handdator

Visa fullständig version : Har du mani?


Krokodil
2005-02-06, 11:23
Vissa kan inte låta bli att trycka hål på bubblorna i bubbelplast, vissa kan inte gå på skarvar i trottoaren. Själv har har jag mycket svårt att låta bli att knäcka dunen i kuddar.

Sjuk tråd jag vet, men jag vill bara höra om jag är ensam maniker. :em:

Matte_Maiden
2005-02-06, 11:26
Jag kontrollerar dörrar, plattor och allt annat massor av gånger.
Jag kan inte gå ut iklädd ett par jeans om jag inte har mobilen i högra fickan och plånboken i den vänstra.
På gymmet måste jag ha 2,5 kg-vikter av samma märke då jag tränar.
Tror att folk försöker driva med mig, göra mig till åtlöje eller helt enkelt bara vill mig illa.

Orkar inte skriva upp fler just nu... Men det kommer väl. :D

Loke
2005-02-06, 11:27
Ptja, vissa säger att det är sjukt att jag aldrig kan dricka sista skvätten i flaskor.

ölobrännvin
2005-02-06, 11:31
jag ogillar skarpt ljudet av brödsmulor mot trä och ryser av det. Det verkar som jag är lite psykiskt störd när det gäller ljud. En spade mot asfalt.....bläääää....

JustinCredible
2005-02-06, 11:31
Om jag tar t ex på högra armen så måste jag ta en gång på vänstra, två ggr till på högra och sen två ggr till på vänster. Folk brukar jävlas med mig och peta på mina armar så jag petar frenetiskt. Det är samma sak med allt. Tittar jag åt vänster måste jag titta åt höger, sen vänster två ggr och två ggr till höger igen osv. Nu när jag skriver det här måste jag variera tangentbordstryckningarna med att använda lång och pekfinger så att det blir jämnt.

*grr27*

Baan
2005-02-06, 11:40
inget förutom klassikern "har jag låst dörren", mest orsakad av taskgit minne och handlingar som jag gör automatiskt och senare bara glömmer.. visserligen har jag ibland gått och skitit i dörren även om jag vart osäker så kanske inte någon riktig mani (i 99/100 fall så är dörren låst, ja kanske i 100/100 av fallen)

sen lite på gymmet kanske att man kollar fler gånger att man lastat på rätt ivkt, har ju hänt någon enstaka gång att jag lastad p en 10 på en siadn och en 15 på andra :D visserliggen hände ingenting speciellt men man kollar ju lite nogrannare idag, känns nästna som man måste kolla

Sparrisen
2005-02-06, 11:42
Att jag värkligen ställde väckarklockan kollas många ggr...

kalle_banan
2005-02-06, 11:57
när jag mediterar pallar jag inte veta hur mycket klockan är för då tänker jag på det hela tiden, så jag ställer klockan mot sängen så den inte syns, sen när jag är klar kan jag kolla på klockan och gissa hur länge jag mediterat, vilket bara FÖRSTÖR!
*grr*
jag borde trotsa mig själv och avsiktligt kolla på klockan innan och lära mig skita i den, men det är svårt...
annars är jag ganska fri, även om jag haft många maniska tankar om låsta dörrar tex, men det kommer från att min kompis låste upp dörren när jag satt o sket en gång när jag var 11 eller nått, och det var så pinsamt :D efter det var jag supernojjig, men jag försöker ta tillfällen i akt och skita med öppen dörr när jag kan för att bli helt helt fri, det ska bli en fröjd att bajsa!

sunkan
2005-02-06, 12:02
När jag är ute och går så har jag en mani som gör att jag måste hoppa över skuggan som blir efter bilarna som åker emot mig.
Har ingen aning varför jag gör det men :D

Hades
2005-02-06, 12:06
Dessa saker måste jag ofta göra flera gånger:
*Kolla att dörren är låst (även när jag är i lägenheten)
*Kolla att spisen är avstängd innan jag lämnar lägenheten

En annan störig grej är att jag bara kan vända mig åt ett håll i sängen, annars känns det som att jag blivit "uppskruvad" och måste vridas tillbaka.

Kanske kommer på fler senare.

mini_Arnold
2005-02-06, 12:08
När jag spolar toaletten måste jag skynda mig på med kläderna, räcker med kallingarna, annars ser nån mig naken.
Typ så. Jobbigt

ölobrännvin
2005-02-06, 12:09
jag gillar inte bänkar och smulor tillsammans , och såklart så kollar jag att det är låst 10 ggr på en kvällspisen osv... jag har många manier men kommer inte på nåt nu för jag drack för mycket wisky igår..

Prankie
2005-02-06, 12:39
Nej, jag är normal.

Karl_alfred
2005-02-06, 12:40
Har ideen att jag bara kan sova om jag ligger vänd åt ett håll.

mini
2005-02-06, 12:44
Kan inte gå på A-brunnar. Hänger kvar sedan 6-årsåldern...

Tomten
2005-02-06, 12:45
Nej, jag är normal.

Det är onormalt, inte normalt ;)

Har själv inga "manier" förutom att jag alltid kollar en extra gång om en dörr eller ett lås verkligen är låst.

Prankie
2005-02-06, 12:46
Isf kan jag säga jag är manimanier. Jag är rädd för att ha manier så jag gör dumma saker för att inte vara rädd för nånting? :laugh:

s_himself
2005-02-06, 13:01
Kan inte gå på A-brunnar. Hänger kvar sedan 6-årsåldern...


har det hjälpt ? :)


själv Kollar jag alltid att jag låste bilen en extra gång.
jag måste ha plånbok, mobil i samma ficka och nycklarna i andra fickan (jackfickan då)
Sitter jag på krogen så måste jag alltid pilla bort etiketterna på ölflaskorna! Även pilla ut plasten som sitter i kapsylen.
trippelkollar att väckarklockan är ställd.

