handdator

Visa fullständig version : Ramon "the Diamond" Dekker, thaiboxare.


Runda Grodan
2005-02-03, 13:29
Sökte här på Kollozzeum och hittade en tråd med en video men videon fungerade inte. Är osäker på om det är samma film som jag postar länk till. Länken är dock inte densamma.

Han var riktigt grym i alla fall. :bow:

Skapligt tryck i det han gjorde.

http://www.compfused.com/directlink/442/

Thony
2005-02-03, 13:42
Rätt kul att se, ja. Fan matchen där dom båda knockar varandra var oxå fet ;)

mystic[-_-]
2005-02-03, 13:44
Riktigt bra sparkar! Snabba och mycket kraft

Thony
2005-02-03, 14:03
Hahha, rätt rolig sida endå...

http://www.compfused.com/directlink/605/

palme
2005-02-03, 14:07
Dekker är så satans snabb!!!

*Aj* *aj* *aj* *knock* skulle det låta om jense mötte han.








Jense är slö men knockar alltid sina motståndare, alt. biter de i hälen.

Jense
2005-02-03, 17:45
Hahha, rätt rolig sida endå...

http://www.compfused.com/directlink/605/


fucking mother whooore , shit. hahaha.. så nykter..



palme, japp, jo han hade fått duktigt med däng :D

Kimo
2005-02-03, 18:04
Jag kan rekommendera hans fullängsvideo, minns tyvärr inte namnet på den.

Lizard
2005-02-03, 23:14
Rör sig bra, framförallt är höfterna med hela, hela tiden vilket ger honom punch- och kickpower. Nackdelen jag kan se uteslutande av klippen (lättare i hela matcher) är att armbågarna pekar utåt vilket ger honom bra swingar men öppnar för en duktig defensiv boxare som är mer av punch-perfect med raka slag och bra lowkick blockar.
Kul med bra klipp. Tack för den.


Lizard

Elajt
2005-02-03, 23:31
Instämmer med dig Lizard,
han ser ut att vara mer av en show thai boxare, han tar ganska många risker

Runda Grodan
2005-02-04, 11:55
Instämmer med dig Lizard,
han ser ut att vara mer av en show thai boxare, han tar ganska många risker
Ramon Dekker är en legend inom thaiboxningen. När han gick sin avslutningsmatch 2001 hade han vunnit 175 matcher varav 90 på KO. Han har vunnit ett flertal mästerskap och slagit många thailändska mästare så någon "showfighter" var han nog inte.

http://www.fightingmaster.com/multimedia/ramon_dekkers2.mpg

FELLO
2005-02-04, 12:25
Hans armbågar är mer utåt än en boxare och en kickboxare för att de får även slå med armbågarna. Har man sin guard vid hakan får man många fina armbågar och thai spakar som går snett neråt och träffar huvudet.

Showboxare hehe det var kul, han var en av de största inom MuayThai i hela världen.

Hans video heter heter "the man behind KO's"

Edit: Förövrigt skulle han hålla träningsläger här i sthlm men han blev sjuk, men han ska komma någon annan gång.

Dav0d
2005-02-04, 13:25
Vad heter låten i videon ? Kan någon ge mig råd på den sortens av sköna hårda låtar ? SKulle vara evigt tacksam :)

hangatyr
2005-02-04, 13:32
en av de tveklöst tuffaste muay-thaiutövarna någonsin, om ngn frågar mig. vissa av thailändarna tränade sig specifikt på att tävla mot just honom, eftersom han vara i det närmaste oknockbar. stenhård!

Lizard
2005-02-04, 13:51
Hans armbågar är mer utåt än en boxare och en kickboxare för att de får även slå med armbågarna. Har man sin guard vid hakan får man många fina armbågar och thai spakar som går snett neråt och träffar huvudet.

Showboxare hehe det var kul, han var en av de största inom MuayThai i hela världen.

Hans video heter heter "the man behind KO's"

Edit: Förövrigt skulle han hålla träningsläger här i sthlm men han blev sjuk, men han ska komma någon annan gång.

Det är det som är det fina med kampsport. Varje styrka är en svaghet. De flesta thaifighters går med armarna högre och armbågarna framför sig vilket är bra som guard, men svårboxat.

Vet du vilken klubb som hade tänkt ta hit honom och vet du vilken klubb han gick för i Nederländerna?


Lizard

Runda Grodan
2005-02-04, 13:58
Vad heter låten i videon ? Kan någon ge mig råd på den sortens av sköna hårda låtar ? SKulle vara evigt tacksam :)
Låten är Wake Up med Rage Against The Machine.

kimonque
2005-02-04, 14:39
kul och komma i slagsmål med honom :hbang:

FELLO
2005-02-04, 14:54
Det är det som är det fina med kampsport. Varje styrka är en svaghet. De flesta thaifighters går med armarna högre och armbågarna framför sig vilket är bra som guard, men svårboxat.

Vet du vilken klubb som hade tänkt ta hit honom och vet du vilken klubb han gick för i Nederländerna?


Lizard
Boxning ger nästan inga poäng alls i thai, kast, knä och sparkar är det som ger poäng. Även sparkar på guarden ger poäng, därför har de guarden som de har.

Klubben som skulle ta in honom www.fcstockholm.se, nu i helgen är det Remy Bonjasky som ska hålla läger, två år i rad K-1 champion 2003 och 2004.

Dekkers kommer från Holland, vet inte vilken klubb han tillhörde.

Edit: Det finns några platser kvar till nu i helgen, snabba på och skicka en anmälan för er som vill träna med Remy.

Thony
2005-02-04, 16:51
kul och komma i slagsmål med honom :hbang:


jag hade ägt han, lätt.