handdator

Visa fullständig version : växande ölmage...


ånej
2005-02-03, 11:17
help! jag har en underbar pojkvän dock med en inte så underbar ölmage som jag bara ser växa och växa.. suck.. jag går och stör mig nå fruktansvärt då jag själv är väldigt mån om min kropp. jag slutat helt äta godis och annat när han är med för jag tål bara inte se honom svulla i sig mera... Hur ska jag få honom att bli mer mån om sig? jag försöker att få honom äta nyttigt men det hjälper inte när han varje dag på jobbet käkar stora fläskiga luncher och dricker massa cola. :eating: Han tränar inte och det är svårt att få honom börja med det då han jobbar väldigt mycket. Jag behöver starka argument för att få honom sluta äta onyttigt utan att säga rakt ut att han håller på bli en avtändande tjockis. Vi har bara varit tillsammans ett halvår och jag får panik om ölmagen blir större! Jag behöver tips tips! Han själv verkar inte uppleva sin mage som något problem. Några till frågor... han snarkar som en rikig gris.. kan de ha med övervikten? hur mkt påverkas kroppen av att dricka 2st coca cola burkar om dagen?

mvh

Slartibartfast
2005-02-03, 11:20
Hota med att du letar upp nån mera trimmad kille.

Prankie
2005-02-03, 11:29
Hitta på gruppaktiviteter tillsammas utomhus.

Mental
2005-02-03, 11:33
Motionera honom i sänghalmen?

Nej men seriöst, du låter ytlig, jag hade antagligen dumpat dig. Jag trivdes med min ölmage när jag hade den, jag gör mig dock av med den nu av hälsoskäl.

Vad jag vill ha sagt är att du ska prata med honom om saken, och sedan beroende på vad det ger antingen respektera hans val och låta saken bero.
Eller dumpa honom för att han inte är snygg nog.

Thony
2005-02-03, 11:46
Dejta mej i stället :D

ånej
2005-02-03, 12:02
Motionera honom i sänghalmen?

Nej men seriöst, du låter ytlig, jag hade antagligen dumpat dig. Jag trivdes med min ölmage när jag hade den, jag gör mig dock av med den nu av hälsoskäl.

Vad jag vill ha sagt är att du ska prata med honom om saken, och sedan beroende på vad det ger antingen respektera hans val och låta saken bero.
Eller dumpa honom för att han inte är snygg nog.

det är möjligt att jag låter ytlig och puckad. men i somras när vi började träffas brydde jag mig inte. det är först nu när de där "nykära" börjar lägga sig som jag börjat störa mig. kanske är han inte "rätt" tro. men hur skulle ni reagera på träffa en tjej som ni bara ser gäsa i soffan medan ni tränar? Hade jag vetat det innan så hade jag sett annorlunda men nu sitter jag här

jag vill försöka prata med honom bara jag vet hur jag ska lägga fram det utan att han blir ledsen.

Thony
2005-02-03, 12:04
Säg det rakt men ärligt ut, jag vill att du börjar träna, du börjar bli för fet.

:cool:

Pellefant
2005-02-03, 12:06
men hur skulle ni reagera på träffa en tjej som ni bara ser gäsa i soffan medan ni tränar? Hade jag vetat det innan så hade jag sett annorlunda men nu sitter jag här

Han kanske tycker du tränar för mycket istället för att göra honom sällskap i soffan...

Berätta gärna hur det går.

mini_Arnold
2005-02-03, 12:17
Träffade en tjock tjej(exet) som var överviktig när jag själv var smal, så övervikt för mig är inga problem. Som svar på din fråga.

Flexxa biccen det kan funka, spänn magen. Visa vad du har åstadkommit. Han kanske inte tänker på det.

Ta bild på hans mage och lägg upp här, ska vi se hur allvarligt det är

Mental
2005-02-03, 12:21
det är möjligt att jag låter ytlig och puckad. men i somras när vi började träffas brydde jag mig inte. det är först nu när de där "nykära" börjar lägga sig som jag börjat störa mig. kanske är han inte "rätt" tro. men hur skulle ni reagera på träffa en tjej som ni bara ser gäsa i soffan medan ni tränar? Hade jag vetat det innan så hade jag sett annorlunda men nu sitter jag här

jag vill försöka prata med honom bara jag vet hur jag ska lägga fram det utan att han blir ledsen.

Personligen så skulle jag föredra att få sanningen kastad i huvudet på mig, visst svider det, men det är bäst i längden.

Säg som det är, om det nu verkligen är det som är problemet.

Själv har jag haft både större och mindre flickvänner, och jag har aldrig upplevt utseende eller aktivitetsnivå som ett problem.

Kontentan är ju att det är du som har ett problem och inte han :) om man inte räknar hälsan som ett problem.

Thony
2005-02-03, 12:22
Träffade en tjock tjej(exet) som var överviktig när jag själv var smal, så övervikt för mig är inga problem. Som svar på din fråga.

Flexxa biccen det kan funka, spänn magen. Visa vad du har åstadkommit. Han kanske inte tänker på det.

Ta bild på hans mage och lägg upp här, ska vi se hur allvarligt det är


Du tar med andra ord vad som helst ? :D

mini_Arnold
2005-02-03, 12:30
Du tar med andra ord vad som helst ? :D
Tar som i sätter på? Nja.. det mesta :D
Men är man kär så är man

Thony
2005-02-03, 12:31
Tar som i sätter på? Nja.. det mesta :D
Men är man kär så är man


Så sant, så sant. (för övrigt hål som hål ) :laugh:

- M -
2005-02-03, 12:33
Jobbigt läge.

Säg det bara, men säg det på rätt sätt. Du behöver inte låta fördömande men att upplysa honom om att du tycker att han börjar bli kraftig och fråga om han inte kan hänga med dig till gymmet borde han väl kunna ta. De flesta tjocka är väl medvetna om att dom är det, han ser det varje gång han kollar sig i spegeln, en del skiter i det och trivs med det liv dom lever, de flesta har nog lite ångest i alla fall men är för lata eller omotiverade att göra något åt det.