King Grub
2005-02-06, 13:01
Jag har samlarmani.

Yankeee
2005-02-06, 13:05
Jag måste ha likadana vikter på varje sida av stången. Annars tror jag att det blir obalans och så stör jag mig på det hela tiden.

MojjMojj
2005-02-06, 13:07
om jag inte har ngt att äta vi datorn, blir det alltid en penna som rycker eller korken till någon flaska.
Inga speciella manier, men det känns skönast att ha det som man vill kan man väl säga.
Att känna sig tvungen att göra något är väl mer som en mani?

Som att känna sig tvungen att titta åt höger om man tittat åt vänster ;)

RobbeliRobban
2005-02-06, 13:10
Kraftig megalomani här!

Grisen
2005-02-06, 13:11
Jag måste ha likadana vikter på varje sida av stången. Annars tror jag att det blir obalans och så stör jag mig på det hela tiden.

Samma här vikterna ska dessutom vara vända med texten utåt. Lider av massa andra manier också, men de har jag ingen lust att nämna *screwy*

Hades
2005-02-06, 13:11
Om jag använder viktskivor som bara är märkta på ena sidan måste samma sida vara ut på båda sidor av stången. Samt att jag måste ha likadana viktskivor.

Grisen
2005-02-06, 13:13
Kraftig megalomani här!

Hehe, men enligt "sjukdomskraven" har man ingen egen insikt i sjukdomen.

s_himself
2005-02-06, 13:14
Om jag använder viktskivor som bara är märkta på ena sidan måste samma sida vara ut på båda sidor av stången. Samt att jag måste ha likadana viktskivor.


själv måste jag alltid sätta märkningen innåt på dom första viktskivorna. Restan ska va utåt. Samt då, likadana viktskivor.

hultman
2005-02-06, 13:15
Sover bara med huvudet lutat åt ett speciellt håll.

Har en jävla massa randomsaker också, kommer dock inte på någon nu.

Yankeee
2005-02-06, 13:15
Samma här vikterna ska dessutom vara vända med texten utåt. Lider av massa andra manier också, men de har jag ingen lust att nämna *screwy*

Ja, precis. De måste vara vända så att samma sida är utåt.

AndersHermansson
2005-02-06, 13:18
Om jag tar t ex på högra armen så måste jag ta en gång på vänstra, två ggr till på högra och sen två ggr till på vänster. Folk brukar jävlas med mig och peta på mina armar så jag petar frenetiskt. Det är samma sak med allt. Tittar jag åt vänster måste jag titta åt höger, sen vänster två ggr och två ggr till höger igen osv. Nu när jag skriver det här måste jag variera tangentbordstryckningarna med att använda lång och pekfinger så att det blir jämnt.

*grr27*

:laugh:

Leon
2005-02-06, 13:23
Enligt min man så har jag fått en ny mani!Att gå in på kollo flera gånger om dan för att kolla vad som händer och sker! *cry* :D

Yankeee
2005-02-06, 13:24
Kom på en till sak. Efter att jag har ätit eller druckit något (bortsett vatten) så måste jag ta ett tuggummi eller borsta tänderna. Helst ska det vara tuggummi först, sen borsta tänderna. Det är iof ganska bra, men det är lite drygt om inget finns tillgängligt :(

Tomten
2005-02-06, 13:24
Om jag tar t ex på högra armen så måste jag ta en gång på vänstra, två ggr till på högra och sen två ggr till på vänster. Folk brukar jävlas med mig och peta på mina armar så jag petar frenetiskt. Det är samma sak med allt. Tittar jag åt vänster måste jag titta åt höger, sen vänster två ggr och två ggr till höger igen osv. Nu när jag skriver det här måste jag variera tangentbordstryckningarna med att använda lång och pekfinger så att det blir jämnt.

*grr27*

Du måste vara väldigt säker, eller långsam i trafiken ;)

Loke
2005-02-06, 13:29
Du måste vara väldigt säker, eller långsam i trafiken ;)

Precis vad jag tänkte, det där skulle min körskolelärare gillat :)

Fatalist
2005-02-06, 13:51
Kraftig megalomani här!

Jag med, palla att du härmas *screwy*

:)

Löjtnant Blank
2005-02-06, 13:54
Kom på en till sak. Efter att jag har ätit eller druckit något (bortsett vatten) så måste jag ta ett tuggummi eller borsta tänderna. Helst ska det vara tuggummi först, sen borsta tänderna. Det är iof ganska bra, men det är lite drygt om inget finns tillgängligt :(
Där är vi lika. Jag vet inte mycket som är äckligare än smaken av gammal mat i munnen. Jag borstar tänderna och sköljer med munvatten en gång på morgonen, borstar tänderna tre gånger på jobbet och två-tre gånger efter jobbet, beroende på hur ofta jag äter. Innan jag går och lägger mig skrapar jag tungan, använder tandtråd och sköljer med munvatten. Ovanpå allt det här är jag en storkonsument av tuggummi. Det skulle inte förvåna mig om det sliter på tänderna i onödan.

Elajt
2005-02-06, 14:00
varje gång när jag är på väg hem efter att jag har varit ute någonstans, så när jag spottar och går med vänstra benet "förbi" spottet så måste jag spotta och gå med högra benet "förbi" spottet, hoppas att ni förstog..

