Visa fullständig version : Polarkraft Extrem
tigerofsweden
2005-02-03, 13:11
:thumbup: för alla som rekommendera detta brödet.
Kittlade ju dödsskönt i kistan *flex* Såå mumsigt!
Herkulez
2005-02-03, 13:34
köpte den första gången i förrgår och blev kär i den på engång, kommer vara en stor bas för kolisar till mina mellanmål iaf (äggröra, kesella, kyckling mm)
helt underbart god med
arreeeen
2005-02-03, 13:38
Jag gillar också detta brödet. Helt underbart. :e
köpte den första gången i förrgår och blev kär i den på engång, kommer vara en stor bas för kolisar till mina mellanmål iaf (äggröra, kesella, kyckling mm)
helt underbart god med
Kan bara hålla med. Saftigt, mumsigt och lite kolhydrater.
King Grub
2005-02-03, 13:49
Nu för tiden är det ett Extrembaserat mål om dagen som gäller, för det mesta. :eating:
Kan nån vara så vänlig att lägga upp en bild på brödet ?
Det är väl inte typ "polarkakor" som är typ rent vitt bröd , som ser lite bränt ut på ena sidan efter ugnen ?
King Grub
2005-02-03, 13:54
http://www.polarbrod.se/img/nyhet_extrem.jpg
Tack tack, tror inte det finns sånna bröd här i götet. Säljs det på stora kedjor eller ? Har aldrig sett det på någon av affärerna, willys , coop forum,
King Grub
2005-02-03, 14:01
Här finns det i precis varenda liten kvartersbutik.
Fultjack
2005-02-03, 15:27
även en favorit i detta hus :thumbup:
Sir Anselm
2005-02-03, 15:33
Kan bara hålla med, smarrigt värre :thumbup: :thumbup:
Pellefant
2005-02-03, 15:36
Vad kostar det? Mängd?
Inget vetemjöl eller socker i va?
King Grub
2005-02-03, 15:36
Vad kostar det? Mängd?
Inget vetemjöl eller socker i va?
18:90 för 480 gram här.
Jo och jo.
brödet är väldigt gott,,,synd bara att det är så dyrt...därför käkar jag istället Finax Fullkorn(osötat) som borde vara lika bra som PolarExtrem! :eating:
J.Saarela
2005-02-03, 16:05
Super bröd
Pellefant
2005-02-03, 16:10
Kan någon förklara vad det är för bra med ett bröd med vetemjöl och socker i? (När man vill gå ner i vikt då)
King Grub
2005-02-03, 16:11
Kan någon förklara vad det är för bra med ett bröd med vetemjöl och socker i? (När man vill gå ner i vikt då)
Lågt GI, låg kalorimängd, och fullpackat med näring?
Pellefant
2005-02-03, 16:17
Lågt GI, låg kalorimängd, och fullpackat med näring?
Tack för svaret. :)
Fultjack
2005-02-03, 16:26
18:90 för 480 gram här.
hah bara 17.90 här :eating:
King Grub
2005-02-03, 16:31
hah bara 17.90 här :eating:
Nåja, det är "Köp 2 för 34:-" den här veckan här. :D
Är de andra polar-bröden också bra? Fullkornsvarianten tänker jag speciellt på då. :D
King Grub
2005-02-03, 16:59
Är de andra polar-bröden också bra? Fullkornsvarianten tänker jag speciellt på då. :D
Jadå, det är bra bröd... men inte extrema. :D
tigerofsweden
2005-02-03, 17:09
Då räknar jag med att du bunkrar upp med ett lager i frysen då :eating:
King Grub
2005-02-03, 17:18
Så fattig är jag inte att jag inte har råd att äta färskt bröd. :thumbup:
tigerofsweden
2005-02-03, 17:20
Haha nej det är klart, så tänker inte jag som är fattig student ;)
Två skivor Extrem med kyckling på samt en massa gurka och tomater. Givetvis lite rapsolja som bas på brödet. Nu står man sig ett tag. :thumbup: :eating:
King Grub
2005-02-03, 17:22
Jag har just satt i mig ett par med makrill i tomat och keso på. Helt sanslöst gott.
Jag har just satt i mig ett par med makrill i tomat och keso på. Helt sanslöst gott.
Hetsa inte upp mig, jag försöker faktiskt deffa. :D
tigerofsweden
2005-02-03, 17:27
Gottegris *rolleyes*
Herkulez
2005-02-03, 17:55
Två skivor Extrem med kyckling på samt en massa gurka och tomater. Givetvis lite rapsolja som bas på brödet. Nu står man sig ett tag. :thumbup: :eating:
gaah lät gott, ska prova till helgen =)
Näring per 100g om någon är intresserad.
