modsen (nu menar jag inte just här, utan det brukar bli så på forum). schysst kille annars, får väl hoppas dte är en tempban

Diana
2005-04-22, 15:31
Skumt, ja såg då inte till ett enda oseriöst inlägg av han...? *screwy* De faktum att hans journal inte tagists bort kanske tyder på att de e just temporärt.

Baan
2005-04-22, 15:42
Skumt, ja såg då inte till ett enda oseriöst inlägg av han...? *screwy* De faktum att hans journal inte tagists bort kanske tyder på att de e just temporärt.

nä men klart, din gräns för seriösa inlägg är väl rätt låg... heh nu var jag elak :)

Diana
2005-04-22, 15:52
:whipped:

Haha ja min livsfilosofi e att livet e AAAALDELES för kort för att va allvarlig jämnt o ständigt, måste ju va otrolit trisst? *screwy* :D

Baan
2005-04-22, 16:00
äh någon måste ju vara vuxen också :)

Diana
2005-04-22, 16:06
Jo de e klart men vuxen kan man va när de krävs typ när de ska betalas räkningar eller ta ansvar för saker, men när man "umgås" me andra människor e de bara trisst o uptight att sitta o va allvarlig o stel helatiden :cool: tänk va kort livet egentligen e o va man kommer ångra sej sen om man satt o hade trisst en stor del?

Baan
2005-04-22, 18:01
Jo de e klart men vuxen kan man va när de krävs typ när de ska betalas räkningar eller ta ansvar för saker, men när man "umgås" me andra människor e de bara trisst o uptight att sitta o va allvarlig o stel helatiden :cool: tänk va kort livet egentligen e o va man kommer ångra sej sen om man satt o hade trisst en stor del?

nu menade jag förvisso att man kanske inte bör skoja när som helst och om vad som helst, det kallas nog för social missanpassning. Det finns ju lägen för skämt och sen finns det lägen när man bör vara mer seriös. Men visst i rätt läge så är det bara tråkigt att vara stel/tråkig/torr/svensk (hehehe)

Karate_kid
2005-04-22, 20:39
Jag kan säga som så att Thony, inte finns med oss längre...

Han blev bannad.


va fan var inte han "en folkets man" ?

Runda Grodan
2005-04-22, 20:44
va fan var inte han "en folkets man" ?
Är det du Thony? Det är din första post här, lite misstänksamt... Välkommen i vilket fall som helst.

Baan
2005-04-22, 20:52
hehhe... finns viss risk.. vi får följa inläggen.. är det korta meningar max 5 ord så är det ganska säkert på att det är han ;)

Runda Grodan
2005-04-22, 21:06
hehhe... finns viss risk.. vi får följa inläggen.. är det korta meningar max 5 ord så är det ganska säkert på att det är han ;)
Och gärna lite sjuka bilder samt att han då och då lackar ur på folk. :laugh:

Diana
2005-04-22, 21:33
nu menade jag förvisso att man kanske inte bör skoja när som helst och om vad som helst, det kallas nog för social missanpassning. Det finns ju lägen för skämt och sen finns det lägen när man bör vara mer seriös. Men visst i rätt läge så är det bara tråkigt att vara stel/tråkig/torr/svensk (hehehe)

Hah! ja DÄR kan ja hålla me dej :thumbup: men sen kan de ju oxå vimmla av moralkärringar ibland som ska klaga bara för klagandets skull?