Men säg till honom som det är, att du tycker att han lagt på sig "lite" och att du trivdes mycket bättre med honom innan han började lägga på sig, det kanske är att försköna det hela men du behöver ju inte ge honom en stenhård smäll i magen bara för att han är tjock, ge honom lite förslag i en lugn och tillmötesgående ton om några förändringar ni kan göra som skulle göra att han tappade lite, att byta till Light-Cola, att du skickar med honom en matlåda till jobbet och att ni hittar på några aktiviteter ibland... men låt honom ha lite gott kvar, tex. en ätardag på lördagar och att han kan käka lunch med grabbarna ute varje fredag eller nåt liknande, köttar du på för mycket är ju risken att han blir avskräckt och skiter i det helt istället. Du får helt enkelt försöka vara lite smidig och pedagogisk så att du får honom dit du vill. Det brukar ju tjejer vara bra på, hehe ;)

Tycker du att det är jobbigt att ta upp det kan du alltid försöka att smyga in det, säga att du tycker att det är tråkigt att träna själv och säg att du gärna vill att han ska hänga med dig till gymmet, föreslå att ni ska hitta på grejer i vardagen som ger honom lite motion, tex. åka till badhuset eller gå ut och gå när det är fint väder etc.
Vad gäller hans kost så kan du ju alltid ta initiativet till att laga maten hemma, det brukar ju uppskattas av de flesta killar och då kan du styra själv vad han får i sig, gör du dessutom lite extra så får han en nyttig matlåda med sig till jobbet också. Om han sen drar i sig ett par burkar Cola är inte hela världen så länge inte det totala kaloriintaget skenar iväg...

Funkar inte det så får du helt enkelt säga åt honom hur du känner och att du försökt att hjälpa honom men att du nu vill att NI ska göra någonting åt det om det här ska hålla.
Sen får du själv avgöra hur du vill fortsätta beroende på hur han reagerar, älskar du verkligen killen och är du beredd på att ta honom som han är idag?

Men kom ihåg att de flesta överviktiga är väl medvetna om det, så du behöver inte vara orolig för att han ska få en "ah-ha" upplevelse då du påpekar att han är "lite" tjock...


Lycka till och håll oss uppdaterade.

Herkulez
2005-02-03, 12:36
[QUOTE=ånej] sig som jag börjat störa mig. kanske är han inte "rätt" tro. men hur skulle ni reagera på träffa en tjej som ni bara ser gäsa i soffan medan ni tränar? QUOTE]
precis likadant som dig....och JA snarkningarna är nog pga hans övervikt, vet själv hur mycket jag snarkar när jag ligger kring 100kg gränsen under bulk, och sen när jag drar ner mig närmare 90 så upphör det med 70-80%.

ånej
2005-02-03, 12:41
-M-

Tack för ett mkt bra svar.

jag ska hålla er uppdaterade

mvh

Gr8 Muscles
2005-02-03, 13:59
Vilken mardröm för killen! Träffar en go' tjej och ett halvår senare får han reda på att han måste banta :whipped: och sluta snarka :sleep:

Dessvärre är det så att saker du stör dig på redan nu, efter 6 månader, kommer du att störa dig på ännu mer framöver. Tror snubben kommer fortsätta att :eating: oavsett vad du säger. Ser bara en lösning: :booty:

mmartin
2005-02-03, 14:20
njae alltså svårt att säga, du vet inte hans längd&vikt så man vet hur pass det är? kanske inte är så illa utan du som är ultra ytlig? ;)

varit liite i samma sits nästan som dig, fast då är mitt förhållande ganska mycket längre, då var det ca 2-3 år vi varit ihop. Jag var precis som du beskriver dig, väldigt igång och mycket noga med motion och kost och blev mer och mer tränad, detta märkte hon medans hon själv inte var så aktiv.. men det var faktiskt hon som tog upp det och sa att hon tyckte hon blivit "för stor" och ville ha hjälp med tips om kost osv osv..

nu var dett inte som det låter, "såå illa" utan hon vägde då kanske ca 64 kg på 1.68 så det var verkligen ingen övervikt enligt mig men det hon tycker är ju sant för henne.

SÅ det som är frågan kanske är att din kille själv kanske känner att det är för mycket men inte helt enkelt börjar, kanske har svårt att bara komma igång? fråga lite milt om han är sugen att hänga med dig ut och jogga? eller om han vill "gymma" :D ?

sulle min tjej skitit i sitt utseende helt och hållet och jag inte längre känt attraktion så hade jag dumpat henne, vad är ett förhållande utan attraktion?? nej då finns det andra är mitt råd.

nu är det ju inte så för mig, utan jag trivs med hennes :kinky:

:D

TrasMannen
2005-02-03, 14:45
Vilken mardröm för killen! Träffar en go' tjej och ett halvår senare får han reda på att han måste banta och sluta snarka :sleep:

Dessvärre är det så att saker du stör dig på redan nu, efter 6 månader, kommer du att störa dig på ännu mer framöver. Tror snubben kommer fortsätta att :eating: oavsett vad du säger. Ser bara en lösning: :booty:

Vad snackar du om, existerar det tjejer som tar en kille för den han är. Efter ett tag är det alltid något som skall ändras på. :confused:
Dessa tjejer *grr27*

TTT
2005-02-03, 14:51
Förklara för honom att bukfetma ökar risken för hjärt-kärl-sjukdom, högt blodtryck och diabetes.

Pellefant
2005-02-03, 14:58
Det måste komma inifrån, yttre tjat lär inte hjälpa...

Använd morot istället för piska.

Tolkia
2005-02-03, 15:23
Vad snackar du om, existerar det tjejer som tar en kille för den han är. Efter ett tag är det alltid något som skall ändras på.
Så de är inte ett dugg bättre än killarna, menar du? Ve och fasa!

