handdator

Visa fullständig version : HIIT, styrekträning och morgonpromenader - ser schemat ok ut?


naruto
2005-02-05, 03:38
Dags att börja tänka på att komma i form till sommaren, samt lägga på sig lite vikt, har inte tränat seriöst på över ett halvår och tänkte nu testa att köra HIIT i kombination med styrketräning och morgonpromenader. Jag tränar på kvällstid, så ni inte tror jag kör träningen direkt efter promenaderna.

Mina stats
19 år
187 cm
82 kg

Det jag vill bränna bort är underhudsfett.
Jag är knappast fet, men lite har man ju alltid, och det ska väck! Jag vill kunna se mina resultat bättre än jag gör nu. Jag märker att jag växer och blir starkare, men jag vill se lite symetri! ;)

Har ett litet schema jag tänkte köra efter, har inte byggt ut styrketräningsdelen riktigt ännu så det är en översikt. Kom med kommentarer och tips!

Måndag
Morgonpromenad 40 min
HIIT - 25 min träningscykel

Tisdag
Styrketräning - Rygg/Biceps
HIIT - träningscykel 10 min

Onsdag
HIIT - 25 min träningscykel
Styrketräning - Mage

Torsdag
Styrketräning - Ben
HIIT - träningscykel 10 min

Fredag
Morgonpromenad 40 min
HIIT - 25 min träningscykel

Lördag
HIIT - 25 min träningscykel
Styrketräning - Mage

Söndag
Styrketräning - Bröst/Axlar/Triceps
Trappmaskin - 10 min

Anledningen till två pass mage är inte att jag tror man kan punktförbränna, det vet jag att man inte kan. Det är snarare för att jag måste träna upp den mer då den släpar efter *cry*

I matväg tänkte jag ligga på omkring 2000kcal om dagen.

Hur ser det ut?
Tacksam för svar :bow:

bonydrop
2005-02-05, 13:20
Det ser ut som väldigt mycket träning, inte någon vilodag. Och sen är 2000 kalorier alldeles för lite

naruto
2005-02-05, 16:17
Det ser ut som väldigt mycket träning, inte någon vilodag. Och sen är 2000 kalorier alldeles för lite

Även om jag vill bränna fett?

z_bumbi
2005-02-05, 16:26
har inte tränat seriöst på över ett halvår och tänkte nu testa

Du kommer att gå sönder av den träningsmängden du tänker köra om du inte tränat seriöst på så länge.

Kalorimängen är ju minst 1000 kcal för låg dessutom för all den träningen.

Ät mer mat och träna mindre och se vad som händer i några månader, sen kan du kanske tänka på att börja plocka bort lite fett men jag tvivlar på att du tycker det behövs när musklerna har fått lite "tryck" efter en tids träning.

Hoffa
2005-02-05, 16:37
Håller med z_bumbi, se vad som händer när du satt igång med all träning och bestäm då.

En fundering som jag inte har svar på själv, hur mycket mage ska man köra varje pass? Jag kör mage 2 ggr i veckan och då ca 10 set uppdelat på 3 olika övningar. För mycket eller för lite?

I narutos fall så är min fråga om man kan köra ett helt styrkepass med bara mage? Vad är optimalt?

naruto
2005-02-05, 17:10
Hm, ni har säkert rätt.
Hur ser följande ut då?

Måndag
Styrketräning - Rygg/Biceps
HIIT - träningscykel 10 min

Tisdag
Vila

Onsdag
Styrketräning - Ben, Mage
HIIT - Trappmaskin 10 min

Torsdag
Vila

Fredag
Styrketräning - Bröst/Axlar/Triceps
HIIT - Träningscykel 10 min

Lördag
Styrketräning - Mage
Trappmaskin - 10 min

Söndag
Vila