Gud vad skönt det var att skriva av sig lite, alltid velat göra det

Edit: Jag har ockås mani på att rätta folk när dom säger han istället för honom, och hon istället för henne, enda undantaget är när någon säger "pippa hon" för att säga "pippa henne" låter så fult

tristan
2005-02-06, 14:56
[QUOTE=s_himself]har det hjälpt ? :)


QUOTE]


det går ju aldrig att veta, hon kanske hade varit död vid det här laget om hon gjort det eller hur? *slap*

Heimdahl
2005-02-06, 15:36
Jag måste kolla om dörren är låst om och om igen
Jag måste ta en snus efter att jag har borstat tänderna
Och mycket mer... vafan har man manier för? *screwy*

Beast
2005-02-06, 15:53
måste kolla att dörren är låst, kylen stängd och inget vatten rinner innan jag går hemifrån.

Wooch
2005-02-06, 16:05
Måste gå upp ur sängen genom att vända mig emot väggen liggandes, och sedan stiga upp. Gröten måste ha en viss konsistens, måste annars stå och koka gröt i evigheter tills det blir rätt. Kanelen som jag häller i gröten måste vara jämt fördelat. Kollar om jag har ställt in väckarklockan ett antal gånger innan jag lägger mig. Måste ha på mig vissa favoritkläder när jag ska träna, annars känns det inte bra och jag kan inte koncentrera mig på träningen.
*screwy*

Yankeee
2005-02-06, 16:07
Jag har mangemani.

Jay-Z
2005-02-06, 16:22
Min mani har försvunnit, jag hade den i gymnasiet, då jag gillade att leka med ord i huvudet. MEN bara ord som gick att dela med tre... *screwy*

Dipshit
2005-02-06, 16:56
Min mani har försvunnit, jag hade den i gymnasiet, då jag gillade att leka med ord i huvudet. MEN bara ord som gick att dela med tre... *screwy*
Heyhey, nån med min mani!
Brukar dela upp ord (eller meningar) genom att klicka med tänderna..
Tex: 10kg protein:
3 klick på vänster sida för:
ti-o-ki
1 klick i mitten för:
lo
3 klick på höger sida för:
pro-te-in

Detta var självklart super-newbie-version 0.1

Annat är det med subtitles och andra längre meningar..
Och det finns självklart mer system än 3-1-3-systemet!

PS. Måste dock tillägga att min också är på väg bort.. gör detta bara nån gång i veckan nu..

Jay-Z
2005-02-06, 17:14
Heyhey, nån med min mani!
Brukar dela upp ord (eller meningar) genom att klicka med tänderna..
Tex: 10kg protein:
3 klick på vänster sida för:
ti-o-ki
1 klick i mitten för:
lo
3 klick på höger sida för:
pro-te-in

Detta var självklart super-newbie-version 0.1

Annat är det med subtitles och andra längre meningar..
Och det finns självklart mer system än 3-1-3-systemet!

PS. Måste dock tillägga att min också är på väg bort.. gör detta bara nån gång i veckan nu..

Själv körde jag 3-3-3-4-systemet alternativt 4-4-4, dvs älskade ord som var 12 bokstäver, om ett ord föll kort eller, hemska tanke blev för långt, lade jag till några bokstäver för att få det att gå jämnt ut.
:D

Elajt
2005-02-06, 17:19
Ibland när jag är ute och går och jag inte orkar spotta längre så säger jag ett ord för varje steg jag tar, och det kan vara helt konstiga meningar som jag bara säger för mig själv.
"Det *steg* var *steg* roligt *steg* osv osv

Garnax
2005-02-06, 17:47
Nej jag har inga...

Onekligen har folk seriösa problem...

Vad händer om ni låter bli att göra alla dårskap?

Elajt
2005-02-06, 17:48
HELA VÄRLDEN GÅR UNDER!

henke1001
2005-02-06, 17:49
Jag fyller alltid på glaset innan det tar slut (typ 1/3 kvar) när jag äter.

Förut hade jag den här med att om jag gör nåt med högerhanden måste jag göra det med vänster också så att det blir jämnt (den börjar försvinna nu dock),

faan kom på massor förrut med har glömet dem nu *cry* återkommer väl när jag kommer på dem

scythe
2005-02-06, 17:55
Varje gång jag ser en katt måste jag mörda den brutalt.


Okej, jag ljög. Men jag när jag är ute, t.ex. på stan, måste jag med jämna mellanrum kolla att nycklar, mobil och plånbok ligger kvar i fickorna.

AFanatic
2005-02-06, 18:16
En annan störig grej är att jag bara kan vända mig åt ett håll i sängen, annars känns det som att jag blivit "uppskruvad" och måste vridas tillbaka.




:laugh: :laugh:

Då är man inte ensam om det iaf.... :D

Jense
2005-02-06, 18:18
Jag fyller alltid på glaset innan det tar slut (typ 1/3 kvar) när jag äter.



hehe.. ja vem gör inte det. många antagligen.. men jag fyller på ofta jag med.



någon som testat att skaffa massa vanor och manier för att sedan bryta dom?

mystic[-_-]
2005-02-06, 18:20
Räknar höger och vänstersteg när jag går över kanter, skiftning från asvalt till grus osv. Detta sker enbart på morgonprommenader för jag har tråkigt då :D

mini_Arnold
2005-02-06, 18:23
Nej jag har inga...

Onekligen har folk seriösa problem...

Vad händer om ni låter bli att göra alla dårskap?

För min del är det inte så seriöst så det händer inget.

Karl_alfred
2005-02-06, 18:24
Nej jag har inga...

Onekligen har folk seriösa problem...