TrasMannen
2005-02-03, 15:50
Så de är inte ett dugg bättre än killarna, menar du? Ve och fasa!

Har jag inte sagt.
Men jag går inte och blir tillsammans med en "bråkig, tuff" tjej för att jag vill vända på henne till en snäll och gullig tjej. För att sedan bli förbannad över att man träffar fel tjejer. *screwy*

Pellefant
2005-02-03, 22:31
Skär bort fettet när han sover. :sleep:

Mindek
2005-02-03, 22:54
Ät upp hans mat :eating:

påven
2005-02-04, 07:28
hur skulle ni reagera på träffa en tjej som ni bara ser gäsa i soffan medan ni tränar?

har aldrig haft en tjej som tränar, så jag bryr mig inte. Försökte ta med min nuvarnade till gymet men hon blev så ledsen för att alla andra tjejer hade snyggare träningskläder än henne :) Bryr man sig om såna ytliga saker så har man ingen anledning att vara tillsammans med personen

ånej
2005-02-04, 09:20
jag förstår inte alla som skriver att det är ytligt att man är mån om sitt och andras utseende?! problemet är att jag ser framför mig hur han kommer bli större och större om han inte börjar tänka på sin vikt nu. jag älskar honom men om han blir fetare så är han ju inte den som jag blev kär i.
förmodligen har ni rätt att han kanske inte är nått för mig iaf. ett halvår är inte lång tid tillsammans

x_emir_x
2005-02-04, 09:55
Ta en visselpipa mitt på morgonen, ca 06.00.
Sen ska han ut och springa, armhävningar, osv *flex*
Nej men, de ju hans liv. Väljer han att sitta och äta så är det upp till honom.
Om han verkligen ville träna så skulle han nog gjort det själv.
En person ska inte behöva påminnas om sånt, det är hans grej det.
Men men... vissa har snygg mage, dem andra har six-pack-öl-mage :naughty:
Jag har inga problem med 'mulliga' tjejer, men det finns grännser! :em:
Antingen får du acceptera killens öl-pack eller göra slut helt enkelt (ingen bra idé).

Mvh - Emir

- M -
2005-02-04, 09:57
Om du älskar honom, som du nu skriver att du gör, så ger du snubben en chans i alla fall, tala om för honom hur du känner, att du älskar honom (eller?) men att om han blir mycket tjockare så kommer det inte att funka. Om han inte bryr sig så skiter han i att du inte tänder på honom om han blir fetare, å andra sidan så är väl han inget för dig heller om du inte trivs med honom och det sätt han vill leva på... om han nu inte ändrar sig.

Men ge honom en chans, är han en kanon kille i övrigt så kan det ju vara värt ett försök i alla fall, eller, är han inte det så är det väl inget att satsa på i vilket fall som helst?

Du har ju bara 3 val, antingen så försöker du åstadkomma en förändring, eller så får du fundera på om du tar honom som han är, eller om du ska lämna honom. Finns ju inga andra alternativ. Vad vill du och är du beredd att jobba på det, är han i så fall det också? Ta reda på det och fatta ett beslut därefter.


Lycka till!

mini_Arnold
2005-02-04, 10:14
Jag har inga problem med 'mulliga' tjejer, men det finns grännser! :em:


Jag tycker att även tjockisar ska få prova på mig åtminstone en gång. Inte mer än rätt!

Ont: Fråga honom om han ens VILL bli av med sin ölmage, fast med en finare formulering ;)

x_emir_x
2005-02-04, 10:53
Hehe!! Sant! Men inte mer än en gång :whipped:
Ha det Gott!

Jag tycker att även tjockisar ska få prova på mig åtminstone en gång. Inte mer än rätt!

Ont: Fråga honom om han ens VILL bli av med sin ölmage, fast med en finare formulering ;)

Herkulez
2005-02-04, 11:22
Jag tycker att även tjockisar ska få prova på mig åtminstone en gång. Inte mer än rätt!

Ont: Fråga honom om han ens VILL bli av med sin ölmage, fast med en finare formulering ;)
du får ju bara tjockisar, kan ha nåt med det att göra =)

spacedog
2005-02-04, 11:28
Men jag går inte och blir tillsammans med en "bråkig, tuff" tjej för att jag vill vända på henne till en snäll och gullig tjej.

Och däri ligger skillnaden mellan kvinnor och män. Tänk på alla dessa sommartorps- och gör om mig program på tv. Tjejer gillar den där grejen och det är ingen skillnad när det kommer till förhållanden. De vill inte bara ha en färdig pojkvän, de vill ha ett "projekt" som de kan jobba med och förvandla.

...för övrigt har jag inga fördomar och generaliserar aldrig. ;)

ånej
2005-02-04, 12:02
man kan säga jag valde den snälla killen med rätta intressena och personligheten istället för den super snygga med "fel" egenskaper typ. lättare att ta bort en ölmage än att försöka vända på en personlighet. är det verkligen så ytligt att bekämpa en ölmage? eller är jag kanske bara är desperat som inte väntar på "rätta" kombinationen: super snygg + rätt personlighet. :confused:
hmm.. äh jag blir snart knäpp av allt grubbleri...

RobbeliRobban
2005-02-04, 12:03
Om du berättar för honom att du finner hans kagge avtändande får du vara beredd på att han kanske nämner något om din kropp som inte är attraktivt.

Så kör en deal redan innan, om han blir sundare och börjar träna så skaffar du silikonrattar. Skall han ändra sitt utseende för din skull gäller det åt andra hållet med.

Dessutom är kagge praktiskt att ha, känns stabilt när man axelpressar.

ånej
2005-02-04, 12:10
meh jag som är perfekt! :rolleyes: hehe.. nee du har en poäng där...

