handdator

Visa fullständig version : Undersökning: mat & hälsa online


Becka
2005-02-03, 14:39
Hej!

Vi är några studenter på Hyper Island, School of New Media Design, med inriktning Business & Management. Vi skulle vara mycket tacksamma om ni kunde hjälpa oss med en mindre marknadsundersökning. Kort beskrivet syftar vårt uppdrag till att skapa en ny webblösning samt en webbkampanj åt det nya varumärket GoGreen - vars tv-reklam just nu rullar på tv4.

Undersökningen bör ta mindre än en minut att fylla i, och vi är som sagt mycket tacksamma för all medverkan!

Länk: www.swen.se (http://www.swen.se)

Tack på förhand!

TTT
2005-02-03, 14:43
Done

Herkulez
2005-02-03, 14:43
done dili done dili dondilidon

(Ned flanders)

Frazze
2005-02-03, 14:44
ok

adde
2005-02-03, 14:46
Vad är Hyper Island, School of New Media Design?

/adde (jo, jag gjorde också undersökningen)

AnimalGen
2005-02-03, 14:48
Misson accomplis

Becka
2005-02-03, 14:48
vad snabba ni är, tackar :)

Vad är Hyper Island, School of New Media Design?

Det är en skola som ligger i Karlskrona i blekinge, med fokus på design, programmering och projektledning. Vill du läsa mer kan du titta på www.hyperisland.se

jwzrd
2005-02-03, 14:49
Val fyra borde innehålla:

(*) Att "hemsidan" innehåller information( istället för bara infomercials).

King Grub
2005-02-03, 14:51
Så var det gjort.

DarthHolm
2005-02-03, 14:51
Sisom så.

johnnytex
2005-02-03, 14:52
Klar. Varför jag berättar det vet jag inte, men alla andra verkar ju göra det *rolleyes*

Piranha
2005-02-03, 14:56
Hamnar på Loopias hemsa för domänregistrering ..

aliquis
2005-02-03, 14:57
Fråga 4 är ju helt klart att den är intressant för mig. Men men, satte lite svar som kanske passar bättre på ämnet. Är det någon typ av försäljning är väl interaktion guld värt :)

aliquis
2005-02-03, 15:00
Hamnar på Loopias hemsa för domänregistrering ..
Det gjorde inte jag, men passa på, loopia är ju billiga ;)

mmartin
2005-02-03, 15:01
vad snabba ni är, tackar :)



Det är en skola som ligger i Karlskrona i blekinge, med fokus på design, programmering och projektledning. Vill du läsa mer kan du titta på www.hyperisland.se


vad kul! :D inte ofta man ser nån här från "min" hemstad!

vad ligger den skolan, vid högskolan gräsvik också eller? från karlskrona eller ditflyttad?

ja ja, jag ska också fylla i en nu!

mvh

mini_Arnold
2005-02-03, 15:05
http://www.sofuckingcreative.com/design/tack.gif
Varsågod!

Jay-Z
2005-02-03, 15:05
www.sofuckingcreative.com ger ju ett seriöst intryck. :thumbup:

Becka
2005-02-03, 15:06
var ligger den skolan, vid högskolan gräsvik också eller? från karlskrona eller ditflyttad?

Nej, den ligger på Stumholmen, Trossö :)
Jag själv kommer egentligen från Lund i Skåne men flyttade hit i höstas för att plugga i 2 år.

hangatyr
2005-02-03, 15:06
"Hyper island" hehe, vilket otroligt skönt it-boomnamn!

"ja alltså, jag pluggade på hyper island, men fick jobb på ikon i stället. nu freeelansar jag för daydream under tiden. Lön? nääää, men vi får aktier på företaget. och så är det gratis joltcola på fikarasterna."

Piranha
2005-02-03, 15:06
Det gjorde inte jag, men passa på, loopia är ju billiga ;)


Jag hostar mina egna servrar :)

Becka
2005-02-03, 15:07
www.sofuckingcreative.com ger ju ett seriöst intryck. :thumbup:

hehe.. kidsen här har alla möjliga tokiga domännamn ;)
Det var därför vi la den på swen.se men.. tydligen ligger den lite på två ställen eller nåt. Jag har inte riktigt koll!

mmartin
2005-02-03, 15:10
Nej, den ligger på Stumholmen, Trossö :)
Jag själv kommer egentligen från Lund i Skåne men flyttade hit i höstas för att plugga i 2 år.

ha ha, kul! jag bor nästan exakt vid stumholmsbron :D

då kan du nästan hjälpa mig med den hemska "webdesignen" jag läser på distan vid NTI skola.. läsr även "proggramhantering" och "info&layout" på distans och kan erkänna att det är rätt mycket samtidigt :D

men webbdesignen är klart värst!!!

Är det du på bilden? ser ju inte direkt ut att verkligen vilja bada där, så jag gissar att den bilden är tagen just vid stumholmen som är ökänd för sin undrbara värme i vattnet.. ;)

Becka
2005-02-03, 15:17
Bredgatan är inte långt från stumholmsbron heller!

Webdesign är ju jätteroligt :)
Jo det är jag, fast fotot är taget på Rhodos förra sommaren och det var nog snarare att jag höll på att trilla omkull för vattnet var varmt ;)

blekfet2
2005-02-03, 15:19
klartt

mmartin
2005-02-03, 15:22
Bredgatan är inte långt från stumholmsbron heller!

