handdator

Visa fullständig version : Släpande högerarm i bänkpress


KRILLE!
2005-02-04, 17:25
Min högerarm har nu under ett bra tag släpat ordentligt i bänkpressen. SPeciellt på tyngre vikter. Vad kan jag göra åt detta?

spacedog
2005-02-04, 17:27
Byt ut stången mot hantlar. Då kan inte din starka arm hjälpa den svaga.

Weird
2005-02-04, 17:41
Min högerarm har nu under ett bra tag släpat ordentligt i bänkpressen. SPeciellt på tyngre vikter. Vad kan jag göra åt detta?
hur länge har du tränat

KRILLE!
2005-02-04, 17:46
har tränat bänk i 4 år. Har aldrig kört något annat än bänken så kanske får ta en period med hantlar och se om det blir någon förbättring

Fatalist
2005-02-04, 18:04
har tränat bänk i 4 år. Har aldrig kört något annat än bänken så kanske får ta en period med hantlar och se om det blir någon förbättring

Jag hoppas du tränar resten av kroppen också? ;)

Lallle
2005-02-04, 18:20
hahaa

KRILLE!
2005-02-04, 23:26
Jag hoppas du tränar resten av kroppen också? ;)

Hehe ja såklart. menade bara att öh, hmm vettefan vad jag menade. men iaf, kör styrkelyft så tränar bara bänk för att bli stark i bänk för det är de jag vill bli och inga andra bröstövningar för att bli stark. fast kör ju såklart hela kroppen..........

febersvammel sorry ;)

mr_ping2
2005-02-05, 23:21
Har samma problem... det lustiga är att jag är högerhänt och är starkare i högern, men ändå släpar den efter på maxvikt.

KRILLE!
2005-02-06, 11:59
Har samma problem... det lustiga är att jag är högerhänt och är starkare i högern, men ändå släpar den efter på maxvikt.

Är också högerhänt. Hörde någon teori om att högerhänta ofta släpar med just högern eftersom man omedvetet slappnar av lite under träning då man "vet" att man är starkare i den så att vänstern byggs upp lite lite mer hela tiden och till slut är starkare. Samma visa gäller för vänsterhänta.

Tycker det låter rätt vettigt men sen om det är så eller beroende på andra orsaker är nog svårt att veta. Men det kan ju vara en orsak.