TTT
2005-02-04, 12:14
man kan säga jag valde den snälla killen med rätta intressena och personligheten istället för den super snygga med "fel" egenskaper typ. lättare att ta bort en ölmage än att försöka vända på en personlighet. är det verkligen så ytligt att bekämpa en ölmage? eller är jag kanske bara är desperat som inte väntar på "rätta" kombinationen: super snygg + rätt personlighet. :confused:
hmm.. äh jag blir snart knäpp av allt grubbleri...

Hoppas inte han läser det där. ;)

Personligen så stör jag mig på folk som slappar ner sig bara för att dom har sitt på det trygga. Det är såklart svårt att berätta för någon man gillar/älskar
att de borde göra något åt sitt utseende, men samtidigt så måste han/hon förstå att man blev förälskad i dem för hur de var vid den tidpunkten man träffades och att det är viktigt att se till att gnistan inte försvinner. Att hålla sig i form är viktigt, både för sig själv och för sin respektive.

x_emir_x
2005-02-04, 12:22
Alla är i fin form och äter sunt,.. tills det träffar sin LOVE. Sen så vänder sig allt! :P
Han/Hon tänker "ahh, jag har min älskling. varför bry sig om utseende längre". Nått i den stilen, eller? :D
Vet i f*n om det är sant, men dem flesta går alltid upp i vikt då dem har en Relation.
Å andra sidan: Nobody is Perfekt... förutom mig, mohaha! :P

Mvh - Emir

- M -
2005-02-04, 12:24
Älskar du snubben, tycker du att han är värd att jobba lite för?

...Annars får du väl göra slut med honom, vad har du att välja på? Vi kan inte fatta beslutet om ni ska vara tillsammans åt dig, antingen försöker du prata med honom och gör något åt det, annars får du besluta om du vill ha honom som han är eller om du ska gå vidare utan honom.

Nej, man behöver inte vara ytlig för att man inte vill vara ihop med någon som är as fet, du valde ju trots allt en "bra" kille framför en skitsnygg, men frågan är ju om du älskar killen, och gör du det så tar du honom för den han är och försöker att jobba på det tillsammans med honom. Har du inte dom känslorna att du orkar jobba på saken så varför då hänga ihop med en kille som du inte känner tillräckligt starkt för? Får en känsla av att det inte handlar enbart om utseende, hade det gjort det hade du jobbat på honom, och förhållandet, istället för att fundera på om du ska dumpa honom. Att du ens börjar tänka tanken på att göra slut är ju bara det en anledning till att ta sig en funderare på hur det egentligen står till med känslorna, hade du varit bomb-säker på att det var "du och han" så hade du inte ens frågat utan tagit tag i saken för att få rätsida på det...

Enkelt; Har du känslorna för honom så tar du tag i saken och försöker göra något åt det, annars bör du nog göra slut med honom - inte för att han äter onyttigt och skiter i att träna, utan för att du inte har de känslor som man borde ha för en man "älskar".

...Själv tycker jag att du ska ta upp det med honom, som jag skrev tidigare, ge killen en chans i alla fall, om han nu är så bra och schysst som du säger så förtjänar han en chans. Men det är bara min åsikt.

x_emir_x
2005-02-04, 12:30
Tjipps!

Vad gör denna tråd här egentligen? :P
Den verkar inte handla om "Diet, Deff & Fettminskning " längre.
Den verkar mer åt "Kärlekstråden", eller vad säger ni? :)

Mvh - Emir

- M -
2005-02-04, 12:36
Tjipps!

Vad gör denna tråd här egentligen? :P
Den verkar inte handla om "Diet, Deff & Fettminskning " längre.
Den verkar mer åt "Kärlekstråden", eller vad säger ni? :)

Mvh - Emir


Sant *rolleyes*

ånej
2005-02-04, 13:46
sorry det var inte meningen det skulle bli en kärleks story här... jag tackar iaf för en massa goda tips och tankeställare jag fått av er. ska ta tag i saken och återkommer kanske om han vill ta tag i vikten.

Mvh


:love:

spacedog
2005-02-04, 13:54
man kan säga jag valde den snälla killen med rätta intressena och personligheten istället för den super snygga med "fel" egenskaper typ. lättare att ta bort en ölmage än att försöka vända på en personlighet.

Men ölmagen kanske är en del av hans personlighet? Alltså att det är en del av hans personlighet att inte vara så noga med kroppen. Frågan är vad det egentligen är du stör dig på: hans ölmage eller det faktum att han inte är lika mån om sin kropp/utseende som du är?

Pellefant
2005-02-04, 16:00
Hur funkar det i sociala sammanhang då om du/ni mest umgås med vältränat folk?

Skäms du för hans mage då?

Cilia
2005-02-04, 20:49
1) du kan inte få honom att ändra sig det är som ngn skrev ngt man måste fatta beslut om själv.
2) att han har den personligheten han har kan ha ett samband med att han inte bryr sig så mycket om sitt utseende. Han har koncentrerat sig på annat här i livet än att försöka vara snyggast i klassen
3) jag hoppas jag inte träffar ngn som vill ändra mig på det där sättet. Hemskt att ha en partner som tänker sådär om en. Jag vill vara älskad för den jag är.
4) är det inte ganska vanligt att man soffar ner sig när man är i ett förhållande iaf i början? Själv sitter jag där jag sitter eller snarare jobbar av det jag har suttit dit pga ett förhållande. Men jag var medveten om att det var upp till mig att ändra på mig.

Annars tror jag på att som ngn annan sa gör saker gemensamt som innebär aktivitet. Ta en långpromenad lördag och söndag eller ngt annat. Åk skidor eller så. Börja spela tennis tillsammans eller ngt.

Pellefant
2005-02-10, 11:19
Hur gick det nu då?

x_emir_x
2005-02-10, 11:36
Hur gick det nu då?