Vad händer om ni låter bli att göra alla dårskap?
Du verkar däremot ha andra problem eftersom du klagar på allt :thumbup:

AFanatic
2005-02-06, 18:27
']Räknar höger och vänstersteg när jag går över kanter, skiftning från asvalt till grus osv. Detta sker enbart på morgonprommenader för jag har tråkigt då :D

...som jag sa på msn så har jag fruktansvärt tråkigt under mina promenader så då är jag CT....tänker att ingen ser mig...och ser dom mig så har jag redan knäppt dom med akn eller colten/m4a1n.... *rolleyes*

JustinCredible
2005-02-06, 18:30
Angående mina särdrag i trafiken så övningskör jag och läraren verkar mest orolig när jag sätter igång.

Jag har även om jobbig grej att om jag nynnar på en låt så måste jag höja rösten och sjunga högre för att till slut typ vråla. Annars känns det som att rösten ligger inom mig och ruttnar i bröstkorgen och jag måste liksom få ut den*screwy* Väldigt jobbigt om man står i kön i konsum t ex.

Men grymt skönt om man är på ett ställe där det väsnas. På skolavslutningen vrålade jag "THIS IS THE TOOOOM GREEN SHOW" och tittade med huvudet överallt och petade och höll på.. ingen märkte nåt :)

mystic[-_-]
2005-02-06, 18:31
...som jag sa på msn så har jag fruktansvärt tråkigt under mina promenader så då är jag CT....tänker att ingen ser mig...och ser dom mig så har jag redan knäppt dom med akn eller colten/m4a1n.... *rolleyes*

Va händer om du möter någon som leker T? :confused:










:thumbup:

sunkan
2005-02-06, 18:31
Angående mina särdrag i trafiken så övningskör jag och läraren verkar mest orolig när jag sätter igång.

Jag har även om jobbig grej att om jag nynnar på en låt så måste jag höja rösten och sjunga högre för att till slut typ vråla. Annars känns det som att rösten ligger inom mig och ruttnar i bröstkorgen och jag måste liksom få ut den*screwy* Väldigt jobbigt om man står i kön i konsum t ex.

Men grymt skönt om man är på ett ställe där det väsnas. På skolavslutningen vrålade jag "THIS IS THE TOOOOM GREEN SHOW" och tittade med huvudet överallt och petade och höll på.. ingen märkte nåt :)


har det aldrig kommit fram några farbröder med en vit tröja till dig nån gång? :D

AFanatic
2005-02-06, 18:33
']Va händer om du möter någon som leker T? :confused:










:thumbup:


Slänger mig bakom buskarna...smyger bakom o drar kniv...vadå vad trodde du? :MrT:

mystic[-_-]
2005-02-06, 18:35
Slänger mig bakom buskarna...smyger bakom o drar kniv...vadå vad trodde du? :MrT:

nedrans camper *grr27*

Elajt
2005-02-06, 18:39
Slänger mig bakom buskarna...smyger bakom o drar kniv...vadå vad trodde du? :MrT:

Smyger du då eller springer du?

AFanatic
2005-02-06, 18:46
']nedrans camper *grr27*

Gott med fika juh :D



Elajt: smyger annars hör T juh *whatever*

mini
2005-02-06, 18:50
Slänger mig bakom buskarna...smyger bakom o drar kniv...vadå vad trodde du? :MrT:

Haha, sådär gjorde alltid jag och en kompis jag bodde med när vi oftast mer än måttligt dragna gick hem från krogen. Det stod parkerade bilar på båda sidor av en ganska smal gata. Vi slajdade på bilar, hukade bakom motorhuvar och gömde oss bakom husknutar med dragna vapen. Så höll vi på ungefär fyra dagar i veckan i ett halvår...

AFanatic
2005-02-06, 18:57
Haha, sådär gjorde alltid jag och en kompis jag bodde med när vi oftast mer än måttligt dragna gick hem från krogen. Det stod parkerade bilar på båda sidor av en ganska smal gata. Vi slajdade på bilar, hukade bakom motorhuvar och gömde oss bakom husknutar med dragna vapen. Så höll vi på ungefär fyra dagar i veckan i ett halvår...


Hahaha ...Jag är på! :hbang:

spacedog
2005-02-06, 19:04
Jag måste ha likadana vikter på varje sida av stången. Annars tror jag att det blir obalans och så stör jag mig på det hela tiden.

Samma här. Har jag till exempel en 20-kilosvikt på ena sidan och en 10-kilos på andra så tycker jag det känns helkonstigt. Galet, jag vet, men sådan är jag. :D

Metal_boy_
2005-02-06, 20:35
jag får inte va emot golvet med fötterna innan tex en låt börjar ibland, jag måsste ha hunnit ut över tröskeln till köket innan mikron plingar, innan jag sover måsste jag kolla på plattorna på ett speciellt sätt med numren och att piggarna pekar uppåt, innan jag somnar så måsste jag trycke till med käkarna(tänderna) allt vad jag ha,r och så det verkligen har känts att jag har tryckt till ordentligt med annars gills det inte, och så går det knappt andas under tiden så man blir helt uppblåst som han Birger i Stefan och krister. Samma sak ska göras med ögonen också dvs trycka till sådär.

Tvångstankar och tix kallas det...och jag såg att det va sånt som folk skrev när det gällde mani..men mani vet jag inte om det är samma sak riktigt.

Moonbeam
2005-02-06, 21:43
Jag måste alltid ta på mig kalsongerna innan jag tar på mig byxorna ;)

Nä, jag håller alltid på och känner efter att jag har plånboken med mig.

Slayerized
2005-02-06, 21:51
Ingen jättemani, men varje gång jag ska spela gura så måste jag inleda med Bullet Hole (av The Haunted) på 200 bpm, annars klarar jag inte att spela ett skit.

Det är egentligen ingen mani, utan snarare att jag använder den låten som "uppvärmning", men folk som man spelar med bilr rätt trötta efter några gånger.