Energi 170kcal
Protein 8,5g
Kolhydrat 28g
...varav sockerarter 5,5g
Fett 2,5g
...varav mättat 0,3g
Kostfiber 13g
Vad är detta för ny kolo-trend, ett nytt heligt graal i samma anda som t ex psyllium-frön? Eller ska Grub nån gång i framtiden komma med ett "Polarkraft Extrem-avslöjande".
Ska inhandlas! Måste följa alla kolozzeumtrender.
:thumbup:
HookersUnited
2005-02-03, 19:09
Super bröd
Ibland, när de är partysugna eller deprimerade.
;)
Just tuggat i mig en macka Extrem... Utsugar-Konsum här tar dock 22.90 för en påse *grr27*
arreeeen
2005-02-03, 20:56
Just tuggat i mig en macka Extrem... Utsugar-Konsum här tar dock 22.90 för en påse *grr27*
Kostar lika mycket här. :(
Jag käkar också det här bröder. Otroligt gott, jag som inte ens gillade mörkt bröd förut. :)
Jag käkar också det här bröder. Otroligt gott, jag som inte ens gillade mörkt bröd förut. :)
Det är ju just det som är lite grejen med Extrem, att det i smak och konsistens påminner mer om "vitt" bröd. Det är nästan så jag kan tycka att det är lite för dåligt tuggmotstånd efter att i mina egna matstudier i stort sett bara ha "mörkt bröd som referens" ;)
Men nog är det faktiskt väldigt gott!
Hallå, vi pratar ju Norrtälje! j*vla snobbar :cool:
Heheh
MVH TT
14,90 kr/paketet förra veckan på Vivo eller heter dom bara Vi nu?
Pappa åker förbi fabriken där dom tillverkas flera gånger i veckan.
Tyvär bor jag 50mil ifrån övriga familjen!
edit: såg 2 för 25 på affären sist jag var där
Hmm, får du tag på dina färska?
Mina levereras frysta till butiken, så jag bruckar plocka ett par påsar efter morgonpromenaden, innan de hinner tina i butik, sen fryser jag in dem hemma och tinar allt eftersom de går åt.
Mmm, nybakat bröd, direkt från micron :cool: :eating: :love:
King Grub
2005-02-04, 06:54
Hmm, får du tag på dina färska?
Mina levereras frysta till butiken, så jag bruckar plocka ett par påsar efter morgonpromenaden, innan de hinner tina i butik, sen fryser jag in dem hemma och tinar allt eftersom de går åt
Det var ju en idé förstås. Nej, jag menar butiksfärska. Polarbröds bröd fryses på ett speciellt sätt efter bakning, så det inte förlorar något i färskhet på det i affären. Jag menade att jag inte vill frysa in brödet igen. Så gammalt hinner det inte bli... :eating:
Shaddap, sluta prata mat, det är 1,15 kvar till jag ska dra i mig min Extrem-macka med makrill. Önskar bara jag hade keso... :eating: :eating:
King Grub
2005-02-04, 08:23
Shaddap, sluta prata mat, det är 1,15 kvar till jag ska dra i mig min Extrem-macka med makrill. Önskar bara jag hade keso... :eating: :eating:
Äter du bara varannan dag? ;)
Äter du bara varannan dag? ;)
Japp, det är det nya inom såndäringa weit loss. ;)
Nu är det bara 55 minuter kvar åtminstone. *uppdate*
King Grub
2005-02-04, 08:54
Menade du inte 1.15 dagar? Och jag som trodde du deffade.. *slap*
Menade du inte 1.15 dagar? Och jag som trodde du deffade.. *slap*
Du har rätt, som vanligt. Jag ska skärpa mig och se till att tillförseln av makronutrienter sker med det standard 28-timmarsintervallet. *kissass*
Cornholio VA, Buttafuoco MA, Simpson OJ, Benazziza MO, Burns MTG: Exercise, but don't eat you fat sonofabitch. A study on muscle GLUT-4 levels and insulin and eating on 28 hour intervals. Am J Physiol 264:E855-E862, 2005
kampsporttjej
2005-02-04, 11:18
hur vet ni att brödet har lågt GI? är det testat?
edgen_ÖSD
2005-02-04, 11:36
Super bröd
Nej det tror jag inte det gör.
EDIT: Den var visst gammal :D
Nyrostade och keso alt. tonfisk på :thumbup: :thumbup:
Om man jämnför PolarExtrem med Finax Fullkorn(osötad) vilket av dem är bäst?