Hehe! Han har nog ökat några cm till runt midjan! =P Skämt å sido.
Har du nu bestämt dig tjejen??
Har du gjort slut, accepterat hans six-öl-pack eller fått honom och röra på sig?? =)

Mvh - Emir

nordlander
2005-02-10, 19:54
Såklart du ska få honom att ta bort ölmagen. Feta personer är lata personer som inte bryr sig. Bryr man sig inte om sin kropp som är det viktigaste man har här i livet så är man ju bara sämst. Säg åt honom att han borde börja fara ut och springa. Tar han inte det så äre bara "Suck my ass man..."

Cilia
2005-02-10, 21:44
Såklart du ska få honom att ta bort ölmagen. Feta personer är lata personer som inte bryr sig. Bryr man sig inte om sin kropp som är det viktigaste man har här i livet så är man ju bara sämst. Säg åt honom att han borde börja fara ut och springa. Tar han inte det så äre bara "Suck my ass man..."


herregud, ta och väx upp
du har mycket att lära om livet och människor...........

mmartin
2005-02-10, 22:54
herregud, ta och väx upp
du har mycket att lära om livet och människor...........


naturligtvis lite barnsligt skrivet(eller med glimten i ögat)

men på mer allvarlig nivå håller jag ändå med han litegrann.. alltså visst såna här saker är oftast väldigt känsliga saker att prata om, men hur gör tjejen nu om killen ändrats sig och inte ser attraktiv ut längre? självklart är det väl bättre att säga till han att träna och ge han en chans än att dumpa?

ja det handlar om insidan men inte bara

Cilia
2005-02-11, 07:16
naturligtvis lite barnsligt skrivet(eller med glimten i ögat)

men på mer allvarlig nivå håller jag ändå med han litegrann.. alltså visst såna här saker är oftast väldigt känsliga saker att prata om, men hur gör tjejen nu om killen ändrats sig och inte ser attraktiv ut längre? självklart är det väl bättre att säga till han att träna och ge han en chans än att dumpa?

ja det handlar om insidan men inte bara

jag kan förstå att hans utseende kan resultera i att hon inte är attraherad av honom fysiskt längre och att det då är svårt att leva i ett parförhållande med honom. Det kan jag respektera, vi är alla olika.

Men att säga att alla feta personer är lata och inte bryr sig då har man inte förstått att det finns lika många människoöden som det finns människor här på jorden. Att förakta människor så leder ingen vart annat än att det blir en sämre värld att leva i.

På samma sätt som många går eller iaf gick omkring och sa att muskelknuttar är samma sak som ointelligenta. Är det fel att dra andra typer av människor över en kam.

shifty
2005-02-11, 10:04
På samma sätt som många går eller iaf gick omkring och sa att muskelknuttar är samma sak som ointelligenta. Är det fel att dra andra typer av människor över en kam.

Det är ju sant :D.

mmartin
2005-02-11, 12:19
jag kan förstå att hans utseende kan resultera i att hon inte är attraherad av honom fysiskt längre och att det då är svårt att leva i ett parförhållande med honom. Det kan jag respektera, vi är alla olika.

Men att säga att alla feta personer är lata och inte bryr sig då har man inte förstått att det finns lika många människoöden som det finns människor här på jorden. Att förakta människor så leder ingen vart annat än att det blir en sämre värld att leva i.

På samma sätt som många går eller iaf gick omkring och sa att muskelknuttar är samma sak som ointelligenta. Är det fel att dra andra typer av människor över en kam.

jo ok, det är ju sant det argumenterade jag inte emot. Iof väldigt många som brukar argumentera just i den banan att man är skyldig sig själv att sköta om sin kropp... jag håller personligen inte med, förrutom att jag personligen aldrig skulle kunna låta mig själv förfalla, men har ingen rätt att klandra andra människor.

Men iof angående att tappa fysisk attraktion, det kanske bara är nått man funderar och grubblar om när man är relativt ung? :confused: sen når ju alla 40-50 års streket och kropparna börja ändras ordentligt, och den berömnda ölmagen brukar dyka upp hos många, tjejer som killar.. då är det ju inte längre fysisk attraktion? kanske är nått överskattat som man fäster uppmärksamheten på nu vid yngre ålder, vad vet jag :confused:

GrayHaven
2005-02-12, 18:02
min fråga i hela den här situationen är varför ingen uppmuntrat det stackars flickebarnet att sexvägra? ingen humping om han inte droppar 5 kg eller nåt..

:thefinger

mmartin
2005-02-12, 18:44
min fråga i hela den här situationen är varför ingen uppmuntrat det stackars flickebarnet att sexvägra? ingen humping om han inte droppar 5 kg eller nåt..

:thefinger

b.i.n.g.o :D

Cilia
2005-02-12, 19:18
min fråga i hela den här situationen är varför ingen uppmuntrat det stackars flickebarnet att sexvägra? ingen humping om han inte droppar 5 kg eller nåt..

:thefinger

kanse därför att även vi av det kvinnliga könet har vissa behov av de mer primitiva krafterna.

aliquis
2005-02-12, 20:23
kanse därför att även vi av det kvinnliga könet har vissa behov av de mer primitiva krafterna.
skaffa en smal flickvän under tiden ;)

Cilia
2005-02-12, 21:00
skaffa en smal flickvän under tiden ;)

förutsatta att hon även är intresserad av tjejer för nu var det ju en pojkvän hon hade vars mage växte.

baldrick
2005-02-13, 14:04
Med undantag för Cilla, som gör ett gott intryck :bow: - så måste jag säga att rätt många som svarat på den här tråden äcklar mig.