PUMPISH
2005-02-06, 22:22
1) att gå på muggen för säkerhetskull innan man ska ut
2) kolla om dörren är låst ett antal gånger
3) först raka sig sen borsta tänderna sen tvätta ansiktet
4) att gå sista sekunden för att kämpa att hinna i tid dit man ska
5) utterligare toabesök precis innan man ska ut sista sek.......
.......och så vidare

snej
2005-02-06, 22:38
Hahah fan va gött o veta att man inte är ensam om all dårskap! Fan vissa har ju tom sjukare grejer för sej än en själv :D Underbar läsning :thumbup:

z_bumbi
2005-02-06, 22:53
själv måste jag alltid sätta märkningen innåt på dom första viktskivorna. Restan ska va utåt. Samt då, likadana viktskivor.

Placeringen av märkningen är ju iofs bra för det är så man ska lasta en skivstång vid tävling.
Likadana viktskivor är ju i vissa fall en fördel så det inte blir obalans.

Tolkia
2005-02-06, 22:58
Tvångstankar och tix kallas det...och jag såg att det va sånt som folk skrev när det gällde mani..men mani vet jag inte om det är samma sak riktigt.
Du har så rätt. Det som folk här skriver om skulle man nog egentligen kalla någon typ av tvångsneuroser. Men "mani" menas egentligen en sjukligt uppskruvad, hysterisk aktivitetsnivå; omtalas oftast som "ena halvan" av manodepressivitet/bipolärt syndrom. Men av någon anledning anväds "mani" ofta i vardagligt tal när man egentligen menar just tvångstankar/tvångshandlingar/någon typ av ångestneuros. Möjligen har de att göra med att manodepressiva personer ofta har mycket "fyr" för sig under sina maniska perioder.

Om manodepressivitet och mani (http://www.lilly.se/terapiomraden/bipolar/allm_varningstecken.html)
Om tvångsneuroser (http://www.hedbergska.sundsvall.se/ps/krneur.html)

Hades
2005-02-06, 23:48
:laugh: :laugh:

Då är man inte ensam om det iaf.... :D
För några år sen gjorde jag samma sak i andra lägen också. Dvs om jag reste mig ur soffan, gick iväg en sväng och sen tillbaka till soffan, var jag ibland tvungen att skruva tillbaka mig så att jag totalt sett inte hade roterat kroppen något varv sedan jag lämnade soffan.

no1fitness
2005-02-07, 04:53
Jag har även om jobbig grej att om jag nynnar på en låt så måste jag höja rösten och sjunga högre för att till slut typ vråla. Annars känns det som att rösten ligger inom mig och ruttnar i bröstkorgen och jag måste liksom få ut den*screwy* Väldigt jobbigt om man står i kön i konsum t ex.



:laugh: :laugh: :laugh:
Bland det sjukaste jag hört !

Jag har inga manier alls tror jag. Inte som ni knäppisar här inne har i alla fall... :D
Min bror var lite galen när jag bodde hemma och la alla fransarna på mattan rätt innnan han la sig. Alla fjärrkontrollerna skulle ligga i en rad hela tiden osv...

nemd
2005-02-07, 06:33
Jag MÅSTE låsa dörren till badrummet, även fast jag är själv hemma. *screwy*

Proteus
2005-02-07, 09:24
Jag MÅSTE låsa dörren till badrummet, även fast jag är själv hemma. *screwy*

Jag måste skita med dörren öppen om jag är ensammen hemma, det är det bästa jag vet :devil:

henke1001
2005-02-07, 10:58
Varje gång jag ser en katt måste jag mörda den brutalt.


Okej, jag ljög. Men jag när jag är ute, t.ex. på stan, måste jag med jämna mellanrum kolla att nycklar, mobil och plånbok ligger kvar i fickorna.

:hbang: Den har jag med... glömde den förrut, alltså den med att kolla plånbok osv

Elajt
2005-02-07, 11:06
Jag måste skita med dörren öppen om jag är ensammen hemma, det är det bästa jag vet :devil:


Måste medge att detta är en av mina favorit saker att göra :em:

Räcerman
2005-02-07, 14:38
Läste om en kille som var tvungen att spänna skinkorna när han körde över en bro. Han tyckte det var lite jobbigt att cykla över riktigt långa broar och det kan man ju förstå. *screwy*

Piranha
2005-02-07, 14:41
Nej jag är fullt normal.

Metal_boy_
2005-02-07, 14:43
Måste medge att detta är en av mina favorit saker att göra :em:


aaa jag håller me. En bra låt på stereon, ett bad som håller på att tappas upp och att sitta o skita med öppen dörr. Då känner jag mig fri som en havsörn.

Krokodil
2005-02-07, 15:43
Jag får väl stryk om jag berättar vem det gäller men en person i min närhet har en fetisch för garn. Hon måste klämma på alla nystan hon ser. *rolleyes*

Slartibartfast
2005-02-07, 15:44
Måste kolla plattor, kranar, apparater...

*suck* man är så störd.

capoje
2005-02-07, 17:58
Att alltid borsta tänderna även om man kommer hem full som ett sviin...

Big_Vik
2005-02-20, 21:15
Äter jag köttbullar måste jag äta minst 13 st.Kan bli lite jobbigt om man är mätt. :D
Alla vikter på gymmet ska vara likadana, om det är tunga set, uppvärmning spelar ingen roll.

mini_Arnold
2005-02-20, 21:26
hade cepe saker för mig förr i tiden men det slutade jag med :)

bear.flowertwig
2005-02-20, 21:29
För några år sen gjorde jag samma sak i andra lägen också. Dvs om jag reste mig ur soffan, gick iväg en sväng och sen tillbaka till soffan, var jag ibland tvungen att skruva tillbaka mig så att jag totalt sett inte hade roterat kroppen något varv sedan jag lämnade soffan.


