handdator

Visa fullständig version : Svarar ni på marknadsundersökningar på telefon?


Hades
2005-02-04, 13:36
Nå, hur är det på denna punkt hos kolo-folket? När någon ringer och vill ställa frågor, ställer ni upp eller avstår ni?

Piranha
2005-02-04, 13:37
Beror på ... om det är en organisation så kanske jag svarar.

När företag vill göra marknadsundersökningar så vill jag ha pröjjs om jag svarar på frågorna , för de tar själva rätt duktigt betalt för sina undersökningar , och jag jobbar dessutom inte gratis.

mmartin
2005-02-04, 13:39
Beror på ... om det är en organisation så kanske jag svarar.

När företag vill göra marknadsundersökningar så vill jag ha pröjjs om jag svarar på frågorna , för de tar själva rätt duktigt betalt för sina undersökningar , och jag jobbar dessutom inte gratis.

företag brukar väl inte ringa och undersöka? :confused: är väl ALLTID dessa dryga TEMO och allt vad de heter.. jag lägger på, skiter i sånt!

Fultjack
2005-02-04, 13:39
hittils varje gång, kanske ringt 2-3 gånger

Mental
2005-02-04, 13:40
jag tycker det är kul, har jag inget bättre för mig så svarar jag snällt, mest för att jag är nyfiken på vad de ska fråga om :p

Men pysslar jag med annat så avstår jag, det är ju inga problem att artigt tacka nej

Yankeee
2005-02-04, 13:40
Aldrig. Lägger på luren direkt.

Metal_boy_
2005-02-04, 13:41
Är personen som ringer trevlig och har en intressant undersökning som den håller på med så brukar jag kunna offra någon minut.

mini
2005-02-04, 13:49
Eftersom jag inte har fast telefon slipper jag påringningar.

King Grub
2005-02-04, 13:54
Eftersom jag inte står i telefonkatalogen slipper jag påringningar.

TTT
2005-02-04, 13:59
Det värsta jag varit med om var när en kvinna ringde och ville ställa lite frågor om användandet av datorer i studiesyfte. Var säkert 200 frågor och alla ville hon att man skulle specificera. Tog mig säkert 45 min.

jakke
2005-02-04, 14:01
Svarar ibland.
Brukar trassla in mig i mina egna svar =)

Piranha
2005-02-04, 14:13
Jusst ja . inte helt off topic ,.,

Vad heter registret man anmäler sig till för att slippa sånt , säljare etc

Everest
2005-02-04, 14:13
Eftersom jag inte står i telefonkatalogen slipper jag påringningar.


Marknadsundersökningar kan även drabba de med hemligt nummer.

Yankeee
2005-02-04, 14:14
Jusst ja . inte helt off topic ,.,

Vad heter registret man anmäler sig till för att slippa sånt , säljare etc


http://www.nix.nu/

Everest
2005-02-04, 14:16
Eftersom ja jobbat lite med det via telefon så svarar ja om det är nåt, ett jäkla pissjobb som ja aldrig ska tillbaks till. NiX gäller inte marknadsundersökningar.

King Grub
2005-02-04, 14:18
Marknadsundersökningar kan även drabba de med hemligt nummer.

Aldrig hänt i alla fall.

Fatalist
2005-02-04, 14:31
Nej, de får alltid höra "jag är inte intresserad byee byeeeee".. :sleep:

Metal_boy_
2005-02-04, 14:33
Eftersom ja jobbat lite med det via telefon så svarar ja om det är nåt, ett jäkla pissjobb som ja aldrig ska tillbaks till. NiX gäller inte marknadsundersökningar.

Låter som ännu en som erfarat Transcom? :)

Everest
2005-02-04, 14:36
Låter som ännu en som erfarat Transcom? :)

Hermelin researsch i pronova *stoppar två fingrar i munnen o kräks* *grr27*

Metal_boy_
2005-02-04, 14:38
Hermelin researsch i pronova *stoppar två fingrar i munnen o kräks* *grr27*

hehe fan tänkte skriva Hermelin också, jävla pissföretag båda två :)

Semiramis
2005-02-04, 14:40
Blir sällan tillfrågad nuförtiden eftersom jag är med i Nix-registret men det händer att jag svarar eftersom jag själv en gång i tiden jobbade med att rigna upp främmande människor och fråga t ex om de föredrog, långa, korta eller räfflade pommes frites, om de skulle vara friterade, stekta i varmluftsugn och så vidare i all oändighet för att avsluta med närgångna frågor om deras personliga förhållanden. Så jag vet vilket jobbigt jobb det är. Det mest tragiska var dock att det var såpass många männsikor som blev glada bara att det rignde någon.

Baan
2005-02-04, 14:42
har ingen fast telefon så slipper väl sånt.. ringa till mobil är väl uppenbarligen för dyrt :D

(lite ot men det är lite dyrt för mig också om jag behöer ringa kundtjänst för något och stå i kö länge som fan osv, har lätt kommit upp i många hundralappar för enskilt samtal, tråkigt det)

Nitrometan
2005-02-04, 15:03
Ännu mer off-topic... Baan, det är gratis för vodafones kunder att ringa till vodafones kundtjänst. Menar du att det finns teleföretag som inte har grtis samtal till sin egen kundtjänst?

Zodd
2005-02-04, 15:07
Statistiska Centralbyrån brukar ringa ett par ggr/år och jag svarar på deras frågor om min arbetssituation m.m.

Tolkia
2005-02-04, 16:47
Tycker att det är ganska sällan det är fråga om marknadsundersökningar; försäljare är betydligt vanligare - märks inte minst om man jobbar hemma någon dag, då fattar man vad man missa (läs: slipper) när man är på jobbet ... Dock brukar jag försöka var åtminstone hyfsat trevlig, eftersom jag själv gjort en del telefonintervjuer för ett forskningsprojekt och vet hur a) extremt inte kul det är b) hur ännu mycket mindre kul det blir när personeni andra änden är sur och jävlig. De som ringer är ju i regel sällan de som hittat å de idiotiska idén eller den kassa produkten, så det gör ju inte världen bättre att jag är odräglig. Dock kan jag ha lite svårt att inte bli VÄLDIGT syrlig i tonen om försäljare inte kan ta ett "nej" utan böjar tjata.