Omogna så det förslår och blir över.

x_emir_x
2005-02-13, 14:21
Alla får göra som dem vill! Det är som sagt hans liv.
Vill han sitta hemma och växa, så varsågod!
Men ärligt talat, hur bra är det med människor som sitter hemma och jäser.
Håll åtminstone konditionen, så lever du mer =)

Mindek
2005-02-13, 15:09
Säg att du behöver en träningspartner och ifall han inte ställer upp så säger du att många andra killar är intresserade att träna tillsammans med dig :naughty:

x_emir_x
2005-02-13, 15:12
Säg att du behöver en träningspartner och ifall han inte ställer upp så säger du att många andra killar är intresserade att träna tillsammans med dig :naughty:

HaHa!! Bättre tips får man leta efter :D :naughty:

GrayHaven
2005-02-13, 20:03
okei jag var väldigt ironisk i min förra post :)

Men jag tror nog som de flesta andra att gemensamma aktiviteter är det bästa..vet inte hur era levnadsförhållanden ser ut..men ni kanske kan skaffa en hund eller nåt då får han ju en anledning att gå ut..

tror inte direkt skrämselteknik kommer hålla i längden..typ "jag kan träna med massa snygga killar på gymmet om du inte vill följa med"..det skulle inte jag tyckte vara så roligt om min flickvän sa till mig (och jag är en liten tjockis)..

men det där får ni väl lösa själva..låter ju inte direkt som den perfekta kärleken om du inte kan acceptera några extra kilon..

x_emir_x
2005-02-13, 20:09
Jag skulle inte bry mig om min tjej gick upp 10kg extra, bara mer att ta på :D Skämt å sido!
Acceptera lite extra kilon kan man alltid göra.
Men man behöver inte sitta hemma utan nån aktivitet precis.
Förr eller senare kommer det vara långt över "några extra kilon".

bedlam
2005-02-13, 21:25
Gemensamma aktiviteter, visst, men jag tycker ändå att det är viktigt att man får ha sin egna lilla oas där man får vara ifred utan flickvän och allt vad det medför. Jag skulle tycka att det var roligt att träna med min flickvän några gånger, visst. men...som träningspartner, neeh... träningen är min tid för mig själv!

Jag hoppas att de gör slut, då blir han arg och frustrerad vilket medför att han börjar träna, gör det till en vana, blir vältränad, hittar en ny flickvän och lever lycklig i alla sina dagar :)

skämt åsido, hoppas det löser sig på nått sätt

ånej
2005-02-14, 08:12
Hur gick det nu då?

jo jag bytte taktik helt... jag har inte tränat på 10dagar nu! (väldigt frustrerande) Jag har suttit hemma i soffan nästan varje kväll o tryckt i mig godis, chips, choklad. jag äter hela tiden.. jag har sagt till honom att jag helt tappat sugen på att träna! Det här har faktiskt gett lite reaktioner från hans sida!! Han börjar bli orolig för mig och frågar om jag inte ska börja träna igen!!! Jag svarar bara nej, varför då? jag har tappat lusten, börjar trivas i soffan osv... Nu har han slutat äta onyttigt när jag är med!! och han har själv kommit med föreslagit att vi ska ut o promenera! också sa han att om han börjar träna så kanske min motivation kommer tebax :D
jeje, vi får se vad som händer...

- M -
2005-02-14, 08:48
Haha, klockrent!

Hoppas att det håller i sig då.

Fellan
2005-02-14, 10:48
Klockrent?
Knappast. Inte i mina ögon iaf.
Du ljuger för din partner och plågar dig själv genom att låta bli att träna. Som jag förstår det hade du hellre tränat men låter bli för "hans skull".
Detta är i mina ögon det sämsta du kan göra. Du offrar dig själv för vad du tycker är hans skull. Men det vet ju inte han om. Alltså lurar du både dig själv och honom.

Jag tycker definitivt att det är bättre med en öppenkommunikation även om det är fruktansvärt svårt. Jag tror iof sig att problemet ligger någon annan stans än i din partners begynnande öl mage. Du skrev innan att du inte var säker på om du valt rätt pojkvän eller om du var för snabb med att ge dig in i förhållandet. Det kan bara du veta, ingen annan. Du får fråga dig själv. Inte bara konstaterar att du inte vet om det är rätt utan också fråga dig själv hur det känns. Med det menar jag inte att gå ut på krogen och dra hem någon annan och se om det kändes bättre.

Sen vad gäller din partners begynnande öl mage så måste han bestämma själv om han vill göra något åt det. Du kan inte tro att han blir hjälpt bara för att han prommenerar med dig för att du ska få din träning som du "har tröttnat på". Var rak. Det kommer göra ont. Men det är i mina ögon det ända rätta. Kommer du på att problemet inte ligger i hans ölmage. Gör slut innan du plågar honom genom att hoppa på honom med att han måste banta.
Hursomhelst, lyssna på dig själv.

/Fredrik

- M -
2005-02-14, 11:45
Vad jag menade med klockrent var att hon lyckades med bedriften att få honom att röra på sig, vilket var hennes mål. Sen att han fick smaka på sin egen medicin kanske var en väckarklocka, om han sedan gör det för att han känner sympati för henne och vill få henne motiverad igen så är det kanon att han är omtänksam, kan ju även vara fallet att han inte vill att hans tjej ska vara en tv tittande chips-tjockis... då kanske han fick sig en tankeställare.

Men att killen börjar röra på sig är ju kanon, förhoppningsvis så håller han i tills dess att han börjar se resultaten och blir inspirerad också. Sen bör du inte förvänta dig att förändringen kommer att bli långvarig om han inte själv känner för det han gör, och här kommer tjejens komplimanger och uppmuntran in för att få honom att fortsätta.

Hoppas som sagt att det håller i sig.

Linusen
2005-02-14, 21:26
jag höll på o tappa hakan nä ja läste hennes första inlägg, trodde det var jag som skrivit det *flex* Min kille är exxakt lika dan, han väger 113 och är 176 ..är rätt så ordentligt verviktig...han har smygit upp i dessa 4 år tillsammans..

jag har gjort allt för att få han intresserad av träning, till att äta bättre o regelbundet inte äta en portion för 3 osv..Jag har aldrig tjatat...utan har varit ärlig osv..jag går ut o går timmar om dagen med hunden, ja har lockat med massor o sagt ..älskling ska vi gå en mysig promiss.. ??? Men alltid NEJ .Det kommer dock vissa dagar då han får panik över sin vikt, o jag hjälper honom med o äta rätt o han går o tränar o går med mig, funkar i en vecka..sen tillbax på noll...''

