Visa fullständig version : Mjölk som mellanmål istället för till huvudmålen.
Slartibartfast
2005-02-03, 11:26
Jag brukar hälla i mig en halvliter mjölk till varje större mål (tre gånger per dag), men jag tänke ifall det kunde vara en idé att dricka vatten till maten och sedan ta mjölken som mellanmål för att sprida ut proteinintaget lite.
Är det dumt?
hur ofta äter du? Äter du inte protein till varje måltid?
Bra idé som jag tillämpar själv! Tror inte man behöver det extra proteinet när man ändå har det från maten.
Slartibartfast
2005-02-03, 13:20
hur ofta äter du? Äter du inte protein till varje måltid?
Givetvis. Det är ju det jag säger. Man får ju i sig protein från köttet eller tonfsken eller vad det nu är man äter, så man kunde ju spara mjölken och ta det som ett mellanmål.
Är jag otydlig?
King Grub
2005-02-03, 13:24
Jag tycker det låter som en god idé att sprida ut proteinintaget på många små tillfällen än några bautaladdningar.
Givetvis. Det är ju det jag säger. Man får ju i sig protein från köttet eller tonfsken eller vad det nu är man äter, så man kunde ju spara mjölken och ta det som ett mellanmål.
Är jag otydlig?
vad jag menade var att om du äter tex. 7 måltider om dagen med 2 timmars mellanrum så vore det onödigt att äta 7+3 gånger(mjölken gånger tre). Eller i vart fall opraktiskt.
vad jag menade var att om du äter tex. 7 måltider om dagen med 2 timmars mellanrum så vore det onödigt att äta 7+3 gånger(mjölken gånger tre). Eller i vart fall opraktiskt.
Det enda man förlorar på att äta oftare är ju tid och tandhälsa :) Finns ju alltid fördelar med det!
Det enda man förlorar på att äta oftare är ju tid och tandhälsa :) Finns ju alltid fördelar med det!
Jaja, självklart vore ju dropp+fibertabletter det bästa ;)
spacedog
2005-02-03, 18:19
Taking hardcore to the next level:
Jaja, självklart vore ju dropp+fibertabletter det bästa ;)
:hbang:
Slartibartfast
2005-02-04, 12:47
Jag äter fyra mål per dag.
Jag äter fyra mål per dag.
Då skadar det ju inte om du delar upp mjölken på 2 mellanmål till. Någon annan kanske har en annan uppfatting.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.