Visa fullständig version : konstigt fråga om överlevnad
Men vem dör först av en jättetjock man och en supertränad muskulös(bra kondis och allt) man som bara sitter på en stol utan att äta och dricka?
Träningskillen väger ca 70 kg och fettot väger 140kg.
De bör törsta ihjäl ungefär samtidigt tycker jag.
stefannn
2005-02-04, 13:40
om det är varmt så dör nog fettot först eftersom han behöver mer vätska för att hålla värmen nere så han torkar nog ut snabbare,,
Den vältränade behöver väl inte använda lika mycket "resurser" i vila som den överviktiga?
Fast kameler har ju fett i sina pucklar för att överleva...
Det har absolut med uttorkning att göra.
Efter något dygn kommer vätskeförlusten ställa stora krav på hjärtat för att hålla blodtrycket uppe. Den som är tränad kommer att hålla sig " fräch " längre eftersom hjärtat är vältränat och lätt kan höja pulsen för att hålla blodtrycket uppe.
Den feta kommer också att få lägre blodtryck pga lägre blodvolym men här kommer hjärtsvikt ( hjärtat arbetar för halvfart ) att sänka honom/henne först.
Om två personer väger lika mycket, den ena är ett fetto på 120 kg medans den andra är Pirahna som också väger 120 kg (muskler), de båda för obegränsat med vatten men ingen mat och de sitter still hela tiden vem dör först?
:)
Om två personer väger lika mycket, den ena är ett fetto på 120 kg medans den andra är Pirahna som också väger 120 kg (muskler), de båda för obegränsat med vatten men ingen mat och de sitter still hela tiden vem dör först?
:)
Pirahna ligger risigt till, han har högre förbrukning (Marginelt iofs.) men även mindre fettreserver.
Pirahna ligger risigt till, han har högre förbrukning (Marginelt iofs.) men även mindre fettreserver.
Är det mer energi i 1 kg fett än 1 kg muskler?
1 kg kroppsfett ligger på 7000 kcal om jag inte minns fel.
Är det mer energi i 1 kg fett än 1 kg muskler?
Kroppsfett består till stora delar av.. fett.
Vad ger mest energi, ett kilo köttfärs eller ett kilo ister?
*slap*
spacedog
2005-02-04, 18:58
Nu blev jag plötsligt lite lätt illamående.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.