Jag har gett upp ..du kanske fick din kille att tänka till, grattis..men de du gjorde, skulle ALDRIG min kille få till o följa med ut o gå..haha aldrig ;)

Jag har helt enkelt en slöfock till kille..

Spyder
2005-02-15, 21:23
Ta och "smyg" iväg till gymme bara när han inte vet så är allting löst.. ;)

aliquis
2005-02-15, 21:56
För bedrövligt när man ser vad de skriver, jag skulle träna MER eftersom det då kanske blir en gnutta roligt om någon annan ville träna med mig.

Pellefant
2005-02-15, 21:59
Ta och "smyg" iväg till gymme bara när han inte vet så är allting löst.. ;)

Och vips så börjar han tro att hon har en affär med nån smal kille... :(

zimz
2005-02-16, 16:51
Det är ju tyvär oftast så att om man väl har börjat gå upp i vikt så fortsätter det också. Mycket lättare att ge upp och acceptera vad som sker än att börja göra något åt det.
Att börja på gym är kanske inte hans typ av träningstil direkt, men det finns ju så mycket annat.
Skaffa hund eller en bra cykel, gärna en dyr modell med, då är det svårare för samvetet att bara skita i att använda den.

Sen är det ju så att alla inte kan ha tvättbräda och blodkärl som spretar ut både här och var, att vi har olika kroppstyper är ju ett sedan länge kännt faktum.

Men till slut så är det ju faktiskt inte kroppen som avgör hur bra ett förhållande fungerar, det är ens egen inställning till den andre och dess brister som avgör hur det kommer att funka i längden.

Linusen
2005-02-16, 22:43
Kanske darför ja har varit tillsammans med min kille i 4 år...en dag kommer han vilja träna...önskar ja iallfall :whipped:

Lina

Stab
2005-02-18, 08:11
Får man fråga hur gammal han är, ölkagge innan 30 e fan oacceptabelt. Tycker iaf det e helt rätt, skulle dumpa bruden direkt om hon blev överviktig lite får man fan måna om utseendet

Vic_1981
2005-02-18, 09:25
har aldrig haft en tjej som tränar, så jag bryr mig inte. Försökte ta med min nuvarnade till gymet men hon blev så ledsen för att alla andra tjejer hade snyggare träningskläder än henne :) Bryr man sig om såna ytliga saker så har man ingen anledning att vara tillsammans med personen

Kan ju iofs vara en skaplig fördel att personen man träffar har ungefär samma intressen. Skulle ha svårt för att träffa nån som överhuvudtaget inte tränar, skulle aldrig funka.

Linusen
2005-02-18, 13:08
Jo men om man nu träffar tjejen när hon är fit o snyggt musklad da, sen går hon upp 30 kg *bs* ...skulle du inte bli glad då om hon kanske började träna lite ..?? Eller du kanske inte är sååå kräsen *flex*

bear.flowertwig
2005-02-18, 20:10
Klockrent?
Knappast. Inte i mina ögon iaf.
Du ljuger för din partner och plågar dig själv genom att låta bli att träna. Som jag förstår det hade du hellre tränat men låter bli för "hans skull".
Detta är i mina ögon det sämsta du kan göra. Du offrar dig själv för vad du tycker är hans skull. Men det vet ju inte han om. Alltså lurar du både dig själv och honom.

Jag tycker definitivt att det är bättre med en öppenkommunikation även om det är fruktansvärt svårt. Jag tror iof sig att problemet ligger någon annan stans än i din partners begynnande öl mage. Du skrev innan att du inte var säker på om du valt rätt pojkvän eller om du var för snabb med att ge dig in i förhållandet. Det kan bara du veta, ingen annan. Du får fråga dig själv. Inte bara konstaterar att du inte vet om det är rätt utan också fråga dig själv hur det känns. Med det menar jag inte att gå ut på krogen och dra hem någon annan och se om det kändes bättre.

Sen vad gäller din partners begynnande öl mage så måste han bestämma själv om han vill göra något åt det. Du kan inte tro att han blir hjälpt bara för att han prommenerar med dig för att du ska få din träning som du "har tröttnat på". Var rak. Det kommer göra ont. Men det är i mina ögon det ända rätta. Kommer du på att problemet inte ligger i hans ölmage. Gör slut innan du plågar honom genom att hoppa på honom med att han måste banta.
Hursomhelst, lyssna på dig själv.

/Fredrik

Ähh, skärp dig. I gnälligaste laget.

Om man nu ska vara "rak" HELA tiden i ett förhållande blir det ju ständiga kollisionskurser. I övergripande viktiga frågor visst men om hon nu skulle "lura" igång honom att motionera. Han kanske, ve och fasa, börjar gilla det! ;) Då känns det nog helt ok om nån tjej skulle "lura" mig på det sättet nån gång i en avlägsen framtid där jag mot förmodan soffat till mig.

- M -
2005-02-24, 15:26
Hur går det, motionerar han fortfarande eller?

Snakebite
2005-03-01, 16:29
Ja, ölmagen får han ju som sagt av sitt dåliga leverne med för mycket mättade fetter, socker och för lite motion. Det är väldigt svårt att bryta ett livsmönster och viljan måste komma ifrån honom och inte från ditt tjatande. Jag tror dock du måste vara hård och drastisk för att få honom att bryta denna ölmage-gynnande livsstil. Som kille så vet jag att jag definitivt skulle "vakna upp" av att tjejen var öppen och ärlig och sa att du börjar gå utanför de ramar jag tänder på. Var rak och ärlig och hjälp han sedan rätt med mat och kost-guidning. Lycka till!