:laugh: :laugh:

Megatuttarna
2005-02-20, 21:40
Haha har väl med blatten i mig att göra men jag kollar alltid att dörren är låst. Inte sådär på kvällen innan läggdags utan varje timme minst. När jag låser bilen går jag alltid tillbaka och kollar att jag verkligen låste. Detta kan vara skitjobbigt för ibland kommer jag på att jag inte checkade och det sitter och gnager i mig hela dan tills jag sätter mig i bilen igen.

Sedan spolar jag aldrig på allmänna toaletter utan att klä handen i toapapper eftersom det kan ha varit någon som ollat handtaget.

Förut trodde jag att man kunde få bakterier som simmade in i ballen via pisstrålen så jag tog alltid i när jag pissade. :laugh:

kroy
2005-02-20, 22:15
Förut trodde jag att man kunde få bakterier som simmade in i ballen via pisstrålen så jag tog alltid i när jag pissade. :laugh:

you made my day! :laugh: :laugh: :laugh:

Goddaniel
2005-02-20, 23:10
Själv har jag lite konstiga manier, bla annat att jag inte får dricka upp det sista ur ett glas. Måste vara minst 1/5 dricka kvar i glaset annars får jag inte fylla på. Om jag mot förmodan skulle dricka liiite mer så måste jag ta ett nytt glas.
En annan grej är att jag inte får gå på strecken som blir mellan gatustenar.

bear.flowertwig
2005-02-20, 23:25
...
En annan grej är att jag inte får gå på strecken som blir mellan gatustenar.

Det där verkar vara vanligt. Har samma "fel" :thumbup:

Taurus
2005-02-20, 23:52
Har ideen att jag bara kan sova om jag ligger vänd åt ett håll.
I och för sig är det ju inte helt lätt att ligga vänd åt flera håll samtidigt :D

Mikeman
2005-02-21, 09:02
Jag hade massa mongogrejer för mig när jag var liten. (Mellan 7-10 år)
En grej var att när jag var ute och gick fick jag inte gå så att tuggummin på marken kom mellan benen. Jag var tvungen att göra en svepande rörelse med ena benet runt tuggummit. Som ni vet fanns det platser med mycket tuggummin på marken...
En annan grej var att om jag nuddade någonting av misstag med handen var jag tvungen att ta på det 3 ggr till för att komma upp i 4 ggr. Det var jämnt och kändes bra.

Idag är jag helt manifri. Försvann över en natt nästan.

mangemani
2005-02-21, 09:05
mangeMANI....

LItaFord
2005-02-21, 09:07
Misstänksam som en gammal get.......annars ganska onormal;)

olwe
2005-02-21, 14:34
Ni är ju tokgalna allihopa!

hmm, fast i och för sig... jag gillar inte att duscha dagen efter jag har varit ute o härjat... så t.ex om jag är ute på fredagen så så duschar jag inte förens söndagen. men det kan nog inte klassas som mani eller tics eller nått sånt.

När jag var liten kunde jag bara sova på mage, annars var jag tvärsäker på att få mardrömmar.

stahlberg
2005-02-21, 15:00
Har iof inte läst alla inlägg i tråden. Men visst är det neurotiska beteenden det är fråga om.

Att kolla att dörren är låst (fastän man egentligen vet att den är det) eller att kolla att plånboken är med är tvångshandlingar. Också att vara tvungen att stiga över alla streck på trottoaren, eller att göra saker i en viss ordning är tvångshandlingar, men med inslag av "magiskt tänkande".

Samlarmani eller megalomani (storhetsvansinne), eller varför inte mytomani (sjuklig benägenhet att ljuga) hör inte till samma grupp av "manier".

De flesta människor har tendens att få någon typ av tvångshandlingar eller "magiska handlingar". Själv känner jag ett tvång (som jag bemästrar) att alltid kolla en extra gång att dörren är låst då jag gått ut.

Sådana här tvångshandlingar är - precis som tvångshandlingarna av "magisk" typ - inget att bry sig om, så länge de inte stör ens vardagsliv. Men när tvångshandlingar (som t.ex min egen att kolla dörren) börjar hindra ens dagliga verksamhet blir de ett problem. Om min tvångshandling att kolla dörren skulle få mig att gå fram och tillbaka och kolla dörren och INTE KUNNA GÅ DÄRIFRÅN skulle den vara sjuklig. Var gränsen mellan "sjuklig" och "icke-sjuklig" går är förstås flytande.

Många psykiskt sjuka, i synnerhet schitzofrena, kan inte alls styra sina tvångtshandlingar. Om man t.ex måste pissa på golvet istället för i byttan med orsaken att ens släktingar annars kommer att begravas i en massgrav är det inte mera friskt (känner en person som måste göra detta, men han har varit intagen på psyksjukhus de senaste 20 åren). Eller då man inte kan ta på sig ett par strumpor för att de har fel färg, eller då man måste stiga upp mitt under måltiden för att gå till vardagsrummet och se om en människa som man inte sett på 15 år är där, och detta måste upprepas flera gånger under varje måltid, varje dag, år efter år...då har man "mani" (om man vill kalla det så) på riktigt. Om man är sjukligt fixerad vid rökning, men ändå inte kan ta emot fyra cigarretter, utan tre (för att fyra är fel antal), utan måste slänga bort den fjärde, så har tvångshandlingarna (och i dethär fallet tvångstankarna) gått till överdrift.

Om man inte kan stiga på sträck på trottoaren eller på golvet, utan MÅSTE GÅ TILLBAKA OCH TA NY FART om man råkar stiga fel i misstag, så har detta gått till överdrift.