PolarExtrem verkar ha mer ingredienser men ändå? kan inte är någon större skillnad på dem? båda är dock supergoa :eating:
King Grub
2005-02-04, 13:09
Svårt att definiera "bäst" sådär tvärsäkert och utan vidare. Båda är bra, i alla fall.
Pellefant
2005-02-04, 13:14
Smart namnsättning, för alla vill ju vara extrema.
King Grub
2005-02-04, 13:15
Jag vill ha Polarkraft Optimal.
Jag körde tidigare på Pågens Fullkorn Plus. Tror proteinvärdet låg på 9.5Gram iallafall :)
Finns det bröd med typ 15Gram protein? (per 100gram eller vad de mäter med)
MVH TT
Jag körde tidigare på Pågens Fullkorn Plus. Tror proteinvärdet låg på 9.5Gram iallafall :)
Finns det bröd med typ 15Gram protein? (per 100gram eller vad de mäter med)
MVH TT
Mmm, ta en skiva köttfärslimpa och lasta på lite skivad saltgurka, kalasgott
:cool:
Mmm, ta en skiva köttfärslimpa och lasta på lite skivad saltgurka, kalasgott
:cool:Nu börjar det verkligen ta sig. :) Skall testa det nästa gång jag har tillgång till köttfärslimpa
Sitter här med två mackor med smör (hjälp mig ;)) och skinka, toppen :thumbup:
Hupp, de funkar som krovbröd med. var i akut behov av ett snabbt mellanmål, stekte på 2 korvar och upptäkte att det vanliga korvbrödet möglat (!)
Kastade i ett polarkraft extrem i pannan och rostade det lite lätt.
namnam
Nu är det jag som beger mig ned till Tunan och köper in Polarkraft extrem, keso och makrill i tomatsås, och avnjuter tillsammans med ett jättestort glas kall mjölk.
Det bästa med polarkraft extrem måste väl vara formen på brödet :thumbup:
Det är ju som gjort för att placera makrillen och de andra godsakerna på.
Smakmässigt föredrar jag nog Pågens fullkorn Plus, men skivorna är ju så
smala och tråkiga så det blir ju tomatsås överallt *grr27*
henke1001
2005-02-12, 22:37
Hur vet man egentligen om ett bröd har ett lågt GI? jag trodde man kollade på typ om det innehöll mycket hela korn och inte sirap/socker.. men i polar extrem ser man ju nästan inga korn alls?
Kan någon förklara vad det är för bra med ett bröd med vetemjöl och socker i? (När man vill gå ner i vikt då)Jag vill mena att allt "vanligt" bröd innehåller vetemjöl eftersom det är vetemjölets gluten som gör att degen kan hålla ihop och jäsa upp.
Av råg kan man göra tunnbröd och knäckebröd.
Pellefant
2005-02-12, 22:48
Jag vill mena att allt "vanligt" bröd innehåller vetemjöl eftersom det är vetemjölets gluten som gör att degen kan hålla ihop och jäsa upp.
Av råg kan man göra tunnbröd och knäckebröd.
Fast det finns bra bröd utan vetemjöl och socker också, rågkusar tex. :)
Fast det finns bra bröd utan vetemjöl och socker också, rågkusar tex. :)
Smakar ju gammal skosula också ;)
King Grub
2005-02-13, 08:55
Hur vet man egentligen om ett bröd har ett lågt GI?
Man gör ett GI-test där man mäter blodsockersvaret, efter att ha ätit brödet i fråga.
MyungChul
2005-02-13, 11:22
brödet är suveränt, själv använder jag senap, gurka och en egenstekt burgare :D :eating:
köpte en påse idag.. och måste säga att det var himmelskt gott..
med stekta ägg och två skivor basturökt skinka.. aaahh.. tog precis slut bara.. =( =(
Pellefant
2005-02-13, 23:24
Är detta brödet verkligen så bra, ni verkar äta det i stora mängder, det skapar mersmak märker jag.
En rågkuse däremot är så trögtuggad att man sällan äter flera på en dag. :D
tigerofsweden
2005-02-13, 23:34
Är detta brödet verkligen så bra, ni verkar äta det i stora mängder, det skapar mersmak märker jag.
En rågkuse däremot är så trögtuggad att man sällan äter flera på en dag. :D
Testa? *rolleyes* Jag tycker det smakar väldigt bra, problemet är bara att sluta äta, särskilt nu under deffen *grr27*
Har skickat iväg min flickvän att köpa 4 påsar imorgon, blir till att frysa in :hbang:
gasoliner
2005-02-14, 09:23
Ni har hört att polarbröd snart släpper
Polarbröd OPTIMAL va? *bs* :D
Gillar också detta brödet skarpt och rekommenderar det lika skarpt!