Metal_boy_
2005-03-01, 19:05
varför tjata på nån som är vuxen? Visst, förklara lite saker med kost och träning samt risker som finns med mycke jobb och en tank som hänger över bältet. Resten måsste han ta tag i , om han vill! Dock är det ingen idé att själv tjata på en människa som trivs med livet att äta, och har lite andra värderingar. Som han kanske tycker tex: varför leva några år extra och inte få njutan av mat, ELLER så kanske han får upp ögonen för de risker som finns och vill må bra samt njuta av mat i måtta och äta gott ibland.

kolozz
2005-03-02, 13:12
Säg till han att gå ner i vikt, att du inte är attraherad av han och hans feta mage, det skulle jag sagt till min tjej om hån gått upp i vikt... det kan låta ytligt och taskigt men då är man iaf ärlig. Jag vet inte hur du är men själv är jag väldigt mån om kroppen och utsseendet är en viktig del i den jag är ihop med.

Och vad skulle man själv gjort om ens partner sa att hon inte tycker man är sexig längre och hon inte tänder på en. Jag skulle mått dåligt och till varje pris försökt göra mig attraktiv igen!

christian
2005-03-02, 13:19
Säg till han att gå ner i vikt, att du inte är attraherad av han och hans feta mage, det skulle jag sagt till min tjej om hån gått upp i vikt... det kan låta ytligt och taskigt men då är man iaf ärlig. Jag vet inte hur du är men själv är jag väldigt mån om kroppen och utsseendet är en viktig del i den jag är ihop med.

Och vad skulle man själv gjort om ens partner sa att hon inte tycker man är sexig längre och hon inte tänder på en. Jag skulle mått dåligt och till varje pris försökt göra mig attraktiv igen!

Låter som en utmärkt idé....


Om du vill bryta ned någons självförtroende totalt samt tillse att denne för all framtid får svårt för tillit. *screwy*

Froddan
2005-03-02, 13:58
Klockrent?
Knappast. Inte i mina ögon iaf.
Jag tycker i alla fall det var klockrent. Riktigt smart!

Målet helgar medlen. *flex*

ånej
2005-03-08, 11:20
så här har det gått..
jag har börjat inse att det går inte att få någon som inte vill/orkar/har lust att börja träna... han Är för lat helt enkelt! matvanorna har jag iaf lyckats rubba.. inget socker och skräpmat hemma i huset. men sen vet jag ju inte hur mkt han fortsätter svulla på jobbet..
jag har pratat ärligt med honom och förklarat på ett snällt sätt att jag inte tänder på fläsk magar. jag älskar honom och han får självklart ha så fet mage han behagar men det innebär att jag kommer tappa sex lusten med honom. så är det bara. och det handlar fan inte om ytlighet eller att jag inte älskar honom mm mm.
Tyck inte synd om honom för det värsta som finns är folk som gnäller att de är feta men inte gör något åt saken. om han skulle säga att han var tjock och lycklig så fine. men när han sitter och svullar och sen gnäller att han är fet...och sen äter lite till...

:confused:

Herkulez
2005-03-08, 11:23
skaffa en älskare vid sidan om då ;)

ånej
2005-03-08, 11:27
skaffa en älskare vid sidan om då ;)


hahaha... det har jag gjort... en slank fin.... batteridriven... :D

Pellefant
2005-03-08, 12:17
jag har pratat ärligt med honom och förklarat på ett snällt sätt att jag inte tänder på fläsk magar. jag älskar honom och han får självklart ha så fet mage han behagar men det innebär att jag kommer tappa sex lusten med honom. så är det bara.

Hur tog han det?

JailBait
2005-03-08, 13:40
Som en person sa i denna tråd som var rätt smart: gnistan du såg i hela honom innan han la på sig hullet har kanske försvunnit. Jag menar det där första du såg hos honom som fick dig att fastna. Jag säger inte att sex är allting i ett förhållande men helt klart en större del! Nu när din sexlust är borta nästan så blir ett obefintligt sexliv en väldigt stor del i ett kanske kommande dåligt förhållande. Dragningskraften blir liksom mindre. För att ett förhållande skall funka så krävs en gemensam insats som gör att båda parter blir lyckliga tillsammans. Dvs om du inte vill att han skall ha sin ölmage, du tycker inte det e såvärst fint liksom du tränar o håller igång! Han får fan se till att bli av med den eftersom kvinnan han älskar inte tycker det är fint, även om han inte sätter så stort värde på att vara i fin form verkar det som. Han får lära sig att värdesätta det för din och för erat förhållandes skull. Få honom bara att inse värdet av att ha fin kropp och belöna honom sedan när han gör något som du tycker är fint. Som en annan person sa också ingen piska utan en morot. För du älskar honom och han älskar dig. (den som tycker detta låter som skit, dissa gärna) haha :)

Pellefant
2005-03-08, 14:19
Kommer du på sikt göra slut om han inte får sin mage mindre?

Sitter alls hans fett på magen, en hel del måste väl hamnat på lår mm också?

ånej
2005-03-08, 15:27
Kommer du på sikt göra slut om han inte får sin mage mindre??

ja om den blir större så. för jag kommer inte kunna leva någon längre tid ihop med någon som inte sköter om sin kropp. det handlar inte om utseende fixering som vissa tror. jag står bara inte ut med folk som dagligen "misshandlar" sin kropp. det gäller även de som röker, super eller annat skit.

Sitter alls hans fett på magen, en hel del måste väl hamnat på lår mm också?

det mesta är på magen.. det är verkligen den klassiska "seriefigur öl-magen" för låren är inte särskilt feta. men dubbelhaka finns iof..

ZLTN
2005-03-08, 15:54
skaffa dig en ölkagge själv, så lär han bli "av" lixom... Så bantar ni ner er ihop!!! *smart*