De flesta av oss har våra små (eller större) "manier" - men lyckligtvis klarar vi av att kontrollera dem, så att de inte stör vårt vardagsliv.

Munter
2005-02-21, 16:23
Det enda jag kommer på är att jag måste kolla om/när busschaufförerna hejjar då de kör förbi varandra. Inte den blekaste var det kommer ifrån, men har vid tillfälle gjort det så fort jag åker lokaltrafik, så länge jag kommer ihåg.

jwzrd
2005-02-21, 16:28
Jag måste alltid skjuta in viktskivorna en extra gång innan jag brakar loss i settet. Vettefasen vad det handlar om egentligen :D

tinus
2005-02-21, 16:32
Jag måste räta ut lakanet och puffa kudarna ordentligt innan jag kan sova,får inte vara minsta veck..händer tydligen (har jag ingen aning om själv) att jag gör det på natten också :laugh: har hänt mer än en gång att den stackars sängkamraten först får kudden undanryckt (om han nu är så dum att han ligger på min *rolleyes* ) samt blir uppsparkad för jag ska räta till lakanet *screwy*
Går numera under namnet "nojis" :em: har många fler nojor med..men det kan vi ta en annan dag :D

RobbeliRobban
2005-02-21, 16:57
Hehe, men enligt "sjukdomskraven" har man ingen egen insikt i sjukdomen.

Nej men man har väl fått en diagnos *screwy*

Diana
2005-02-21, 18:43
hahhaha! en del av de ja läst i den här tråden e såntdär som kommer förfölja mej o få mej att skratta/le i opassande situationer :D

ja har två manier: den ena att de inte får finnas några somhelst vattendroppar på diskbänken, de e saatans jobbit när man ska äta tillexempel o måste kontrollera att den jäveln e snustorr innan man sätter sej till bords, för de kommer ju allti vatten dit om man diskar eller tvättarhänderna, den e av trä o trä ruttnar ju om de får för mycke fukt(min bortförklaring)

den andra e att ja helatiden måste kolla så att kylskåpsdörrn e stängd, de hände nämligen en gång att ja råkade lämna den på glänt så nu måste den kontrolleras OFTA! :whipped:

när ja va typ 10 år eller nåt känndes de som att ja hade en osynlig tråd som satt fast i ryggen så ja va allti tvungen att ta samma väg tillbaka hem eller om ja tex gick runt ett träd eller en stolpe så måste ja gå samma väg tillbax för att tråden inte skulle trassla sej.. :)

nordland
2005-02-21, 22:43
Det finns ju sjuka personer och så finns det Kolozzeum folket.... Är ni nervösa/stressade på nå sätt?

hose
2005-02-23, 00:02
Själv körde jag 3-3-3-4-systemet alternativt 4-4-4, dvs älskade ord som var 12 bokstäver, om ett ord föll kort eller, hemska tanke blev för långt, lade jag till några bokstäver för att få det att gå jämnt ut.
:D

shit, varje gång jag går upp & ner i lägenheter och ser efternamnen på dörrarna
måste jag läsa dem enligt 3-3 principen. tex blir "carlsson": car-lss-on,
eller "johansson": joh-ans-son...

har alltid kännt mig knäpp över det här,
men nu känner jag den där lättnaden i
kroppen som jag känner när någon mer än
jag inte gjort en inlämningsuppgift i tid eller liknande :)

CyberHamster
2005-02-23, 20:46
Jag har den lillan manin att jag måste ha på mig hörlurarna när jag sitter vid datorn. Spelar ingen roll om dom är inkopplade eller inte. Måste bara ha dom på mig annars känner jag mig naken.

Sheogorath
2005-10-27, 21:26
I dagsläget har jag inga tvångshandlingar som är direkt "negativa", vad jag vet. Vissa är helt hälsosamma och av hänsyn, t.ex. att alltid tvätta (åtminstone) de privata delarna med tvål och vatten innan jag kryper ner hos flickan. Måste också ha "rätt" viktskivor vända åt "rätt" håll på gymmet. Men det kan ju också ses som någon slags... Pjta, perfektionism som egentligen mest är positiv.

När jag var yngre (6-7 år kanske) hade jag dock en som var lite speciell. Jag hade hört om vita slavhandlare i Afrikas djungler som gick in i byarna och kedjade fast negrer och vandrade med dem till sina slavskepp. Om jag pinkade i vattnet i toaletten pinkade jag på negrerna i slavtågen, och det var dumt, men om jag pinkade på kanten i toaletten pinkade jag slavdrivarna i huvudet, och det kändes bra :hbang:.

More to come allteftersom, jag menar något sjukt borde jag fan ha för mig *screwy*. Well, jag får panikångest under natten när jag varit ute sent och festat (kommer strax efter att jag somnat), men det är mest tragiskt :(.

Krokodil
2005-10-27, 21:36
När jag var yngre (6-7 år kanske) hade jag dock en som var lite speciell. Jag hade hört om vita slavhandlare i Afrikas djungler som gick in i byarna och kedjade fast negrer och vandrade med dem till sina slavskepp. Om jag pinkade i vattnet i toaletten pinkade jag på negrerna i slavtågen, och det var dumt, men om jag pinkade på kanten i toaletten pinkade jag slavdrivarna i huvudet, och det kändes bra :hbang:.

Helt normalt! :)

Kwon
2005-10-27, 21:39
Mange här på brädan har mani iaf.