Webdesign är ju jätteroligt :)
Jo det är jag, fast fotot är taget på Rhodos förra sommaren och det var nog snarare att jag höll på att trilla omkull för vattnet var varmt ;)

nja roligt och roligt, mindre kul när man måste lära sig av en bok som det står på engelska.. använder proggramet "dreamweaver mx" känner du till det?

he he nä allvarligt så sitter jag ca 25-30 meter från stumholmsbron nu, är hyreshuset precis bredvid.
Bredgatan? var är det? gatan som är precis vid torget, gatan som har typ 3 pizzerior inom 50 meters avstånd :D

Nitrometan
2005-02-03, 15:31
En tvärgata en liten bit upp längs Kyrkogatan. Hittar du inte i stan? *rolleyes*

mmartin
2005-02-03, 15:33
En tvärgata en liten bit upp längs Kyrkogatan. Hittar du inte i stan? *rolleyes*

riktigt kasst lokalsinne :D svårt för namn hit och dit, men att hitta i denna lilla stan är ju att ta i lite väl kanske.. :thumbup:

mmartin
2005-02-03, 15:34
Bredgatan är inte långt från stumholmsbron heller!

Webdesign är ju jätteroligt :)
Jo det är jag, fast fotot är taget på Rhodos förra sommaren och det var nog snarare att jag höll på att trilla omkull för vattnet var varmt ;)

då bor du antagligen kanske vid studentboendet vid hörnet av bredgatan? :D
där brukar jag typ alltid parkera min lilla bil på kvällarna efter mina kvällskurser :D

Becka
2005-02-03, 15:36
då bor du antagligen kanske vid studentboendet vid hörnet av bredgatan? :D

Japp, stämmer bra det!
Och självklart känner jag till dreamweaver... :)

adde
2005-02-03, 15:37
Becka och mmartin, vet ni om det finns nått bra fik på Stumholmen?

/adde

Nitrometan
2005-02-03, 15:40
Såhär års är det väl bara Marinmuseet?
Som iofs har fått gratis inträde nu så man kan få lite kulturpoäng samtidigt

mmartin
2005-02-03, 15:42
Becka och mmartin, vet ni om det finns nått bra fik på Stumholmen?

/adde

är ju aldrig PÅ stumholmen trots jag bor bredvid, men finns ju ett fik precis efter bron- men jag kallar inte det för "bra" fik, aldrig nån där och ganska litet med smått utbud, passar dock att köpa aftonbladet på :thumbup:

men ska ju finnas ett fik till på stumholmen tror jag iaf, du känner kanske till det bättre becka?
annars är det ju härligare att ta ett fik på stan, typ wayne`s coffey eller 3G kanske...

Piranha
2005-02-03, 15:43
Hi hi hi hi ... avvaktar Addes reply ..

Jense
2005-02-03, 15:44
Np.

mini
2005-02-03, 15:45
Det var många alternativ jag saknade i undersökningen. Väljer man att inte ha ett vet ej eller ingen åsikts-alternativ bör man vara mer noga att täcka in fler olika svarsalternativ. Tex fråga 4 har inget med innehållet på sidan att göra, vilket jag saknar! På fråga 8 borde finnas ett tävlar aldrig-alternativsamt fler alternativ.
Hyper Island borde satsa mer på kursen om hur man gör kvantitativa marknadsundersökningar.

mmartin
2005-02-03, 15:46
Japp, stämmer bra det!
Och självklart känner jag till dreamweaver... :)


trodde nästan det, ni har lite dumt läge eftersom det är så stor insyn där till ert vardagsrum med tv`n och så.. fast det är ju åt andra hållet också man känner sig så ut-tittad när man går förbi där också :D

vad tycker om dreamweaver då? enkelt att jobba med? jag har ju inte gått igenom det så noga än, så mycket annat just nu..när jag ska göra mitt praktiska och teoretiska prov kan väl jag hyra in dig? ;)

adde
2005-02-03, 15:48
är ju aldrig PÅ stumholmen trots jag bor bredvid, men finns ju ett fik precis efter bron- men jag kallar inte det för "bra" fik, aldrig nån där och ganska litet med smått utbud, passar dock att köpa aftonbladet på :thumbup:

men ska ju finnas ett fik till på stumholmen tror jag iaf, du känner kanske till det bättre becka?
annars är det ju härligare att ta ett fik på stan, typ wayne`s coffey eller 3G kanske...

Då kan ni (Becka och mmartin) väl ses på Wayne's om 25 minuter from NU!! :D

/adde

Piranha
2005-02-03, 15:49
:D :D :hbang:

mmartin
2005-02-03, 15:49
Då kan ni (Becka och mmartin) väl ses på Wayne's om 25 minuter from NU!! :D

/adde

du väntade på det replik-läget va? ;)

Pez
2005-02-03, 15:52
Då kan ni (Becka och mmartin) väl ses på Wayne's om 25 minuter from NU!! :D

/adde
Äh.. Mmartin nöjer sig nog med att fortsätta stalka utanför studentskornas fönster.. :thumbup:

mmartin
2005-02-03, 15:54
Äh.. Mmartin nöjer sig nog med att fortsätta stalka utanför studentskornas fönster.. :thumbup:

ha ha nä så är det inte! men hakade upp mig på det efter typ blivit räd när jag gick förbi en kväll och liksom lös till från rummet och då stod nån person och tittade ut på mig, du vet typ som i en skräckfilm :D

var ju oförbered då, så man lägger ju märke till det när man går förbi numer..

äh detta låter ju dumt :D

adde
2005-02-03, 15:54
du väntade på det replik-läget va? ;)

Ganska lyckat två-stegs-fint om jag får säga det själv :D

Berätta gärna hur det gick :naughty:

/adde

mmartin
2005-02-03, 15:56
Ganska lyckat två-stegs-fint om jag får säga det själv :D

Berätta gärna hur det gick :naughty:

/adde

jo, sure :D