AcidSleeper
2005-02-14, 09:29
Ser mumsigt ut.... måste inhandlas inom kort!!! :thumbup:
kanonbröd. sitter som en spark i skrevet till frukost :P
Köpte dem idag! Vilket kanonbröd! Gott och saftigt. Åt med tonfisk, keso och pesto på och ett glad mjölk. Riktigt gott!
Köpte med idag efter att ha läst här.
mini keso såg jag igår och idag detta med" smaskens
Köpte med idag efter att ha läst här.
mini keso såg jag igår och idag detta med" smaskens
Hittade också minikeso i hyllan idag. Är det något nytt?
Hittade också minikeso i hyllan idag. Är det något nytt?
Började levereras till butik vecka 6. Vår butik får leveranserna på Tisdagar. Så sen tisdag vecka 6 är den ny för mig. :)
På en annan not så åt jag idag Polar Extrem med Keso Lök samt några skivor kokt skinka, en riktig höjdare!
Maverick
2005-02-16, 11:18
Provade det igår ...och j*vlar va gott det var :hbang:
Det var som attan, en produkt som ännu inte provats... Måste skynda mig till Flygis och handla några påsar innan Grub hinner dit :eating:
Dumleman
2005-02-16, 12:20
Väldigt gott och nyttigt. Undra om man kan baka sådant bröd själv :).
Semiramis
2005-02-16, 13:08
Ja så har man fallit för grupptrycket då. Undrar om de sitter och kliar sig i huvudet hos Polarbröd och undrar varför i fridens namn försäljningen plötsligt skjuter i höjden.
Det är gott ;)
(kunde inte låta bli)
Vad är detta för ny kolo-trend, ett nytt heligt graal i samma anda som t ex psyllium-frön? Eller ska Grub nån gång i framtiden komma med ett "Polarkraft Extrem-avslöjande".
Ska inhandlas! Måste följa alla kolozzeumtrender.
:thumbup:
Du har ju inte helt fel där, finns ju andra bröd med liknande innehåll som inte innehåller lika mycket kostfibrer, och för min egen del blir det lätt lite väl mycket kostfibrer.
Själv fick jag dock min första kontakt med brödet redan innan det var NK (näringsriktigt korrekt) på kolozzeum eftersom jag hade bett min mor köpa bröd och hon hade råkat fått med "fel" polarkraft (som visade sig vara ännu mer rätt än den som var rätt).
Men två skivor? Skulle inte jag bli nöjd efter, 3, gärna fyra ;/
jag vill också ha något riktigt livsmedel med samma näringsvärde som keso eller tonfisk :/
Har sökt lite men inte hittat vilket GI Polar extrem har. Någon som vet?
King Grub
2005-02-22, 19:33
Har sökt lite men inte hittat vilket GI Polar extrem har. Någon som vet?
Inga tester gjorda. Lågt.
Inga tester gjorda. Lågt.
För mig känns det lite som om brödet är för bra för att vara sant.
Jag menar, jämför man med exempelvis detta http://www.vagott.se/bilder/fullkorn.jpg bröd så känns ju det senare mycket bättre. Sådana typer av bröd känns mer rejäla än Polar extrem.
Fast jag kanske inte ska känna så mkt :D
Du har ju inte helt fel där, finns ju andra bröd med liknande innehåll som inte innehåller lika mycket kostfibrer, och för min egen del blir det lätt lite väl mycket kostfibrer.
Själv fick jag dock min första kontakt med brödet redan innan det var NK (näringsriktigt korrekt) på kolozzeum eftersom jag hade bett min mor köpa bröd och hon hade råkat fått med "fel" polarkraft (som visade sig vara ännu mer rätt än den som var rätt).
Men två skivor? Skulle inte jag bli nöjd efter, 3, gärna fyra ;/
NK, haha!
The_RobRoy
2005-02-22, 23:21
Jag hade ett paket i korgen idag, men upptäckte att jag hade för lite pengar med mig, så fick lägga tillbaks paketet, så hittar jag denhär tråden nu, fyfan för er *cry* *cry* *cry*
http://perso.wanadoo.fr/kwik-e-simpsons/wallpapers/nelson-800x600.gif
Har just upptäck det här brödet. Kanon med bröd innehållandes lite kolhydrater under deffen. En annan sak som också var bra med det, är att vanligtvis när jag äter grovt bröd så börjar min omgivning klaga på märkliga dofter efter ett tag. http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/fart2.GIF Inga som helst antydningar till något sådant nu.
The_RobRoy
2005-02-23, 09:35
http://perso.wanadoo.fr/kwik-e-simpsons/wallpapers/nelson-800x600.gif
:laugh:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.