EDIT: Såg att han skrivit det redan *cry*

Rock'nRoll
2005-10-27, 21:52
Jag kontrollerar dörrar, plattor och allt annat massor av gånger.
Jag kan inte gå ut iklädd ett par jeans om jag inte har mobilen i högra fickan och plånboken i den vänstra.
På gymmet måste jag ha 2,5 kg-vikter av samma märke då jag tränar.
Tror att folk försöker driva med mig, göra mig till åtlöje eller helt enkelt bara vill mig illa.

Orkar inte skriva upp fler just nu... Men det kommer väl. :D

Jag verkligen måste ha Mobilen i vänstra fickan och plånboken i högra.

Jag brukar kolla att ytterdörren är låst ca 3-4 gånger varje kväll inann jag ska sova.

mangs
2005-10-28, 09:12
Jag hade väldigt mycket sånt här för mig i yngre tonåren. Skulle dock mer säga att det var pga skrockfullhet. Jag var "tvungen" att gå en viss väg från bussen de dagar mina favoritlag skulle spela ananrs skulle de förlora. Dessutom var fyra mitt oturstal och därför fick jag aldrig ta 4 av något utan det blev alltid 3 eller 5 istället. *screwy*

med tiden försvann allt detta och jag märkte att det spelade ingen roll. Idag har jag lite små egenheter för mig. tex kollar jag alltid att dörren är låst innan jag lägger mig men jag har ju vägen förbi när jag går från toaletten så det är ju inget problem utan bara mer att jag skall försäkra mig om att jag låst.

Har vissa små skrockfulla saker för mig när det gäller sport, typ att jag måste sitta på ett visst sätt. Det har iofs de flesta av mioa polare med så det kanske inte är något konstigt? *rolleyes*

mangs
2005-10-28, 09:30
Ok,

jag kom på en sak till.

På min dator måste jag var 108e minut trycka:

4 8 15 16 23 42 och sedan Execute.

Vad som händer annars? jag vet inte men jag vågar inte chansa.

Davil
2005-10-28, 09:51
* Jag räknar trappstegen i alla trappor och måste ta sista steget med högerfoten och hellst skall det vara ett jämnt antal steg i trappan.
* Jag går aldrig på A-brunnar.
* Knäpper sönder luftbubblorna i packmatrial på jobbet.
* Jag ställer klockradion på en ojämn uppväckningstid (nu kl 6:31).
* Jag knäpper med tårna i sängen innan jag skall sova.

AFanatic
2005-10-28, 09:59
Ganska länge tränade jag enligt följande: 4,6,8,10 eller 12 reps - det var tvunget att bli jämna. Jag fick alltså inte göra bara 5 lr 7, det gick bara inte. Det blev ju ganska problematiskt när man failade på 5e repset...Usch va hemskt det var.

Focus
2005-10-28, 10:45
Jag måste skita med dörren öppen om jag är ensammen hemma, det är det bästa jag vet :devil:


Instämmer!

Jay-Z
2005-10-28, 10:51
Ok,

jag kom på en sak till.

På min dator måste jag var 108e minut trycka:

4 8 15 16 23 42 och sedan Execute.

Vad som händer annars? jag vet inte men jag vågar inte chansa.


:laugh: :laugh: :D

Att AFan inte snappade upp den var märkligt.

_scrotum_
2005-10-28, 10:54
Städa på gymmet, både efter mig själv och andra, alltid musik på, även när jag ska sova.

AFanatic
2005-10-28, 12:04
:laugh: :laugh: :D

Att AFan inte snappade upp den var märkligt.


Ja det var lite märkligt, å andra sidan somnade jag aldrig i natt (pga benpasset)...så jag skyller på det.

Verni
2005-10-28, 12:08
Bakterier i mitt rum, särskilt sängen, har man kompisar som lägger sig i sängen särskilt med vax i håret måste man säga till.

Fagen
2005-10-28, 12:28
Måsta göra ord av registreringsplåtar. Typ: FRM 210 kan bli forum, fromage, framtid, etc. Med undantag för sådana som innehåller q,z,x och w.

egge
2005-10-28, 12:49
Måsta göra ord av registreringsplåtar. Typ: FRM 210 kan bli forum, fromage, framtid, etc. Med undantag för sådana som innehåller q,z,x och w.

Samma här. Bokstäverna måste också komma i samma ordning som de står på plåten. Filmer går absolut inte i ditt exempel t ex (?!)

Fagen
2005-10-28, 12:52
Samma här. Bokstäverna måste också komma i samma ordning som de står på plåten. Filmer går absolut inte i ditt exempel t ex (?!)

Självklart måste de komma i samma ordning! Men ibland varierar jag mig om den första bokstaven på plåten också måste vara begynnelsebokstaven i ordet.

zanzi
2005-10-28, 13:01
Måsta göra ord av registreringsplåtar. Typ: FRM 210 kan bli forum, fromage, framtid, etc. Med undantag för sådana som innehåller q,z,x och w.

Jag med! Trodde jag var ensam. :love:

Diana
2005-10-28, 13:28
Det finns ju sjuka personer och så finns det Kolozzeum folket....
:laugh:

Fy fan vilken underbar tråd att bumpa!! lööve störda grejjer folk har för sej :D jag har blitt av me mina gammla manier och endast kolla-ytterdörren-20ggr-innan-läggdags-manin återstår :thumbup:

Känns tomt...

Ska introducera mej till en ny imorrn vare tänkt -Räkna höger och vänstersteg när jag går över kanter, skiftning från asvalt till grus osv.

hört att den ska va trevlig.. :confused: :D

mystic[-_-]
2005-10-28, 13:37
Ska introducera mej till en ny imorrn vare tänkt -Räkna höger och vänstersteg när jag går över kanter, skiftning från asvalt till grus osv.

hört att den ska va trevlig.. :confused: :D

It's da bomb :D